BDSM

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: BDSM

Berichtdoor StillAwake » 26 sep 2014 07:33

hettys schreef: Wat mensen in hun slaapkamer doen mogen ze zelf weten. Dat geldt ook voor jou.

Aanvulling: zolang het met wederzijds respect en wederzijdse goedkeuring plaatsvindt.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Roady
Mineur
Mineur
Berichten: 231
Lid geworden op: 16 sep 2014 19:16

Re: BDSM

Berichtdoor Roady » 26 sep 2014 09:58

Mortlach schreef:Gelukkig hebben mensen die wél gelukkig worden van BDSM jouw goedkeuring niet nodig. En wat je hier (weer) doet, is jouw persoonlijke ervaring verabsoluteren.


Ik spreek slechts mijn ervaring uit.
Als de waarheid een leugen in mijn leven ontmaskerd heeft, zal ik dan nog de leugen aanhangen?
Nee ik zal de waarheid delen zoals ik die in mijn leven herkend heb. Wat een ander ermee doet, daar ga ik niet over. Maar uiteindelijk zal iedereen wel een keer zien of de weg waar hij/zij op wandelt een doorgaande weg is, dat is de weg die ten Leven leidt.
In de ware liefde is geen plaats voor angst (1 joh 4:18)

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: BDSM

Berichtdoor mealybug » 26 sep 2014 10:40

hettys schreef:Zoals Mortlach al zegt: sommige mensen zijn er blij mee, en werkt het. en gelukkig hebben ze jouw goedkeuring niet nodig. Wat mensen in hun slaapkamer doen mogen ze zelf weten. Dat geldt ook voor jou.



Ja, en als mijn moraal gestoeld was op wat me blij maakt en wat ''werkt'', en ik een beroep zou doen op mijn ''natuurlijke mens'', ipv me af te vragen of datgene wat ik doe wel tot Zijn eer is, zag mijn leven er ook vast heel anders uit.
Zoals de man en vrouw in een huwelijk zijn, is dat een afspiegeling van Jezus en ZIjn Gemeente.
Daarin past volgens mij geen slaaf/meester verhouding en elkaar pijnigen.
Dat soort kolder vind ik meer een verwezenlijking van het nazi regime van de vorige eeuw.
Ze hebben ook dezelfde petten op. :wink:

Gebruikersavatar
Roady
Mineur
Mineur
Berichten: 231
Lid geworden op: 16 sep 2014 19:16

Re: BDSM

Berichtdoor Roady » 26 sep 2014 11:03

hettys schreef:Wat betreft 'het vlees': Iedereen op deze hele wereld wandelt naar het vlees. We moeten eten, we zijn, biologisch gezien gewoon zoogdieren, die in alles 'wandelen' naar hun vlees.


Als ik de bijbel goed lees, dan zie ik toch dat er iets anders met "vlees" wordt bedoeld.
Het is vlees tegenover Geest. We worden opgeroepen om door de Geest te wandelen, en niet naar het vlees. En dat heeft absoluut niets te maken met het lapje gemarineerde koe dat op je bordje ligt.

En de piramide van Maslow lijkt natuurlijk een aardig plaatje, maar is allesbehalve compleet.
De eerste 3 lagen zijn sowieso sterk met elkaar verweven.
In de ware liefde is geen plaats voor angst (1 joh 4:18)

Gebruikersavatar
Roady
Mineur
Mineur
Berichten: 231
Lid geworden op: 16 sep 2014 19:16

Re: BDSM

Berichtdoor Roady » 26 sep 2014 11:05

mealybug schreef: Daarin past volgens mij geen slaaf/meester verhouding en elkaar pijnigen.


Het meest bizarre aspect van deze rolverdeling is dat zowel de slaaf als de meester beiden slaven blijken te zijn....
In de ware liefde is geen plaats voor angst (1 joh 4:18)

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: BDSM

Berichtdoor hettys » 27 sep 2014 19:30

mealybug schreef:Ja, en als mijn moraal gestoeld was op wat me blij maakt en wat ''werkt'', en ik een beroep zou doen op mijn ''natuurlijke mens'', ipv me af te vragen of datgene wat ik doe wel tot Zijn eer is, zag mijn leven er ook vast heel anders uit.
Zoals de man en vrouw in een huwelijk zijn, is dat een afspiegeling van Jezus en ZIjn Gemeente.

Elk kind dat verwekt wordt heeft op het moment van verwekking totaal niets van doen met de gemeente van Jezus. Dat is gewoon biologie, en dus 'het vlees'. Het heeft te maken met de behoefte om de genen door te geven. Geen enkel echtpaar die in bed ligt en gezellig de liefde bedrijft, op welke manier dan ook, is geen 'afspiegeling van Jezus en zijn gemeente' . Je bent dan met je hoofd ergens waar geen plaats is voor iets anders dan de biologie. Seksuele opwinding dus. precies dat wat speelt als we seks hebben als we geen kind verwekken maar gewoon seks hebben. Omdat we dat lekker vinden.
Paulus wenste dat iedereen ongetrouwd zou zijn om dat soort lusten te vermijden.
Seks is helemaal nooit geestelijk, zeker niet voor een man.



Daarin past volgens mij geen slaaf/meester verhouding en elkaar pijnigen.


Nou. Oudtestamentisch gezien, is de vrouw het bezit van de man, zoals al vastgelegd in genesis. Dat is waar het vaak om draait in dat soort relaties. Ook in het NT klinkt dat door. En dat seks vaak pijnlijk is, weet iedereen, zeker de eerste keer. (de vrouw moet gehoorzamen)


Dat soort kolder vind ik meer een verwezenlijking van het nazi regime van de vorige eeuw.
Ze hebben ook dezelfde petten op. :wink:

Doe niet zo gek. Al vinden jij en ik het kolder.
Nou ja. nogmaals, zolang niemand aangifte doet is het gewoon toegestaan. het principe eigenaar en bezit is volkomen bijbels. en zeker niets nazi-achtigs.

Wat denk je nou zelf. Al die slavinnen in het OT, die hun hele leven tegen hun wil in seks moesten hebben met hun eigenaar. (en nu nog steeds) was dat niet honderd keer erger dan wat mensen zelf kiezen?
Of leefde Jakob nog naar het vlees en mag dat tegenwoordig niet meer?

Wie zelf kiest om heel graag een slavin te zijn mag dat lekker zelf weten. Al vinden we dat kolder.
Ook gif is geschapen.

Gebruikersavatar
Roady
Mineur
Mineur
Berichten: 231
Lid geworden op: 16 sep 2014 19:16

Re: BDSM

Berichtdoor Roady » 28 sep 2014 09:56

hettys schreef:Elk kind dat verwekt wordt heeft op het moment van verwekking totaal niets van doen met de gemeente van Jezus.

Dat ben ik het niet met je eens. Elk kind wordt ontvangen in een gezin, en het gezin is de kleinste vorm van "gemeenschap". Dit is puur bijbels. Dat het gros van de mensen er niet meer aanwil, dat is een ander verhaal.

Paulus wenste dat iedereen ongetrouwd zou zijn om dat soort lusten te vermijden.

Dat heeft Paulus nooit gezegd. Paulus heeft het erover dat hij ons de zorgen wil besparen die met het samenleven gepaard gaan.

Seks is helemaal nooit geestelijk, zeker niet voor een man.

Seks is behalve een lichamelijke samensmelting met name een geestelijke eenwording. Ook dat kunt u teruglezen in uw bijbel. Uw stelling klopt dus niet.

Nou. Oudtestamentisch gezien, is de vrouw het bezit van de man, zoals al vastgelegd in genesis.

Waar is dat vastgelegd? Ben ik wel benieuwd naar.

Dat is waar het vaak om draait in dat soort relaties. Ook in het NT klinkt dat door. En dat seks vaak pijnlijk is, weet iedereen, zeker de eerste keer. (de vrouw moet gehoorzamen)

Ik lees dat niet in het NT. Ik lees vooral dat man en vrouw elkaar hebben lief te hebben,elkaars lasten te dragen, en elkaar op een bepaalde manier goed moeten behandelen. Ik lees nergens dat de vrouw het bezit van de man is.
U doet voortdurend uitspraken die nergens op gestoeld zijn, lijkt het wel.

God heeft alles gemaakt, alles is in die zin eigendom van hem.
Daarom kan een mens nooit eigendom van een ander mens zijn. Dat is een menselijke illusie, die indruist tegen hoe God het heeft bedoeld.
Seksuele vormen als sm en bdsm druisen dus ook tegen Gods bedoeling in. Uiteindelijk zal het moment aanbreken dat dit soort relaties geen stand houden en zullen omvallen en afbrokkelen totdat ze met de grond gelijk zijn.
In de ware liefde is geen plaats voor angst (1 joh 4:18)

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: BDSM

Berichtdoor hettys » 28 sep 2014 19:26

Roady schreef:Dat ben ik het niet met je eens. Elk kind wordt ontvangen in een gezin, en het gezin is de kleinste vorm van "gemeenschap". Dit is puur bijbels. Dat het gros van de mensen er niet meer aanwil, dat is een ander verhaal.


Nou, sorry, ik heb geen idee wat je bedoelt. Op het moment van verwekking is er nog geen idee of sprake van een baby. De meeste mensen, ook christenen doen aan geboortebeperking en kiezen een moment die het beste past in hun gezinsplanning om een (volgens) kind te krijgen. Tot die tijd is er seks om de biologische behoeften te bevredigen, zonder verder doel.
Bedenk wel dat dit gegeven, een gezin, (wat het gros van de mensen wél heel graag wil) ook voor de meeste dieren geldt. en gewoon een biologische behoefte betreft.
Het moment van verwekking is een puur biologisch moment van seksuele bevrediging.

Paulus wenste dat iedereen ongetrouwd zou zijn om dat soort lusten te vermijden.

Dat heeft Paulus nooit gezegd. Paulus heeft het erover dat hij ons de zorgen wil besparen die met het samenleven gepaard gaan.


De gehuwde en de ongehuwde staat
7

1 kor 7: 1 Dan nu de punten waarover u mij geschreven hebt.
U zegt dat het goed is dat een man geen gemeenschap met een vrouw heeft. 2 Maar om ontucht te vermijden moet iedere man zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man. 3 En een man moet zijn vrouw geven wat haar toekomt, evenals een vrouw haar man. 4 Een vrouw heeft niet zelf de zeggenschap over haar lichaam, maar haar man; en ook een man heeft niet zelf de zeggenschap over zijn lichaam, maar zijn vrouw. 5 Weiger elkaar de gemeenschap niet, of het moest zijn dat u er wederzijds mee instemt u enige tijd aan het gebed te wijden. Kom daarna echter weer samen; anders zal Satan uw gebrek aan zelfbeheersing gebruiken om u te verleiden. 6 Ik zeg u dit niet om u iets op te leggen, maar om u tegemoet te komen. 7 Ik zou liever zien dat alle mensen waren zoals ik
, maar iedereen heeft van God zijn eigen gave gekregen, de een deze, de ander die. [/quote]

Paulus zou liever hebben dat de mensen waren zoals hijzelf, maar om ontucht te vermijden, kunnen ze beter een vrouw hebben.







Seks is helemaal nooit geestelijk, zeker niet voor een man.

Seks is behalve een lichamelijke samensmelting met name een geestelijke eenwording. Ook dat kunt u teruglezen in uw bijbel. Uw stelling klopt dus niet.

Seks is een biologische behoefte. zowel bij mensen als bij dieren. Het is totaal geen geestelijke eenwording. Al kunnen mensen dat af en toe zo ervaren. seksuele opwinding is een biologisch proces. Op het moment van de lichamelijke samensmelting is er weinig geestelijks te bespeuren. Dat is een bekend gegeven bij wetenschappers.

Bijbels gezien lijkt mij het seksuele aspect vooral gericht op productie van het nageslacht. Met maagden, slavinnen, en echtgenotes. Dat was toen de cultuur.



Nou. Oudtestamentisch gezien, is de vrouw het bezit van de man, zoals al vastgelegd in genesis.

Waar is dat vastgelegd? Ben ik wel benieuwd naar.


Hij zal over u heersen...
Wat blijkt uit de wetten in het OT.





Dat is waar het vaak om draait in dat soort relaties. Ook in het NT klinkt dat door. En dat seks vaak pijnlijk is, weet iedereen, zeker de eerste keer. (de vrouw moet gehoorzamen)

Ik lees dat niet in het NT. Ik lees vooral dat man en vrouw elkaar hebben lief te hebben,elkaars lasten te dragen, en elkaar op een bepaalde manier goed moeten behandelen. Ik lees nergens dat de vrouw het bezit van de man is.
U doet voortdurend uitspraken die nergens op gestoeld zijn, lijkt het wel.


U hebt een bijzonder romantisch beeld van het bijbelse huwelijk. In het NT staat dat vrouw minderwaardig is aan de man, en dat de vrouw moet gehoorzamen. aan haar man.

God heeft alles gemaakt, alles is in die zin eigendom van hem.
Daarom kan een mens nooit eigendom van een ander mens zijn. Dat is een menselijke illusie, die indruist tegen hoe God het heeft bedoeld.


Dan is de boodschap in de bijbel een illusie. Bijbels gezien is de vrouw het eigendom van haar vader totdat ze uitgehuwelijkt wordt en het bezit wordt van haar man. Ze kan ook niets erven en wordt in tal van teksten gerekend tot het bezit. (een man had vaak meer vrouwen)

ex 20
17 U zult niet begeren het huis van uw naaste. U zult niet begeren de vrouw van uw naaste, noch zijn slaaf, noch zijn slavin, noch zijn rund, noch zijn ezel, noch iets wat van uw naaste is.

Het bezit van de naaste mag niet worden begeerd door een ander.






Seksuele vormen als sm en bdsm druisen dus ook tegen Gods bedoeling in. Uiteindelijk zal het moment aanbreken dat dit soort relaties geen stand houden en zullen omvallen en afbrokkelen totdat ze met de grond gelijk zijn.


Dat is jouw mening.
Ik denk dat sommige relaties die christelijk lijken maar liefdeloos blijken erger zijn. Geen seks, of geen waardering... het komt allemaal voor, ook in christelijke gezinnen.
Ik zou niet echt willen pleiten voor een BDSM relatie. maar ook niet voor een relatie waarin een vrouw per definitie ondergeschikt is. (zoals cultureel bepaald in het OT)

Verder kunnen er talloze BDSM relaties wél stand houden, juist omdat het onderling vertrouwen extreem sterk is. Dus wat je zegt is niet erg onderbouwd.
Ook gif is geschapen.

Gebruikersavatar
Roady
Mineur
Mineur
Berichten: 231
Lid geworden op: 16 sep 2014 19:16

Re: BDSM

Berichtdoor Roady » 28 sep 2014 19:45

hettys schreef:Bedenk wel dat dit gegeven, een gezin, (wat het gros van de mensen wél heel graag wil)

Het is een door God ingelegd mechanisme.
Het gezin vormt dan ook de hoeksteen van de samenleving.

Paulus zou liever hebben dat de mensen waren zoals hijzelf, maar om ontucht te vermijden, kunnen ze beter een vrouw hebben.

Als je toch aan quoten bent vanuit 1 kor 7, lees dan even verder:

"28 Maar u doet geen kwaad als u toch trouwt, en een meisje dat trouwt, doet ook niet verkeerd. Maar al de moeite en zorg die gehuwden hebben, zou ik u willen besparen."
Daar doelde ik op. Maar inderdaad, Paulus zei nog veel meer.

Hij zal over u heersen...
Wat blijkt uit de wetten in het OT.

Ja en dat zei God nadat de mens gezondigd had.
Ik weet niet hoe het er met jou voorstaat, maar ik leef niet meer onder de wet, aangezien ik Christus heb aangenomen, die de wet vervuld heeft. Ik heb dus niets met bepalingen als "Hij zal over u heersen". Jezus spreekt voortdurend over het feit dat wij niet hebben te heersen maar te dienen. En dat geldt zeker ook in de relatie tussen man en vrouw.

In het NT staat dat vrouw minderwaardig is aan de man

Dat lees ik nergens. ik lees wel dat de man het hoofd is, maar dat zegt absoluut niets over dat hij meer waard zou zijn, en de vrouw dus minder-waardig.

Dan is de boodschap in de bijbel een illusie. Bijbels gezien is de vrouw het eigendom van haar vader totdat ze uitgehuwelijkt wordt en het bezit wordt van haar man. Ze kan ook niets erven en wordt in tal van teksten gerekend tot het bezit. (een man had vaak meer vrouwen)

Je leeft duidelijk onder de wet. Dat zijn de oudtestamentische bepalingen van de Heere God die Hij in Zijn verbond met de mens heeft bepaald. In Christus wordt de mens een nieuw verbond aangereikt.
Nogmaals: wie onder de wet leeft, zal haar VOLLEDIG moeten naleven. Wie in Christus is, voor die is de wet niet.

Dat is jouw mening.

Dat is natuurlijk een reactie waar niemand iets mee kan.

De discussie gaat nogal offtopic merk ik. Daarom laat ik het hier even bij.
Ook zitten we op een totaal andere golflengte omdat u de wet probeert te hanteren, terwijl ik in Christus verlost ben van die wet.
In de ware liefde is geen plaats voor angst (1 joh 4:18)

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: BDSM

Berichtdoor hettys » 30 sep 2014 18:14

Roady schreef:Het is een door God ingelegd mechanisme.
Het gezin vormt dan ook de hoeksteen van de samenleving.


Ik heb het niet over een gezin, maar wat er tussen een vrouw en een man speelt: een seksuele relatie dus. Ik heb gezegd dat seks er vooral is om biologische behoeften te bevredigen. Ik lees hier dat het moet 'zoals God het bedoeld heeft', maar dat is dus helemaal niet duidelijk. en ik denk zeker niet dat wat er tussen een man en een vrouw gebeurd in bed, ook maar iets te maken heeft heeft met Jezus en de gemeente. Het blijft een biologische behoefte.

In Florida mag je wettelijk gezien nog steeds alleen seks hebben in de missionarishouding. Dat zegt iets over hoe wetgevers ooit hadden bedacht wat God bedoeld heeft met seks. Ze wisten er mi weinig van, volgens mij horen we seks te hebben op een manier waarop we ervan kunnen genieten.
Bovendien zegt het iets over hoe mensen dachten over de machtsverhouding tussen man en vrouw, maar dit terzijde.




Paulus zou liever hebben dat de mensen waren zoals hijzelf, maar om ontucht te vermijden, kunnen ze beter een vrouw hebben.

Als je toch aan quoten bent vanuit 1 kor 7, lees dan even verder:

"28 Maar u doet geen kwaad als u toch trouwt, en een meisje dat trouwt, doet ook niet verkeerd. Maar al de moeite en zorg die gehuwden hebben, zou ik u willen besparen."
Daar doelde ik op. Maar inderdaad, Paulus zei nog veel meer.

Dat is ook zo. Maar aangezien Paulus toch liever zag dat het leven alleen aan de Heer werd gewijd, hebben we nu weet ik hoeveel mensen op de wereld die celibatair, dus tegennatuurlijk leven. (wat nogal vaak fout afloopt)
En ik moet toch even kwijt dat ik dat (seks met kinderen) oneindig veel erger vindt dan BDSM, namelijk een zelfgekozen relatie.
Nogmaals: niet mijn vorm van relatie, maar ik wil er ook niet over oordelen. Ik moet er wel bij vertellen dat in talloze vormen van seksualiteit mindere manieren van macht en overgave worden gebruikt, waar niemand het over heeft. Het zou me niet eens verbazen als uit een onderzoek zou blijken dat seks bijna nooit helemaal zonder machtsspelletjes is.

Alleen de traditionele missionarishouding is al een uiting van macht van de man over de vrouw.



De discussie gaat nogal offtopic merk ik. Daarom laat ik het hier even bij.
Ook zitten we op een totaal andere golflengte omdat u de wet probeert te hanteren, terwijl ik in Christus verlost ben van die wet.


Nou. ik zeg alleen wat er in de bijbel staat. Volgens mij vroeg u daarom. Ik mag wel aannemen dat God in het OT geen wettelijke regels heeft bepaald die tegen zijn bedoeling ingaan.
De bedoeling was, met betrekking tot het nieuwe verbond dat de wet in het hart gegrift zou zijn, dus de joodse wet.
Maar daar hoeven we het inderdaad verder niet over te hebben.
Ook gif is geschapen.

Gebruikersavatar
Roady
Mineur
Mineur
Berichten: 231
Lid geworden op: 16 sep 2014 19:16

Re: BDSM

Berichtdoor Roady » 02 okt 2014 08:58

hettys schreef:Ik heb het niet over een gezin, maar wat er tussen een vrouw en een man speelt: een seksuele relatie dus. Ik heb gezegd dat seks er vooral is om biologische behoeften te bevredigen. Ik lees hier dat het moet 'zoals God het bedoeld heeft', maar dat is dus helemaal niet duidelijk. en ik denk zeker niet dat wat er tussen een man en een vrouw gebeurd in bed, ook maar iets te maken heeft heeft met Jezus en de gemeente. Het blijft een biologische behoefte.


Ik wil er een paar stellingen tegenover zetten, om te laten zien dat volgens mij God de eerste hand in dit alles heeft.

God heeft man en vrouw geschapen. Door de vrouw te scheppen uit de man, ontstond er seksualiteit. Dit kan ik dan omschrijven als het door God ingelegde verlangen om weer een eenheid te worden.
Dat seks alleen een biologische behoefte zou zijn, daarmee doe ik het fenomeen seks veel en veels te kort. Het gaat zoveel verder en dieper. Je moet je wel enorm afsluiten wil je niet inzien dat seks ook emotionele en geestelijke kanten heeft waarin je samenkomt met je partner.

Helaas wordt seks steeds meer als een gebruiksartikel gezien in de wereld. Het is overal verkrijgbaar en overal wordt het verhandeld. Dat laat m.i. alleen maar zien hoever de mensheid van God is afgedwaald.

Kijk, als je niks met God hebt, en met Jezus hebt, zul je seksualiteit ook nooit op die manier gaan zien zoals God het gemaakt en bedoeld heeft.
Als je wel alles met Jezus hebt, dan zal bij een man en vrouw de liefde voor hun Zaligmaker in alles verweven zijn, ook in de seksualiteit.
Daarbij, seks is dan geheiligd, en reken maar dat je dat verschil ervaart in bed.
En juist omdat seks voor God iets heiligs is, heeft Hij een gruwelijke hekel aan seksuele perversies, waaronder machtsspelletjes zoals bsdm. Niet voor niets zegt de bijbel: Weest heilig want God is heilig (1 Petr 1)

Maar goed, er is ontzettend veel over te zeggen en uit te leggen over het zeer bijzondere fenomeen seksualiteit, meer dan ik hier even in een paar zinnen kwijt kan :)

Een mooie dag toegewenst.
In de ware liefde is geen plaats voor angst (1 joh 4:18)

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: BDSM

Berichtdoor hettys » 02 okt 2014 20:03

Roady schreef:
Ik wil er een paar stellingen tegenover zetten, om te laten zien dat volgens mij God de eerste hand in dit alles heeft.

God heeft man en vrouw geschapen. Door de vrouw te scheppen uit de man, ontstond er seksualiteit. Dit kan ik dan omschrijven als het door God ingelegde verlangen om weer een eenheid te worden.

Seksualiteit moet al eerder bestaan hebben: voor wie Genesis letterlijk opvat, bestonden de dieren voordat mensen bestonden en heel erg veel wezens op de wereld zijn seksueel aangelegd.
Bonobo's lossen al hun conflicten op met seks.
Op een boerderij hebben kindjes vaak geen seksuele voorlichting nodig. Ze zien dat volop in hun omgeving.



Dat seks alleen een biologische behoefte zou zijn, daarmee doe ik het fenomeen seks veel en veels te kort. Het gaat zoveel verder en dieper. Je moet je wel enorm afsluiten wil je niet inzien dat seks ook emotionele en geestelijke kanten heeft waarin je samenkomt met je partner.


Natuurlijk! Een zwaan die z'n partner verliest blijft de rest van z'n leven alleen. seksualiteit is een heel ingewikkeld iets, wat je leven kan traumatiseren of zeer verrijken. Maar het blijft wel een biologische behoefte.
Kijk es wat vaker naar national geografic wild.
Ik ben nu 30 jaar met mijn eigen man monogaam samen. en dat is in allerlei opzichten heerlijk, maar ons liefdesleven heeft ook wel aan veranderingen en fysieke problemen blootgestaan. en dat heeft zeer veel te maken met hormonen. (die ook geschapen zijn?)


Helaas wordt seks steeds meer als een gebruiksartikel gezien in de wereld. Het is overal verkrijgbaar en overal wordt het verhandeld. Dat laat m.i. alleen maar zien hoever de mensheid van God is afgedwaald.


Niets meer of minder dan altijd al. hormonen dus.

Kijk, als je niks met God hebt, en met Jezus hebt, zul je seksualiteit ook nooit op die manier gaan zien zoals God het gemaakt en bedoeld heeft.

Nogmaals.
Hoe God het bedoeld heeft is vrij onduidelijk. Dat blijft jouw mening. Niemand legt hier ook uit hoe God het heeft bedoeld. Misschien heeft God wel bedoeld dat iedereen zelf mag bedenken hoe hij/zij seks wil beleven. Het gaat niet om 'niks met God hebben' Blijkbaar hecht jij meteen een waardeoordeel aan mensen die toch BDSM willen verdedigen.

Als je wel alles met Jezus hebt, dan zal bij een man en vrouw de liefde voor hun Zaligmaker in alles verweven zijn, ook in de seksualiteit.

Dat waag ik te betwijfelen.
Ik daag iedereen uit hier op het forum of ze tijdens de seks wel eens aan God denken of aan Jezus.seks is mi iets lichamelijks. En natuurlijk kun je op die manier, later dan, bedenken dat je zoiets heerlijks hebt dankzij je gezamenlijke relatie met God. Dat begrijp ik best.
Maar ondertussen heeft seks vooral te maken met reproductie. Ken jij mensen in je omgeving die allang geen zin meer hebben in seks? Omdat ze een bepaalde leeftijd hebben? Je zult toch ook wel weten dat de overgang, en minder hormoonproductie, dat beïnvloedt?





Daarbij, seks is dan geheiligd, en reken maar dat je dat verschil ervaart in bed.

Of op de keukentafel. Of is dat ook niet de bedoeling?


En juist omdat seks voor God iets heiligs is, heeft Hij een gruwelijke hekel aan seksuele perversies, waaronder machtsspelletjes zoals bsdm. Niet voor niets zegt de bijbel: Weest heilig want God is heilig (1 Petr 1)


Waarom reageer je niet, wat dat betreft op mijn vorige posting? Zelfs de klassieke missionaris houding is al een uiting van macht. en hoe weet je dat God daar een hekel aan heeft? Denk je niet dat God een veel ergere hekel had aan Jakob, die zijn slavinnen gebruikte om die zwanger te maken? wilden die dat wel?
Hoezo is dat geen machtsspel? Je bent een slavin dus je moet?

Maar goed, er is ontzettend veel over te zeggen en uit te leggen over het zeer bijzondere fenomeen seksualiteit, meer dan ik hier even in een paar zinnen kwijt kan :)

Een mooie dag toegewenst.


Inderdaad! een goede nacht toegewenst.
Ook gif is geschapen.

Gebruikersavatar
Roady
Mineur
Mineur
Berichten: 231
Lid geworden op: 16 sep 2014 19:16

Re: BDSM

Berichtdoor Roady » 03 okt 2014 11:04

hettys schreef:Nogmaals.
Hoe God het bedoeld heeft is vrij onduidelijk. Dat blijft jouw mening. Niemand legt hier ook uit hoe God het heeft bedoeld. Misschien heeft God wel bedoeld dat iedereen zelf mag bedenken hoe hij/zij seks wil beleven. Het gaat niet om 'niks met God hebben' Blijkbaar hecht jij meteen een waardeoordeel aan mensen die toch BDSM willen verdedigen.

Dus feitelijk zeg je dat het qua beleving niets uitmaakt of je wel of geen levende relatie hebt met Jezus?

Dat waag ik te betwijfelen.
Ik daag iedereen uit hier op het forum of ze tijdens de seks wel eens aan God denken of aan Jezus.seks is mi iets lichamelijks.

En ik stel dat het net zozeer iets geestelijks is.

Heb je zelf overigens iets met bdsm?

Een mooie dag gewenst :)
In de ware liefde is geen plaats voor angst (1 joh 4:18)

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: BDSM

Berichtdoor hettys » 04 okt 2014 13:24

Roady schreef:
Dus feitelijk zeg je dat het qua beleving niets uitmaakt of je wel of geen levende relatie hebt met Jezus?


Nee, dat maakt in mijn ogen niets uit. Ik heb ook nog nooit gehoord dat zoiets iets uitmaakt. Het maakt wel uit wat je relatie is met je partner. Hoe lang je bij hem of haar bent, hoeveel je van die persoon houdt, en hoe goed je elkaar kent op dat gebied.

Dat waag ik te betwijfelen.
Ik daag iedereen uit hier op het forum of ze tijdens de seks wel eens aan God denken of aan Jezus.seks is mi iets lichamelijks.


En ik stel dat het net zozeer iets geestelijks is.

In de zin van psychologisch misschien, en emotioneel natuurlijk.

Heb je zelf overigens iets met bdsm?


Nou nee. maar ik vindt het altijd een beetje gek dat er een oordeel geveld wordt over mensen die niets doen om anderen te kwetsen, zoals ook bij homoseksualiteit, die niemand kwaad doen. Gewoon omdat je denkt dat het vast wel tegen het geloof ingaat.

Een mooie dag gewenst :)

Dank u, het is inderdaad een prachtige dag!
Ook gif is geschapen.

Gebruikersavatar
Roady
Mineur
Mineur
Berichten: 231
Lid geworden op: 16 sep 2014 19:16

Re: BDSM

Berichtdoor Roady » 04 okt 2014 16:25

hettys schreef:Nee, dat maakt in mijn ogen niets uit. Ik heb ook nog nooit gehoord dat zoiets iets uitmaakt.


Oke, dat lijkt me een helder standpunt.
We verschillen duidelijk van visie.
Want ik ervaar zelf wel het verschil in beleving zonder en met Jezus.
Niet alleen in mijn eigen leven (want reken maar dat een leven verandert als iemand vanuit de genade van God gaat leven), maar ook zeker in mijn seksuele beleving.

En dat bdsm en wat u noemt - homoseksualiteit geen kwaad kan, ook daarin verschillen we duidelijk van visie, aangezien ik ook op dat laatste vlak mijn strijd heb moeten strijden en overduidelijk de leiding en het onderwijs van de Heilige Geest hierin heb ontvangen. Daarin ben ik tot de conclusie gekomen dat niet mijn verlangen het laatste woord heeft, maar het Woord van God.

Nou nee. maar ik vindt het altijd een beetje gek dat er een oordeel geveld wordt over mensen die niets doen om anderen te kwetsen, zoals ook bij homoseksualiteit, die niemand kwaad doen. Gewoon omdat je denkt dat het vast wel tegen het geloof ingaat.

Ah dus u schrijft over een thema waar u feitelijk zelf niets mee heeft?
Waar is uw mening dan op gebaseerd?

Een mooie avond gewenst :)
In de ware liefde is geen plaats voor angst (1 joh 4:18)


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten