Zo snel mogelijk trouwen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Zo snel mogelijk trouwen

Berichtdoor meribel » 11 mei 2014 20:23

visje36 schreef:Weet niet of dat verstandig is huwelijk is wel hele verantwoordelijkheid, dus vroeg trouwen.. dan groei je geestelijk ook nog veel, en misschien verander je nog wel zoveel dat je na paar jaar totaal niet meer bij elkaar past, immers gedachten en gedrag , leven veranderd nog door jaren heen.

Hoor veel mensen die jong getrouwd zijn bijvoorbeeld 18 jaar ? dan ben je nog niet volwassen, vaak genoeg gelezen van mensen die begin 20 trouwen, en dan begin dertig gescheiden zijn en dan de buik vol hebben van relatie(s). En denken niet weer..


Begin 20 te vroeg om te trouwen???

Wanneer moet je dan trouwen?
Nog even en eind twintig is zeker te vroeg om kinderen te krijgen?!

Het is toch echt zo, door de natuur of door God zo gemaakt, dat het als vrouw verstandig is om ruim voor je veertigste kinderen te krijgen.

Rond je twintigste, als je van elkaar houdt en met elkaar verder wil, is prima om te trouwen.



Ik ken overigens helemaal geen mensen die vroeg trouwen, ( behalve ikzelf )
Alleen maar mensen die laat trouwen, dankbaar dat ze iemand zijn tegengekomen waar ze hun leven mee willen delen en zelf hadden ze elkaar ook graag vijf jaar eerder tegengekomen.

visje36

Re: Zo snel mogelijk trouwen

Berichtdoor visje36 » 13 mei 2014 09:59

Is het zo'n verplichting dan.. dat je 'moet' trouwen omdat je anders geen christen bent ?. Meeste mensen die ik ken wonen samen en zijn op die manier gelukkig.

Wervelwindje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 apr 2014 14:48

Re: Zo snel mogelijk trouwen

Berichtdoor Wervelwindje » 16 mei 2014 14:48

In mijn vorige kerkelijke gemeente en in de plaats waar ik werk (ook een heel christelijke omgeving) trouwen er zat stellen al na een jaar verkering. Mij komt dit inderdaad erg bekend voor. Zeker als stellen 'wat ouder zijn' - eind twintig bijvoorbeeld.
Ik vind persoonlijk dat je eerst samen (niet persee met zijn tweeën maar met anderen erbij) op vakantie geweest moet zijn. Dan weet je wat je aan iemand hebt, je ziet elkaar dan dag en nacht.
Ik kan er verder geen oordeel over geven.

Wel heb ik ook een hoop meiden zien trouwen met een man waar ze eigenlijk helemaal niet zo zeker van waren. Maar de kinderwens was erg groot en ze wilden het huis uit. Dat zal niemand hardop zeggen denk ik, maar dit lijkt me wel de allerslechtste reden om vroeg/snel te trouwen...

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Zo snel mogelijk trouwen

Berichtdoor LeChat » 16 mei 2014 14:58

@Wervelwindje: maar op vakantie kan iemand toch ook heel anders zijn dan in zijn/haar gewone dagelijks leven?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Zo snel mogelijk trouwen

Berichtdoor Boerin » 16 mei 2014 15:19

LeChat schreef:@Wervelwindje: maar op vakantie kan iemand toch ook heel anders zijn dan in zijn/haar gewone dagelijks leven?

Soms wel ja.
Maar een stel van m'n moeder d'r werk ging samen op vakantie, die man was een racefietser, hij fietste de hele tijd keihard door en zij moest maar zien en niet zo zeuren. :lol: Na de vakantie was het uit.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
EdW
Mineur
Mineur
Berichten: 109
Lid geworden op: 29 apr 2014 09:34

Re: Zo snel mogelijk trouwen

Berichtdoor EdW » 16 mei 2014 15:21

Wervelwindje schreef:Ik vind persoonlijk dat je eerst samen (niet persee met zijn tweeën maar met anderen erbij) op vakantie geweest moet zijn. Dan weet je wat je aan iemand hebt, je ziet elkaar dan dag en nacht.

Er zijn ook mannen (en in mindere mate wellicht vrouwen) die niet van vakantie houden. :wink:
Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden (Joh. 3:17)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Zo snel mogelijk trouwen

Berichtdoor schelpje3 » 16 mei 2014 15:36

Boerin schreef:Soms wel ja.
Maar een stel van m'n moeder d'r werk ging samen op vakantie, die man was een racefietser, hij fietste de hele tijd keihard door en zij moest maar zien en niet zo zeuren. :lol: Na de vakantie was het uit.

:lol:

Wervelwindje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 apr 2014 14:48

Re: Zo snel mogelijk trouwen

Berichtdoor Wervelwindje » 19 mei 2014 15:09

Ik denk dat als je samen op vakantie bent (m.u.v. relaties die daar ontstaan ;) ) je inderdaad andere kanten van iemand ziet. Je bent een aantal dagen aaneengesloten samen. Je kan dan niet zeggen: ik heb hoofdpijn, ik kom morgenavond niet naar je toe ofzo.

Bambi

Re: Zo snel mogelijk trouwen

Berichtdoor Bambi » 19 mei 2014 15:40

Samen klussen werkt ook goed.
Dan leer je of je goed kunt samenwerken, ook onder stress.
Zelfs een potje scrabble kan al veel over de persoon zeggen.

Mijn ex speelde vals en kon niet tegen zijn verlies, één keer gooide hij zelfs het bord door de kamer.
In het echte leven loog en bedroog hij me en toen ik het uitmaakte kon hij er niet tegen, dat hij nu een keer gedumpt was, dus werd hij agressief.

Dus begin met een potje scrabble, daar kun je alles uithalen. 8)

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Zo snel mogelijk trouwen

Berichtdoor Boerin » 19 mei 2014 16:44

Bambi schreef:
Dus begin met een potje scrabble, daar kun je alles uithalen. 8)

:lol:
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Zo snel mogelijk trouwen

Berichtdoor mohamed » 19 mei 2014 17:02

Bambi schreef:Dus begin met een potje scrabble, daar kun je alles uithalen. 8)

Alleen als de eerste date oersaai is doe je een bordspel, dus dat zegt meer over jou. :mrgreen:

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Zo snel mogelijk trouwen

Berichtdoor meribel » 19 mei 2014 17:10

toch ergens wel een waarheid hoor bambi,

toen ik net samen was met mijn man een paar keer gescrabbled maar dat doen we dus nooit meer want dat betekent geheid ruzie,

verder nog steeds gelukkig getrouwd hoor! Kan ook zonder scrabble

Bambi

Re: Zo snel mogelijk trouwen

Berichtdoor Bambi » 19 mei 2014 17:12

mohamed schreef:Alleen als de eerste date oersaai is doe je een bordspel, dus dat zegt meer over jou. :mrgreen:

Kan ik gelijk kijken of hij intelligent is, maar degenen die dat niet zijn, die zijn bang voor een potje scrabble.Afbeelding

mohamed

Re: Zo snel mogelijk trouwen

Berichtdoor mohamed » 19 mei 2014 17:14

mohamed schreef:Alleen als de eerste date oersaai is doe je een bordspel, dus dat zegt meer over jou. :mrgreen:

Bambi schreef:Kan ik gelijk kijken of hij intelligent is, maar degenen die dat niet zijn, die zijn bang voor een potje scrabble.Afbeelding

Mocht ik met je scrabbelen denk ik eerder dat jij het bord van tafel gooit. Ik had een keer 'hansworst' waarna ik mij de woede op de hals haalde van al mijn medespelers.

mohamed

Re: Zo snel mogelijk trouwen

Berichtdoor mohamed » 19 mei 2014 17:15

meribel schreef:toen ik net samen was met mijn man een paar keer gescrabbled maar dat doen we dus nooit meer want dat betekent geheid ruzie

Gelukkig maar, anders was je nog gescheiden om een bordspel. :clown:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 64 gasten