Contact met je ex?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Marnix » 20 aug 2014 09:56

Bambi schreef:[
Je hebt nog mazzel dat je vrouw niet echt weggegaan is.
Je ex hoort bij je verleden.
Je bent nu 1 met je huidige vrouw, daar hoort geen ex meer tussen waar je 1 mee geweest bent.
Nogal logisch dat je vrouw dat als bedreiging ziet.

Mijn ervaring is als een man contact wil met zijn ex, dat er dingen in de huidige relatie niet goed zitten waar dus aan gewerkt moet worden.
En niet die positieve dingen op gaan hemelen, die nu net in de relatie met je ex wel goed zaten.
Dat is vluchten.
En als je vrouw wel eens vaker zulke explosieve reakties geeft, zul jij wel eens vaker zulke ondoordachte dingen doen, ben ik bang.
Ik denk dat je die explosieve reakties juist ter harte moet nemen, want dan geeft je vrouw aan dat je iets heel ergs raar wil.
Wees blij met de wijsheid van je huidige vrouw, die is duidelijk wijzer dan je ex.


Wat is dit nou voor rare reactie. Ze hebben alleen via sociale media gechat, elkaar niet eens gezien.... en dan moet hij blij zijn dat je vrouw niet al bij hem weggegaan is?
Laatst gewijzigd door Marnix op 20 aug 2014 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Marnix » 20 aug 2014 10:10

moderngelovige schreef:Boerin, Bambi en Bnefiet-d,: Als ik jullie begrijp kan een man geen "normale vriendschap"
onderhouden met een vrouw??


benefietdiner schreef:NEE


Niet mee eens. Ik ben getrouwd en heb ook gewoon vriendinnen maar ik af en toe wat gezelligs mee doe. Daar hoeft mijn vrouw dan echt niet bij te zijn... Waarom zou dat niet kunnen?


Met je ex ligt misschien wel wat gevoeliger. Ook al heb je geen bijzondere gevoelens meer voor elkaar, je hebt die wel voor die persoon gehad. Ik kan me goed voorstellen dat het dan juist voor je vrouw gevoelig ligt, Moderngelovige. Daar moet je dan rekening mee houden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Marnix » 20 aug 2014 10:14

Bambi schreef:Ik zie het al voor me dat mijn vader vroeger de hele middag en avond bij een andere vrouw zou zitten. :shock:
En wij dan aan mijn moeder vragen: "Is pa er niet?"
En dan zou mijn moeder zeggen: "Nee, hij is bij zijn vriendin" Of: "Hij is bij zijn ex-vriendin".

Nou ik kan je 1 ding zeggen: Dan had hij daar kunnen blijven. :-oo


Ik ben blij dat ik niet met je getrouwd ben.... wat ben je jaloers en wantrouwend. Jij ziet achter iedere vriendschap blijkbaar allerlei dingen die er niet zijn. Lijkt me lastig, een vrouw die ieder contact wat je met andere vrouwen hebt wantrouwt.

Het gaat in een relatie om vertrouwen... als je dat in elkaar hebt en weet dat je van elkaar houdt kan je best een keer wat gaan drinken met iemand van het andere geslacht. Je weet dan dat je partner gewoon wat gaat drinken.

En dan gelijk dreigen met scheidingen, blijf maar daar.... nee, lekkere basis om een relatie aan te gaan. Ik weet niet of je een relatie hebt maar anders moet je op dat gebied nog wel een en ander leren voor je daar klaar voor bent. "Als je ooit contact hebt met een andere vrouw mag je daar gelijk blijven" is niet zo'n goede basis namelijk.

Stel, we zouden een relatie hebben, dan was jij van me gescheiden omdat ik naast vrienden ook vriendinnen heb....?
Laatst gewijzigd door Marnix op 20 aug 2014 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor mohamed » 20 aug 2014 10:38

Marnix schreef:Ik ben blij dat ik niet met je getrouwd ben.... wat ben je jaloers en wantrouwend. Jij ziet achter iedere vriendschap blijkbaar allerlei dingen die er niet zijn. Lijkt me lastig, een vrouw die ieder contact wat je met andere vrouwen hebt wantrouwt.

+ 1! =D>

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor tulp » 20 aug 2014 11:15

Misschien is er op de vraag of vriendschap met je ex mogelijk is geen eenduidig antwoord te geven.
Sommige mensen kunnen het, andere mensen kunnen het niet.
Het hangt, denk ik, van een hoop factoren af en is daarom niet zomaar voor een ander te beantwoorden. Wat voor de één niet moeilijk is, kan voor de ander een enorme opgave zijn.
Sommige mensen hebben van nature een gezonde balans in vertrouwen/wantrouwen.
Andere mensen moeten daar veel meer energie in steken en hebben daar moeite mee. Ik denk dat dat dan iets is om rekening mee te houden.
Ieder mens wordt gevormd door ervaringen in het leven. Bij de één valt dat positiever uit dan bij de ander.
Ik denk dat dat dingen zijn om rekening mee te houden. Blijkbaar ligt het contact met je ex moeilijk bij je vrouw. In een relatie is het geven en nemen, misschien is het loslaten van dit contact iets wat jij zou kunnen geven aan je vrouw?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor schelpje3 » 20 aug 2014 12:06

Marnix schreef:Ik ben blij dat ik niet met je getrouwd ben.... wat ben je jaloers en wantrouwend. Jij ziet achter iedere vriendschap blijkbaar allerlei dingen die er niet zijn. Lijkt me lastig, een vrouw die ieder contact wat je met andere vrouwen hebt wantrouwt.

Het gaat in een relatie om vertrouwen... als je dat in elkaar hebt en weet dat je van elkaar houdt kan je best een keer wat gaan drinken met iemand van het andere geslacht. Je weet dan dat je partner gewoon wat gaat drinken.

En dan gelijk dreigen met scheidingen, blijf maar daar.... nee, lekkere basis om een relatie aan te gaan. Ik weet niet of je een relatie hebt maar anders moet je op dat gebied nog wel een en ander leren voor je daar klaar voor bent. "Als je ooit contact hebt met een andere vrouw mag je daar gelijk blijven" is niet zo'n goede basis namelijk.

Stel, we zouden een relatie hebben, dan was jij van me gescheiden omdat ik naast vrienden ook vriendinnen heb....?

Helemaal met je eens Marnix. Mijn man hoorde via via dat de vader van zijn ex overleden was en hij is naar de begrafenis geweest. Na afloop van de plechtigheid heeft hij nog een kopje koffie gedronken met zijn ex en wat bijgepraat.
Ik heb er geen moment een nare gedachte over gehad.
Houden van is ook: loslaten. Als je iets koste wat kost wil vasthouden, krijg je kramp in je vingers.
Mijn man gaat ook regelmatig met één van de vrouwelijke direkteuren een paar dagen naar het buitenland, op zakenreis. Zou ik daar dan ook achterdochtig over moeten worden?
Als hij ontrouw zou worden, heeft hij een probleem, niet ik.
Zeker als iemand open is over een dergelijke ontmoeting, zou ik me niet zo snel zorgen maken.
Je man/vrouw is niet je bezit tenslotte, je bent vrijwillig met en bij elkaar. Houd het dan zo gezellig mogelijk en verknoei het niet met achterdocht.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Marnix » 20 aug 2014 13:05

tulp schreef:Misschien is er op de vraag of vriendschap met je ex mogelijk is geen eenduidig antwoord te geven.
Sommige mensen kunnen het, andere mensen kunnen het niet.
Het hangt, denk ik, van een hoop factoren af en is daarom niet zomaar voor een ander te beantwoorden. Wat voor de één niet moeilijk is, kan voor de ander een enorme opgave zijn.
Sommige mensen hebben van nature een gezonde balans in vertrouwen/wantrouwen.
Andere mensen moeten daar veel meer energie in steken en hebben daar moeite mee. Ik denk dat dat dan iets is om rekening mee te houden.
Ieder mens wordt gevormd door ervaringen in het leven. Bij de één valt dat positiever uit dan bij de ander.
Ik denk dat dat dingen zijn om rekening mee te houden. Blijkbaar ligt het contact met je ex moeilijk bij je vrouw. In een relatie is het geven en nemen, misschien is het loslaten van dit contact iets wat jij zou kunnen geven aan je vrouw?


Inderdaad. Het verschilt per situatie, hoe je uit elkaar bent gegaan, waar het op stukliep, hoe de verhouding daarna was, hoe je huidige relatie is. Wel moet je er terughoudend en voorzichtig mee zijn omdat het voor de huidige partner wel gevoelig kan liggen, afhankelijk van die persoon, genoemde factoren enzovoorts.

Schelpje schreef:Helemaal met je eens Marnix. Mijn man hoorde via via dat de vader van zijn ex overleden was en hij is naar de begrafenis geweest. Na afloop van de plechtigheid heeft hij nog een kopje koffie gedronken met zijn ex en wat bijgepraat.
Ik heb er geen moment een nare gedachte over gehad.
Houden van is ook: loslaten. Als je iets koste wat kost wil vasthouden, krijg je kramp in je vingers.
Mijn man gaat ook regelmatig met één van de vrouwelijke direkteuren een paar dagen naar het buitenland, op zakenreis. Zou ik daar dan ook achterdochtig over moeten worden?
Als hij ontrouw zou worden, heeft hij een probleem, niet ik.
Zeker als iemand open is over een dergelijke ontmoeting, zou ik me niet zo snel zorgen maken.
Je man/vrouw is niet je bezit tenslotte, je bent vrijwillig met en bij elkaar. Houd het dan zo gezellig mogelijk en verknoei het niet met achterdocht.


Als hij ontrouw zou worden heb je allebei wel een probleem.... maar je vertrouwt hem dat hij dat niet doet. En liefde kan niet zonder dat vertrouwen. Anders zou je elkaar constant wantrouwen, in de gaten houden, aan het lijntje houden met het idee dat als je even niet kijkt, er van alles mis gaat. Dat is geen echte liefde.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor schelpje3 » 20 aug 2014 13:14

Marnix schreef:
Als hij ontrouw zou worden heb je allebei wel een probleem.... maar je vertrouwt hem dat hij dat niet doet. En liefde kan niet zonder dat vertrouwen. Anders zou je elkaar constant wantrouwen, in de gaten houden, aan het lijntje houden met het idee dat als je even niet kijkt, er van alles mis gaat. Dat is geen echte liefde.

Ha ha, ik bedoelde dat hij dan iemand anders kan zoeken die zijn sokken gaat wassen. :wink:
Het is tegenwoordig ook in om te zeggen: Jan trouwde met ZIJN Marieke. Of José trouwde met HAAR Peter. Klinkt een beetje eng bezitterig, of ligt dat aan mij? 8-[

Bambi

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Bambi » 20 aug 2014 13:52

Marnix schreef:
Ik ben blij dat ik niet met je getrouwd ben.... wat ben je jaloers en wantrouwend. Jij ziet achter iedere vriendschap blijkbaar allerlei dingen die er niet zijn. Lijkt me lastig, een vrouw die ieder contact wat je met andere vrouwen hebt wantrouwt.

Het gaat in een relatie om vertrouwen... als je dat in elkaar hebt en weet dat je van elkaar houdt kan je best een keer wat gaan drinken met iemand van het andere geslacht. Je weet dan dat je partner gewoon wat gaat drinken.

En dan gelijk dreigen met scheidingen, blijf maar daar.... nee, lekkere basis om een relatie aan te gaan. Ik weet niet of je een relatie hebt maar anders moet je op dat gebied nog wel een en ander leren voor je daar klaar voor bent. "Als je ooit contact hebt met een andere vrouw mag je daar gelijk blijven" is niet zo'n goede basis namelijk.

Stel, we zouden een relatie hebben, dan was jij van me gescheiden omdat ik naast vrienden ook vriendinnen heb....?

Laten we het er maar op houden dat ik juist door ervaring die wijsheid heb gekregen.

Een man die niet genoeg heeft aan 1 vrouw is een foute basis.

mohamed

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor mohamed » 20 aug 2014 14:06

Jaloezie is de wijsheid van het vlees. En als je denkt dat alles koek en ei is omdat je partner diens ex nooit ziet kan je wel eens van een kale kermis terugkomen. Dergelijk dingen deed mijn ex nooit (uit eigen wil overigens) mede omdat ze zelf stikjaloers was in het begin. Ze ging er na tien jaar gewoon vandoor met een collega. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Marnix » 20 aug 2014 14:08

Bambi schreef:Laten we het er maar op houden dat ik juist door ervaring die wijsheid heb gekregen.

Een man die niet genoeg heeft aan 1 vrouw is een foute basis.


Als het om gelijkwaardige liefde, seksualiteit enz gaat klopt dat. Als het gaat om vriendschap slaat het nergens op. Nogmaals, wat is er mis mee als ik vriendinnen heb, daar af en toe mee afspraak, wat leuks ga doen etc?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Marnix » 20 aug 2014 14:09

schelpje3 schreef:Ha ha, ik bedoelde dat hij dan iemand anders kan zoeken die zijn sokken gaat wassen. :wink:
Het is tegenwoordig ook in om te zeggen: Jan trouwde met ZIJN Marieke. Of José trouwde met HAAR Peter. Klinkt een beetje eng bezitterig, of ligt dat aan mij? 8-[


Ik zou dat niet zo zeggen. Aan de andere kant ben je als je getrouwd bent wel van elkaar. Jij bent de vrouw van de je man en hij is jouw man. Het is niet bezitterig bedoeld, het tekent de bijzondere verhouding tussen man en vrouw. Net als dat een kind jouw kind is en jij zijn moeder. En als ze hun geliefde ontmoeten gaat dat over op de partner, het kind verlaat de vader en de moeder en gaat de partner aanhangen en ze worden een eenheid.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Bambi

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Bambi » 20 aug 2014 14:19

Marnix schreef:Als het om gelijkwaardige liefde, seksualiteit enz gaat klopt dat. Als het gaat om vriendschap slaat het nergens op. Nogmaals, wat is er mis mee als ik vriendinnen heb, daar af en toe mee afspraak, wat leuks ga doen etc?

Ik geloof dat Adam ook maar 1 vrouw kreeg.
En niet 1 vrouw als hulp en nog wat extra vriendinnen voor de gezelligheid.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Marnix » 20 aug 2014 14:33

Wat zijn dit nou voor onzin-argumenten? Ik stel een serieze vraag, misschien kan je er ook serieus op ingaan?

Natuurlijk had Adam geen vriendinnen voor de gezelligheid want die waren er nog niet. Geef zou eens een goed argument waarom je er als man alleen vrienden en geen vriendinnen op na mag houden. En leg eens uit wat er precies fout aan is, waar je bang voor bent? Ik snap echt niet waar je dit op baseert en wat je redenen zijn om dit standpunt in te nemen en zelfs te stellen dat als een man vriendinnen heeft, jij direct van hem zou scheiden?

Misschien reageer je vanuit ervaring zo scherp, misschien ken jij een situatie waar het helemaal mis is gegaan, maar of je op basis daarvan wijsheid hebt gekregen om iedere situatie te beoordelen, dat vraag ik me wel af.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Bambi

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Bambi » 20 aug 2014 15:08

Mijn 1e vriendje ging op vakantie met vrienden.
Die vakantie was al besproken, voordat wij wat kregen.
Zij gingen daar vriendschappelijk om met andere vrouwen en met 1 van hen ging hij vreemd.
Nu 25 jaar later is hij met een vriendinnetje getrouwd, wat hij voor mij had.

Mijn laatste vriend, ging nog vriendschappelijk om met zijn ex.
Alleen wist zij niet dat zij al ex was.......................
Later ging hij vriendschappelijk om met een collega.
Niets aan de hand, zij was na eerst hetero te zijn geweest, lesbies geworden.
Maar hé, ze werd ineens weer hetero en hij stapte over naar haar.
Later kwam hij weer terug naar mij, tot ik de relatie verbrak.
Toen is hij al zijn exen af geweest om te zien wie hem nog wilde maar helaas, niemand wilde hem meer.
Een jaar later is hij getrouwd met die hetero/lesbo.
En in de week voor zijn trouwen is hij nog bij een andere ex langs geweest en probeerde hij haar.

Dat zijn zomaar 2 voorbeelden uit mijn ervaringen.
Heb er wel uit geleerd dat ik bij allebei al aanvoelde dat er van alles niet klopte.
Ook heb ik geleerd dat als een man nog iets vriendschappelijks met andere vrouw wil, hij zich niet volledig (over)geeft in de relatie met zijn partner.
Hij bindt zich dan niet volledig, maar houdt een stuk achter/ houdt nog een deel voor zichzelf, wat hij niet met zijn partner deelt.

En dan kun je geïrriteerd raken, omdat ik je je vrijheid niet gun.
Maar dat zegt meer over jou dan over mij.
Want waarom deel je die dingen met een andere vrouw en niet met je partner?
Bang dat je dan te veel van je zelf op moet geven?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten