Het borstvoedingstopic deel 3

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Marnix » 26 apr 2016 07:22

Hmm, volgens mij valt daar heel moeilijk aan te ontkomen, ik hoor dat bij bijna iedereen die borstvoeding geeft. Maar wel irritant, telkens wassen, druppels voeren enz. Nou ja, twee weken doorbijten en dan ben je er als het goed is weer van af ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Duschka » 26 apr 2016 07:40

Balen TJ. Blegh. Hoop dat het vlug over is.

Gelukkig in bijna 3 jaar non stop voeden nog nooit gehad. Wel kloven en borstontstekingen.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor LeChat » 26 apr 2016 11:54

Hoeft niet hoor Marnix - met 15 maanden voeden nooit last van gehad en ook niet van kloven of ontstekingen (gelukkig!).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Marnix » 26 apr 2016 13:40

Ik weet dat het niet heel veel voorkomt maar wel heel veel als er borstvoeding wordt gegeven. Vervelend, al het extra wassen en zo... gelukkig vond Olaf de medicatie tegen spruw erg lekker maar het is toch een gedoe.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor LeChat » 26 apr 2016 15:08

Marnix schreef:Ik weet dat het niet heel veel voorkomt maar wel heel veel als er borstvoeding wordt gegeven.

En over wat voor soort voeding dacht je dat ik het had? :wink: 15 maanden borstvoeden :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Marnix » 26 apr 2016 15:54

? Dat snap ik ook wel hoor, ik zei dat ik het heel veel hoor bij mensen die borstvoeding geven. Dat jij het daar ook over had, had ik wel door ja.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor LeChat » 28 apr 2016 10:50

Dan was je zin in elk geval niet heel duidelijk "dat het niet heel veel voorkomt" (wat? bij wie? 'spruw zonder borstvoeding' zou de enige logische uitleg zijn van dit deel van je zin) aan de ene kant en dan met de toevoeging "maar wel heel veel als er borstvoeding wordt gegeven". In reactie op mijn positieve ervaring met voeden zónder spruw leek het erop dat jij dacht dit ik het had over spruw zonder borstvoeding.

Maar laat maar
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor lammetje » 28 apr 2016 11:08

Haha zo las ik het ook hoor lechat,
Hier totaal bijna 60 maanden borstvoeding gegeven aan 4 kinderen, maar nooit spruw gehad. Je moet er gevoelig voor zijn volgens mij. 3 x beginnend borstontsteking en nooit kloven, dus ik Ben altijd erg positief over borstvoeding :lol:
Suikervrij eten helpt in elk geval goed ter preventie van spruw, maar dat is voor veel mensen moeilijk vol te houden :wink:

mormeltje
Mineur
Mineur
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 sep 2009 20:28

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor mormeltje » 23 sep 2016 11:44

Mijn zoon heeft een keer spruw gehad, was gelukkig zo over met nystatine en dat schimmelzalfje voor op mijn tepels.
Mij werd aangeraden om met warm weer geen zoogcompressen te dragen (verstikt teveel) maar een verbandgaasje in mijn bh. Moet zeggen dat het niet afdoende was voor het lekken, ik deed tijdens het voeden een spuugdoekje in mijn bh bij de kant waar ik niet aan het voeden was, meeste lekkage kreeg ik tijdens het voeden.
What goes around, comes around

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Duschka » 23 sep 2016 16:59

Nog een aantal dagen en dan alweer een jaar aan het tandemvoeden.

Ben benieuwd hoe lang nog.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Acire » 24 sep 2016 12:34

Ik ben ongemerkt alweer 1,5 jaar aan het tandemvoeden. Time flies! Tegelijk drinken doe ik bijna nooit, maar vinden ze helemaal leuk. Houden ze elkaars hand vast en gaan ze om de beurt grinniken :mrgreen:

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Acire » 24 sep 2016 12:36

mormeltje schreef:Mijn zoon heeft een keer spruw gehad, was gelukkig zo over met nystatine en dat schimmelzalfje voor op mijn tepels.
Mij werd aangeraden om met warm weer geen zoogcompressen te dragen (verstikt teveel) maar een verbandgaasje in mijn bh. Moet zeggen dat het niet afdoende was voor het lekken, ik deed tijdens het voeden een spuugdoekje in mijn bh bij de kant waar ik niet aan het voeden was, meeste lekkage kreeg ik tijdens het voeden.


Je kunt ook de 'kraan' dichtdrukken met je hand tijdens de toeschietreflex. Zo kun je je borst opvoeden dat ie niet meer lekt. (Raar, maar het werkt).

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Duschka » 24 sep 2016 14:44

Acire schreef:Je kunt ook de 'kraan' dichtdrukken met je hand tijdens de toeschietreflex. Zo kun je je borst opvoeden dat ie niet meer lekt. (Raar, maar het werkt).

Mijn borsten wensen niet opgevoed te worden. Hier werkt t niet :roll:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 sep 2016 13:15

hier werkt ook niets. Ik lek echt verschrikkelijk veel. Ook als ik niet aan het voeden ben.. Ik heb tegenwoordig een hydrofiele luier met maandverband in mijn beha :lol: :roll: en dan nog lek ik soms gewoon door.. Echt mega irritant. Dat is het enige punt aan borstvoeding dat ik echt niet leuk vind!


Verder heb ik de laatste tijd steeds een ingetrokken tepel aan de linkerkant. Heel frustrerend voor Micha en soms krijg ik het ook gewoon niet meer goed en dan voed ik maar weer rechts.. Geen idee hoe dat nu ineens kan

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Em. » 25 sep 2016 13:59

HIer gelukkig weinig lekkage deze keer, bij de 2e veel meer last van gehad....

@ TJ: misschien toch even naar laten kijken naar die tepel bij de huisarts, is wel gek dat je dat 'ineens' hebt. Ik heb het ook aan een kant, maar dat is al jaren zo....als het nieuw is en je had dat niet eerder, is het niet altijd onschuldig en kan soms teken zijn van dat er iets zit wat er niet moet zitten in de borst.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten