Overspel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Overspel

Berichtdoor StillAwake » 09 apr 2014 12:35

Boerin schreef:Hannah en Peninna was ook een gezellige boel. Altijd gezellig, nog eentje erbij.

meribel schreef:Nou, dat mannen daar op zitten te wachten snap ik niet,
Mijn man snapt dat overigens ook niet, alleen daarom al wordt hij nooit mormoon..

In een tijd waarin nageslacht je levensverzekering voor je oude dag was was het logischer om naast een onvruchtbare vrouw (Hannah) een wél vruchtbare vrouw te zoeken.
In onze tijd, cultuur en perceptie van het huwelijk uit liefde inderdaad ondenkbaar.
Toch is dat enorm cultuurbepaald.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Overspel

Berichtdoor StillAwake » 09 apr 2014 12:42

Bambi schreef:juist omdat hij eindelijk trouw was, was de spanning voorbij en besefte ik dat ik niet echt van hem hield. :mrgreen:
mohamed schreef:Wat een aparte manier om daar zo achter te komen.

Ik werd ook besodemieterd door mijn ex en ergens heb ik het altijd wel aangevoeld. Bepaalde zaken klopten niet maar ik wilde het niet zien tot ze me dumpte. Heb er lang verdriet om gehad.

StillAwake schreef:Uiteindelijk wel vrede mee gekregen?
Ik kan niet eens zeggen dat ik er zozeer verdriet om heb gehad (had ik wel hoor) maar het overheersende gevoel was eerder verbittering.
mohamed schreef:Ja ik was ook verbitterd en verdrietig omdat ze mijn eerste grote liefde was. Zo hadden we dat niet gepland. ;)

Ik heb er nu wel vrede mee en haat haar ook niet langer.

Zoals één van mijn favoriete bands ergens zingt:
This is not how I want it to end and I'll never be open again.
Dat was exact mijn gevoel indertijd.
Een gevoel van stuurloosheid, je ankerpunt kwijt te zijn.

Goed dat jij geen haat meer voelt. Voor mijzelf durf ik dat niet eens zo hard te stellen. Diep van binnen voel ik nog steeds een vorm van haat, en aangezien er nooit meer een gesprek tussen ons gaat plaatsvinden (heb ik geen behoefte aan) zal dat ook wel nooit meer helemaal wegtrekken...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Bambi

Re: Overspel

Berichtdoor Bambi » 09 apr 2014 13:18

Één van de dingen die je het meest afbreekt is (naast mishandeling) vreemdgaan van je partner.
Dat geeft je het gevoel dat je niet goed genoeg was en als het ook nog stiekem gebeurd is dan geeft het je een gevoel dat de hele relatie een leugen was.
Want wat betekende dan alles wat je samen had?
Dan lijkt het of jij een relatie met die persoon had, maar die persoon niet met jou.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Overspel

Berichtdoor Marnix » 09 apr 2014 14:10

meribel schreef:
Nou, dat mannen daar op zitten te wachten snap ik niet,
Mijn man snapt dat overigens ook niet, alleen daarom al wordt hij nooit mormoon..


Tja. Maar je kan wel wat beter de was en de strijk onderling verdelen..... :D En als de ene vrouw ongesteld is kan je slapen met de ander ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Bambi

Re: Overspel

Berichtdoor Bambi » 09 apr 2014 14:15

Marnix schreef:Tja. Maar je kan wel wat beter de was en de strijk onderling verdelen..... :D

Je hebt dan ook meer was en strijk. :wink:
Marnix schreef:En als de ene vrouw ongesteld is kan je slapen met de ander

Er is nog geen man ziek geworden, omdat hij een week geen seks had. ](*,)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Overspel

Berichtdoor StillAwake » 09 apr 2014 14:17

Marnix schreef:Tja. Maar je kan wel wat beter de was en de strijk onderling verdelen..... :D
Bambi schreef:Je hebt dan ook meer was en strijk. :wink:

Marnix schreef:En als de ene vrouw ongesteld is kan je slapen met de ander
Bambi schreef:Er is nog geen man ziek geworden, omdat hij een week geen seks had. ](*,)

Marnix had het over slapen, niet over wakker liggen ;-)
Laatst gewijzigd door StillAwake op 09 apr 2014 14:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Bambi

Re: Overspel

Berichtdoor Bambi » 09 apr 2014 14:20

StillAwake schreef:Marnix had het over slapen, niet over wakker liggen ;-)

Wat ben je wakker. :lol:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Overspel

Berichtdoor schelpje3 » 09 apr 2014 14:38

*** door schelpje verwijderd ***

mohamed

Re: Overspel

Berichtdoor mohamed » 09 apr 2014 15:04

Bambi schreef:juist omdat hij eindelijk trouw was, was de spanning voorbij en besefte ik dat ik niet echt van hem hield. :mrgreen:
mohamed schreef:Wat een aparte manier om daar zo achter te komen.

Ik werd ook besodemieterd door mijn ex en ergens heb ik het altijd wel aangevoeld. Bepaalde zaken klopten niet maar ik wilde het niet zien tot ze me dumpte. Heb er lang verdriet om gehad.

StillAwake schreef:Uiteindelijk wel vrede mee gekregen?
Ik kan niet eens zeggen dat ik er zozeer verdriet om heb gehad (had ik wel hoor) maar het overheersende gevoel was eerder verbittering.
mohamed schreef:Ja ik was ook verbitterd en verdrietig omdat ze mijn eerste grote liefde was. Zo hadden we dat niet gepland. ;)

Ik heb er nu wel vrede mee en haat haar ook niet langer.

StillAwake schreef:Zoals één van mijn favoriete bands ergens zingt:
This is not how I want it to end and I'll never be open again.
Dat was exact mijn gevoel indertijd.
Een gevoel van stuurloosheid, je ankerpunt kwijt te zijn.

Goed dat jij geen haat meer voelt. Voor mijzelf durf ik dat niet eens zo hard te stellen. Diep van binnen voel ik nog steeds een vorm van haat, en aangezien er nooit meer een gesprek tussen ons gaat plaatsvinden (heb ik geen behoefte aan) zal dat ook wel nooit meer helemaal wegtrekken...

Wij hebben het ook nooit uitgepraat, dat wilde ze niet (ik toen wel) en nu hoeft van mij nu ook niet meer. Indertijd voelde het als een luchtballon gevuld met ellende die ik moest doorslikken. Dat heb ik uiteindelijk gedaan.

Ik haat haar niet meer omdat ze geen rol van betekenis meer speelt in mijn leven. Als ik haar echter zou tegenkomen denk ik niet dat het me blij zou maken.

mohamed

Re: Overspel

Berichtdoor mohamed » 09 apr 2014 15:08

Bambi schreef:Één van de dingen die je het meest afbreekt is (naast mishandeling) vreemdgaan van je partner.
Dat geeft je het gevoel dat je niet goed genoeg was en als het ook nog stiekem gebeurd is dan geeft het je een gevoel dat de hele relatie een leugen was.
Want wat betekende dan alles wat je samen had?
Dan lijkt het of jij een relatie met die persoon had, maar die persoon niet met jou.

Ja, maar het lijkt niet alleen zo, het is ook gewoon zo. Alles wat je samen had was een leugen en daarom heb ik haar alle fotoboeken laten houden. Het voelde voor mij alsof ze me naar mijn laatste rustplaats bracht en daar wil ik niet op terugkijken. Ik heb de lege fotoboeken meegenomen!

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Overspel

Berichtdoor StillAwake » 09 apr 2014 15:11

Bambi schreef:Één van de dingen die je het meest afbreekt is (naast mishandeling) vreemdgaan van je partner.
Dat geeft je het gevoel dat je niet goed genoeg was en als het ook nog stiekem gebeurd is dan geeft het je een gevoel dat de hele relatie een leugen was.
Want wat betekende dan alles wat je samen had?
Dan lijkt het of jij een relatie met die persoon had, maar die persoon niet met jou.
mohamed schreef:Ja, maar het lijkt niet alleen zo, het is ook gewoon zo. Alles wat je samen had was een leugen en daarom heb ik haar alle fotoboeken laten houden. Het voelde voor mij alsof ze me naar mijn laatste rustplaats bracht en daar wil ik niet op terugkijken. Ik heb de lege fotoboeken meegenomen!
Herkenbaar! Ik heb de foto's in de vuurkorf opgestookt.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Bambi

Re: Overspel

Berichtdoor Bambi » 09 apr 2014 15:12

Ik heb ze allemaal bewaard. :lol:

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Overspel

Berichtdoor meribel » 09 apr 2014 15:16

Marnix schreef:
Tja. Maar je kan wel wat beter de was en de strijk onderling verdelen..... :D En als de ene vrouw ongesteld is kan je slapen met de ander ;)

:-k dan wist jij zeker nog niet dat twee vrouwen in hetzelfde huis stoppen vrijwel altijd ervoor zorgt dat hun menstruaties gelijk gaan lopen.....

Is dat soms door de natuur zo geregeld dat de man wel een paar dagen rust móet nemen?

mohamed

Re: Overspel

Berichtdoor mohamed » 09 apr 2014 15:18

mohamed schreef:Ja, maar het lijkt niet alleen zo, het is ook gewoon zo. Alles wat je samen had was een leugen en daarom heb ik haar alle fotoboeken laten houden. Het voelde voor mij alsof ze me naar mijn laatste rustplaats bracht en daar wil ik niet op terugkijken. Ik heb de lege fotoboeken meegenomen!

StillAwake schreef:Herkenbaar! Ik heb de foto's in de vuurkorf opgestookt.

Groot gelijk, had ik ook gedaan als zij ze niet had meegenomen.

mohamed

Re: Overspel

Berichtdoor mohamed » 09 apr 2014 15:19

Marnix schreef:Tja. Maar je kan wel wat beter de was en de strijk onderling verdelen..... :D En als de ene vrouw ongesteld is kan je slapen met de ander ;)

meribel schreef: :-k dan wist jij zeker nog niet dat twee vrouwen in hetzelfde huis stoppen vrijwel altijd ervoor zorgt dat hun menstruaties gelijk gaan lopen.....

Is dat soms door de natuur zo geregeld dat de man wel een paar dagen rust móet nemen?

Hahaha misschien werd de man wel creatief! :mrgreen:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 70 gasten