BDSM

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: BDSM

Berichtdoor Optimatus » 16 mei 2018 13:29

Chaya schreef:Je foetert en toetert er anders lustig op los.
Denk je dat er kinderen daadwerkelijk in gevaar zijn hierdoor?


Ik acht het inderdaad niet goed voor kinderen. Wat volwassenen onderling doen, laat me in grote mate koud, maar het belang van het kind gaat te allen tijde voor het genot der ouders.

En is deze vorm van "genegenheid" wel in overstemming met de christelijke opvattingen, waarop ook dit forum is gegrondvest? Dat lijkt mij een christelijk forum ook een terechte vraag.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: BDSM

Berichtdoor Chaya » 16 mei 2018 13:39

Optimatus schreef:Ik acht het inderdaad niet goed voor kinderen. Wat volwassenen onderling doen, laat me in grote mate koud, maar het belang van het kind gaat te allen tijde voor het genot der ouders.

Maar je punt was allang gemaakt. Ik denk niet dat iemand je hier zal tegenspreken.
Kinderen moeten tegen veel meer zaken beschermd worden dan alleen BDSM.
Optimatus schreef:En is deze vorm van "genegenheid" wel in overstemming met de christelijke opvattingen, waarop ook dit forum is gegrondvest? Dat lijkt mij een christelijk forum ook een terechte vraag.

Mijn persoonlijke mening is dat ik grote moeite heb met het begrip BDSM en dat dit niet in overeenstemming is met het bijbelse begrip huwelijk.
Maar er gaat zoveel mis Optimatus. Overspel, second dates, een kille onderlinge verhouding, verwaarlozing, egocentrische ouders, narcisme, alcoholisme, roken.... moet ik nog meer noemen?
Ouders die hun baan en persoonlijke ontwikkeling veel belangrijker dan het geestelijk welzijn van hun kinderen, en daarom maar vanaf de kraamtijd droppen in een creche.
Dus ondanks het feit dat BDSM schadelijk zou zijn voor kinderen, zijn andere slaapkamergeneugten dit net zo goed!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: BDSM

Berichtdoor irmo » 16 mei 2018 13:41

Optimatus schreef:Ik acht het inderdaad niet goed voor kinderen. Wat volwassenen onderling doen, laat me in grote mate koud, maar het belang van het kind gaat te allen tijde voor het genot der ouders.

En is deze vorm van "genegenheid" wel in overstemming met de christelijke opvattingen, waarop ook dit forum is gegrondvest? Dat lijkt mij een christelijk forum ook een terechte vraag.


Volgens mij hadden jullie daar een christelijke passiecoach voor :P Die zal het antwoord ongetwijfeld weten.


Optimatus schreef:@Irmo
Tja... als je je met illegale zaken bezighoudt, dan moet je niet vreemd opkijken dat de politie zich, zelfs in Nederland, iets minder hartelijk gedraagt dan bij het helpen oversteken van een oude vrouw met een blindengeleidehond. Terecht.


Volgens de wet is het gewoon legaal hoor, wat ik doe. Alleen jammer dat sommige christenen dat niet begrijpen en de politie op je dak sturen. Die je vervolgens voorliegen omdat ze je graag voor mensenhandel vervolgen ofzoiets geks. Als ik tegen jouw vrouw zeg dat ze een hoer is en dus strafbaar als ze het met jou doet, hoe zou jij dat dan vinden? Zou je glimlachtend zeggen dat je dat wel ok vind? O niet? Waarom moet ik dat dan wel accepteren?

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: BDSM

Berichtdoor Optimatus » 16 mei 2018 13:43

Chaya schreef:Maar je punt was allang gemaakt. Ik denk niet dat iemand je hier zal tegenspreken.
Kinderen moeten tegen veel meer zaken beschermd worden dan alleen BDSM.

Mijn persoonlijke mening is dat ik grote moeite heb met het begrip BDSM en dat dit niet in overeenstemming is met het bijbelse begrip huwelijk.
Maar er gaat zoveel mis Optimatus. Overspel, second dates, een kille onderlinge verhouding, verwaarlozing, egocentrische ouders, narcisme, alcoholisme, roken.... moet ik nog meer noemen?
Ouders die hun baan en persoonlijke ontwikkeling veel belangrijker dan het geestelijk welzijn van hun kinderen, en daarom maar vanaf de kraamtijd droppen in een creche.
Dus ondanks het feit dat BDSM schadelijk zou zijn voor kinderen, zijn andere slaapkamergeneugten dit net zo goed!


Ik vrees dat je hier gelijk in hebt. Het ging in dit topic over bdsm, maar je hebt gelijk, er zijn nog veel meer zaken waar kinderen de wrange vruchten van moeten plukken - als deze zaken spelen. :(

@Irmo
Als iets legaal is, hoef je niet ondergronds te gaan, of is er toch meer aan de hand? En als er inderdaad niets aan de hand zou zijn, dan kun je daar juridische stappen op ondernemen en hoef je niet uit te wijken naar een land, dat de democratie stap voor stap aan het afschaffen is.

Maar probeer even en topique te blijven.
Laatst gewijzigd door Optimatus op 16 mei 2018 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: BDSM

Berichtdoor Marnix » 16 mei 2018 14:13

Optimatus schreef:Ik acht het inderdaad niet goed voor kinderen. Wat volwassenen onderling doen, laat me in grote mate koud, maar het belang van het kind gaat te allen tijde voor het genot der ouders.


Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag waarom dat niet goed is voor de kinderen. Als je herhaling van zetten wil voorkomen, ga daar dan eens op in?

En is deze vorm van "genegenheid" wel in overstemming met de christelijke opvattingen, waarop ook dit forum is gegrondvest? Dat lijkt mij een christelijk forum ook een terechte vraag.


Als beiden dat fijn vinden en van elkaar houden, waarom zou het dan zo erg zijn als ze een rollenspel spelen, of de een de ander aan bed vastbindt? Waar is dat precies mee in strijd?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: BDSM

Berichtdoor Marnix » 16 mei 2018 14:16

Optimatus schreef:Ik vrees dat je hier gelijk in hebt. Het ging in dit topic over bdsm, maar je hebt gelijk, er zijn nog veel meer zaken waar kinderen de wrange vruchten van moeten plukken - als deze zaken spelen. :(

@Irmo
Als iets legaal is, hoef je niet ondergronds te gaan, of is er toch meer aan de hand? En als er inderdaad niets aan de hand zou zijn, dan kun je daar juridische stappen op ondernemen en hoef je niet uit te wijken naar een land, dat de democratie stap voor stap aan het afschaffen is.

Maar probeer even en topique te blijven.


Het enige probleem is dat als mensen iets afkeurenswaardig vinden, ze nogal eens het heft in eigen handen nemen, ook al is het legaal. Denk maar eens aan de voorbeelden van homo's die hand in hand lopen en vervolgens in elkaar geslagen worden terwijl wat ze doen totaal niet illegaal is. Daarom houden mensen dingen soms toch voor zichzelf, ook al is het totaal niet strafbaar wat ze doen. Omdat andere mensen daar niet zo goed mee kunnen omgaan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: BDSM

Berichtdoor Mortlach » 16 mei 2018 14:21

Ook omdat iets te veel mensen het beeld dat ze van BDSM hebben, blijkbaar hebben laten vormen door SBS6 of soortgelijke sensationalistische zenders…
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: BDSM

Berichtdoor Optimatus » 16 mei 2018 14:24

Merkwaardig, ik druk op versturen en het bericht verschijnt niet.

Ik heb al een keer het voorbeeld gegeven van een klein kind dat de slaapkamer binnenwandelt, waar pa en ma net met elkaar "bezig zijn" in compromitterende houding. Dat lijkt me uiterst traumatiserend voor het kind.

Homoseksualiteit is een compleet ander onderwerp en in dit topic irrelevant. Geweld door onbevoegden acht ik te allen tijde verwerpelijk, tenzij het om zelfverdediging gaat. Het in elkaar rammen van homo's valt onder ongeoorloofd geweld en dient overeenkomstig hard te worden bestraft.

En ik neem aan dat ik op een christelijk forum de christelijke moraal niet hoef te verdedigen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: BDSM

Berichtdoor irmo » 16 mei 2018 14:31

Optimatus schreef:Wacht maar tot je Saskia van Rooy leert kennen...


Da's toch geen zwaan :P Ziet er trouwens wel uit alsof ze billenkoek nodig heeft, datwel...

Optimatus schreef:
@Irmo
Als iets legaal is, hoef je niet ondergronds te gaan, of is er toch meer aan de hand? En als er inderdaad niets aan de hand zou zijn, dan kun je daar juridische stappen op ondernemen en hoef je niet uit te wijken naar een land, dat de democratie stap voor stap aan het afschaffen is.

Maar probeer even en topique te blijven.

Daarvoor was ik niet gevlucht uit die open inrichting die Nederland heet hoor. En ik was prima on topique want je hebt nog steeds geen antwoord gegeven.


Optimatus schreef:Het gaat hier over bdsm in combinatie met kinderen en de mogelijkheid, om kinderen van deze invloed te vrijwaren. Je kunt wel talloze voorbeelden uit andere hoeken aandragen, maar daar gaat het nu niet over. Open er gerust een topic over, wellicht dat we daar dan verder over kunnen spreken.


Nee, daar ging het niet over. Jij haalde dat erbij om het vervolgens in het extreme te trekken. Omdat dat je wel lekker uitkwam, ofniet?

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: BDSM

Berichtdoor irmo » 16 mei 2018 14:32

Marnix schreef:Het enige probleem is dat als mensen iets afkeurenswaardig vinden, ze nogal eens het heft in eigen handen nemen, ook al is het legaal. Denk maar eens aan de voorbeelden van homo's die hand in hand lopen en vervolgens in elkaar geslagen worden terwijl wat ze doen totaal niet illegaal is. Daarom houden mensen dingen soms toch voor zichzelf, ook al is het totaal niet strafbaar wat ze doen. Omdat andere mensen daar niet zo goed mee kunnen omgaan.



Dit dus vor en groot deel.Thanks Marnix, jij verwoordt het beter.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: BDSM

Berichtdoor Chaya » 16 mei 2018 15:05

Optimatus schreef:Ik heb al een keer het voorbeeld gegeven van een klein kind dat de slaapkamer binnenwandelt, waar pa en ma net met elkaar "bezig zijn" in compromitterende houding. Dat lijkt me uiterst traumatiserend voor het kind.

Ja, maar daarom moet je ervoor zorgen dat dit niet mogelijk is. Kinderen, ook als ze ouder zijn, willen niets weten over het seksleven van hun ouders.
De jongeren zijn sowieso weer preutser, merk ik.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: BDSM

Berichtdoor coby6 » 16 mei 2018 15:05

Optimatus schreef:Merkwaardig, ik druk op versturen en het bericht verschijnt niet.

Ik heb al een keer het voorbeeld gegeven van een klein kind dat de slaapkamer binnenwandelt, waar pa en ma net met elkaar "bezig zijn" in compromitterende houding. Dat lijkt me uiterst traumatiserend voor het kind.

Homoseksualiteit is een compleet ander onderwerp en in dit topic irrelevant. Geweld door onbevoegden acht ik te allen tijde verwerpelijk, tenzij het om zelfverdediging gaat. Het in elkaar rammen van homo's valt onder ongeoorloofd geweld en dient overeenkomstig hard te worden bestraft.

En ik neem aan dat ik op een christelijk forum de christelijke moraal niet hoef te verdedigen.

Als pa en ma de missionarishouding doen en eerst een gebed hebben gebeden is het net zo traumatiserend of allebei juist totaal niet. Doet me denken aan die film van Ciske de rat die ik zag als kind.
Als ouders de deur niet op slot doen zijn ze sowieso dom.
Een jongen uit de kerk liet z'n kind van 3 Discovery kijken waar een beest een ander beest gruwelijk verslond. Wat doen die papa? Oh ze zijn aan het spelen. Okay.
Laatst gewijzigd door coby6 op 16 mei 2018 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: BDSM

Berichtdoor Chaya » 16 mei 2018 15:17

coby6 schreef:Als pa en ma de missionarishouding doen en eerst een gebed hebben gebeden is het net zo traumatiserend of allebei juist totaal niet. Doet me denken aan die film van Ciske de rat die ik zag als kind.
Als ouders de deur niet op slot doen zijn ze sowieso dom.
Een jongen uit de kerk liet z'n kind van 3 Discovery kijken waar een beest een ander beest gruwelijk verslond. Wat doen die papa? Oh ze zijn aan het spelen. Okay.

Mijn moeder stuurde ons vroeger weg, als er gesproken werd over zwangere vrouwen, "maandstondes" en andere vrouwelijke problemen.
Weg jullie wijsneuzen.
Ik moet zeggen dat ik het toch wel deels heb overgenomen. Als ik hoor hoe sommige ouders het normaal vinden als een kind achter de deur staat te luisteren hoe mamma ligt te bevallen en daar dan later hartelijk om moeten lachen, foto's en filmpjes laten zien van de bevalling, of zelfs hun kinderen erbij aanwezig laten zijn, denk ik dat er veel meer moeders zoals de mijne weer moeten komen.
Een kind hoort de "schande" van zijn ouders niet te zien.
We kunnen lezen in Genesis 9: Hij dronk van de wijn en werd dronken; en hij ontkleedde zich midden in zijn tent.
En Cham, de vader van Kanaän, zag de naaktheid van zijn vader en vertelde het aan zijn beide broers buiten.
Toen namen Sem en Jafeth een kleed, legden het op hun beider schouders, liepen achteruit en bedekten de naaktheid van hun vader, met het gezicht afgewend, zodat zij de naaktheid van hun vader niet zagen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: BDSM

Berichtdoor coby6 » 16 mei 2018 15:26

Chaya schreef:Mijn moeder stuurde ons vroeger weg, als er gesproken werd over zwangere vrouwen, "maandstondes" en andere vrouwelijke problemen.
Weg jullie wijsneuzen.
Ik moet zeggen dat ik het toch wel deels heb overgenomen. Als ik hoor hoe sommige ouders het normaal vinden als een kind achter de deur staat te luisteren hoe mamma ligt te bevallen en daar dan later hartelijk om moeten lachen, foto's en filmpjes laten zien van de bevalling, of zelfs hun kinderen erbij aanwezig laten zijn, denk ik dat er veel meer moeders zoals de mijne weer moeten komen.
Een kind hoort de "schande" van zijn ouders niet te zien.
We kunnen lezen in Genesis 9: Hij dronk van de wijn en werd dronken; en hij ontkleedde zich midden in zijn tent.
En Cham, de vader van Kanaän, zag de naaktheid van zijn vader en vertelde het aan zijn beide broers buiten.
Toen namen Sem en Jafeth een kleed, legden het op hun beider schouders, liepen achteruit en bedekten de naaktheid van hun vader, met het gezicht afgewend, zodat zij de naaktheid van hun vader niet zagen.

Mijn moeder is ook zo opgevoed. Ze wist niet eens wat seks was. Moest m'n vader d'r uitleggen.
Ik was altijd heel extreem met dat, hoewel hij me heel vrij opvoedde en al een seksuele voorlichtingsboek gaf met m'n 12e. Maar die zoon van Noach was vervloekt. Mijn zoontjes van 3 mochten me niet zien als ik douchte. Lekker handig als alleenstaande moeder en kinderen die geen tel alleen kunnen zijn of huilen voor de deur. Schotje ervoor dan maar. Zat dat kind in z'n maxicosy en ik douchen achter een schot zodat ie de onderkant niet zag. Gekkenhuis. LOL toen zei de middelste van 4 een keer: heeft tante die en die ook een piemel? Hun vader douchte wel gewoon met hen en het zijn jongetjes. Ze dachten dat vrouwen dat ook hadden. Erg. Toen ben ik maar wat normaler geworden. Maar een bevalling lijkt me wel traumatisch. Oudste wilde niet alleen naar opa en oma. Hij kan er best bij hoor zei de zuster. Op het laatste moment wilde ie toch. Gelukkig. Hele kamer zat onder het bloed. Ik was idioot veel bloed verloren. Laat 'm er maar bij hoor. Gezellig.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: BDSM

Berichtdoor pindas83 » 16 mei 2018 16:45

Ik heb geen ervaring met BDSM maar het lijkt me hoogst onplezierig om een oplawaai te krijgen tijdens de daad. Ik denk niet dat ik daar erg vrolijk van wordt.
Om over vastbinden maar niet te spreken. Ik zou als de dood zijn dat ze begint te kietelen, ik zou krankzinnig worden denk ik.
Maar als jullie het wel leuk vinden zal je mij er niet over horen.

Verder zou ik me niet zo druk maken over de kinderen. Misschien wel handig om de deur op slot te doen als je, uitgedost in je lederhose met de zweep aan de haal gaat.

Voor de ‘normale daad’ zou ik me geen zorgen maken persoonlijk. Kinderen die het begrijpen willen het niet zien en komen toch niet binnen en kinderen die het niet snappen vertel je gewoon een leuk verhaaltje.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten