Contact met je ex?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Contact met je ex?

Berichtdoor moderngelovige » 15 aug 2014 15:57

Mijn 1e grote liefde was heel intens.

Nu heb ik daar een paar jaar geleden weer contact mee gekregen, tot grote woede van mijn vrouw.......
Zij reageerde in mijn ogen echt abnormaal, dit had grote ruzies tot gevolg.
Het is al lang geleden, die 1e grote liefde, maar mijn vrouw ziet haar als bedreiging.
"Overreacting" is het goede woord hiervoor.
Van verliefdheid nu of in de toekomst is absoluut geen sprake, maar buiten de "liefde" ook veel dingen meegemaakt (met de 1e grote liefde dus....)

Buiten dit vind ik dat je als "exen" zeker nog wel als goede vriend en vriendin met elkaar om kan gaan.
Niet over te praten echter met mijn vrouw, op bedreiging van echtscheiding.
Mijn ega heeft nogal een explosief karakter wat met andere zaken wel eens tot
"huiselijke spanningen" leidt, ook i.v.m. onze kinderen.

Eigenlijk voel ik me heel geremd dit te plaatsen, pas als het onderwerp verder gaat wil ik er nader op in gaan. Het belemmert ook mijn geloofsleven en vertrouwen.
Iemand met soortgelijke problemen? schroom niet desnoods PB.

Anoniem_89

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Anoniem_89 » 15 aug 2014 16:20

Ik kan je niet helpen helaas ben ik bang.

Wat ik mij wel afvraag is het volgende;

Hoe gaat je vrouw ermee om als jij met andere vrouwen spreekt of ze tegenkomt in de algemene omgang?
Sommige mannen of vrouwen controleren hun echtgeno(o)t(e) overal.
Bellen constant als hij/zij even alleen naar de winkel is.
Zulke mensen zijn behoorlijk wantrouwig.
Als dat ook het geval is bij jou dan gaat er iets niet goed.


Hoop het allerbeste voor je.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Boerin » 15 aug 2014 16:23

moderngelovige schreef:Mijn 1e grote liefde was heel intens.

Nu heb ik daar een paar jaar geleden weer contact mee gekregen, tot grote woede van mijn vrouw.......
Zij reageerde in mijn ogen echt abnormaal, dit had grote ruzies tot gevolg.
Het is al lang geleden, die 1e grote liefde, maar mijn vrouw ziet haar als bedreiging.
"Overreacting" is het goede woord hiervoor.
Van verliefdheid nu of in de toekomst is absoluut geen sprake, maar buiten de "liefde" ook veel dingen meegemaakt (met de 1e grote liefde dus....)

Buiten dit vind ik dat je als "exen" zeker nog wel als goede vriend en vriendin met elkaar om kan gaan.
Niet over te praten echter met mijn vrouw, op bedreiging van echtscheiding.
Mijn ega heeft nogal een explosief karakter wat met andere zaken wel eens tot
"huiselijke spanningen" leidt, ook i.v.m. onze kinderen.

Eigenlijk voel ik me heel geremd dit te plaatsen, pas als het onderwerp verder gaat wil ik er nader op in gaan. Het belemmert ook mijn geloofsleven en vertrouwen.
Iemand met soortgelijke problemen? schroom niet desnoods PB.

Zie je haar veel dan? Je hebt vriendschappelijk en vriendschappelijk. Ik ga nog vriendschappelijk met m'n ex om voor de kinderen en we blijven broeder en zuster. M'n zus en haar man gaan altijd met d'r ex en z'n vrouw op vakantie.
Hij heeft nu een nieuwe vrouw en die vindt het best, maar ik ga niet gezellig met hem samen zitten buurten als zij er niet bij is. Ik zei het een keer voor de lol toen ie naar haar toe wilde en we net een gesprek hadden gehad met iemand erbij. Hij wilde me weghebben en ik zei: Nou gezellig, ik blijf nog ff kleppen hoor, LOL. Kan me je vrouw best indenken. Je moet ook oppassen dat je met die oude vriendin dan niet beter kunt praten dan met haar, omdat ze zo explosief is. Dat is altijd het gevaar. Mijn ex ging lekker chatten met een vrouw toen we problemen hadden, die was tenminste wel normaal en ik niet. Toen was het huwelijk naar de knoppen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor moderngelovige » 15 aug 2014 17:25

Hoi Boerinnnie,


Nee ik zie haar niet, feitelijk heb ik (1e liefde) al 24 jr. niet gezien.
Maar nu is het een tijd van Skype, Facebook, whatsapp.

De hamvraag is: Kun je, na je liefdesleven nog een vriendschappelijk leven hebben...
Mijn vrouw vindt dus van niet.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor benefietdiner » 15 aug 2014 17:39

Nee man moderngelovige dat gaat nooit goed.

Bekend is de ruzie tussen Rachel en Lea, waarbij Rachel smeekt of ze de dudaim, die Lea's zoon Ruben gevonden had, mocht hebben. Waarop Lea terug bitst: "Was het niet genoeg dat je mijn man hebt afgenomen? Nu wil je zeker ook de liefdesappelen van mijn zoon ook nog stelen?", waarop Rachel droevig antwoord "Nu zal hij vannacht met jou slapen, vanwege die liefdesappelen" (Gen 30:14-15).

Als je van je huidige vrouw houd dan geen contact meer met je ex. ook geen vriendschap, wees nuchter en waakt!

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Boerin » 15 aug 2014 17:52

moderngelovige schreef:Hoi Boerinnnie,


Nee ik zie haar niet, feitelijk heb ik (1e liefde) al 24 jr. niet gezien.
Maar nu is het een tijd van Skype, Facebook, whatsapp.

De hamvraag is: Kun je, na je liefdesleven nog een vriendschappelijk leven hebben...
Mijn vrouw vindt dus van niet.

Als je af en toe een bericht op haar Facebook achterlaat moet je vrouw niet zeuren, maar als je 1 op 1 gaat zitten skypen, tsja, zo ging onze relatie kapot, ben niet zo dol op dat skypen. Snap best dat je niets meer met haar wilt, maar waarom zoek je geen mannelijke vrienden om mee te skypen of ga samen met je vrouw voor het scherm zitten en gezellig met haar babbelen. Sowieso klinkt jullie relatie niet echt lekker, dan moet je niet met andere vrouwen praten, al stelt het niks voor en pas vooral op niet te gaan klagen over haar tegen die vrouw.
Misschien overdrijft ze, wat dan nog? Heb je het niet voor haar over om het dan af te kappen of bijvoorbeeld alleen wat typen als zij erbij zit, is dat niet goed?
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Bambi

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Bambi » 15 aug 2014 17:54

moderngelovige schreef:Mijn 1e grote liefde was heel intens.

Nu heb ik daar een paar jaar geleden weer contact mee gekregen, tot grote woede van mijn vrouw.......
Zij reageerde in mijn ogen echt abnormaal, dit had grote ruzies tot gevolg.
Het is al lang geleden, die 1e grote liefde, maar mijn vrouw ziet haar als bedreiging.
"Overreacting" is het goede woord hiervoor.
Van verliefdheid nu of in de toekomst is absoluut geen sprake, maar buiten de "liefde" ook veel dingen meegemaakt (met de 1e grote liefde dus....)

Buiten dit vind ik dat je als "exen" zeker nog wel als goede vriend en vriendin met elkaar om kan gaan.
Niet over te praten echter met mijn vrouw, op bedreiging van echtscheiding.
Mijn ega heeft nogal een explosief karakter wat met andere zaken wel eens tot
"huiselijke spanningen" leidt, ook i.v.m. onze kinderen.

Eigenlijk voel ik me heel geremd dit te plaatsen, pas als het onderwerp verder gaat wil ik er nader op in gaan. Het belemmert ook mijn geloofsleven en vertrouwen.
Iemand met soortgelijke problemen? schroom niet desnoods PB.

Je hebt nog mazzel dat je vrouw niet echt weggegaan is.
Je ex hoort bij je verleden.
Je bent nu 1 met je huidige vrouw, daar hoort geen ex meer tussen waar je 1 mee geweest bent.
Nogal logisch dat je vrouw dat als bedreiging ziet.

Mijn ervaring is als een man contact wil met zijn ex, dat er dingen in de huidige relatie niet goed zitten waar dus aan gewerkt moet worden.
En niet die positieve dingen op gaan hemelen, die nu net in de relatie met je ex wel goed zaten.
Dat is vluchten.
En als je vrouw wel eens vaker zulke explosieve reakties geeft, zul jij wel eens vaker zulke ondoordachte dingen doen, ben ik bang.
Ik denk dat je die explosieve reakties juist ter harte moet nemen, want dan geeft je vrouw aan dat je iets heel ergs raar wil.
Wees blij met de wijsheid van je huidige vrouw, die is duidelijk wijzer dan je ex.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor moderngelovige » 15 aug 2014 18:17

Benefiet-d, Boerin, Bambi,

De 3 B's achter elkaar.

Nogmaals van "liefde" of "de relatie" hervatten is geen sprake.
De 1e grote liefde heeft zelf een kind en een eigen leven.
Van veelvuldig conct is ook geen sprake van, van beide kanten geen behoefte.
Vraag is dus meer: Kun je met je ex nog een vriendschappelijke (platonische) beslist dus geen liefdes/sexuele(!) relatie onderhouden.

Benefietdiner: Het verhaal van Lea gaat hierbij echt niet op, ik wil mijn vrouw niet verlaten, nog "iets beginnen" of zoals Lea Rachel verweet iemand boven de ander laten gaan. Ofdat verleden liefde de boventoon zou voeren.

Bambi, in mijn huidige relatie is al veel aan de hand geweest in het verleden, maar dat ga ik hier niet plaatsen, hoogstens stuur ik je een PB. Toch moeite mee dit in het openbaar te plaatsen.

Boerin, Bambi en Bnefiet-d,: Als ik jullie begrijp kan een man geen "normale vriendschap"
onderhouden met een vrouw??

Bambi

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Bambi » 15 aug 2014 18:25

moderngelovige schreef:Boerin, Bambi en Bnefiet-d,: Als ik jullie begrijp kan een man geen "normale vriendschap"
onderhouden met een vrouw??

Waarom zou je het willen?

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Boerin » 15 aug 2014 19:02

moderngelovige schreef:Benefiet-d, Boerin, Bambi,

De 3 B's achter elkaar.

Nogmaals van "liefde" of "de relatie" hervatten is geen sprake.
De 1e grote liefde heeft zelf een kind en een eigen leven.
Van veelvuldig conct is ook geen sprake van, van beide kanten geen behoefte.
Vraag is dus meer: Kun je met je ex nog een vriendschappelijke (platonische) beslist dus geen liefdes/sexuele(!) relatie onderhouden.

Benefietdiner: Het verhaal van Lea gaat hierbij echt niet op, ik wil mijn vrouw niet verlaten, nog "iets beginnen" of zoals Lea Rachel verweet iemand boven de ander laten gaan. Ofdat verleden liefde de boventoon zou voeren.

Bambi, in mijn huidige relatie is al veel aan de hand geweest in het verleden, maar dat ga ik hier niet plaatsen, hoogstens stuur ik je een PB. Toch moeite mee dit in het openbaar te plaatsen.

Boerin, Bambi en Bnefiet-d,: Als ik jullie begrijp kan een man geen "normale vriendschap"
onderhouden met een vrouw??

