Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor 654321 » 19 mar 2015 20:50

Hier las ik geloof ik over het opvoedprogramma Nanny Jo on tour. Ik vind opvoeden wel interessant ;-), dus heb het eens opgezocht om terug te kijken. Ik schrok er eigenlijk wel een beetje van.... jullie niet? Heb er 2 gekeken. Ik ben heel erg voor regels, duidelijkheid, consequent zijn. Maar hier lijkt wel of er volledig aan het kind voorbijgegaan word. Want WAAROM gedraagd een kind zich zo, wat ging/gaat er mis, wat heeft een kind nodig, enz. Soms had ik gewoon medelijden met het kind. Nee, dan vond ik Schatjes pedagogisch stukken beter.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 19 mar 2015 21:06

Thanks at all!
Ik hou ook niet van kostuumpjes en zo, en ook niet van wijde dingen...
@Tobbe next direct hoorde ik m'n buurvrouw ook al over... Vond het wel erg goedkoop.. is dat kwalitatief een beetje oke? Dan ga ik daar denk ik binnenkort maar wat bestellen!

Voor nu ga ik voor allebei een McGregor hemd bestellen met een simpele broek van name it of zara. Thanks AJL ;-)

En ik bedoelde van het overhemd Cavallaro, maar m'n telefoon maakte daar caballero van :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 19 mar 2015 21:24

O ja die kostuums... nee. Dan vind ik een strak t shirt met een stoer jasje leuker.

Net weer even wat kleding besteld voor S. hij heeft weer een groeispurt gemaakt, vooral broeken gaan er nu doorheen.
Hier nog wel steeds een onrustig mannetje, ook 's nachts. Maar overdag zo vrolijk. En ben weer blij met dit mooie weer, lekker veel buiten spelen. Heerlijk.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Boerin » 19 mar 2015 21:41

654321 schreef:Hier las ik geloof ik over het opvoedprogramma Nanny Jo on tour. Ik vind opvoeden wel interessant ;-), dus heb het eens opgezocht om terug te kijken. Ik schrok er eigenlijk wel een beetje van.... jullie niet? Heb er 2 gekeken. Ik ben heel erg voor regels, duidelijkheid, consequent zijn. Maar hier lijkt wel of er volledig aan het kind voorbijgegaan word. Want WAAROM gedraagd een kind zich zo, wat ging/gaat er mis, wat heeft een kind nodig, enz. Soms had ik gewoon medelijden met het kind. Nee, dan vond ik Schatjes pedagogisch stukken beter.

Ik heb een paar Super nanny afleveringen gezien, was wel goed. Twee mega irritante meiden die hun broer pestten, maar ja, die moeder werkte thuis de hele dag met een koptelefoon op, dus het eerste wat ze zei was: ga even stoppen met werken en let eens op je kinderen en ze hielp dat jochie want hij kreeg de schuld als ze 'm gingen narren.
Na afloop zeiden die meiden: Jojo has made us good.
Laatst gewijzigd door Boerin op 19 mar 2015 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Pluk01

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Pluk01 » 19 mar 2015 22:21

@Jannoek: ik heb laatst voor een bruiloft iets leuks gescoord voor L.evi bij chickies en binckies (webshop)... Maar weet niet of het je smaak is hoor ;-). Wel colbert, maar dan meer de look van een gebreid vest, niet zo stijfjes.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 20 mar 2015 00:07

654321 schreef:Hier las ik geloof ik over het opvoedprogramma Nanny Jo on tour. Ik vind opvoeden wel interessant ;-), dus heb het eens opgezocht om terug te kijken. Ik schrok er eigenlijk wel een beetje van.... jullie niet?


Mijn nekharen gaan overeind staan van zulke mensen... (op zo een moment vergeet ik altijd acuut dat ik probeer om niet te (ver) oordelen).
ML en ik hebben altijd de indruk dat ze in haar vorige carriere een "hondentrainingsschool "heeft geleid. ](*,)
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor juffiejuf » 20 mar 2015 20:30

O, nu heb ik het gevoel dat ik van een andere planeet kom..... Heb juist geen nekharen die overeind komen bij Nanny on tour! Waarom het gevoel dat ze het kind voorbij gaan?!?

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Boerin » 20 mar 2015 20:47

Duschka schreef:Mijn nekharen gaan overeind staan van zulke mensen... (op zo een moment vergeet ik altijd acuut dat ik probeer om niet te (ver) oordelen).
ML en ik hebben altijd de indruk dat ze in haar vorige carriere een "hondentrainingsschool "heeft geleid. ](*,)

Toen ik 'r voor het eerst zag leek het me een vreselijke tang, zo'n afschuwelijk bazig mens, totdat je die echt compleet ontspoorde gezinnen ziet met een dweil van een moeder die geen nee kan zeggen en finaal over zich heen laat lopen en dan is dat mens echt hartstikke aardig en geweldig en de kinderen zijn dol op d ' r. Ze is me veel te rigide, maar ik kon er wel wat uithalen voor mezelf.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor cornelia77 » 21 mar 2015 00:17

Ik vind nanny Jo leuk! Ik hou eigenlijk best wel van haar opvoedstijl. Ik vind dat ze niet voorbij gaat aan het kind. Ze is van mening dat een kind lastig gedrag laat zien, doordat ouders niet duidelijk zijn. Vaak is dat ook zo. Ik vind haar echt wel lief voor de gezinnen.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor liefie » 21 mar 2015 09:43

Ik ben het voor een groot deel ook eens met haar opvoeding...
een kind heeft veel liefde en duidelijkheid nodig. En je ziet maar stukjes van alles wat zij doet voor zo een gezin dat is ook lastig beoordelen.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor jaccootje85 » 21 mar 2015 10:20

Ik ben het ook grotendeels eens met Jo Frost. Altijd leuk om naar te kijken. En je kan er zelf dingen uit halen, althans dat doe ik wel. Ik vind haar aanpak wel creatief en dat spreekt mij erg aan. En het is natuurlijk belangrijk dat je als ouder oog hebt voor je kind(eren).
Szent az Úr

Tobbe
Mineur
Mineur
Berichten: 185
Lid geworden op: 23 feb 2005 09:39
Locatie: Nederland

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Tobbe » 21 mar 2015 20:44

Jannoek schreef:@Tobbe next direct hoorde ik m'n buurvrouw ook al over... Vond het wel erg goedkoop.. is dat kwalitatief een beetje oke? Dan ga ik daar denk ik binnenkort maar wat bestellen!

Ik heb een tijdje terug best veel besteld, en alleen twee dezelfde goedkope truitjes kregen vrij snel van die pluisjes. Van die dunnere shirts met lange mouwen, knoopjes en zonder kraagje zijn prima. Ook de broek die ik besteld had, is echt goed, en ook een mooi smal model. Wanneer ik weer iets nodig heb, ga ik het weer daar bestellen. Ik vind het wat net wat minder standaard dan het merendeel in de Nederlandse winkels.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 21 mar 2015 23:54

jo frost, ik weet het niet , ik heb de nederlandse uitzendingen nog nooit gezien maar wel amerikaanse uitzendingen...dat is wel echt jaaaren terug....maar ik vond die helemaal niet slecht.
ok ik ben zelf niet zo van de naughty chair of dat soort dingen, maar vaak legde ze de vinger wel op de zere plek en ik vond haar zeker wel liefde voor de kindjes hebben.
maar goed...de nl uitzendingen ken ik niet.

vroeger was 'schatjes' op tv..die vond ik ook altijd heel goed!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 23 mar 2015 08:55

Wij zijn groot fan van haar :mrgreen: Zitten samen te kijken op dinsdag, en eerder ook wel de Engelse afleveringen. Wij herkennen ons heel erg in haar opvoeding. Natuurlijk lang niet zo extreem, maar dat lijkt me ook wel even nodig als de opvoeding zo in de soep gelopen is zoals in de afleveringen. Maar de grote lijnen zijn zo herkenbaar. En dat betekent niet dat we voorbij gaan aan de behoeften en stemmingen van onze kinderen. Vooral de oudste kan best snel gespannen zijn in bepaalde situaties en gaat dan dingen doen die we echt niet oke vinden. Dan benoemen we vaak wel dat we zien dat hij iets spannend vindt, maar dat we zijn gedrag dan alsnog niet acceptabel vinden. Vaak beaamt hij dan ook dat hij het spannend vindt, en zoeken we samen naar een andere manier van omgaan met de spanning. Maar dat lukt hem meestal niet, dus volgen er toch waarschuwingen en zo nodig een ritje naar de gang als hij na 2 keer waarschuwen niet stopt, want schreeuwen, zijn zusje pesten, niet luisteren mag gewoon niet hier in huis.

Gister is onze jongste gedoopt, de oudste bracht hem binnen, echt gaaf om te zien, trotse grote broer :) Hij was al een paar dagen gespannen ervoor, maar liep zo zelfverzekerd de kerk in, prachtig :) Wat kan je dan trots zijn als moeder :oops: :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 23 mar 2015 09:27

Gefeliciteerd met de doop missf! Spannend voor Jurian dat hij zijn broertje binnen mag brengen. Heb jij ook een foto van jouw drietal? Misschien rare vraag, omdat ik mijn viertal ook nooit laat zien :wink: .

Hier ben ik ook wel een groet van van Jo Frost. Ik kan mij ook helemaal vinden in haar aanpak en duidelijkheid. Alleen dat op de gang zetten heeft hij met de oudste inmiddels weinig zin. Hij begint dat wat te ontgroeien. Ik ben nu naarstig op zoek naar een andere strafmaatregel.
@654321 en duschka waarom gaan jullie nekharen overeind staan?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten

cron