Overspel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Overspel

Berichtdoor Boerin » 07 apr 2014 17:18

Bambi schreef: :lol: Niet zo cynisch Boerin.
Ze was gesluierd tijdens het huwelijk en de rest gebeurde in het donker.
En als een man denkt dat hij met die ene getrouwd is, die hij waarschijnlijk voor die tijd nog nooit aangeraakt heeft, dan denkt hij ook dat zij in het donker naast hem ligt.

Ik vond die Lea altijd een kreng, want als je weet dat die man van je zus houdt, dan doe je zoiets toch niet?
En ik zou toch ook iets anders gereageerd hebben als Rachel, want die deed blijkbaar ook haar mond niet open.
Dat laat je toch niet gebeuren, dan waarschuw je je vent toch?

Maar goed, ik bedoelde dus, dat je weet dat dat de persoon is, die God voor je bestemd heeft.
En dat het dus een liefde is, die je je hele leven blijft voelen. :wink:

Oh ja, daar zit wat in. Ik vond die Lea ook altijd een onuitstaanbaar sloom wicht, dat d'r zus d'r vriendje inpikte. :lol:
Nou ja, ik begrijp wat je bedoelt. Mr Right klinkt beter dan 'de ware Jacob' vind ik.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

visje36

Re: Overspel

Berichtdoor visje36 » 07 apr 2014 18:06

Gebeurd inderdaad ook wel ja dat je vriend/vriendin ingepikt word door iemand anders, extra zuur is het als het een bekende van je is, bijvoorbeeld een ''beste'' vriend/vriendin, of broer/zus.

shrew
Sergeant
Sergeant
Berichten: 302
Lid geworden op: 31 okt 2012 10:34

Re: Overspel

Berichtdoor shrew » 07 apr 2014 18:18

Ben het wel met het artikel eens dat als je vaak over vreemdgaan fantaseert, de verleiding waarschijnlijk moeilijker te weerstaan wordt. Maar ik moet wel lachen dat er weer een sexverslaving bij wordt gehaald. Nergens zo veel sexverlsaafden als in de christelijke wereld. Gelukkig zijn daar duur betaalde cursussen voor om je van je verslaving af te helpen....

visje36

Re: Overspel

Berichtdoor visje36 » 07 apr 2014 19:16

Ben ooit met zo'n (ex) seks verslaafde op msn beland , (via een christelijke dating site ) hij vroeg gelijk rare dingen, geblokt en verwijderd van msn, en site ingelicht.
:? :shock:

shrew
Sergeant
Sergeant
Berichten: 302
Lid geworden op: 31 okt 2012 10:34

Re: Overspel

Berichtdoor shrew » 07 apr 2014 20:15

Hahaha ja dan schrik je wel even. Maar dat maakt iemand niet meteen verslaafd hoor. Christenen verklaren zichzelf volgens mij wel heel snel sexverslaafd. Is makkelijker dan lijkt het bijna of ze er niks aan kunnen doen.

Gebruikersavatar
dingo
Mineur
Mineur
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 mar 2014 18:24
Contacteer:

Re: Overspel

Berichtdoor dingo » 07 apr 2014 20:26

shrew schreef:Hahaha ja dan schrik je wel even. Maar dat maakt iemand niet meteen verslaafd hoor. Christenen verklaren zichzelf volgens mij wel heel snel sexverslaafd. Is makkelijker dan lijkt het bijna of ze er niks aan kunnen doen.

In sommige christellijke kringen wordt iets al heel snel sexverslaving genoemd. Terwijl veel andere geloven niet over sex praten, uiteraard het wel doen maar dan het niet snel als verslaving zulllen zien.
Because there are rules does not mean the game is fair.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Overspel

Berichtdoor StillAwake » 08 apr 2014 10:45

shrew schreef:Hahaha ja dan schrik je wel even. Maar dat maakt iemand niet meteen verslaafd hoor. Christenen verklaren zichzelf volgens mij wel heel snel sexverslaafd. Is makkelijker dan lijkt het bijna of ze er niks aan kunnen doen.
dingo schreef:In sommige christellijke kringen wordt iets al heel snel sexverslaving genoemd. Terwijl veel andere geloven niet over sex praten, uiteraard het wel doen maar dan het niet snel als verslaving zulllen zien.

Herkenbaar. Ik begreep van een christelijke vrouw die in eigen optiek seksverslaafd was dat haar verslaving door een niet-christelijke verslavingstherapeut niet als verslaving werd gezien, maar als een uiting van een gezond seksueel verlangen...
De waarheid zal ongetwijfeld in het midden liggen, maar het stickertje "seksverslaafd" is in (behoudend) christelijke kringen te(?) snel geplakt...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Overspel

Berichtdoor Marnix » 08 apr 2014 10:53

Tja, het ligt er natuurlijk aan wat de grenzen zijn. Een ongelovige zal zeggen: Ach, af en toe wat plaatjes op internet bekijken is toch prima? Als een christen dat af en toe doet en daar niet mee kan breken zal hij dat anders zien.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Overspel

Berichtdoor StillAwake » 08 apr 2014 10:54

Marnix schreef:Tja, het ligt er natuurlijk aan wat de grenzen zijn. Een ongelovige zal zeggen: Ach, af en toe wat plaatjes op internet bekijken is toch prima? Als een christen dat af en toe doet en daar niet mee kan breken zal hij dat anders zien.

In het door mij aangehaalde geval ging het om (ongeveer) wekelijkse masturbatie zonder plaatjes of hulpmiddelen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Overspel

Berichtdoor Marnix » 08 apr 2014 13:53

Tja, de gemiddelde niet-christen vindt dat gezond.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Overspel

Berichtdoor StillAwake » 08 apr 2014 13:54

Marnix schreef:Tja, de gemiddelde niet-christen vindt dat gezond.

Ook voor mij als christen is een dergelijke praktijk absoluut geen reden om de term "seksverslaafd" uit de kast te trekken.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
dingo
Mineur
Mineur
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 mar 2014 18:24
Contacteer:

Re: Overspel

Berichtdoor dingo » 08 apr 2014 19:58

StillAwake schreef:Ook voor mij als christen is een dergelijke praktijk absoluut geen reden om de term "seksverslaafd" uit de kast te trekken.

Lijkt me inderdaad wat overtrokken om dat seksverslaafd te noemen. Overigens denk ik bij verslaving aan dwangmatig handelen en dat kan in theorie ook één keer per week zijn, maar is niet erg waarschijnlijk.
Because there are rules does not mean the game is fair.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Overspel

Berichtdoor StillAwake » 08 apr 2014 21:32

StillAwake schreef:Ook voor mij als christen is een dergelijke praktijk absoluut geen reden om de term "seksverslaafd" uit de kast te trekken.
dingo schreef:Lijkt me inderdaad wat overtrokken om dat seksverslaafd te noemen. Overigens denk ik bij verslaving aan dwangmatig handelen en dat kan in theorie ook één keer per week zijn, maar is niet erg waarschijnlijk.

Over de dwangmatigheid kan ik als (relatieve) buitenstaander in dezen niet oordelen, maar het etiket seksverslaafd is in reformatorische kringen te snel geplakt, en in dit geval (door de persoon zelf) in elk geval onterecht...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Overspel

Berichtdoor Marnix » 08 apr 2014 22:23

Niet elke zonde is ook een verslaving maar als je het wekelijks doet en niet zonder kan is het een verslaving. En als je bij het masturberen niet denkt aan een weiland met bloemetjes (wat de meeste mensen denk ik niet doen) is het denk ik ook een zonde. Tegelijkertijd is het wel een heel lastig iets. Seksuele driften zijn heel natuurlijk en dat maakt het ook zo lastig.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Overspel

Berichtdoor meribel » 08 apr 2014 23:12

Boerin schreef:

Oh ja, daar zit wat in. Ik vond die Lea ook altijd een onuitstaanbaar sloom wicht, dat d'r zus d'r vriendje inpikte. :lol:



Ahhhhh!!!
Ik protesteer!!
Ik had juist altijd zó te doen met lea,
En daardoor juist stiekem hekel aan rachel.
Kamp Lea hier dus.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 50 gasten