Contact met je ex?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bambi

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Bambi » 20 aug 2014 18:47

Ik zie het al helemaal voor me:

Iemand vraagt: "Is je man thuis?"
"Nee, hij is bij zijn vriendin".

Lijkt wel of zijn vrouw dan zijn mama is en hij nog vriendjes en vriendinnetjes heeft, waar hij nog mee gaat spelen.

En fijn als allebei de partners er zo over denken, allebei net zo weinig bereidt om de concessies te doen die nodig zijn.
Wereldhuwelijk. :-oo

Het is toch handiger als beiden er zo over denken als ik nl.:
Een man hoort niet alleen bij een andere vrouw op visite te gaan, maar voortaan gaat zijn vrouw mee.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Marnix » 20 aug 2014 19:28

Bambi schreef:Ze waren de ware liefde niet.

Een van de kenmerken van 'de ware liefde' is voor mij dan ook, dat een man aan mij als vriendin genoeg heeft.
En niet de behoefte heeft om dingen die hij met mij kan delen, alleen met een andere vrouw gaat delen.
Als ik een nieuwe man tegen kom, die vriendschap met een andere vrouw nodig heeft, hoop ik dat hij gelukkig wordt met die vriendschap, want mij krijgt hij dan niet.


Tja, misschien dat de ware liefde daarom wacht. Als je zulke absurde eisen stelt zou ik in ieder geval afhaken. Ware liefde is anders.

4 De liefde is geduldig,
zij is vriendelijk,
de liefde is niet jaloers,
de liefde pronkt niet,
zij doet niet gewichtig,
5 zij handelt niet ongepast,
zij zoekt niet haar eigen belang,
zij wordt niet verbitterd,
zij denkt geen kwaad,
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Marnix » 20 aug 2014 19:32

Bambi schreef:Ik zie het al helemaal voor me:

Iemand vraagt: "Is je man thuis?"
"Nee, hij is bij zijn vriendin".

Lijkt wel of zijn vrouw dan zijn mama is en hij nog vriendjes en vriendinnetjes heeft, waar hij nog mee gaat spelen.

En fijn als allebei de partners er zo over denken, allebei net zo weinig bereidt om de concessies te doen die nodig zijn.
Wereldhuwelijk. :-oo

Het is toch handiger als beiden er zo over denken als ik nl.:
Een man hoort niet alleen bij een andere vrouw op visite te gaan, maar voortaan gaat zijn vrouw mee.


Blijkbaar zie je dat niet voor je. Maar bij ons gebeurt het wel eens. Is Marnix thuis? Nee die is wat drinken met een vriendin. Niemand vindt dat vreemd.... Want ik ga gezellig wat met ze drinken, wat leuks doen, dat soort dingen. Ik heb helemaal niet de behoefte om vreemd te gaan, andere dingen dan dat te doen. En dan is er niets aan de hand. Maar je bent nogal wantrouwend, dat blijkt. Dus nogmaals, ik snap niet waar je bang voor bent. Het is vriendschap, zo gaan we met elkaar om. En dat is goed.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Bambi

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Bambi » 20 aug 2014 19:44

Het gaat er niet om of ik wantrouwend ben.
Een man die betrouwbaar is, gaat niet alleen met andere vrouwen op stap.
Dat is de clou.

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Acire » 20 aug 2014 19:53

Nu ga je te kort door te bocht Bambi. Een man die te vertrouwen is kan gewoon een drankje gaan doen met een andere vrouw.
Voor mijn gevoel maakt het wel verschil of die man en vrouw al vrienden waren voor zijn huwelijk. Tegenover een nieuwe vriendschap zou ik zelf wantrouwender staan.

In het geval van moderngelovige waarbij die vrouw een ex is vind ik het duidelijk: niet doen. Alleen al omdat je vrouw het niet tof vind.

mohamed

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor mohamed » 20 aug 2014 20:14

Bambi schreef:Het is toch handiger als beiden er zo over denken als ik nl.:
Een man hoort niet alleen bij een andere vrouw op visite te gaan, maar voortaan gaat zijn vrouw mee.

En dan gaat ze zich nog met de muziek bemoeien ook en zeurt over het aantal bietjes wat je drinkt. Gezellig zeg. =;

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Marnix » 20 aug 2014 20:35

Bambi schreef:Het gaat er niet om of ik wantrouwend ben.
Een man die betrouwbaar is, gaat niet alleen met andere vrouwen op stap.
Dat is de clou.


Dat is de clou van jouw levensloop. Want dat waren geen betrouwbare mannen. En daarom zie je dit heel anders dan de meesten hier.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Boerin » 20 aug 2014 20:38

Bambi schreef:Ik kan je dit vertellen Marnix, van de mensen die 50 jaar of langer getrouwd zijn, die ik ken.
Had geen 1 vrouw en geen 1 man een vriendschap met het andere geslacht naast hun partner, waar ze zonder hun partner mee omgingen.
Mensen die wel zulke vriendschappen hadden, maakten nog geen 20 jaar vol.

Mijn oom en tante waren meer dan 50 jaar getrouwd en tot ze stierf zijn ze bij elkaar geweest en hij ging zowat elke dag bij andere vrouwen op visite. Zij zat vaak maar alleen thuis en dan zei ze: ik heb een hoop lol in m'n eigen. Hij was ouderling.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Bambi

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Bambi » 20 aug 2014 20:48

Bambi schreef:Het gaat er niet om of ik wantrouwend ben.
Een man die betrouwbaar is, gaat niet alleen met andere vrouwen op stap.
Dat is de clou.

Marnix schreef:Dat is de clou van jouw levensloop. Want dat waren geen betrouwbare mannen. En daarom zie je dit heel anders dan de meesten hier.

Gaat jouw vader ook alleen naar vriendinnen, of je moeder naar vriendjes?
Of gaan ze samen?

mohamed

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor mohamed » 20 aug 2014 21:20

Bambi schreef:Ze waren de ware liefde niet.

Een van de kenmerken van 'de ware liefde' is voor mij dan ook, dat een man aan mij als vriendin genoeg heeft.
En niet de behoefte heeft om dingen die hij met mij kan delen, alleen met een andere vrouw gaat delen.
Als ik een nieuwe man tegen kom, die vriendschap met een andere vrouw nodig heeft, hoop ik dat hij gelukkig wordt met die vriendschap, want mij krijgt hij dan niet.

Marnix schreef:Tja, misschien dat de ware liefde daarom wacht. Als je zulke absurde eisen stelt zou ik in ieder geval afhaken. Ware liefde is anders.

4 De liefde is geduldig,
zij is vriendelijk,
de liefde is niet jaloers,
de liefde pronkt niet,
zij doet niet gewichtig,
5 zij handelt niet ongepast,
zij zoekt niet haar eigen belang,
zij wordt niet verbitterd,
zij denkt geen kwaad,

Waarom wordt God dan na-ijverig genoemd? :roll:

Zie: Ex 34,14, Deut 4,2, Joz 24,19 e.v.a.

Naijverig: ijverzuchtig, wedijverend, afgunstig, jaloers

http://www.woorden-boek.nl/woord/naijverig

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Marnix » 20 aug 2014 22:41

Wil het echt niet doordringen wat ik wil zeggen? God is naijverig, jaloers, juist als echte liefde ontbreekt van 1 partij, de mens in dit geval. Als je van iemand houdt kan je niet uitstaan als de ander vreemdgaat.

Hoe wil jij beide teksten rijmen? Wil je 1 kor 13 ontkennen op basis van Ex 34?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor mohamed » 20 aug 2014 22:53

Nee, het komt niet echt binnen wat je zegt inderdaad. Maar Bambi is ook alleen jaloers als haar echte liefde vreemdgaat. Waarom krijgt zij dan een preek van je?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Marnix » 21 aug 2014 00:01

Dan mag je eerst nog een keer goed lezen en als je niet verder komt dan dit ga ik er niet op in. Het gaat namelijk niet om vreemdgaan...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Kvinna
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 22 nov 2012 13:08

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Kvinna » 21 aug 2014 07:08

Een paar overwegingen van mijn kant:
het is niet een vriendin, het is zijn ex
hij skypet, facebookt én whatsappt met haar
zijn vrouw heeft er grote moeite mee

Ik begrijp het idee van mensen uit de verleden, zelfs exen, die je in je contacten houdt. Maar zoveel contact aanhouden als je vrouw dat vreselijk vindt? Echt niet. Dat is ook iets anders dan een drankje met een vriendin, zoals Marnix doet.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Marnix » 21 aug 2014 07:33

Precies.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 45 gasten