Het borstvoedingstopic deel 3

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Acire » 01 okt 2014 13:06

Ja, aan het begin was ik er ook heel alert op. Vanaf 6 weken zijn we gaan oefenen met de fles en na een tijdje dat ging gelukkig goed. Maar toen ik maanden later m'n baan kwijt raakte en het niet meer noodzakelijk was waren we daarmee gestopt. Met als gevolg dat ze geen fles meer wilde. Lekker dan 8)

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor vpk » 01 okt 2014 21:19

Dippie schreef:Door ervaringen op mijn werk dat bv-kinderen absoluut niet uit iets anders willen drinken dan de borst, heb ik daar echt voor gewaakt. Vanaf de eerste dag kreeg ze wat bijvoeding uit de fles en toen dat niet meer nodig was, kolfte ik zeker 1 maal per dag om dat vervolgens in een flesje aan te bieden :) Hier dus gelukkig nooit last van gehad.

Ik denk niet dat je dat altijd helemaal zelf in de hand hebt..
Het gekke is dat hij het tot 6 maanden wel deed. Toen kreeg hij zn eerste tand en vanaf dat moment drinkt hij dus niet meer.. t lijkt net of hij niets meer met de speen kan, zit er maar n beetje op te sabbelen zonder eraan te zuigen.
Gisteren een tuitbeker zonder antilek-ventiel geprobeerd en dat leek gelukkig aardig goed te gaan!

@acire: ja daarom zei ik ook dat ik niet zo blij ben met dat soort drinken voor hem nog.. :wink:
Zo'n sportdrankflesje is indd ook nog een idee ja, die had ik nog niet geprobeerd. .
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 okt 2014 22:12

Dippie schreef:Door ervaringen op mijn werk dat bv-kinderen absoluut niet uit iets anders willen drinken dan de borst, heb ik daar echt voor gewaakt. Vanaf de eerste dag kreeg ze wat bijvoeding uit de fles en toen dat niet meer nodig was, kolfte ik zeker 1 maal per dag om dat vervolgens in een flesje aan te bieden :) Hier dus gelukkig nooit last van gehad.



hoeft absoluut niet.... J de oudste kreeg regelmatig een flesje omdat manlief het toen zoooo leuk vond..haha.. om ook wat te doen.. maar wilde na 8 maand absoluut geen ander drinken tot zich nemen dan melk :) M de jongste heeft altijd alleen borst gedronken en stapte zonde rproblemen over op de fles met behorende flessenvoeding. Het zal dus absoluut ok per kind verschillen.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Dippie » 02 okt 2014 10:41

Ik zeg ook niet dat het altijd zo zal zijn, er zijn zat kinderen die wel gewoon een fles pakken. Maar uit ervaring blijkt dus wel dat als er alleen borst werd gegeven, dit vaak de meeste problemen gaf met de fles, zeker de eerste maanden.
Dat je kindje na 8 maanden geen fles meer pakt, kan natuurlijk ook andere oorzaken hebben. Er zijn ook genoeg fleskindjes die van het ene op andere moment geen fles meer willen. Maar dat komt dan niet omdat ze niet gewend zijn om uit de fles te drinken...
Zo heeft dl hier eigenlijk nooit uit een tuitbeker gedronken, maar gelijk uit een rietje.
Afbeelding

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor vpk » 02 okt 2014 20:15

Hoe gingen jullie op het kdv om met kindjes die geen fles pakten?
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Dippie » 03 okt 2014 06:49

Eerst verschillende pogingen proberen. Zoals een andere leidster, in een ruimte alleen zitten, kindje zelf laten liggen in voedingskussen, enz..
En als het echt niet lukte werd moeder gebeld of ze wilde komen om bv te geven. In de meeste gevallen waren de ouders hiervan al wel op de hoogte en bij de overdracht smorgens zei ik dan ook; als het echt niet lukt, zit er niets anders op om zelf te komen voeden.
We gaven dan wel weer het advies mee om bv vader savonds een afgekolfd flesje te laten geven om zo te gaan wennen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Duschka » 13 okt 2014 19:41

Even een persoonlijk vraagje, maar van de mama's die borstvoeding geven... ook last van pijn tijdens het drinken rond de ovulatie / menstruatie?
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Acire » 13 okt 2014 20:15

Ja. En nu tijdens zwangerschap alleen maar dat. *au*

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Duschka » 13 okt 2014 20:56

@Acire
Is het bij jou ook echt pijnlijk, dus niet alleen ongemakkelijk?

Ik ben sinds een aantal maanden weer terug ongesteld, maar voeden is echt een pijnlijke zaak af en toe. En ik dacht met al die borstontstekingen en kloven toch wel wat gewend te zijn haha.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Jannoek » 13 okt 2014 22:48

Beide keren niet gemenstrueerd tijdens bv periode.. Ideaal begrijp ik ;-)

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Duschka » 14 okt 2014 07:40

Jannoek schreef:Beide keren niet gemenstrueerd tijdens bv periode.. Ideaal begrijp ik ;-)


Idd ideaal :mrgreen: maar heb begrepen dat niet iedereen er evenveel last van heeft en dat het soms na een aantal cycli weer betert (daar wachten we dan maar op).
En dat hoop ik echt, want hoop toch minstens de 2 jaar vol te maken.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor ajl » 14 okt 2014 08:21

Ik menstrueerde alle keren 8 weken na de bevalling weer, maar ik had nergens last van tijd er ns het voeden.

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Acire » 14 okt 2014 10:03

Duschka schreef:@Acire
Is het bij jou ook echt pijnlijk, dus niet alleen ongemakkelijk?


Ik vind het echt pijnlijk ja. Zit me echt te verbijten de eerste seconden. Daarna gaat het beter gelukkig. Ik denk dat ik het net zo pijnlijk vind als kloven, maar een BO heb ik nooit gehad gelukkig, dus daarmee kan ik het niet vergelijken.
Vind het wel jammer, ik zie er soms tegen op om te voeden omdat ik weet dat het zeer gaat doen.

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor 654321 » 14 okt 2014 13:31

Ik menstrueerde bij beiden zo'n 6 weken na de bevalling weer. Daarna ook gelijk een heel regelmatige cyclus (ondanks volledige borstvoeding en zelfs nog nachtvoedingen).
Maar dat het pijn deed met voeden kan ik mij niet herinneren.

Gebruikersavatar
parkiet
Kapitein
Kapitein
Berichten: 841
Lid geworden op: 30 jan 2003 20:44
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor parkiet » 15 okt 2014 12:06

Duschka schreef:Even een persoonlijk vraagje, maar van de mama's die borstvoeding geven... ook last van pijn tijdens het drinken rond de ovulatie / menstruatie?


Geen pijn, wel verminderde productie, en dat werd in de loop van de tijd steeds erger. Tot ons beider frustratie.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten