"We maken elkaar niet meer gelukkig".

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23583
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: "We maken elkaar niet meer gelukkig".

Berichtdoor Marnix » 01 apr 2014 08:29

juf89 schreef:Gelukkig heb ik niemand zwart gemaakt. Ik vroeg me alleen af, of het verstandig is als er bepaalde dingen spelen om al te trouwen. ik denk dat ze samen heel gelukkig kunnen worden, alleen het moment van trouwen vraag ik me af of dat handig is. en ik vind het niet eerlijk om achter de rug te praten, daarom heb ik haar gewoon dingen gevraagd, en zij besprak die ook met mijn zwager en dat was ook prima.


Hm dat is zeker eng. Ik snap sowieso niet dat mensen zo snel trouwen, zeker als je zoveel verschilt in leeftijd (en ik vermoed dat zij nog best jong is) en er nog dingen spelen. Waarom dan zo overhaast trouwen.... neem gewoon een paar jaar de tijd. Het lijkt inderdaad wel eens dat mensen denken dat het huwelijk problemen oplost en zo... maar je kan dat beter voor je trouwt doen.....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: "We maken elkaar niet meer gelukkig".

Berichtdoor JeeWee » 01 apr 2014 08:41

juf89 schreef: na je huwelijk wordt alles drie keer zo erg.


Krijg spontaan zin om te trouwen!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: "We maken elkaar niet meer gelukkig".

Berichtdoor Boerin » 01 apr 2014 08:46

JeeWee schreef:
Krijg spontaan zin om te trouwen!

:lol:
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

juf89
Mineur
Mineur
Berichten: 131
Lid geworden op: 28 feb 2011 14:16
Locatie: de grote stad

Re: "We maken elkaar niet meer gelukkig".

Berichtdoor juf89 » 01 apr 2014 08:49

Gelukkig heb ik niemand zwart gemaakt. Ik vroeg me alleen af, of het verstandig is als er bepaalde dingen spelen om al te trouwen. ik denk dat ze samen heel gelukkig kunnen worden, alleen het moment van trouwen vraag ik me af of dat handig is. en ik vind het niet eerlijk om achter de rug te praten, daarom heb ik haar gewoon dingen gevraagd, en zij besprak die ook met mijn zwager en dat was ook prima.


Hm dat is zeker eng. Ik snap sowieso niet dat mensen zo snel trouwen, zeker als je zoveel verschilt in leeftijd (en ik vermoed dat zij nog best jong is) en er nog dingen spelen. Waarom dan zo overhaast trouwen.... neem gewoon een paar jaar de tijd. Het lijkt inderdaad wel eens dat mensen denken dat het huwelijk problemen oplost en zo... maar je kan dat beter voor je trouwt doen.....


nee dat snap ik ook niet zo goed, maar goed iedereen heeft daar andere meningen over. Zij zit pas in het eerste jaar van haar hbo opleiding. vorig jaar diploma VO gekregen. Dus idd nog erg jong.

mijn vriend en en ik hebben bijna drie jaar een relatie, maar omdat er wat obstakels waren hebben wij er voor gekozen om die eerst op te ruimen voordat we gaan nadenken over trouwen..
Dit bedoelde ik JeeWee, als wij deze obstakels nu niet zouden opruimen zou dat in ons huwelijk drie keer zo erg kunnen worden (bij wijze van spreken..)
Kijk omhoog en zie wat nog verborgen is

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: "We maken elkaar niet meer gelukkig".

Berichtdoor Boerin » 01 apr 2014 08:53

Mijn oma werd eens ten huwelijk gevraagd door de dominee en toen zei ze: 'Dominee, al hangt u mijn huis vol met goud, die ellende daar begin ik niet meer aan.'
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23583
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: "We maken elkaar niet meer gelukkig".

Berichtdoor Marnix » 01 apr 2014 10:53

Precies.... als er issues zijn en je lost ze niet op ga je je er steeds meer aan irriteren... en dan wordt bij elkaar in een huis wonen misschien best vervelend.

Maar op zich is getrouwd zijn heel leuk hoor JeeWee ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

moedertje31
Verkenner
Verkenner
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 mar 2014 20:58

Re: "We maken elkaar niet meer gelukkig".

Berichtdoor moedertje31 » 01 apr 2014 18:53

Marnix schreef:....knip...

Maar op zich is getrouwd zijn heel leuk hoor JeeWee ;)


:lol:

Gebruikersavatar
André-J30
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 16 mar 2014 18:27

Re: "We maken elkaar niet meer gelukkig".

Berichtdoor André-J30 » 01 apr 2014 20:35

Dan is er ook nog bijv. Pr 21:9 èn Pr 25:24 . Het is beter te wonen op een hoek van het dak, dan met een kijfachtige huisvrouw, en dat [in] een huis van gezelschap.

Die maken elkaar ook niet gelukkig.
Maar scheiden? Dat lijkt niet aan de orde.
Hoe moeilijk ook, en ik onderschat dat echt niet, maar is "elkaar gelukkig maken" een goed criterium of je bij elkaar blijft?

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: "We maken elkaar niet meer gelukkig".

Berichtdoor Boerin » 01 apr 2014 21:18

André-J30 schreef:Het is beter te wonen op een hoek van het dak, dan met een kijfachtige huisvrouw, en dat [in] een huis van gezelschap.

Ik kende vroeger een meisje van Ichthus, die zat op kamers met een stel meiden en die tekst slingerde die huisbaas altijd naar hun hoofd als ie wat te zaniken had.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: "We maken elkaar niet meer gelukkig".

Berichtdoor mealybug » 01 apr 2014 21:27

Ik was 4 jaar oud toen ik al tegen mijn moeder zei dat ik niet oud wilde worden omdat er dan 2 dingen waren die ik pertinent niet wilde.
Trouwen was er een van.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: "We maken elkaar niet meer gelukkig".

Berichtdoor Boerin » 01 apr 2014 21:35

mealybug schreef:Ik was 4 jaar oud toen ik al tegen mijn moeder zei dat ik niet oud wilde worden omdat er dan 2 dingen waren die ik pertinent niet wilde.
Trouwen was er een van.

Ach en het is juist zo leuk. Nou ik ga gewoon weer trouwen hoor. Iedereen gaat ineens trouwen op m'n single's forum.
http://www.christianforums.com/t7813743/#post65306025
Je was wel wijs voor je leeftijd trouwens.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23583
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: "We maken elkaar niet meer gelukkig".

Berichtdoor Marnix » 01 apr 2014 22:35

André-J30 schreef:Dan is er ook nog bijv. Pr 21:9 èn Pr 25:24 . Het is beter te wonen op een hoek van het dak, dan met een kijfachtige huisvrouw, en dat [in] een huis van gezelschap.

Die maken elkaar ook niet gelukkig.
Maar scheiden? Dat lijkt niet aan de orde.
Hoe moeilijk ook, en ik onderschat dat echt niet, maar is "elkaar gelukkig maken" een goed criterium of je bij elkaar blijft?


Je moet helemaal niet trouwen met zo'n vrouw, heb je daarna ook niet het dilemma wel of niet scheiden.

Elkaar gelukkig maken moet een criterium zijn en als dat het niet is moet het een streven zijn.

Love makes a way but it only
Heals when we stay while we bleed
It's better than walkin' away
Sometimes it's harder to stay
Than walkin' away from it all

Flying Colors

Gebruikersavatar
André-J30
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 16 mar 2014 18:27

Re: "We maken elkaar niet meer gelukkig".

Berichtdoor André-J30 » 02 apr 2014 07:59

Marnix schreef:Je moet helemaal niet trouwen met zo'n vrouw, heb je daarna ook niet het dilemma wel of niet scheiden.

Interessant detail is dat dit is geschreven in een tijd dat een huwelijk door de ouders van de jongelui werd geregeld. Ze kenden elkaar dus vaak nauwelijks. Of helemaal niet, zoals Izak en Rebekka.

Love is not a feeling it's an act of your will
Don Francisco
http://www.youtube.com/watch?v=mKbHFMADh8Y

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23583
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: "We maken elkaar niet meer gelukkig".

Berichtdoor Marnix » 02 apr 2014 08:42

Daarom hou ik ook niet zo van geregelde huwelijken. Natuurlijk kan je dan komen tot "we kiezen er voor bij elkaar te blijven, ook als we niet (meer) van elkaar houden, we kunnen vast wel samen in huis uithouden". Gelukkig mogen we tegenwoordig kiezen met wie we trouwen :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Jvslooten

Re: "We maken elkaar niet meer gelukkig".

Berichtdoor Jvslooten » 02 apr 2014 08:58

Marnix schreef:Je moet helemaal niet trouwen met zo'n vrouw, heb je daarna ook niet het dilemma wel of niet scheiden.
André-J30 schreef:Interessant detail is dat dit is geschreven in een tijd dat een huwelijk door de ouders van de jongelui werd geregeld. Ze kenden elkaar dus vaak nauwelijks. Of helemaal niet, zoals Izak en Rebekka.
Dat vraag ik mij dus af hé.. volgens mij hadden de ´jongelui´ veel meer invloed dan dat altijd wordt aangenomen, menselijkerwijs gezien. Kijk alleen maar naar Rebekka; het was een reële mogelijkheid dat Rebekka zelf het huwelijk met Izak zou afwijzen (Gen. 24:5,8,39). Ze nodigt ook zelf Eliëzer uit (Gen. 24:25), terwijl ze ongetwijfeld geweten heeft dat hij opzoek was naar een vrouw (Gen. 24:22). Haar instemming me het huwelijk wordt zelfs heel direct gevraagd (Gen. 24:57) waarop ze bevestigend antwoord (Gen. 24:58).


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten