Verliefd op een ongelovige jongen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Verliefd op een ongelovige jongen

Berichtdoor lekkerbek » 22 mar 2014 10:15

Niet eens met bovenstaande berichten. Je leeft niet voor jezelf, maar ons doel op aarde is te leven tot Gods eer! Niet om het voor jezelf maar zo leuk te maken, dat kan alleen als het tot Gods eer is. Als je tot nu toe minimaal contact hebt gehad (één keer een date), wees dan wijs, en laat het hierbij. Nu is het verdriet hierom ook nog minimaal, als je een relatie aangaat en je moet hem loslaten is het verdriet veel heviger.
Je kunt jezelf alles wijsmaken: wie weet moet het wel zo zijn dat hij op deze manier met het geloof in aanraking komt, maar zoals ik lees is dit niet ten diepste je wens, Waar het jou om gaat is het vergoeilijken van een relatie.
Ook ik heb een leuke ongelovige jongen laten schieten, ik weet dat het pijn doet, maar dat gaat over. Ik ben nu alleen, maar heb er absoluut geen spijt van. Sterker, ik ben zeer gelukkig!

Faramir

Re: Verliefd op een ongelovige jongen

Berichtdoor Faramir » 22 mar 2014 11:01

Ik sta wat vrolijker en vrijer in het geloof zo te lezen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Verliefd op een ongelovige jongen

Berichtdoor schelpje3 » 22 mar 2014 11:06

MissVis schreef:Onze date is nu 3 weken geleden geweest en ik heb zelf geen contact meer met hem gezocht en hij ook niet met mij. Maar ik denk nog steeds constant aan hem.
Iedereen in mijn omgeving waarschuwt me voor een relatie met een ongelovige en zeggen dat ik het juiste heb gedaan door er niet aan te beginnen. De bijbel waarschuwt ons er ook voor. "Ga geen ongelijk span aan met ongelovigen". Als ik weer contact met hem zou zoeken, ben ik eigenlijk ongehoorzaam aan God's wil.
Maar als je dan ook de mooie verhalen leest, ook op andere fora, dat je als gelovige gebruikt zou kunnen worden om hem tot God te leiden, slaat de twijfel over God's wil weer toe. Als ik erover nadenk is die jongen ook op een vrij bijzondere wijze op mijn pad gekomen.

Op onze date hebben we het heel even over het geloof gehad, we gingen er niet heel diep op in. Dat vind ik ook niet iets voor op een 1e date. Maar omdat mij dus altijd verteld is dat een gelovige geen relatie met een ongelovige behoort aan te gaan, heb ik het meteen afgekapt en ergens heb ik er spijt van. Maar ik weet niet of ik het nu nog goed kan maken met hem. Ik weet wel dat hij mij echt leuk vond, heeft zijn collega verteld. Misschien denkt hij zelf ook wel "wat moet ik met zo'n gelovige?" en dat hij het daarom er maar bij heeft gelaten. Dat weet ik dus niet.

Als hij 3 weken niets van zich heeft laten horen (ook geen app of smsje?) dan vraag ik me af hoe gek hij op jou is. Het zou leuk zijn als hij de volgende dag even had laten weten hoe gezellig of leuk hij het had gevonden, toch? Ik zou daar als meisje knap onzeker van worden.

moedertje31
Verkenner
Verkenner
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 mar 2014 20:58

Re: Verliefd op een ongelovige jongen

Berichtdoor moedertje31 » 22 mar 2014 11:08

lekkerbek schreef:Niet eens met bovenstaande berichten. Je leeft niet voor jezelf, maar ons doel op aarde is te leven tot Gods eer! Niet om het voor jezelf maar zo leuk te maken, dat kan alleen als het tot Gods eer is. Als je tot nu toe minimaal contact hebt gehad (één keer een date), wees dan wijs, en laat het hierbij. Nu is het verdriet hierom ook nog minimaal, als je een relatie aangaat en je moet hem loslaten is het verdriet veel heviger.
Je kunt jezelf alles wijsmaken: wie weet moet het wel zo zijn dat hij op deze manier met het geloof in aanraking komt, maar zoals ik lees is dit niet ten diepste je wens, Waar het jou om gaat is het vergoeilijken van een relatie.
Ook ik heb een leuke ongelovige jongen laten schieten, ik weet dat het pijn doet, maar dat gaat over. Ik ben nu alleen, maar heb er absoluut geen spijt van. Sterker, ik ben zeer gelukkig!


Helemaal mee eens. En het gezegde dat je in een experimenteerfase zit en dat je niet moet verkwanselen: ik denk dat je daar juist spijt van krijgt als de relatie niet goed blijkt te gaan.
Ik zie het net als lekkerbekje ook een vergoelijking van de relatie.

visje36

Re: Verliefd op een ongelovige jongen

Berichtdoor visje36 » 24 mar 2014 10:38

Alsof het dan wel gelijk 'raak' is met een christelijke jongen of man, daar kan je je ook nog wel in vergissen . En dan mag je het toch ook ''gewoon'' uitmaken ?.

Word wel hard geoordeeld hoor over een ongelovige. :shock: :?

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Verliefd op een ongelovige jongen

Berichtdoor StillAwake » 24 mar 2014 10:45

MissVis schreef:Onze date is nu 3 weken geleden geweest en ik heb zelf geen contact meer met hem gezocht en hij ook niet met mij. Maar ik denk nog steeds constant aan hem.
Iedereen in mijn omgeving waarschuwt me voor een relatie met een ongelovige en zeggen dat ik het juiste heb gedaan door er niet aan te beginnen. De bijbel waarschuwt ons er ook voor. "Ga geen ongelijk span aan met ongelovigen". Als ik weer contact met hem zou zoeken, ben ik eigenlijk ongehoorzaam aan God's wil.
Maar als je dan ook de mooie verhalen leest, ook op andere fora, dat je als gelovige gebruikt zou kunnen worden om hem tot God te leiden, slaat de twijfel over God's wil weer toe. Als ik erover nadenk is die jongen ook op een vrij bijzondere wijze op mijn pad gekomen.

Op onze date hebben we het heel even over het geloof gehad, we gingen er niet heel diep op in. Dat vind ik ook niet iets voor op een 1e date. Maar omdat mij dus altijd verteld is dat een gelovige geen relatie met een ongelovige behoort aan te gaan, heb ik het meteen afgekapt en ergens heb ik er spijt van. Maar ik weet niet of ik het nu nog goed kan maken met hem. Ik weet wel dat hij mij echt leuk vond, heeft zijn collega verteld. Misschien denkt hij zelf ook wel "wat moet ik met zo'n gelovige?" en dat hij het daarom er maar bij heeft gelaten. Dat weet ik dus niet.
schelpje3 schreef:Als hij 3 weken niets van zich heeft laten horen (ook geen app of smsje?) dan vraag ik me af hoe gek hij op jou is. Het zou leuk zijn als hij de volgende dag even had laten weten hoe gezellig of leuk hij het had gevonden, toch? Ik zou daar als meisje knap onzeker van worden.

Schelpje, hoewel ik het met je eens ben (ja, ook dat komt voor... ;-) ) toch één kanttekening:
Maar omdat mij dus altijd verteld is dat een gelovige geen relatie met een ongelovige behoort aan te gaan, heb ik het meteen afgekapt en ergens heb ik er spijt van. Maar ik weet niet of ik het nu nog goed kan maken met hem.
klinkt alsof hij ook wel een beetje het deksel op zijn neus heeft gekregen, en de bal bij haar ligt, en niet zozeer bij hem.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Verliefd op een ongelovige jongen

Berichtdoor hubert » 26 mar 2014 18:40

visje36 schreef:Alsof het dan wel gelijk 'raak' is met een christelijke jongen of man, daar kan je je ook nog wel in vergissen . En dan mag je het toch ook ''gewoon'' uitmaken ?.
Word wel hard geoordeeld hoor over een ongelovige. :shock: :?


Vind ik nou ook! Christenen maken terecht een groot punt van Liefde. Als een aspect van deze liefde echter dreigt met een ongelovige wordt alles ineens anders. Nergens in de Bijbel staat dat je geen ongelovige mag huwen. De ongelovige is toch geheiligd door het geloof van de partner? Waar staat dat ook weer?

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Verliefd op een ongelovige jongen

Berichtdoor Boerin » 26 mar 2014 18:52

hubert schreef:
Vind ik nou ook! Christenen maken terecht een groot punt van Liefde. Als een aspect van deze liefde echter dreigt met een ongelovige wordt alles ineens anders. Nergens in de Bijbel staat dat je geen ongelovige mag huwen. De ongelovige is toch geheiligd door het geloof van de partner? Waar staat dat ook weer?

Ga geen ongelijk span aan staat er. Ik had er lak aan, aan die tekst, maar het is een ingrediënt voor een hoop gezeur weet ik uit ervaring en het is verstandig om daar eerst over na te denken of je dat wilt. Natuurlijk kun je het weer uitmaken met een ongelovige of gelovige, maar wat een lol. Dan denk ik eerst maar liever goed na.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Verliefd op een ongelovige jongen

Berichtdoor StillAwake » 27 mar 2014 10:53

hubert schreef:
Vind ik nou ook! Christenen maken terecht een groot punt van Liefde. Als een aspect van deze liefde echter dreigt met een ongelovige wordt alles ineens anders. Nergens in de Bijbel staat dat je geen ongelovige mag huwen. De ongelovige is toch geheiligd door het geloof van de partner? Waar staat dat ook weer?
Boerin schreef:Ga geen ongelijk span aan staat er. Ik had er lak aan, aan die tekst, maar het is een ingrediënt voor een hoop gezeur weet ik uit ervaring en het is verstandig om daar eerst over na te denken of je dat wilt. Natuurlijk kun je het weer uitmaken met een ongelovige of gelovige, maar wat een lol. Dan denk ik eerst maar liever goed na.

Het KAN een ingrediënt zijn voor een hoop gezeur.
Zelf ben ik van mening dat ik een heel goed huwelijk heb.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Verliefd op een ongelovige jongen

Berichtdoor Boerin » 27 mar 2014 11:36

StillAwake schreef:Het KAN een ingrediënt zijn voor een hoop gezeur.
Zelf ben ik van mening dat ik een heel goed huwelijk heb.

Ja klopt, maar jij bent dan ook bekeerd. Mijn ouders hebben nu ook een goed huwelijk, maar best problemen erom gehad en wij geloofden eerst ook niet, vond ze heel erg, want ze mocht ons niet gelovig opvoeden. Toen zij echt tot bekering kwam en wij ook was het hem wel even allemaal teveel.
M'n moeder ging eerst jaren niet meer naar de kerk en nu gaat ie met haar mee af en toe. Als hij echt nog steeds zo anti zou zijn als vroeger had je wel een probleem.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Verliefd op een ongelovige jongen

Berichtdoor StillAwake » 27 mar 2014 13:00

Boerin schreef:Ja klopt, maar jij bent dan ook bekeerd. Mijn ouders hebben nu ook een goed huwelijk, maar best problemen erom gehad en wij geloofden eerst ook niet, vond ze heel erg, want ze mocht ons niet gelovig opvoeden. Toen zij echt tot bekering kwam en wij ook was het hem wel even allemaal teveel.
M'n moeder ging eerst jaren niet meer naar de kerk en nu gaat ie met haar mee af en toe. Als hij echt nog steeds zo anti zou zijn als vroeger had je wel een probleem.

Het is niet zo dat je deze zelfde problemen bij een partner met dezelfde levensovertuiging automatisch NIET vindt.
Ik zie ook veel stelletjes, altijd al naar dezelfde kerk gegaan, verkering, getrouwd, maar nog nooit diep doorgepraat over geloofszaken. Waarom? Heel eenvoudig, ze aan er vanuit dat ze er toch wel hetzelfde instaan...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Verliefd op een ongelovige jongen

Berichtdoor hubert » 28 mar 2014 17:18

Stillawake
Het is niet zo dat je deze zelfde problemen bij een partner met dezelfde levensovertuiging automatisch NIET vindt.
Ik zie ook veel stelletjes, altijd al naar dezelfde kerk gegaan, verkering, getrouwd, maar nog nooit diep doorgepraat over geloofszaken. Waarom? Heel eenvoudig, ze aan er vanuit dat ze er toch wel hetzelfde instaan...


Het is absoluut geen garantie voor een goede relatie als je met iemand van je eigen kerk verkeert. Kijk maar om je heen.
Daarentegen kan een relatie met een ongelovige je attent maken op een hoop onzin die in kerken verkondig wordt als woord van God.
Zelfs van atheïsten kan je hoop leren en ook relativeren.

visje36

Re: Verliefd op een ongelovige jongen

Berichtdoor visje36 » 05 apr 2014 13:00

Overal het zelfde instaan lijkt me saai. Nooit enig discussie punt of meningsverschil. En zelfde kerk houden je hele leven lijkt me indutten of je mag het er al heel prettig vinden.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Verliefd op een ongelovige jongen

Berichtdoor StillAwake » 07 apr 2014 14:42

visje36 schreef:Overal het zelfde instaan lijkt me saai. Nooit enig discussie punt of meningsverschil. En zelfde kerk houden je hele leven lijkt me indutten of je mag het er al heel prettig vinden.

Geloof me, nooit ga jij iemand vinden met wie je op geen enkel punt van mening verschilt.
Al is het maar de manier waarop de boontjes gekookt dienen te worden: in elke relatie bestaan verschillen van inzicht.
Ken jij mensen die het op zowel kerkelijk vlak, politiek vlak, culinair vlak, muzikaal vlak en qua favoriete vakantiebestemming altijd eens zijn?
Ik niet en ik niet denk dat deze mensen bestaan...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 44 gasten