BDSM

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: BDSM

Berichtdoor Marnix » 16 mei 2018 10:52

Optimatus schreef:Voor HEN mag het een liedesspel zijn - dat zeggen andere figuren, die zich exceptioneel gedragen op seksueel gebied ook, maar intussen doen zij de vreselijkste dingen.


Stel je niet aan, zolang beide partijen het fijn vinden , laat ze lekker, jij hebt er toch geen last van als ze elkaar aan het bed vastbinden, een commando geven, of zo? Zolang het niet tegen de zin van een van beiden is snap ik niet waar je je druk om maakt.

Daarnaast lekker bot, er zijn hier volgens mij mensen die dit doen, die van hun partner houden, die kinderen hebben waar ze van houden. Leuk voor ze om te lezen dat je ze het liefst onder toezicht zou plaatsen of hun kinderen uit huis zou plaatsen terwijl daar totaal geen aanleiding voor is en je allerlei onzinargumenten aanhaalt om je gelijk daarin te krijgen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: BDSM

Berichtdoor Chaya » 16 mei 2018 11:04

Optimatus schreef:Voor HEN mag het een liedesspel zijn - dat zeggen andere figuren, die zich exceptioneel gedragen op seksueel gebied ook, maar intussen doen zij de vreselijkste dingen.

Voer jij een persoonlijke kruistocht tegen iemand (hier) of zo?
Ik vind jouw reacties nl. nogal buitenproportioneel.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: BDSM

Berichtdoor Marnix » 16 mei 2018 11:58

Chaya schreef:Voer jij een persoonlijke kruistocht tegen iemand (hier) of zo?
Ik vind jouw reacties nl. nogal buitenproportioneel.


Dat gevoel krijg ik inderdaad ook ja.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: BDSM

Berichtdoor Optimatus » 16 mei 2018 12:13

Dat is niet aan de orde. Ik uit mijn mening over een in mijn ogen ongewenste situatie. Wat paren onderling doen, is tot zekere hoogte hun eigen zaak, maar zodra er kinderen zijn, gaat m.i. het belang van het kind voor het "genot" der ouders.

Beetje merkwaardig om daar een kruistocht tegen wie dan ook aan op te hangen. Dat is namelijk totaal niet aan de orde.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: BDSM

Berichtdoor irmo » 16 mei 2018 12:27

Optimatus schreef:Dat is niet aan de orde. Ik uit mijn mening over een in mijn ogen ongewenste situatie. Wat paren onderling doen, is tot zekere hoogte hun eigen zaak, maar zodra er kinderen zijn, gaat m.i. het belang van het kind voor het "genot" der ouders.

Beetje merkwaardig om daar een kruistocht tegen wie dan ook aan op te hangen. Dat is namelijk totaal niet aan de orde.



nou.....

als je het hebt over kinderen onder toezicht stellen en uithuisplaatsen zou ik dat zeker wel als bedreigend ervaren.

Iemand vroeg mij gisteren nog waarom wij zo'n strenge geheimhouding kennen. Kan dat nou echt niet wat minder?

Tja, van mij kan het best minder. I'm all for openheid enzo.

En dan lees ik jouw reactie en wat je graag met mijn kinderen zou willen doen als ik open ben en dan denk ik: nee, toch maar niet. Laat die geheimhouding er maar lekker zijn.

Maar goed, dan blijven mensen zoals jij ook lekker rare dingen denken. Dat is dan wel weer een issue.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: BDSM

Berichtdoor Optimatus » 16 mei 2018 12:37

We hebben duidelijk twee verschillende meningen. Ik neem aan dat dit niet verboden is. Moet ik het dan omfloerst en heel diplomatiek en in fraaie frases verpakken of heb ik het recht om mijn zorgen te uiten over dit soort vormen van "genegenheid"? Er zijn mensen tegen homoseksualiteit die actief wordt bedreven. Dat mag gezegd worden (de SGP doet dit ook).

Ik vind bdsm afkeurenswaardig. Dat mag ik zeggen. Dat heet vrijheid van meningsuiting. Daar maak ik gebruik van.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: BDSM

Berichtdoor irmo » 16 mei 2018 12:40

Natuurlijk mag je het er niet mee eens zijn en je afkeuring uiten. Mij prima
Maar als je doelgerichte pogingen gaat ondernemen om (mijn) kinderen van alles aan te doen onder het mom van :" ja maar ik mag toch een mening hebben " dan heb je aan mij een verkeerde.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: BDSM

Berichtdoor Optimatus » 16 mei 2018 12:44

Dat kan zijn. Ik vind het belang van kinderen boven het genot van ouders gaan. Ik heb geen mensen in particulare op het oog. Het gaat mij om het algemeen - binnen wettelijke kaders. Uiteraard worden er geen kinderen zonder wettelijke basis uit huizen gesleept ;)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: BDSM

Berichtdoor Marnix » 16 mei 2018 12:46

Optimatus schreef:Dat is niet aan de orde. Ik uit mijn mening over een in mijn ogen ongewenste situatie. Wat paren onderling doen, is tot zekere hoogte hun eigen zaak, maar zodra er kinderen zijn, gaat m.i. het belang van het kind voor het "genot" der ouders.

Beetje merkwaardig om daar een kruistocht tegen wie dan ook aan op te hangen. Dat is namelijk totaal niet aan de orde.


Dat komt omdat je er nogal vreemde denkbeelden op nahoudt. Je hebt het er over dat het kinderen beschadigd, dat ze beschermd moeten worden tegen psychopaten, dat mensen met zichzelf en anderen in de knoop zitten. Allemaal dingen die totaal niet van toepassing zijn. Misschien moet je je afvragen of je beeld op dit punt wel helemaal klopt of dat het nogal vertekend is. Want daarom denken mensen dat je hier een of andere persoonlijke kruistocht voert, omdat je argumenten totaal niet relevant / kloppend zijn.

Nogmaals, leg eens uit hoe kinderen beschadigd worden doordat hun ouders in de slaapkamer dit soort dingen doen. Daar geef je totaal geen antwoord op. En kom dan niet met "psychopaten" aan want iedereen vindt dat kinderen tegen psychopaten en gewelddadigheden richting hen beschermd moeten worden maar dat is helemaal niet aan de orde. Van wat er in de slaapkamer van die ouders gebeurt hebben ze helemaal geen weet en als beide partijen het fijn vinden ook geen last. Als kinderen worden misbruikt, het slachtoffer zijn van huiselijk geweld etc. moeten ze inderdaad beschermd worden. Maar wat heeft dan met bdsm te maken? Op die twee vragen geef je totaal geen antwoord.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: BDSM

Berichtdoor Optimatus » 16 mei 2018 12:47

Ik heb de indruk dat, wat ik ook zeg, je het er toch niet mee eens zult zijn. Herhaling van zetten levert geen nieuws op.

Dus nee, het is geen kruistocht tegen wie dan ook. Ik keur deze vorm van seksualiteit volledig af en ik acht deze schadelijk voor eventuele kinderen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: BDSM

Berichtdoor Marnix » 16 mei 2018 12:53

Optimatus schreef:We hebben duidelijk twee verschillende meningen. Ik neem aan dat dit niet verboden is. Moet ik het dan omfloerst en heel diplomatiek en in fraaie frases verpakken of heb ik het recht om mijn zorgen te uiten over dit soort vormen van "genegenheid"? Er zijn mensen tegen homoseksualiteit die actief wordt bedreven. Dat mag gezegd worden (de SGP doet dit ook).

Ik vind bdsm afkeurenswaardig. Dat mag ik zeggen. Dat heet vrijheid van meningsuiting. Daar maak ik gebruik van.


Dat je het afkeurenswaardig vind mag je vinden, maar vervolgens je afvragen of de kinderen van die ouders niet beter onder verscherpt toezicht of uit huis geplaatst kunnen worden omdat ze bloot staan aan gruwelijke escapades van hun ouders is heel wat anders. Dat zijn kulargumenten, er is al 100 keer aangegeven dat die kinderen daar geen last van hebben, die escapades helemaal niet gruwelijk en met wederzijds goedkeuren plaatsvinden. Net als daat iedereen vindt dat hun kinderen belangrijker zijn dan hun eigen genot. Het zijn allemaal onzinargumenten die nergens op slaan. Je hebt het goed recht hier je mening te uiten maar als je onzin probeert te verkopen hebben anderen net zo goed het recht om je daar op te wijzen.

Ik heb de indruk dat, wat ik ook zeg, je het er toch niet mee eens zult zijn. Herhaling van zetten levert geen nieuws op.


Dat is dan wederzijds, een hoop mensen hier proberen je te laten inzien dat je argumenten kant nog wal raken maar dat wil ook niet echt tot je doordringen... Niets in je wat denkt: Misschien klopt mijn beeld toch niet helemaal? Misschien is wat ik hier zeg toch buitenproportioneel?

Maar als we niet verder komen, laten we dan allemaal stoppen met deze discussie, jij ook, dat zou al een hele vooruitgang zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: BDSM

Berichtdoor Optimatus » 16 mei 2018 13:00

Ik heb geen idee hoe dat in Hongarije is, maar in Nederland worden geen kinderen van overheidswege wederrechtelijk uit huis geplaatst. Als je vindt, dat dit toch wederrechtelijk gebeurt, kun je daarvoor naar de rechter.

En wat hekserij betreft: heksen bestaan niet. Er zijn mensen die denken dat ze een heks zijn, maar dat is hun eigen opvatting.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: BDSM

Berichtdoor coby6 » 16 mei 2018 13:06

Optimatus schreef:
Verder is het natuurlijk ridicuul om jeugdzorg één op één gelijk te stellen aan kindermisbruik.

Ze doen best soms weleens iets goed, maar google er maar eens op. Er zijn heel veel kinderen misbruikt.
En een kind bij z'n ouders weghalen omdat jouw mening zo en zus is, is arrogant misbruik.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: BDSM

Berichtdoor coby6 » 16 mei 2018 13:08

Optimatus schreef:Ik heb de indruk dat, wat ik ook zeg, je het er toch niet mee eens zult zijn. Herhaling van zetten levert geen nieuws op.

Dus nee, het is geen kruistocht tegen wie dan ook. Ik keur deze vorm van seksualiteit volledig af en ik acht deze schadelijk voor eventuele kinderen.

Ja en er zijn atheisten die het schadelijk vinden als een kind religieus geindoctrineerd wordt door z'n ouders. Mogen die dan ook de kinderen bij de gelovige ouders weghalen omdat ze dat vinden?
Wat je vindt moet je bij de politie brengen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: BDSM

Berichtdoor Chaya » 16 mei 2018 13:21

Optimatus schreef:Beetje merkwaardig om daar een kruistocht tegen wie dan ook aan op te hangen. Dat is namelijk totaal niet aan de orde.

Je foetert en toetert er anders lustig op los.
Denk je dat er kinderen daadwerkelijk in gevaar zijn hierdoor?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten