Iemand leuk vinden, maar ik weet niet wat ik ermee moet

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

convolutieintegraal

Iemand leuk vinden, maar ik weet niet wat ik ermee moet

Berichtdoor convolutieintegraal » 12 jun 2014 13:01

Ik heb een probleempje! Het begon allemaal een tijdje terug toen er een gala van mijn studentenvereniging was. Ik kreeg al vrij vroeg een brief van een jongen of ik met hem naar het gala wilde gaan. Door wat privé-omstandigheden was ik totaal niet bezig met die jongen, althans, we gingen wel met elkaar om, maar voor mij was het vriendschappelijk en ik dacht er niet echt over na wat hij precies dacht. Dus wij naar het gala (wat overigens heel erg gezellig was) en daarna toen mijn omstandigheden zo ongeveer over waren, begon ik steeds meer te twijfelen hoe ik over hem dacht. Om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat ik hem toch wel leuk vond. Alleen door mijn onzekerheid over mijn gevoel wilde ik hem niet de indruk geven dat ik hem leuk vond en was ik ook bang wat andere mensen over ons zeiden, dus toen heb ik een tijdje wat afstand genomen. Nu ik het wel zeker weet probeer ik wat meer signalen te geven en gaan we ook een stuk meer met elkaar om en is het echt elke keer heel gezellig (en we passen ook gewoon goed bij elkaar). Alleen meer dan dat wordt het niet echt. Ik denk (maar dat weet ik natuurlijk nooit 100% zeker) dat hij mij wel leuk vind/vond (die galabrief en nog veel meer signalen), maar dat hij een beetje is afgeschrikt toen ik wat afstand nam en dat hij nu niks meer durft. Hij is sowieso al verlegen. Maar het probleem is dat ik dat ook ben en eigenlijk ook niks durf! Hoe moet het nu verder? Ik zie hem straks de hele vakantie niet...

Ik durf niet zo goed actie te ondernemen, omdat ik natuurlijk ook niet zeker weet hoe hij nu op dit moment over mij denkt (het duurt namelijk al best wel lang, dus misschien is het voor hem nu meer vriendschap geworden), hoewel er wel signalen zijn (even gecheckt bij vriendinnen en die zeggen dat het er wel goed uitziet) Maar ik denk dat het deze keer toch echt van mijn kant zal moeten komen...

Heeft iemand tips?

Lock&Stock

Re: Iemand leuk vinden, maar ik weet niet wat ik ermee moet

Berichtdoor Lock&Stock » 12 jun 2014 13:47

Gewoon hem een keertje uit vragen, ik kan wel allemaal cliché uitspraken gaan plaatsen (niet geschoten is altijd mis, nee heb je, ja kan je krijgen, etc ;) ), maar ze kloppen wel.

Het beste is om er niet zo zwaar aan te tillen, houdt het luchtig. Weet je wat hij leuk vind? Wellicht bepaalde muziek of een film? Stel eens voor om naar een concert te gaan of een hapje te eten. En je mag best een beetje eerlijk zijn, je kan het bijvoorbeeld insteken als; "joh, we zien elkaar zo direct de hele vakantie niet en dat vind ik eigenlijk best jammer! Zullen we anders drankje/filmpje/hapje eten doen?".

convolutieintegraal

Re: Iemand leuk vinden, maar ik weet niet wat ik ermee moet

Berichtdoor convolutieintegraal » 12 jun 2014 14:05

Het liefst zou ik met hem gaan wandelen oid en dan gewoon heel lang kletsen over van alles en nog wat. Ik denk dat we dat best lang vol zouden kunnen houden. :P Alleen het probleem is dat ik er zo lang over getwijfeld heb of ik hem leuk vind, dat ik me nu afvraag of ik hem wel echt leuk vind of dat het meer een obsessie is geworden zegmaar. :( Ik voel niet echt vlinders in mijn buik, maar ik vind het wel een hele leuke jongen en hij heeft echt enorm veel kanten die ik echt heel leuk vind. Mijn beste vriendin twijfelt er niet over of ik hem leuk vind, ze weet het wel zeker. Maar ik vind gewoon bijna nooit iemand echt heel leuk, dus ik weet ook gewoon niet echt hoe het voelt, ofzo. En ik vind het ook een beetje eng. Zucht, ik voel me echt hopeloos. :P

Bedankt voor de tips trouwens!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Iemand leuk vinden, maar ik weet niet wat ik ermee moet

Berichtdoor Mortlach » 12 jun 2014 14:21

Als ik iets weet, is dat in deze gevallen subtiliteit niet werkt. Dus geen 'signalen' meer afgeven, niet meer 'hopen dat hij iets oppikt'; gewoon zeggen :joh, ik vind jou erg leuk en ik wil me je zoenen." (ik neem aan dat je met hem wilt zoenen - haha, dat ik me ooit nog eens zo kuis zou uitdrukken :-) )

Ja, de kans bestaat dat je op je bek gaat dan, maar dat risico is nu eenmaal niet te vermijden. Zolang je niets zégt, gebeurt er ook niets.

Veel succes en plezier!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lock&Stock

Re: Iemand leuk vinden, maar ik weet niet wat ik ermee moet

Berichtdoor Lock&Stock » 12 jun 2014 14:26

convolutieintegraal schreef:Het liefst zou ik met hem gaan wandelen oid en dan gewoon heel lang kletsen over van alles en nog wat. Ik denk dat we dat best lang vol zouden kunnen houden. :P Alleen het probleem is dat ik er zo lang over getwijfeld heb of ik hem leuk vind, dat ik me nu afvraag of ik hem wel echt leuk vind of dat het meer een obsessie is geworden zegmaar. :( Ik voel niet echt vlinders in mijn buik, maar ik vind het wel een hele leuke jongen en hij heeft echt enorm veel kanten die ik echt heel leuk vind. Mijn beste vriendin twijfelt er niet over of ik hem leuk vind, ze weet het wel zeker. Maar ik vind gewoon bijna nooit iemand echt heel leuk, dus ik weet ook gewoon niet echt hoe het voelt, ofzo. En ik vind het ook een beetje eng. Zucht, ik voel me echt hopeloos. :P

Bedankt voor de tips trouwens!


Dan moet je voorstellen om te gaan wandelen! Als jullie inderdaad uren kunnen praten zit er sowieso iets goed, heel erg belangrijk.

En wat Mortlach zegt, niet bang zijn om op je bek te gaan! Het is veel erger spijt te hebben van iets dat je niet hebt gedaan dan andersom ;) Anders blijf je misschien wel je leven lang afvragen of hij niet je prins op het witte paard was....


Mortlach schreef:ik vind jou erg leuk en ik wil me je zoenen


Ik weet niet of het er zo aan toe gaat in refo-land ;)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Iemand leuk vinden, maar ik weet niet wat ik ermee moet

Berichtdoor Mortlach » 12 jun 2014 15:41

Ach, als je je bedenkt wat ik eerst in plaats van 'zoenen' had opgeschreven...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lock&Stock

Re: Iemand leuk vinden, maar ik weet niet wat ik ermee moet

Berichtdoor Lock&Stock » 12 jun 2014 16:43

Mortlach schreef:Ach, als je je bedenkt wat ik eerst in plaats van 'zoenen' had opgeschreven...


Ha! Boefje! De wittebroodsweken zijn zeker aangebroken of niet? ;)

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Iemand leuk vinden, maar ik weet niet wat ik ermee moet

Berichtdoor mealybug » 12 jun 2014 17:06

convolutieintegraal schreef:Ik heb een probleempje! Het begon allemaal een tijdje terug toen er een gala van mijn studentenvereniging was. Ik kreeg al vrij vroeg een brief van een jongen of ik met hem naar het gala wilde gaan. Door wat privé-omstandigheden was ik totaal niet bezig met die jongen, althans, we gingen wel met elkaar om, maar voor mij was het vriendschappelijk en ik dacht er niet echt over na wat hij precies dacht. Dus wij naar het gala (wat overigens heel erg gezellig was) en daarna toen mijn omstandigheden zo ongeveer over waren, begon ik steeds meer te twijfelen hoe ik over hem dacht. Om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat ik hem toch wel leuk vond. Alleen door mijn onzekerheid over mijn gevoel wilde ik hem niet de indruk geven dat ik hem leuk vond en was ik ook bang wat andere mensen over ons zeiden, dus toen heb ik een tijdje wat afstand genomen. Nu ik het wel zeker weet probeer ik wat meer signalen te geven en gaan we ook een stuk meer met elkaar om en is het echt elke keer heel gezellig (en we passen ook gewoon goed bij elkaar). Alleen meer dan dat wordt het niet echt. Ik denk (maar dat weet ik natuurlijk nooit 100% zeker) dat hij mij wel leuk vind/vond (die galabrief en nog veel meer signalen), maar dat hij een beetje is afgeschrikt toen ik wat afstand nam en dat hij nu niks meer durft. Hij is sowieso al verlegen. Maar het probleem is dat ik dat ook ben en eigenlijk ook niks durf! Hoe moet het nu verder? Ik zie hem straks de hele vakantie niet...

Ik durf niet zo goed actie te ondernemen, omdat ik natuurlijk ook niet zeker weet hoe hij nu op dit moment over mij denkt (het duurt namelijk al best wel lang, dus misschien is het voor hem nu meer vriendschap geworden), hoewel er wel signalen zijn (even gecheckt bij vriendinnen en die zeggen dat het er wel goed uitziet) Maar ik denk dat het deze keer toch echt van mijn kant zal moeten komen...

Heeft iemand tips?

Hoe oud ben je eigenlijk?
Nog geen 20 volgens mij.

mohamed

Re: Iemand leuk vinden, maar ik weet niet wat ik ermee moet

Berichtdoor mohamed » 12 jun 2014 17:36

Lock&Stock schreef:Het is veel erger spijt te hebben van iets dat je niet hebt gedaan dan andersom ;) Anders blijf je misschien wel je leven lang afvragen of hij niet je prins op het witte paard was....

Zo is het maar net! :)

convolutieintegraal

Re: Iemand leuk vinden, maar ik weet niet wat ik ermee moet

Berichtdoor convolutieintegraal » 12 jun 2014 19:02

mealybug schreef:Hoe oud ben je eigenlijk?
Nog geen 20 volgens mij.

Bedankt, waar baseer je dat op? :P

Ik ben gewoon bang voor afwijzing denk ik. Het punt is namelijk dat ik een tijdje terug ook met iemand een paar dates heb gehad en omdat hij opeens niet meer wilde (ik weet nog steeds de reden niet, het was heel vaag iig), was het opeens over, dus daar ben ik wel een beetje onzeker van geworden. En ik ben gewoon bang dat straks iedereen weet dat ik hem leuk vind oid.

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Iemand leuk vinden, maar ik weet niet wat ik ermee moet

Berichtdoor hettys » 12 jun 2014 19:19

convolutieintegraal schreef:En ik ben gewoon bang dat straks iedereen weet dat ik hem leuk vind oid.


Is dat een schande?
Ook gif is geschapen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Iemand leuk vinden, maar ik weet niet wat ik ermee moet

Berichtdoor Mortlach » 12 jun 2014 19:23

Lock&Stock schreef:
Ha! Boefje! De wittebroodsweken zijn zeker aangebroken of niet? ;)


Volgende week pas, maar wij geloven niet zo in dat 'geen seks voor het huwelijk'
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Iemand leuk vinden, maar ik weet niet wat ik ermee moet

Berichtdoor mealybug » 12 jun 2014 19:23

[quote="convolutieintegraal"]
Omdat het bang zijn wat anderen denken meestal iets is van de puberteit, wanneer de meeste jongeren tot een groep willen behoren.
Blijf lekker single anders, is ook de meest bijbelse leefvorm :-)

Bambi

Re: Iemand leuk vinden, maar ik weet niet wat ik ermee moet

Berichtdoor Bambi » 12 jun 2014 22:30

convolutieintegraal schreef:Bedankt, waar baseer je dat op? :P

Ik ben gewoon bang voor afwijzing denk ik. Het punt is namelijk dat ik een tijdje terug ook met iemand een paar dates heb gehad en omdat hij opeens niet meer wilde (ik weet nog steeds de reden niet, het was heel vaag iig), was het opeens over, dus daar ben ik wel een beetje onzeker van geworden. En ik ben gewoon bang dat straks iedereen weet dat ik hem leuk vind oid.

Doe lekker ouderwets en laat de hem het initiatief nemen, heb je ook geen kans om een blauwtje te lopen.
En verder moet je eens stoppen met piekeren en je hart eens wat meer gaan volgen.
Door dat gepieker krijg je een kokervisie en wordt het een obsessie.
En diep in je hart liggen toch echt de antwoorden, over je eigen gevoelens voor hem.
Daar moet je dus eerst gaan zoeken voor antwoorden over je eigen gevoel.
En aan God vragen of Hij je inzicht wil geven in je eigen gevoel en wat je moet doen, Hij ziet meer dan jij en weet of dit de juiste persoon voor je is.

convolutieintegraal

Re: Iemand leuk vinden, maar ik weet niet wat ik ermee moet

Berichtdoor convolutieintegraal » 13 jun 2014 07:34

Bambi schreef:Doe lekker ouderwets en laat de hem het initiatief nemen, heb je ook geen kans om een blauwtje te lopen.
En verder moet je eens stoppen met piekeren en je hart eens wat meer gaan volgen.
Door dat gepieker krijg je een kokervisie en wordt het een obsessie.
En diep in je hart liggen toch echt de antwoorden, over je eigen gevoelens voor hem.
Daar moet je dus eerst gaan zoeken voor antwoorden over je eigen gevoel.
En aan God vragen of Hij je inzicht wil geven in je eigen gevoel en wat je moet doen, Hij ziet meer dan jij en weet of dit de juiste persoon voor je is.

Hem het initiatief laten nemen was ook mijn plan geweest als ik hem niet een tijdje het gevoel heb gegeven dat ik hem niet leuk vind. Want dat is wat hij nu zeer waarschijnlijk denkt. Ik kan natuurlijk niet in zijn gedachten kijken, maar ik heb er met meerdere mensen over gepraat die hem ook kennen en die denken hetzelfde.
Maar bedankt voor de tip. :) Ik bid er al veel voor, en ik merk dat hoe meer ik het los laat, hoe beter het gaat, ook tussen ons. Alleen ik vind het erg lastig om het los te laten. :P Maar God weet inderdaad meer dan ik, dus ik ga je advies eens opvolgen. :)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten