Homoseksualiteit deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Memmem » 04 feb 2014 14:21

Er is met het verplaatsen van het topic iets grandioos verkeerd gegaan en het hele topic is weg. Ik had een het hele topic op willen schonen maar niet nu. Sorry hiervoor. Hierbij het nieuwe topic, houdt het netjes zodat het niet weer weggezet hoeft te worden.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor JeeWee » 04 feb 2014 14:23

Tja, da's ook een manier om 89 pagina's weg te werken...
BIZAR!
Laatst gewijzigd door JeeWee op 05 feb 2014 10:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Tante Pollewop » 04 feb 2014 14:25

Oeps..

Gelukkig had ik de tekst die ik aan het typen was nog op mijn klembord staan..

Mortlach schreef:De opmerking was gericht op Schelpje's houding dat die beste man onaantastbaar dient te zijn omdat hij een dienaar van God zou zijn...

Precies.

Er gaat hier telkens iets mis, en dat is dat schelpje en nu ook ajl denkt dat ik en anderen ds. Meeuse in diskrediet willen brengen, willen belasteren of kwetsen.

Dat is niet het geval. Er zitten in het fragment alleen een aantal feitelijke onjuistheden. (wat ik baarlijke nonsens en klinkklare onzin heb genoemd) Daar gaat het om.

Wat mij betreft mag die man denken wat hij wil, maar een gemeente verkeerd voorlichten (dus de feitelijke onjuistheden aandragen als waarheid) vind ik een kwalijke zaak.

Vervolgens gaat schelpje3 mij beschuldigen van laster, vuilspuiterij. Hiermee heeft zij mij óf niet begrepen, óf is zij bewust mij in diskrediet aan het brengen. Ik houd het nog even in het midden. In ieder geval is het niet fijn dat het gebeurt.

Zo netjes genoeg?
Laatst gewijzigd door Tante Pollewop op 04 feb 2014 14:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Tante Pollewop » 04 feb 2014 14:25

JeeWee schreef:Tja, da's ook een manier om 89 pagina's weg te werken... ](*,)

Nouja zeg, iedereen kan wel eens een foutje te maken. Het zal heus geen opzet zijn..

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor schelpje3 » 04 feb 2014 14:37

Tante Pollewop schreef:
Er gaat hier telkens iets mis, en dat is dat schelpje en nu ook ajl denkt dat ik en anderen ds. Meeuse in diskrediet willen brengen, willen belasteren of kwetsen.

Dat is niet het geval. Er zitten in het fragment alleen een aantal feitelijke onjuistheden. (wat ik baarlijke nonsens en klinkklare onzin heb genoemd) Daar gaat het om.

Wat mij betreft mag die man denken wat hij wil, maar een gemeente verkeerd voorlichten (dus de feitelijke onjuistheden aandragen als waarheid) vind ik een kwalijke zaak.

Vervolgens wordt dat niet goed begrepen en gaat schelpje3 mij beschuldigen van laster, vuilspuiterij. Hiermee heeft zij mij óf niet begrepen, óf is zij bewust mij in diskrediet aan het brengen. Ik houd het nog even in het midden. In ieder geval is het niet fijn dat het gebeurt.

Zo netjes genoeg?

Nee. Want dit is ad hominem, zoals jij altijd doet als ik iets gepost heb. Je doet maar, jouw woorden komen voor jouw rekening!
Ik ben blij dat alles weg is, al zal het ergens in The Cloud nog wel zijn. Maar ik hoop voor niemand meer te lezen.
Want het ging de grenzen van het betamelijke meer dan over.

Ik schrik hier gewoon van. Een dominee zegt iets tijdens een kerkdienst en hoe er dan vervolgens op gereageerd wordt. Ik zei: het is een harde rede en dan kan er een open zenuw aangeraakt worden.
En heb je wel eens contact gezocht met iemand die het zo hard zei? En gezegd dat het je pijn doet en dat je hiermee geworsteld hebt voor Gods Aangezicht? Maar dat je met je hand op de Bijbel nu durft te zeggen dat Hij Zijn goedkeuring er aan gegeven heeft.
Dan ben je recht en Bijbels bezig!
Dan valt dominee er tussenuit, maar dan neem je geenszins deze liefdeloze en spottende woorden in je mond.
En zou er nog een goede geur en smaak van uitgaan, nu totaal niet!

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Tante Pollewop » 04 feb 2014 14:48

schelpje3 schreef:Ik schrik hier gewoon van. Een dominee zegt iets tijdens een kerkdienst en hoe er dan vervolgens op gereageerd wordt. Ik zei: het is een harde rede en dan kan er een open zenuw aangeraakt worden.
Lees je überhaupt wel wat ik schrijf?

schelpje3 schreef:En heb je wel eens contact gezocht met iemand die het zo hard zei? En gezegd dat het je pijn doet en dat je hiermee geworsteld hebt voor Gods Aangezicht? Maar dat je met je hand op de Bijbel nu durft te zeggen dat Hij Zijn goedkeuring er aan gegeven heeft.
Dan ben je recht en Bijbels bezig!

Ik heb geen zin om gesprekken en discussies uit het verleden te gaan herhalen. Je kunt dit zelf teruglezen in eerdere delen van dit topic.

schelpje3 schreef:Dan valt dominee er tussenuit, maar dan neem je geenszins deze liefdeloze en spottende woorden in je mond.
Tante Pollewop schreef:Er gaat hier telkens iets mis, en dat is dat schelpje en nu ook ajl denkt dat ik en anderen ds. Meeuse in diskrediet willen brengen, willen belasteren of kwetsen.


schelpje3 schreef:En zou er nog een goede geur en smaak van uitgaan, nu totaal niet!

Tante Pollewop schreef:Vervolgens wordt dat niet goed begrepen en gaat schelpje3 mij beschuldigen van laster, vuilspuiterij. Hiermee heeft zij mij óf niet begrepen, óf is zij bewust mij in diskrediet aan het brengen. Ik houd het nog even in het midden.

vanellus
Verkenner
Verkenner
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 okt 2012 19:44

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor vanellus » 04 feb 2014 14:49

Er is een dominee die zegt dat homoseksualiteit niet aangeboren is, maar aangeleerd. Daar is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor. Ik vind dat bijzonder kwetsend, vooral wanneer er ook gehint wordt dat negatieve ervaringen met vrouwen tot homoseksualiteit leiden. Moeten nu alle moeders van homo's zich in retrospect afvragen of zij hun kind wel genoeg aandacht gegeven hebben? Of juist teveel?

Ik krijg de indruk dat het erg makkelijk is om als een beledigde slak in je huisje gaan simmen dat mensen zich onbeleefd gedragen. Dan hoef je in elk geval niet inhoudelijk in te gaan op de discussie.

Beleefd en gepast taalgebruik zijn een sieraad voor eenieder. Maar waar staan we als de ene groep de andere mag vermanen, mag kwetsen, aantoonbaar onjuiste beweringen mag doen. En wat mag de andere groep doen?

Zijn er in dit topic mensen die geloven dat homoseksualiteit aangeleerd is?

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor StillAwake » 04 feb 2014 14:54

Memmem schreef:Er is met het verplaatsen van het topic iets grandioos verkeerd gegaan en het hele topic is weg. Ik had een het hele topic op willen schonen maar niet nu. Sorry hiervoor. Hierbij het nieuwe topic, houdt het netjes zodat het niet weer weggezet hoeft te worden.

Kan gebeuren!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor StillAwake » 04 feb 2014 14:56

vanellus schreef:Er is een dominee die zegt dat homoseksualiteit niet aangeboren is, maar aangeleerd. Daar is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor. Ik vind dat bijzonder kwetsend, vooral wanneer er ook gehint wordt dat negatieve ervaringen met vrouwen tot homoseksualiteit leiden. Moeten nu alle moeders van homo's zich in retrospect afvragen of zij hun kind wel genoeg aandacht gegeven hebben? Of juist teveel?

Ik krijg de indruk dat het erg makkelijk is om als een beledigde slak in je huisje gaan simmen dat mensen zich onbeleefd gedragen. Dan hoef je in elk geval niet inhoudelijk in te gaan op de discussie.

Beleefd en gepast taalgebruik zijn een sieraad voor eenieder. Maar waar staan we als de ene groep de andere mag vermanen, mag kwetsen, aantoonbaar onjuiste beweringen mag doen. En wat mag de andere groep doen?

Zijn er in dit topic mensen die geloven dat homoseksualiteit aangeleerd is?

Persoonlijk had ik het meeste moeite met het feit dat die dominee deze zaak aan Sodom linkte, waar de Bijbel een andere uitleg bij de achtergronden rond de vernietiging van Sodom aandraagt.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Mortlach » 04 feb 2014 15:03

schelpje3 schreef:Nee. Want dit is ad hominem,


Van de wiki: [een ad hominem] is een tegenwerping die betrekking heeft op de persoon die een bewering doet, en niet op de bewering zelf.

Het lijkt me juist het tegenovergestelde van een ad hominem. Nergens wordt toch iets gezegd over die man als persoon. Er wordt enkel gezegd dat zijn beweringen bewijsbaar onjuist zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor schelpje3 » 04 feb 2014 15:08

Een citaat uit de samenvatting van het studierapport (synode CGK):
Wil de pastor het beeld van de Goede Herder vertonen, dan zal dat in zijn contact met homoseksuele 
broeders onder andere uitkomen in zijn bewogenheid, luisteren, spreken, openheid en humor. De 
bewogenheid om de gebrokenheid van het bestaan zal hem typeren. Eerst al zoals hij die herkent in 
zijn eigen leven, ook op seksueel gebied. De homobroeder of ‐zuster is gevoelig op een echte 
nevenschikking in gezamenlijke onderschikking aan het Woord. 

De gehele samenvatting is hier te lezen.

Wellicht dat men zich hier beter in kan vinden(?)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor schelpje3 » 04 feb 2014 15:10

Mortlach schreef:
Van de wiki: [een ad hominem] is een tegenwerping die betrekking heeft op de persoon die een bewering doet, en niet op de bewering zelf.

Het lijkt me juist het tegenovergestelde van een ad hominem. Nergens wordt toch iets gezegd over die man als persoon. Er wordt enkel gezegd dat zijn beweringen bewijsbaar onjuist zijn.

Het was ook vanwege het feit dat genoemd persoon continue op de man (in dit geval vrouw, mij dus) post.
En het ging niet over dominee!

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor StillAwake » 04 feb 2014 15:14

schelpje3 schreef:Een citaat uit de samenvatting van het studierapport (synode CGK):
Wil de pastor het beeld van de Goede Herder vertonen, dan zal dat in zijn contact met homoseksuele 
broeders onder andere uitkomen in zijn bewogenheid, luisteren, spreken, openheid en humor. De 
bewogenheid om de gebrokenheid van het bestaan zal hem typeren. Eerst al zoals hij die herkent in 
zijn eigen leven, ook op seksueel gebied. De homobroeder of ‐zuster is gevoelig op een echte 
nevenschikking in gezamenlijke onderschikking aan het Woord. 

De gehele samenvatting is hier te lezen.

Wellicht dat men zich hier beter in kan vinden(?)

Dit staat in elk geval redelijk haaks op de beweringen van Meeuse, of ligt dat aan mij?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

yobem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 697
Lid geworden op: 03 mar 2013 17:41

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor yobem » 04 feb 2014 15:14

schelpje3 schreef:Een citaat uit de samenvatting van het studierapport (synode CGK):
Wil de pastor het beeld van de Goede Herder vertonen, dan zal dat in zijn contact met homoseksuele 
broeders onder andere uitkomen in zijn bewogenheid, luisteren, spreken, openheid en humor. De 
bewogenheid om de gebrokenheid van het bestaan zal hem typeren. Eerst al zoals hij die herkent in 
zijn eigen leven, ook op seksueel gebied. De homobroeder of ‐zuster is gevoelig op een echte 
nevenschikking in gezamenlijke onderschikking aan het Woord. 

De gehele samenvatting is hier te lezen.

Wellicht dat men zich hier beter in kan vinden(?)


Nope. Zo'n rapport is een beetje dezelfde reflex als dat je hier zelf ten toon spreidt. Je zet iets tussen de homo en jezelf zodat die twee niet vanuit een open houding met elkaar in gesprek kunnnen. De uitkomst staat al vast. Slikken of stikken.

En om nog even terug te komen op wat Tante Pollewop naar je schreef; het patroon wat zich in een discussie met jou steeds afspeelt is als volgt: je dropt een stelling, zoekt er een dominee of een rapport bij. Vervolgens krijg je tegengas en reageer je niet op de tegenargumenten maar zoek je een excuus in de toon en weet ik wat voor een andere zijpaden om maar niet over de kern te spreken en dan verdwijn je op hoge poten tijdelijk van het toneel, vol verwijt richting je discussiepartners. Tot het moment dat je weer je zelfbeheersing verliest en dan begint het hele procedee weer van voren af aan. Ik heb je nog nooit een discussie zien beïndigen op inhoud.

yobem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 697
Lid geworden op: 03 mar 2013 17:41

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor yobem » 04 feb 2014 15:17

schelpje3 schreef:Het was ook vanwege het feit dat genoemd persoon continue op de man (in dit geval vrouw, mij dus) post.
En het ging niet over dominee!


Nou dan lees je werkelijk niet nauwkeurig. Ik geloof dat je de posts van Tante nog even terug moet lezen. Hij maakt gewoon een helder punt. Je bent echter te hardnekkig om daar iets van te leren.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten