Contact met je ex?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

alleenmoeder
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2014 18:31

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor alleenmoeder » 15 aug 2014 21:36

En het ergste is dat hij zegt dat hij het met God in orde heeft gemaakt. Auw!

Gebruikersavatar
dingo
Mineur
Mineur
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 mar 2014 18:24
Contacteer:

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor dingo » 15 aug 2014 21:39

Vriendschap tussen getrouwde man en andere (getrouwde) vrouw gaat heel vaak uiteindelijk niet goed. Ben je als echtparen bevriend dan is het al vaak minder bedreigend en kan het prima gaan. Maar als je vrouw het nu als een bedreiging ziet, gaat dat nooit gebeuren. Mijn advies zou zijn om omwille van je vrouw geen contacten met je ex te onderhouden. Je bent met je vrouw en al haar goede en minder goede eigenschappen getrouwd, ook haar explosiviteit en jaloezie en dat is een package deal.
Because there are rules does not mean the game is fair.

Bambi

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Bambi » 15 aug 2014 22:05

alleenmoeder schreef:En het ergste is dat hij zegt dat hij het met God in orde heeft gemaakt. Auw!

Denk niet dat God het daar mee eens is. :wink:

mohamed

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor mohamed » 15 aug 2014 22:56

moderngelovige schreef:Mijn 1e grote liefde was heel intens.

Nu heb ik daar een paar jaar geleden weer contact mee gekregen, tot grote woede van mijn vrouw.......
Zij reageerde in mijn ogen echt abnormaal, dit had grote ruzies tot gevolg.
Het is al lang geleden, die 1e grote liefde, maar mijn vrouw ziet haar als bedreiging.
"Overreacting" is het goede woord hiervoor.
Van verliefdheid nu of in de toekomst is absoluut geen sprake, maar buiten de "liefde" ook veel dingen meegemaakt (met de 1e grote liefde dus....)

Hoi moderngelovige, als hetgeen ik ga schrijven moralistisch klinkt weet dan dat ik geen haat beter ben en ook dat ik niet pretendeer het beter te kunnen.

Dat je vrouw zich bedreigd voelt in deze is niet zo vreemd, eerlijkheidshalve is het vreemd dat jij het contact met je ex weer oppakt. Dat zou mij ook zorgen baren, reken maar.
moderngelovige schreef:Buiten dit vind ik dat je als "exen" zeker nog wel als goede vriend en vriendin met elkaar om kan gaan.
Niet over te praten echter met mijn vrouw, op bedreiging van echtscheiding.
Mijn ega heeft nogal een explosief karakter wat met andere zaken wel eens tot
"huiselijke spanningen" leidt, ook i.v.m. onze kinderen.

Dat exen nog contact met elkaar hebben is prima, maar bij jullie was dat niet zo en je hebt het contact weer hervat. Zoiets is van een andere orde en het is onredelijk als je vindt dat je vrouw zich geen zorgen mag maken, of kwaad worden hierover. Ze heeft er namelijk alle recht toe, want waarom verlang je naar het contact met je ex? Is er soms meer aan de hand?
moderngelovige schreef:Eigenlijk voel ik me heel geremd dit te plaatsen, pas als het onderwerp verder gaat wil ik er nader op in gaan. Het belemmert ook mijn geloofsleven en vertrouwen.
Iemand met soortgelijke problemen? schroom niet desnoods PB.

Ik heb zo'n vijf jaar geleden iets soortgelijks meegemaakt waarna onze relatie uiteindelijk na tien jaar tot een einde kwam. Het was een teken aan de wand dat er meer mis was, wat niet zo had hoeven zijn als de koppigheid niet tussenbeide was gekomen. We kregen financiële problemen wat een bom werd onder onze relatie. Dit hoeft niks over jullie situatie te zeggen, maar evengoed kan dat wel zo zijn. Dingen die we niet veranderen kunnen kunnen we ons beter bij neerleggen, dan zegeviert de waarheid en dienen we het goede. Succes gewenst en sterkte.

mohamed

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor mohamed » 15 aug 2014 22:59

alleenmoeder schreef:Niet doen!
Mijn huwelijk is nu op de klippen gelopen door het veelvuldig contact wat mijn man met vrouwen had via social media. Als ik er wat van zei, moest het allemaal gewoon kunnen, het was alleen vriendschap.

Maar nu drie jaar later met drie verliefdheden verder, heeft mijn man een vriendin waar hij mee verder wil. Ze kunnen zo fijn praten en begrijpen elkaar zo goed. En ik sta nu samen met mijn dochters met lege handen. In plaats van onvrede tijdig te uiten en samen naar oplossingen en herstel te kunnen zoeken, stapt mijn man over naar een andere vrouw, die zelf ook haar man (en kinderen) verliet. Een verbond tussen twee verliezers. Maar wat doet het pijn!

Investeer in jouw eigen relatie, werk aan dingen die niet lekker lopen en laat jouw vrouw (na God) op de eerste plaats staan!

Zeer spijtig om te lezen, ik hoop dat er betere tijden voor je komen.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor jaccootje85 » 15 aug 2014 22:59

Persoonlijk zou ik het niet aanraden, gezien de reactie van je vrouw...
Nu kan ik makkelijk praten, bij ons gaat het goed. Ik heb, inmiddels samen met m'n man, een vriendschappelijke relatie met een jongen. Ik had met hem getrouwd kunnen zijn, ware het niet dat hij katholiek is. Inmiddels ben ik getrouwd met m'n huidige man en woont mijn vriend samen met zijn vriendin. Allebei gelukkig maar niet met elkaar :wink:
Szent az Úr

noah
Verkenner
Verkenner
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 jun 2013 23:30

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor noah » 15 aug 2014 23:52

misschien is het idd goed om bij jezelf na ga te gaan WAAROM je contact met haar wil. Je schrijft ook dat jullie samen veel hebben meegemaakt. Misschien zijn er dingen die toch niet goed zijn afgesloten voor je gevoel destijds? Of verlang je naar iets wat je toen had en nu mist? Volgens mij is het goed om daar eerst voor jezelf uit te zijn.
En daarover eerlijk naar je vrouw te zijn. Misschien kan ze dan wat begrip opbrengen in plaats van te exploderen. Want of je nu echt contact met je ex zoekt of er steeds aan denkt, allebei belangrijk om te delen volgens mij met je huidige vrouw.

Ik heb persoonlijk wel al jaren een goede vriendschap met een ex-vriend en zijn vrouw. We zijn zelfs wel eens met zijn vieren op vakantie geweest. Maar deze relatie was ook op een normale manier over gegaan, ik was nog jong (kan ook meespelen) en er is nooit sprake van concurrentie of wat dan ook.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Pcrtje » 16 aug 2014 00:35

moderngelovige schreef:Boerin, Bambi en Bnefiet-d,: Als ik jullie begrijp kan een man geen "normale vriendschap" onderhouden met een vrouw??
benefietdiner schreef:NEE
Natuurlijk wel, zou ik zeggen. Wat je moet doen hangt van de situatie af.

Mijn vrouwelijke wederhelft vindt het geen enkel probleem als ik een oude schoolvriendin opzoek en daar een hele middag plus avond op de bank blijf hangen. Andersom trouwens ook niet: als zij een goede (mannelijke) vriend heeft vind ik het juist belangrijk dat ze het contact met hem onderhoudt. Maar misschien ben ik wel de extreem nuchtere en naïeve persoon, hoor...

Voorwaarde is dat beide partijen heel eerlijk en open zijn over hun overtuigingen en gevoelens op dit gebied. Ik kan me voorstellen dat je vrouw er een groot probleem in ziet en dat contact met je ex niet ziet zitten. (Ik zou sowieso niet kunnen trouwen met een dergelijke vrouw - mijn vrouwelijke vrienden zijn mij veel te dierbaar - maar dat terzijde.)

In dit geval zou je nog eens bij jezelf te rade moeten gaan. Is het contact noodzakelijk of is echt een meerwaarde? Zou je vrouw zich willen aanpassen als je het goed en duidelijk kunt uitleggen? Denk je dat je nuchter genoeg bent om niet iets te doen wat je niet wilt?
"Een libelle zweeft over het water..."

Bambi

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Bambi » 16 aug 2014 12:35

Ik zie het al voor me dat mijn vader vroeger de hele middag en avond bij een andere vrouw zou zitten. :shock:
En wij dan aan mijn moeder vragen: "Is pa er niet?"
En dan zou mijn moeder zeggen: "Nee, hij is bij zijn vriendin" Of: "Hij is bij zijn ex-vriendin".

Nou ik kan je 1 ding zeggen: Dan had hij daar kunnen blijven. :-oo

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor MissF » 16 aug 2014 14:23

Er zijn relaties waarin het kan ja, een man met een beste vriendin zeg maar, of een vrouw met een beste vriend.
Maar ik denk dat het alleen kan en mag als je er allebei mee instemt en het ook écht goed vindt.

Ik denk dat ik er geen problemen mee zou hebben, als mijn man een goede vriendin zou hebben. Andersom weet ik dat hij het niet leuk zou vinden, dus komt het niet in me op om hem pijn te doen door contact te zoeken met een man en daar een goede vriendschap mee op te bouwen.
Als je voor elkaar gaat in een relatie en een huwelijk, dan vind ik dat je moet respecteren dat de ander het niet fijn vindt en zich er niet goed bij voelt. Dán heb je een goede, stabiele relatie, mijns inziens.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor JeeWee » 16 aug 2014 15:04

MissF schreef:Andersom weet ik dat hij het niet leuk zou vinden, dus komt het niet in me op om hem pijn te doen door contact te zoeken met een man en daar een goede vriendschap mee op te bouwen.


Ik denk dat je daar het antwoord hebt.
Je wilt het de ander niet aandoen.
En daarbij moet je je ook niet op glad ijs begeven...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Bambi

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Bambi » 16 aug 2014 15:37

Als je al kijkt in de tijd van de Bijbel, toen gingen vrijgezelle vrouwen al niet alleen bij mannen op visite.
Maar als ze tegenwoordig getrouwd zijn willen ze nog een man als vriend naast hun echtgenoot.
Of een vrouw als vriendin naast hun echtgenoot, waar ze gezellig alleen naar toe willen.

Als een man meerdere vriendinnen wil, of een vrouw meerdere vriendinnen, dan moeten ze niet trouwen.
Trouw zijn betekent niet alleen op sexueel gebied trouw zijn, maar ook op andere gebieden.
Je bent samen 1, lichamelijk maar ook met de rest wat in het lichaam zit.
Dan ga je toch niet een deel gezellig met een ander delen?
Laatst gewijzigd door Bambi op 05 sep 2014 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor moderngelovige » 17 aug 2014 08:57

Heb even de diverse reacties meegelezen.
Met sommige aspecten houd je als man (ongevoeliger??) geen rekening.
Anderen vind ik overdreven.

Het is niet om een "vriendin" erbij te hebben, of bijvrouw (zo noemen Surinaamse mensen dat, mooi gevonden woord...)

Een vriendschap met een vrouw onderhouden kan wel.
Ken sinds 1990 al een hele lieve en goede collega, jaren mij aan 1 desk gezeten en deelden lief en leed.
We werken nu al meerdere jaren op verschillende lokaties, maar bij cursussen, meetings tref ik haar nog. Gaan we toch half uurtje bijkletsen.
Krijg ter begroeting en ter afscheid altijd dikke pakkerd.

Mannelijke collegas zeiden dan weer: Ik zou het wel weten en haar het bed in praten"...
Is dan tegenwoordig alles ge-sexualiseerd??

Over contact met de ex later meer.....

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor Boerin » 17 aug 2014 15:45

moderngelovige schreef:Heb even de diverse reacties meegelezen.
Met sommige aspecten houd je als man (ongevoeliger??) geen rekening.
Anderen vind ik overdreven.

Het is niet om een "vriendin" erbij te hebben, of bijvrouw (zo noemen Surinaamse mensen dat, mooi gevonden woord...)

Een vriendschap met een vrouw onderhouden kan wel.
Ken sinds 1990 al een hele lieve en goede collega, jaren mij aan 1 desk gezeten en deelden lief en leed.
We werken nu al meerdere jaren op verschillende lokaties, maar bij cursussen, meetings tref ik haar nog. Gaan we toch half uurtje bijkletsen.
Krijg ter begroeting en ter afscheid altijd dikke pakkerd.

Mannelijke collegas zeiden dan weer: Ik zou het wel weten en haar het bed in praten"...
Is dan tegenwoordig alles ge-sexualiseerd??

Over contact met de ex later meer.....

Ik had ook zo'n collega, hartstikke gezellig, niks mis mee. Dat is gewoon normaal vriendschappelijk. Ze vroegen een keer of we wat hadden en toen zei ie: Nee we hebben niks. Men is dat ook niet gewend zonder bijbedoelingen denk ik. Het kan niet met iedereen. Ik had nog een collega die elke keer vroeg of ik meeging met hem en nog twee collega's naar een café en hij vond me maar een naar ongezellige pier dat ik dat niet deed. Later had ie een andere blonde collega die wel meewilde en elke dag aan z'n bureau kwam hangen. Niet veel later was ie gescheiden.
Laatst was er een jongen op een forum, het was niks geworden met een meisje en hij wilde gewoon vrienden blijven, maar zij kapte dat af want ze had nu een vriend. Dat vond ie zo raar, hij had helemaal geen bijbedoelingen. Moest 'm even uitleggen dat haar vriend dat waarschijnlijk niet leuk vond en toen begreep ie het. Je wilt toch niet omgaan met iemand terwijl je weet dat dat gezeur geeft thuis, al is het overdreven misschien.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

zomaar
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 02 mei 2007 13:54

Re: Contact met je ex?

Berichtdoor zomaar » 18 aug 2014 10:32

Zal het zeker niet adviseren, bij hoe velen is het zo niet onschuldig begonnen. Eerst fijn gesprek, luisterend oor, net even dat ene stukje meer wat bij je eigen man/vrouw gemist wordt soms. Je doet je eigen man/ vrouw gauw tekort omdat je onbewust vergelijk gaat maken terwijl dat niet eerlijk is, de duivel zal er als de kippen bij zijn om zo onvrede in een huwelijk te maken met alle eventuele nare gevolgen van dien.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 48 gasten

cron