Niet meer dan af en toe gezellig kleppen met een collega, niet een op een, of een keer uitzonderlijk, dus gewoon vriendschappelijk kan wel. Het maakt denk ik niet eens uit of je er iets mee hebt gehad, een echte vriendschap tussen man en vrouw kan m.i. niet. Als jullie samen met haar en haar man om zouden gaan en jij meer met die man en je vrouw meer met haar, zou nog wel kunnen. Dat doet m'n zus al jaren, ze zijn al 25 jaar gelukkig getrouwd en ze zijn hun getuigen geweest.
Ik zou zelf bijvoorbeeld niet met iemand van jaren terug, gewoon een random collega of oud studiegenoot van Facebook contact gaan onderhouden, terwijl ie getrouwd is, vind ik raar. Heb weleens een bericht gestuurd naar een jongen uit m'n klas toen ik een kind had gekregen en toen had m'n ex z'n emailadres weggegooid, LOL kon ik niet meer antwoorden op z'n bericht terug met Facebookpagina waarop ie nu heel gelukkig was met een nieuwe vriendin. Nou ja, dan niet, maakt het uit, beetje lullig was het wel, want we hadden altijd een gezellig vriendenclubje, maar mocht niet van m'n ex.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor meribel » 15 aug 2014 19:27

@moderngelovige,

kan je een vriendschappelijke relatie hebben met een vrouw/man buiten je eigen man/vrouw om,
ja dat kan wel vind ik.
maar dan vooral als die vriendschap al bestaat voor je je huidige partner leert kennen

stel je leert als man een vrouw kennen en het klikt op vriendschappelijk gebied, zou dat voor mijn gevoel alleen kunnen als je vrouw betrokken raakt bij die vriendschap. dan kan ik het me goed voorstellen.

maar als de eerste grote liefde van mijn man weer contact opneemt, en hij vind dat hij wel een vriendschap kan beginnen omdat ze beiden een eigen relatie met kinderen hebben.....nee ik zou daar erg veel moeite mee hebben, dat geef ik eerlijk toe.
en ja dan zou ik zeker jaloers zijn.
bij mij heeft een voormalig vriendje, voor mij stelde het niet veel voor maar ik voor hem wel, weleens contact opgenomen en die wilde graag weer vriendschap. mijn man zei het met weinig woorden maar ik voelde echt wel aan dat hij dat gewoon niet leuk vond. uit respect voor hem heb ik dat contact meteen verbroken. omdat ik van hem houd.

@moderngelovige, als je vrouw zich er rot van voelt, waarom zou je dan een vriendschap willen?
wees blij dat je vrouw van je houd en daarom jaloers is.
als het haar geen zak zou interesseren , dat zou je toch niet liever hebben?

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 aug 2014 20:17

Je vrouw kwellen door contact te zoeken met je ex... ik zou niet et gevaar opzoekem! Ze is je meer dierbaar an die ex.. en zonder vriendschappeljjk co tact kan je toch ook prima leven?

Ik zou mn goede relatie door zoieta niet op et spel willen zetten

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor benefietdiner » 15 aug 2014 20:57

moderngelovige schreef:Boerin, Bambi en Bnefiet-d,: Als ik jullie begrijp kan een man geen "normale vriendschap"
onderhouden met een vrouw??

NEE

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Evelien » 15 aug 2014 21:18

Het zou een verstandige keuze zijn om geen (vriendschappelijke) vriendschap met je ex aan te gaan. Je omschrijft ook een paar dingen, een vrouw die nogal explosief kan reageren, huiselijke spanningen. Geen idee (en hoef ik ook niet te weten) of dit ontstaan is nadat je weer contact heb gekregen met je ex.

alleenmoeder
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2014 18:31

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor alleenmoeder » 15 aug 2014 21:35

Niet doen!
Mijn huwelijk is nu op de klippen gelopen door het veelvuldig contact wat mijn man met vrouwen had via social media. Als ik er wat van zei, moest het allemaal gewoon kunnen, het was alleen vriendschap.

Maar nu drie jaar later met drie verliefdheden verder, heeft mijn man een vriendin waar hij mee verder wil. Ze kunnen zo fijn praten en begrijpen elkaar zo goed. En ik sta nu samen met mijn dochters met lege handen. In plaats van onvrede tijdig te uiten en samen naar oplossingen en herstel te kunnen zoeken, stapt mijn man over naar een andere vrouw, die zelf ook haar man (en kinderen) verliet. Een verbond tussen twee verliezers. Maar wat doet het pijn!

Investeer in jouw eigen relatie, werk aan dingen die niet lekker lopen en laat jouw vrouw (na God) op de eerste plaats staan!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten