"We maken elkaar niet meer gelukkig".

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: "We maken elkaar niet meer gelukkig".

Berichtdoor Marnix » 08 apr 2014 08:12

Klopt misschien. Maar je kan ook overdrijven. Branden van begeerte is vaak niet het (enige) motief. Ik krijg soms het idee dat trouwen 10x beter is dan verkering hebben. Nou is getrouwd zijn mooi, fijn om samen te wonen, samen te leven... maar de tijd die daaraan vooraf gaat is ook een mooie tijd, het afspreken, elkaar beter leren kennen enzovoorts. Na 4 maanden trouwen is bijvoorbeeld wel erg overhaast. Neem ook de tijd om wat op te bouwen voordat je gaat trouwen.... Ik heb ook een keer 4 maanden een relatie gehad.... gelukkig ben ik toen niet overhaast getrouwd :) Liefde maakt soms ook wel een beetje blind ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: "We maken elkaar niet meer gelukkig".

Berichtdoor StillAwake » 08 apr 2014 10:29

Marnix schreef:Klopt misschien. Maar je kan ook overdrijven. Branden van begeerte is vaak niet het (enige) motief. Ik krijg soms het idee dat trouwen 10x beter is dan verkering hebben. Nou is getrouwd zijn mooi, fijn om samen te wonen, samen te leven... maar de tijd die daaraan vooraf gaat is ook een mooie tijd, het afspreken, elkaar beter leren kennen enzovoorts. Na 4 maanden trouwen is bijvoorbeeld wel erg overhaast. Neem ook de tijd om wat op te bouwen voordat je gaat trouwen.... Ik heb ook een keer 4 maanden een relatie gehad.... gelukkig ben ik toen niet overhaast getrouwd :) Liefde maakt soms ook wel een beetje blind ;)

Tja, als ik alle keren na 3 maanden getrouwd zou zijn had ik een aardige harem bij elkaar gespaard.
Nadeel daarvan is het evenredig aantal schoonmoeders... ;-)
Waarom die haast vraag je je soms af. Ook bij jongere stellen zie je soms dat ze binnen een jaar getrouwd zijn.
Sinterklaas weet niet eens dat ze elkaar kennen, en als de man weer in het land komt leest hij in zijn grote boek dat ze getrouwd zijn...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: "We maken elkaar niet meer gelukkig".

Berichtdoor ajl » 08 apr 2014 10:33

Aan de andere kant vind ik er ook wel wat voor te zeggen. Bij mijn man wist ik na 5 mnd ook wel dat dit hem was ( en dat had ik bij vorige vriendjes echt niet). Als toendertijd de situatie anders was geweest qua studie en financiën waren wij misschien ook wel binnen een jaar getrouwd in plaats van na ruim 3,5 jaar.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: "We maken elkaar niet meer gelukkig".

Berichtdoor StillAwake » 08 apr 2014 10:35

ajl schreef:Aan de andere kant vind ik er ook wel wat voor te zeggen. Bij mijn man wist ik na 5 mnd ook wel dat dit hem was ( en dat had ik bij vorige vriendjes echt niet). Als toendertijd de situatie anders was geweest qua studie en financiën waren wij misschien ook wel binnen een jaar getrouwd in plaats van na ruim 3,5 jaar.

Dat gevoel had ik na een paar maanden met mijn (h)ex ook.
Dat bleek na anderhalf jaar toch even iets anders te liggen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: "We maken elkaar niet meer gelukkig".

Berichtdoor ajl » 08 apr 2014 10:38

misschien was je toen een stuk jonger? Ik was 23 toen ik wat met mijn man kreeg en hij was 29. Dat maakt het misschien ook anders.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: "We maken elkaar niet meer gelukkig".

Berichtdoor StillAwake » 08 apr 2014 10:39

ajl schreef:misschien was je toen een stuk jonger? Ik was 23 toen ik wat met mijn man kreeg en hij was 29. Dat maakt het misschien ook anders.

Nee, dan was ik indertijd ouder...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Bambi

Re: "We maken elkaar niet meer gelukkig".

Berichtdoor Bambi » 08 apr 2014 13:07

StillAwake schreef:Tja, als ik alle keren na 3 maanden getrouwd zou zijn had ik een aardige harem bij elkaar gespaard.
Nadeel daarvan is het evenredig aantal schoonmoeders... ;-)

Was het gevoel dat je bij je huidige vrouw had, toen je met haar wilde trouwen, dan niet anders dan bij je exen?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: "We maken elkaar niet meer gelukkig".

Berichtdoor schelpje3 » 08 apr 2014 13:17

StillAwake schreef:Tja, als ik alle keren na 3 maanden getrouwd zou zijn had ik een aardige harem bij elkaar gespaard.
Nadeel daarvan is het evenredig aantal schoonmoeders... ;-)

Op NRC las ik een overlijdensbericht van een acteur, hij was maar liefst 8 keer getrouwd.
En dus ook even zo veel schoonmoeders. :mrgreen:

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: "We maken elkaar niet meer gelukkig".

Berichtdoor StillAwake » 08 apr 2014 13:31

StillAwake schreef:Tja, als ik alle keren na 3 maanden getrouwd zou zijn had ik een aardige harem bij elkaar gespaard.
Nadeel daarvan is het evenredig aantal schoonmoeders... ;-)
Bambi schreef:Was het gevoel dat je bij je huidige vrouw had, toen je met haar wilde trouwen, dan niet anders dan bij je exen?

Dan de eerste twee wel (toen was ik respectievelijk 16 en 19 jaar oud).
De laatste vriendin die ik voor mijn vrouw had gaf echter hetzelfde gevoel van absoluut bij elkaar horen en met elkaar verder willen.
Totdat bleek dat ze me bedroog...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten

cron