Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
ahuibers
Majoor
Majoor
Berichten: 1729
Lid geworden op: 04 feb 2003 14:14
Locatie: Midden nederland

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ahuibers » 26 jun 2015 10:33

Wat betreft buisjes / amandelen. Mijn zoontje tussen 1,5 en 2 jaar was elke maand wel een keer een paar dagen koortsig door oorontsteking.
Na 3 antibiotica kuren mocht hij doorgestuurd worden, en buisjes laten zetten. Toen hij weggemaakt werd zagen ze ook dat de neusamandelen nodig waren, dus die ook direct geknipt. Paar uurtjes later weer naar huis, en nu al een half jaar nergens last meer van. Slaapt ook veel rustiger.
Wat mij betreft goede actie geweest.

Er werd die dag ook een klein meisje weggemaakt, en kwam heel vrolijk terug alsof er niets gebeurd was. Bleek later ook het geval te zijn, ingreep was niet nodig, en ze kwamen dus voor niets om te amandelen te knippen. Geeft wel een fijn gevoel dat ze het in ieder geval niet onnodig doen. Wel vervelend voor die mensen, kindje moest verder onderzocht worden naar andere oorzaken.

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Em. » 26 jun 2015 19:15

Hier geen ervaring met buisjes/amandelen....hebben ze gelukkig zelden last van.

Met F gaat het redelijk. Vanmiddag onverwacht naar Beverwijk geweest. Ze had sinds woensdagavond koorts. En na het aangekeken te hebben gisteren wilden ze haar vandaag toch zien (39.9 graden koorts vanmiddag). Waarschijnlijk kwam het door de wond in de lies, die was wat vochtig en riekend, nog niet echt ontstoken, maar de wondfolie is eraf, nu elke dag fucidin en een pleister erop. Hopelijk zakt de koorts snel...en anders speelt er gewoon een griepje mee...
Het verband is van haar handjes af, gelukkig goed dicht gegroeid, dus dat is superfijn! Ze ging heel voorzichtig haar handjes weer gebruiken en ze mag weer lekker in bad. Over 2 weken naar het littekenspreekuur.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor StillAwake » 29 jun 2015 14:52

Em. schreef:Hier geen ervaring met buisjes/amandelen....hebben ze gelukkig zelden last van.

Met F gaat het redelijk. Vanmiddag onverwacht naar Beverwijk geweest. Ze had sinds woensdagavond koorts. En na het aangekeken te hebben gisteren wilden ze haar vandaag toch zien (39.9 graden koorts vanmiddag). Waarschijnlijk kwam het door de wond in de lies, die was wat vochtig en riekend, nog niet echt ontstoken, maar de wondfolie is eraf, nu elke dag fucidin en een pleister erop. Hopelijk zakt de koorts snel...en anders speelt er gewoon een griepje mee...
Het verband is van haar handjes af, gelukkig goed dicht gegroeid, dus dat is superfijn! Ze ging heel voorzichtig haar handjes weer gebruiken en ze mag weer lekker in bad. Over 2 weken naar het littekenspreekuur.

goed te horen dat de handjes weer naar behoren lijken te werken!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 30 jun 2015 07:59

Fijn Em dat zij zo opknapt! Hoe gaat het met jullie zelf? Ik weet nog dat toen mijn oudste kokende thee over zich heen kreeg dat ik van schrik een jaar geen thee heb gedronken, tenzij deze echt koud was. Ik verweet mijzelf enorm dat ik niet beter had opgelet.

Aankomende vrijdag moet onze oudste zijn keelamandelen knippen. Heeft iemand een tip hoe ik aan hem tijdens zijn herstelperiode toch iets voedzaams kan geven. Hij is nl erg hongerig en eet behoorlijk altijd. Ik vermoed dat de waterijsjes echt niet voldoende zijn om zijn honger te stillen.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 30 jun 2015 09:21

Iets heel anders, heeft iemand een tip voor een boekje over geloofsopvoeding van kinderen? Wij zijn voor onze kring op zoek naar een dergelijk boekje. Onze oude boekje was een beetje oppervlakkig en kabbelde voort. Weet iemand een verdiepen boekje over dit thema?

Volgens mij heb ik de vraag al vaker gesteld, maar wie weet een uitgebreide kinderbijbel met zoveel mogelijk verhalen die toch eigentijds geschreven is. De bijbel van Van Dam en Vreugdenhill zijn heel uitgebreid, maar qua taalgebruik zo ouderwets dat het niet meer aanspreekt.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor StillAwake » 30 jun 2015 09:30

ajl schreef:Iets heel anders, heeft iemand een tip voor een boekje over geloofsopvoeding van kinderen? Wij zijn voor onze kring op zoek naar een dergelijk boekje. Onze oude boekje was een beetje oppervlakkig en kabbelde voort. Weet iemand een verdiepen boekje over dit thema?

Volgens mij heb ik de vraag al vaker gesteld, maar wie weet een uitgebreide kinderbijbel met zoveel mogelijk verhalen die toch eigentijds geschreven is. De bijbel van Van Dam en Vreugdenhill zijn heel uitgebreid, maar qua taalgebruik zo ouderwets dat het niet meer aanspreekt.

Wij zijn enthousiast over "Bijbelse verhalen voor kinderen".
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 30 jun 2015 09:37

bij het middageten aan tafel lees ik altijd een kalender blaadje van stichting interkerk , en dan die kalender 'het begin'
dat bevalt mij en de kindjes goed,
het is afwisselend een Bijbelverhaal en een gewoon verhaal met een boodschap,
en voorop een Bijbeltekst die de kinderen zelf mogen oplezen. En soms loop je door drukte ( of niet iedereen is dus sla ik het over ) weleens een dag of wat achter, maar doordat je dat ziet en het kort is dan haal je het ook zo weer in.

vooralsnog geeft het regelmatig gespreksstof,
ik doe dat al nu een jaar of 3,4.

bij het avondeten gewoon uit de bijbel ( in gewone taal tegenwoordig )
en ook dat geeft genoeg gespreksstof

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 30 jun 2015 09:38

ajl schreef:Fijn Em dat zij zo opknapt! Hoe gaat het met jullie zelf? Ik weet nog dat toen mijn oudste kokende thee over zich heen kreeg dat ik van schrik een jaar geen thee heb gedronken, tenzij deze echt koud was. Ik verweet mijzelf enorm dat ik niet beter had opgelet.

Aankomende vrijdag moet onze oudste zijn keelamandelen knippen. Heeft iemand een tip hoe ik aan hem tijdens zijn herstelperiode toch iets voedzaams kan geven. Hij is nl erg hongerig en eet behoorlijk altijd. Ik vermoed dat de waterijsjes echt niet voldoende zijn om zijn honger te stillen.


smoothies?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 30 jun 2015 09:50

melkprodukten zorgt voor slijmvorming in de keel en veel fruit bijt in de wond. Hij kan door de keelontstekingen nu ook veel fruit niet verdragen aan zijn keel.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 30 jun 2015 09:59

@ stillawake dank je! Deze ken ik nog niet. Ik zal eens kijken of deze bijbel in de chr boekhandel in het dorp is. ik heb trouwens het vermoeden dat wij om en nabij hetzelfde dorp wonen

Wij lezen nu voor uit de bijbel voor jou. Op zich een fijne bijbel, met veel verhalen, maar ik mis in deze bijbel toch de uitgebreide verhalen van het volledige OT en NT.

@ meribel Deze scheurkalender kan ik nog niet. Wel leuk voor de oudste 2. Houdt jouw jongste haar mond tijdens het lezen? Onze jongste twee maken echt heel veel lawaai als het verhaal niet aanspreekt. 8-[

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Chaya » 30 jun 2015 10:10

ajl schreef:melkprodukten zorgt voor slijmvorming in de keel en veel fruit bijt in de wond. Hij kan door de keelontstekingen nu ook veel fruit niet verdragen aan zijn keel.

Drinkyoghurt (zelf maken) en karnemelk - als hij dat tenminste lust - geven geen slijmvorming.
Hier gingen kleine danoontjes, geprakte banaan, en ander fijngepureerd zoet zomerfruit goed naar binnen.
Gevolgd door aardappelpuree met gemoesde groentjes zoals worteltjes, bloemkool, brocolli, erwtjes, evt. een combi daarvan.
Maar het verbaast me vaak hoe snel de meeste kinderen hiervan herstellen, zeker als er een langere periode van vervelende chronische amandelvergroting aan vooraf is gegaan.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

asm

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor asm » 30 jun 2015 10:33

Hier na het amandelen knippen mochten we ook appelmoes geven als hij dat graag wilde.
Verwachte dat onze honger wolf daar wel behoefte aan had maar ook niet echt 's avonds.
Verder ging herstel idd heel snel.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 30 jun 2015 11:49

ajl schreef:melkprodukten zorgt voor slijmvorming in de keel en veel fruit bijt in de wond. Hij kan door de keelontstekingen nu ook veel fruit niet verdragen aan zijn keel.


Smoothies hoeft niet altijd van melkproducten gemaakt worden. Ik eet, bijna elke dag, een smoothie zonder melkproduct.

Deze hier is favoriet:
1 (groene) appel, 1 peer, een stuk komkommer, 4 blaadjes munt en een handje peterselie.
Mocht het te dik zijn dan voeg je er wat water bij.
Voor het voedzamer zou je bijv. gebroken lijnzaad door heen kunnen doen (klein schepje).

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 30 jun 2015 16:38

@Ajl, sterkte voor vrijdag.

Hier had ik pas toch weer iets beleefd met S. Hij had het knopje van het kinderslot gevonden. Had ik dus niet door. Ik start de auto en ineens zie ik dat S. de deur open doet. ppfff :roll: Schrok me rot. Hem toch maar verteld dat hij daar van af moet blijven.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sabra » 30 jun 2015 17:37

Evelien schreef:@Ajl, sterkte voor vrijdag.

Hier had ik pas toch weer iets beleefd met S. Hij had het knopje van het kinderslot gevonden. Had ik dus niet door. Ik start de auto en ineens zie ik dat S. de deur open doet. ppfff :roll: Schrok me rot. Hem toch maar verteld dat hij daar van af moet blijven.


Ik weet niet wat voor auto je hebt, maar als je het kinderslot hebt geactiveerd is het niet mogelijk de deur te openen als die dicht is. Enkel het knopje indrukken betekent niet dat de deur op het kinderslot staat.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten

cron