Het borstvoedingstopic deel 3

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor vpk » 20 okt 2014 15:07

Merk het hier indd ook aan de productie als ik druk ben..

Fijn dat het al zo goed gaat liefie!

Hier geloof ik ineens de bvperiode afgesloten.. zaterdag beet hij me, ik schrok behoorlijk en riep au! Daar schrok hij weer van en ineens wil hij niet meer aan de borst. Maar vanmiddag dronk hij dus wel ineens weer uit de fles 8-[ soms snap ik er niks meer van met 'm.. :mrgreen:

@duschka: bij R weet ik niet meer maar bij E voelde ik het toen niet echt aankomen nee. Kreeg het toen ineens op werk.. vreselijk, als ik daar nog aan denk :oops:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 okt 2014 19:27

Joos: ik weet et :) al wel gek dat ik bij de eerste niks geen lat heb gehad, nooit in de anderhalf jaar borstvoedingstijd... en bij de tweede alleen maar!

We zien wel....

kolf je volledig sterretje? of voed je ook nog live?

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor liefie » 22 okt 2014 09:20

vpk Dat lijkt mij zo schrikken als ze gaan bijten brrr Is het nu helemaal klaar de borstvoeding?

Vanmiddag komt het CB op huisbezoek en wordt Jet weer gewogen is nu van zaterdag geleden en ben zo benieuwd hoeveel ze weegt afgelopen zaterdag woog ze 3790
BV gaat echt super goed vanmorgen om 07.30 gegeven en sinds die tijd ligt ze weer heerlijk boven te slapen zo fijn..
Zo na het voeden ga ik voor het eerst alleen naar de winkel ben benieuwd! En dan is het nog zonder Nina want die is een dagje op stap met opa en oma.

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Sterretje » 22 okt 2014 12:30

@PPM: DJ kan niet zelf drinken, dus voor hem kolf ik alles. NL voed ik deels zelf, maar als ze heel ongelijk komen kolf ik me helemaal leeg en krijgt ze het in de fles.
Maar ik weet dat ik heeel blij zal zijn als ze overgaan naar 'om de vier uur' :-oo
Verder zijn we gezegend met hele makkelijke kids, dus gelukkig!

NL lacht en teut de hele dag (van wie heeft ze dat :-oo ) en DJ begint nu ook, zo lief!
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor vpk » 22 okt 2014 16:15

liefie schreef:vpk Dat lijkt mij zo schrikken als ze gaan bijten brrr Is het nu helemaal klaar de borstvoeding?

Vanmiddag komt het CB op huisbezoek en wordt Jet weer gewogen is nu van zaterdag geleden en ben zo benieuwd hoeveel ze weegt afgelopen zaterdag woog ze 3790
BV gaat echt super goed vanmorgen om 07.30 gegeven en sinds die tijd ligt ze weer heerlijk boven te slapen zo fijn..
Zo na het voeden ga ik voor het eerst alleen naar de winkel ben benieuwd! En dan is het nog zonder Nina want die is een dagje op stap met opa en oma.


En hoe ging het naar de winkel?
Ja tis helemaal gebeurd.. vind het zelf opzich prima want hij is al 10 maand geweest. Maar hij drinkt nog steeds niet super gewoon.. als ik er 100/150 cc inkrijg op een dag is dat heel wat..

Vind t wel apart want hij kreeg nog 3/4 x per dag. Heb zondag en maandag nog 1x gekolfd, verder niet en nergens last van..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor liefie » 22 okt 2014 16:21

Dat is wel heel weinig aan drinken... Krijgt hij wel genoeg vocht binnen over de dag?
Het ging heel erg goed naar dorp ben een uurtje weggeweest en viel mij alles mee sta er zelf van te kijken :D

Jet is in 4 dagen 240 gram aangekomen :D Helemaal goed gekeurd door hun... Ze heeft mij ook nog even geleerd hoe we Jet goed in kunnen bakeren dat vind ze zo lekker en dan slaapt ze echt heel goed.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor LeChat » 23 okt 2014 16:16

Bij ons is ook vandaag de intake v/h CB geweest - gaat lekker gelijk op zo :). Maandag woog T nog 3880, 20 gram onder z'n geboortegewicht (8 dgn oud toen) en nu woog hij 3940, ook een prima groei dus.
De borstvoeding is hier na de 1e dag heel goed op gang gekomen gelukkig, ik heb af en toe met tepelhoedjes gevoed omdat hij soms wat moeite had met aanhappen, bijv. bij een nieuwe houding of als hij nogal onrustig was, maar dat is nu zo goed als over. Ben wel blij dat de kraamverzorgster dat adviseerde, heeft ongetwijfeld een hoop frustratie bij meneertje voorkomen - als het niet op zijn manier gaat kan 'ie echt superboos worden (ook bij badje bijv., tummy vindt hij een stuk fijner).
De voedingen duren wel lang hoor - hij neemt er echt de tijd voor... vaak wel een uur alles bij elkaar. Nu heb ik toch nog weinig anders te doen nu en het is knus en ook een gedwongen rust'moment', maar als je meerdere kinderen hebt lijkt me dat niet of nauwelijks te doen... Ik pak er m'n telefoon bij, of de iPad of een boek, en 's nachts dommel ik zelf bijna in... Gelukkig zit er dan wel 3 à 4 uur tussen de voedingen, gerekend vanaf startmoment.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor MissF » 23 okt 2014 16:42

Bij de tweede heb ik een heel puzzelboek doorgewerkt, lechat ;) Die dronk ook zo enorm lang. En dat was inderdaad niet te doen met nog een peuter die rondliep.

Dit keer zal het makkelijker kunnen, ze vermaken zichzelf wel en zijn aardig zelfstandig, dan zal het misschien beter gaan, en zal ik het minder erg vinden als hij straks 3 kwartier drinkt, en dan 3 kwartier rust en weer 3 kwartier drinken :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Acire » 23 okt 2014 19:32

Dat slome hebben heel veel kindjes aan het begin, maar gaat snel genoeg weer voorbij :)
Grappig lechat dat je zo jong al een karakter kunt zien. Mijn dochter was heel relaxt, vond alles best, maar mijn nichtje bleerde dr longen uit dr lijf bij elke schone luier.

En wat betreft nachtvoedingen, als het jullie lukt, lekker liggend doen. Blijf je zelf lekker duf en slaap je zo weer verder.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor liefie » 27 okt 2014 10:36

Hier gaat het nog steeds super de BV zo blij mee!! Vandaag of morgen komt mijn kolf binnen erg benieuwd op aanraden van de kraamzorg voor een Ardo dubbele kolf gegaan.
Alleen bij Nina deed ik de bv in ijsblokzakjes (dit vond ik zelf niet super handig) in de vriezer waarin doen jullie de bv die je invriest?

joos
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 feb 2005 20:37

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor joos » 27 okt 2014 11:36

Ik heb het zowel in de flesjes van de kolf ingevroren (wat extra gekocht) als in speciale zakjes daarvoor. Die kun je bij mijn merk direct aan de kolf hangen en daarna invriezen, bpa vrij enzo. Het nadeel van ijsblokzakjes is niet alleen het geklieder, maar ook dat er heel kleine stukjes plastic aan de melk kunnen blijven zitten bij het ontdooien en dat krijgt je kindje dan binnen... Voor mij een reden om dat niet meer te doen!

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Haai » 27 okt 2014 21:33

Die ijsblokjeszakjes vond ik waardeloos, vies geklieder. Ik heb een enorme lading moedermelkflesjes uit de ziekenhuisperiode van sylke, die gebruik ik nu.

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor christien » 27 okt 2014 22:15

Ik gebruik ook de melkflesjes die je rechtstreeks op je kolf kan zetten om de melk in te vriezen.
Ik heb bij onderstaande website een voorraad flesjes besteld en hergebruikte deze.

http://www.moedermelknetwerk-borstkolfw ... -5-140-ml/

Toch merk ik dat de flesjes 'lelijk' worden van het uitkoken. Of dat ik nou die flesjes gebruikte of van medela ik merk geen verschil. Is dit herkenbaar? Nog tips om flesjes schoon op te bergen?

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Sterretje » 27 okt 2014 22:24

Ik gebruik ook mendela flesjes.
Goed uitkoken en daarna met heet sop schoonmaken helpt wel weer ze een beetje helderder te maken.
Time flies when you have none!

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Haai » 28 okt 2014 00:21

Ik doe altijd een scheutje azijn in het water waarin ik ze uitkook, dit voorkomt kalkaanslag.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten