Het borstvoedingstopic deel 3

Moderators: Memmem, Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor liefie » 28 okt 2014 12:02

Haai ik deed dat ook een scheutje azijn in de pan (worden je pannen ook weer als nieuw van :lol: )

Ik zag net op de site dat ik zakjes kan kopen waar ik de melk mee in kan vriezen en die kunnen ook op de kolf gezet worden ideaal.
Vanaf vanavond kan ik in elk geval kolven ben zo benieuwd hoe Jet de fles gaat drinken...

Volgende week ga ik Jet laten wegen ben zo benieuwd ze krijgt echt lekkere dikke wangen :D

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Duschka » 28 okt 2014 12:43

@Liefie
Fijn dat het zo goed gaat met de voeding en dat de wangetjes lekker blozend worden!

Ik gebruikte kleine bakjes van 100 ml in de moedermelk in te bewaren. Nu moet ik zeggen, dat ik maar met pijn en moeite een papvoeding bijeen kolf, dus hier niet echt aan 't invriezen toe gekomen.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Acire » 28 okt 2014 21:54

Haha. Wat een gedoe is dat toch allemaal!
Ik heb nog een flesje of 15 in de vriezer, maar S lust het niet meer. Ik ga er maar havermoutpap van maken voor haar, want door de gootsteen doe ik écht niet :shock:

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor cornelia77 » 28 okt 2014 22:41

Lust ze helemaal geen bv meer?
Was jij van plan om te gaan tandemvoeden? Dat leek mij altijd zo leuk. Ik had de kans toen ik nog volop bv gaf en weer zwanger was, maar helaas lukte het niet om de hele zwangerschap door te blijven voeden.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor liefie » 03 nov 2014 09:38

Even een vraagje... sinds een aantal dagen spuugt Jet echt veel ze heeft er geen last van maar zou het kunnen dat ze veel te veel binnen krijgt? En wat zou ik er aan kunnen doen...
Afgelopen vrijdagavond heeft ze een flesje gedronken 100cc en heeft daar iets meer dan 6uur op geslapen ik weet natuurlijk niet hoeveel ze bij mij drinkt...
Aankomen doet ze ook goed want ze is tot 3600gram afgevallen en ze weegt nu rond de 4700gram in 3 weken tijd...

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Duschka » 03 nov 2014 12:15

liefie schreef:Even een vraagje... sinds een aantal dagen spuugt Jet echt veel ..


Wat is veel?
Mij is destijds door de lk verteld dat ze een handvol mogen teruggeven en dat is eigenlijk nog best veel.

Drinkt ze te vlug? Spuugt ze enkel na het drinken bij jou of ook uit een flesje? Miss een té heftig tsr? Als dat "het" probleem is, zou je eens kunnen gaan voeden met haar op je buik te leggen (en jij dus op je rug liggen) dan moeten ze tegen de zwaartekracht in drinken en dat kost meer inspannen en dus minder gulzig drinken.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor ajl » 03 nov 2014 15:49

Te veel binnen krijgen kan zeker. Bij mij liet H uit zichzelf nooit de tepel los en dronk door. Daarnaast had ik overproduktie, dus meer dan voldoende voor hem. De ha adviseerde toen om een kwartier te voeden en 5 minuten de andere kant en daarna gewoon stoppen. Dat hielp qua spugen enorm..

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor christien » 03 nov 2014 18:28

Bedankt voor de tips. Het helpt zeker om de ergste kalkaanslag weg te krijgen met een scheutje natuurazijn.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor LeChat » 03 nov 2014 18:55

@gewicht Jet: weeg jij haar zelf tussentijds, liefie? Wij gaan 18/11 voor het eerst naar het CB en dan wordt T weer gewogen, hij doet het goed en iedereen die 'm om de paar dagen ziet zegt dat je 'm ziet groeien maar omdat je er zelf zo 'bovenop zit' vind ik dat lastiger te zien (tenzij je foto's vergelijkt natuurlijk) en dus ben ik eigenlijk best nieuwsgierig naar zijn gewicht...

Deze week maar 'ns beginnen met kolven, ben benieuwd.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Acire » 03 nov 2014 22:24

cornelia77 schreef:Lust ze helemaal geen bv meer?
Was jij van plan om te gaan tandemvoeden? Dat leek mij altijd zo leuk. Ik had de kans toen ik nog volop bv gaf en weer zwanger was, maar helaas lukte het niet om de hele zwangerschap door te blijven voeden.


Ze lust wel bv, maar niet uit de vriezer. Ik kan me dat goed voorstellen, het heeft me altijd verbaasd dat ze dat naar binnen werkte. Het stinkt echt en smaakt ook heel goor. Blijkbaar is zij nu ook tot dat besef gekomen 8)
Ik ben idd van plan te tandemmen ja, maar moet ook maar zien of dat ook gaat lukken. Het is niet zo dat het me fantastisch leuk lijkt, maar meer dat ik zie aankomen dat dat gaat gebeuren. En dan vind ik het prima.

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Acire » 03 nov 2014 22:29

liefie schreef:Even een vraagje... sinds een aantal dagen spuugt Jet echt veel ..


Toen ik vond dat het veel was heb ik eens water uitgegooid op een doekje. Een heel klein beetje water geeft al een hele grote vlek. Dus als haar kleren er behoorlijk onder zaten kon dat van 10 of 20 cc zijn, terwijl het naar mijn idee een hele voeding was.

Het kan ook overproductie zijn, om dat weer op de rit te krijgen kun je een poosje blokvoeden. Google er maar er eens op. Succes :)
Ik kan je trouwens de facebookgroep 'natuurlijk borstvoeding ook voor 6+ mnd kind' (of zoiets) aanraden. Daar zit zóveel bv ervaring, echt handig af en toe :)

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor liefie » 04 nov 2014 08:12

Ik ga straks reageren via de laptop dat is makkelijker...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor liefie » 04 nov 2014 12:34

sinds gisteren laat ik Jet minder lang drinken en dat scheelt wel in spugen. eerst was ik 30 min bezig nu ongeveer 20 min.
dankjewel voor de tips in elk geval altijd fijn!


lechat fijn dat het zo goed gaat! hier ook af en toe aan het kolven en een paar keer in de week een flesje onze kraamhulp adviseerde echt voor de 6 weken te beginnen om fles weigeren te voorkomen. tot nu toe drinkt ze de flesjes super.
ja we wegen ze gewoon zelf op onze weegschaal haha.. Wij moeten 20 november is best laat er zijn heel veel kindjes geboren de laatste maand.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor liefie » 20 nov 2014 17:37

2de behandeling spruw ook weer achter de rug en het is weer terug pfff zeer irritant heb nu gentiaan violet besteld daar start ik morgen weer mee.
Gelukkig heeft Jet er geen last van...

Vandaag op het CB geweest ze is alweer 5055gram en 55cm in nog geen 6 weken ruim 1450gram aangekomen gerekend vanaf het laatste gewicht :oops: :D
Volgend de CB arts doet ze het super op de borstvoeding =D>

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Haai » 20 nov 2014 20:58

Lastig, die spruw.. Hoop dat je nieuwe kuurtje helpt!
Fijn dat Jet zo goed groeit op jouw slagroom!
Hier gaat het ook super: alweer bijna 6 mnd exclusief borstvoeding. Ik weet even niet wat hij nu weegt, moet over een paar weken pas weer naar CB (inclusief z'n eerste inentingen, blegh..) maar hij heeft enorme spekbenen en -billen, dus hij heeft nog meer dan genoeg aan de bv.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten