verliefd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Berichtdoor Jannoek » 07 jan 2004 22:16

Juliah schreef:yeah!

Juultje is ook wel een beetj in luv... :D


leuk!!

Gebruikersavatar
janneman83
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 dec 2003 21:58
Locatie: rondom utrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 10 jan 2004 11:53

dE bAdEeND schreef:
Jannoek schreef:
dE bAdEeND schreef:ik wordt maar niet verliefd :|

misschien ook maar beter zo..


huh? hoezo dat???


het lukt gewoon niet...


Wil je dan per-c verliefd worden??..
Ik heb zelf de ervaring als ik heel graag verliefd wil worden dan word ik dat juist niet en als ik dat niet direct (verliefd) wil worden dan loop ik tegen iemand aan waar ik wel verliefd op wordt. :? :?
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Gebruikersavatar
meschianza
Majoor
Majoor
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 dec 2002 16:48
Locatie: De mooie stad Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 10 jan 2004 17:45

dE bAdEeND schreef:
Jannoek schreef:
dE bAdEeND schreef:ik wordt maar niet verliefd :|

misschien ook maar beter zo..


huh? hoezo dat???


het lukt gewoon niet...


Ik vraag me dat dus nog steeds af he, is verliefdheid altijd het teken dat je iemand meer dan leuk vind. Als ik kijk hoe verliefdheid voelde toen ik voor het laatst verliefd was (mn 16e)Zou ik dus sinds 5 jaar niet meer verliefd zijn. VOlgens mij veranderen dat soort gevoelend naarmate je ouder wordt. Ik moet er niet aan denken dat ik weer dat verliefdheid gevoel krijgt zoals op mn 16e. DAn denk je echt niet helder meer.
:mrgreen: 'het lukt' bij mij ook niet meer, en daar ben ik heel blij om. Eerst dacht ik ook dat ik te kieskeurig was ofzo, vriendinnen hadden soms 3 vriendjes per jaar.

Ik hoop gewoon dat ik mn soulmate ontmoet, echt een maatje, niet eentje waardoor je helemaal gewieberd gaat gedragen of tegen wie je opkijkt. Ik heb zo'n vriend en tijd gehad, Ik ben nooit verliefd op hem geweest, ik hield gewoon na een tijdje vriendschap heel veel van hem en voelde me 100% mezelf bij hem. Nu nog, maar we houden niet genoeg van elkaar om heel ons leven met elkaar te delen. NOg niet tenminste 8) :D

Dus maak je geen zorgen, verliefdheid is echt niet alles. En al helemaal niet vereist.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Gebruikersavatar
janneman83
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 dec 2003 21:58
Locatie: rondom utrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 10 jan 2004 22:55

Daar sluit ik me bij aan meschianza. Verliefd zijn is inderdaad niet vereist. Je kan ook gewoon kiezen om hem lief te hebben. Dat zal je vanzelf ook een keer moeten wandt je kan ook niet eeuwig veliefd blijven. Je moet dan toch kiezen om van hem/haar te houden. Om hem/haar jouw liefde te geven.

Zo is het bij mij eigenlijk ook een beetje gegaan. Ik ging steeds meer met haar om en vond haar steeds leuker ze heeft nu een heel speciaal plekje bij mij in mijn hart. en ik voel me echt helemaal weer blij als ik bij haar kan zijn. Dat is allemaal langzaam gegroeid. (Dit noem ik zelf toch ook wel verliefd zijn) Nu ervaar ik dat verliefd zijn inderdaad niet meer zoals ik vroeger had. Dat je van de ene dag op de andere dag helemaal verliefd op de ander ben en dat je gewoon bijna niet meer jezelf kan wezen. :oops:

meschianza je zij dat je nog niet genoeg van hem hield om het hele leven met hem te delen.. HHHMM Dat snap ik even niet. Ik zelf zou er ook nog niet aan moeten denken dat ik nu al getrouwd was en al 3 kinderen rond zou hebben lopen ofzo. Maar als je aan mij vraagt of ik uit eindelijk mijn hele leven met haar zou willen delen dan zou ik dat zeker willen. Alleen zou ik er dan wel naar toe moeten groeien (niet in liefde maar in het er aan toe zijn) om te trouwen enz. Of bedoelde jij dat soms? :?: :?
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Berichtdoor Jannoek » 12 jan 2004 15:03

janneman83 schreef:
dE bAdEeND schreef:
Jannoek schreef:
dE bAdEeND schreef:ik wordt maar niet verliefd :|

misschien ook maar beter zo..


huh? hoezo dat???


het lukt gewoon niet...


Wil je dan per-c verliefd worden??..
Ik heb zelf de ervaring als ik heel graag verliefd wil worden dan word ik dat juist niet en als ik dat niet direct (verliefd) wil worden dan loop ik tegen iemand aan waar ik wel verliefd op wordt. :? :?


Dat herken ik! 1,5 Jaar geleden, ik wilde niet verliefd worden, werd ik helemaal hoteldebotel op iemand... En juist als je het wil gebeurd eht niet!
Nu heb ik zoiets dat ik het niet wil, en toch heb ik zo'n vaag vermoeden :oops:
Nix veranderlijker als een mens, he? :mrgreen:

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 12 jan 2004 16:10

JANNOEK!!!!!!!!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Berichtdoor Jannoek » 12 jan 2004 19:45

essieee schreef:JANNOEK!!!!!!!!


Ja?!? Is er wat?!? ;-)

kan ik toch ook niet helpen!
ik wilde er niet aan toegeven, maar heb een idee dat dat niet helemaal meer lukt... :oops:

Gebruikersavatar
janneman83
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 dec 2003 21:58
Locatie: rondom utrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 12 jan 2004 21:58

Jannoek schreef:
essieee schreef:JANNOEK!!!!!!!!


Ja?!? Is er wat?!? ;-)

kan ik toch ook niet helpen!
ik wilde er niet aan toegeven, maar heb een idee dat dat niet helemaal meer lukt... :oops:


Wat lukt niet verliefd worden ?? :) tja..
Is dat vereist voor dat je verkering neemt?? ?? ??
naar mijn mening meer dat je van de ander houd en voor haar/hem wil zijn. En natuurlijk dat je bij elkaar past. Maarja daarvoor heb je verkering :roll:
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

joepie

Berichtdoor joepie » 13 jan 2004 08:20

Ik zou zeggen, wordt nu eerst maar eens verliefd voor je aan houden van gaat denken. Tegenwordig wordt er nogal snel gezegd:ik houd van je!
Houden van betekend dat je de rest van je leven bij die persoon wilt blijven. Trouw, vertrouwen, acceptatie van de ander, betekend echt in voor en tegenspoed. En volgens mij bedoelen velen dat niet als ze zeggen : ik houd van je!
En volgens mij is er aan de gevoelens die je hebt bij verliefdheid helemaal geen leeftijd gebonden. Ik denk dat de verliefdheid die je voelde voor iemand toen je 16 was net zo voelt als de verliefdheid die je kunt voelen als je 20, 30, 40 enz bent.
Tenminste bij mij wel. Ik kan nog net zo verliefd op mijn man zijn als toen ik net verkering met hem had.

Gebruikersavatar
janneman83
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 dec 2003 21:58
Locatie: rondom utrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 13 jan 2004 12:46

joepie schreef:Ik zou zeggen, wordt nu eerst maar eens verliefd voor je aan houden van gaat denken. Tegenwordig wordt er nogal snel gezegd:ik houd van je!
Houden van betekend dat je de rest van je leven bij die persoon wilt blijven. Trouw, vertrouwen, acceptatie van de ander, betekend echt in voor en tegenspoed. En volgens mij bedoelen velen dat niet als ze zeggen : ik houd van je!
En volgens mij is er aan de gevoelens die je hebt bij verliefdheid helemaal geen leeftijd gebonden. Ik denk dat de verliefdheid die je voelde voor iemand toen je 16 was net zo voelt als de verliefdheid die je kunt voelen als je 20, 30, 40 enz bent.
Tenminste bij mij wel. Ik kan nog net zo verliefd op mijn man zijn als toen ik net verkering met hem had.


Ik ben het helemaal met je eens dat veel mensen temakkelijk zeggen: Ik hou van je. het betekend inderdaad dat je voor de ander wil zijn in voor en tegenspoed..

Maar of het verliefdheids gevoel het zelfde blijft :? Ik denk niet dat je nu ook nog last heb van geen eten naar binnen kunnen krijgen omdat je zo "gek" van hem bent. maar het zou best goed kunnen dat het per mens verschillend is.
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

joepie

Berichtdoor joepie » 13 jan 2004 12:53

Nou ik kan je zeggen dat zelfs na 25 jaar huwelijk ik nog regelmatig hevig verliefd ben op mijn man. Zodat ik inderdaad niet hoef te eten vanwege de vlinders :oops:

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 jan 2004 12:55

huh, dus die vlinders overwinnen alles?

joepie

Berichtdoor joepie » 13 jan 2004 12:57

Nee de liefde overwint alles. Maar dat wil niet zeggen dat als je van elkaar houd je niet regelmatig nog verliefd kunt worden op je eigen man/vrouw.
Of bedoel je dat niet?

Gebruikersavatar
janneman83
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 dec 2003 21:58
Locatie: rondom utrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 13 jan 2004 16:23

Idd liefde overwind alles. Liefde maakt ook blind voor de slechte eigenschappen van een ander (mss is dat minder posetief :? )

Ik ben het helemaal met je eens dat je ook steeds weer verliefd kan worden op je man/vrouw ookal ben je getrouwd.
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Gebruikersavatar
meschianza
Majoor
Majoor
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 dec 2002 16:48
Locatie: De mooie stad Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 13 jan 2004 17:56

Maar goed, je hebt verliefdheid en verliefdheid. Het zou een beetje boring worden binnen een huwelijk dat je van elkaar houd en dat is het. Btje spanning hier en daar is ook niet weg, dacht ik zo. Maar dan is die verliefdheid een gevolg van 'houden van'. DAt is een ander soort iets dan dat je verliefd bent op iemand die je nog niet door en door kent en hem/haar helemaal idealiseerd en perfect maakt en keirewiet gaat gedragen alstie in je buurt is.

Jak!

Maar misschien zie ik het verkeerd hoor....ben ook geen expert in die dingen :mrgreen:
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten