Homoseksualiteit deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Tante Pollewop » 04 sep 2014 08:58

Precies, en je hebt ook zat video's en geluidsfragementen waarin homo's gebasht worden. Ik kan me een geluidsfragment wat schelpje3 hier gepost heeft herinneren, waarin homoseksualiteit een soort van ziekte of afwijking werd genoemd. Maar dat mag natuurlijk wel.. :-oo

shrew
Sergeant
Sergeant
Berichten: 302
Lid geworden op: 31 okt 2012 10:34

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor shrew » 04 sep 2014 09:37

Mortlach schreef:Ik begrijp niet dat het filmpje publiceren het grote probleem is. Tegenwoordig wordt alles toch gelivetweet, geinstagramt en op youtube geplempt?


Dat het gebeurt maakt het niet goed. Ik zit er zelf helemaal niet op te wachen om gelivetweet geinstagramt of op youtube geplempt te worden. Ik vind het heel onbeschoft als mensen dat zonder mijn toestemming zouden doen. Zeker als ik thuis ben. Mij thuis stiekem filmen, ruzie maken en dat op internet zetten.... dat is vals en achterbaks. De kans dat de ruzie dan nog bijgelegd gaat worden is meteen stuk kleiner geworden.

Je hoort de vader (?) ook zeggen dat hij het niet leuk vond dat zijn zoon dingen over hem schreef op facebook. Zijn zoon heeft daar dus een handje van: kijk eens hoe achterlijk mijn vader is.

En volgens mij is het ook geen coming out, want het lijkt erop dat de ouders het al wisten en dat ze het er vaker over gehad hebben. Je vraagt je daarom af waarom het deze keer wel leidt tot uit huis zetten en de eerdere keren niet.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Tante Pollewop » 04 sep 2014 09:49

Daniel kwam in oktober al uit de kast, maar later besloot z'n familie dat het niet oké was. Hij begon te filmen toen hij doorkreeg wat ze ongeveer van plan waren. "Voor m'n eigen veiligheid dacht ik dat ik het maar beter op film kon hebben", vertelde hij aan de lokale zender WXIA-TV.


Daniel heeft geen contact meer met zijn familie. "Het filmpje is niet online gezet om hen zwart te maken. Het is nog steeds mijn familie en ze zitten in mijn hart, maar wat daar is gebeurd, is heel pijnlijk."

"Ik wil dat mensen beseffen dat dit nog steeds bestaat. Mensen zien alleen maar positieve video´s, nooit de negatieve. Als één gezin dit ziet en z´n gedachten erover verandert, dan ben ik al blij."


Daarom dus.

shrew
Sergeant
Sergeant
Berichten: 302
Lid geworden op: 31 okt 2012 10:34

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor shrew » 04 sep 2014 11:25

Daniel kwam in oktober al uit de kast, maar later besloot z'n familie dat het niet oké was. Hij begon te filmen toen hij doorkreeg wat ze ongeveer van plan waren. "Voor m'n eigen veiligheid dacht ik dat ik het maar beter op film kon hebben", vertelde hij aan de lokale zender WXIA-TV.


Dat hij bewijs wil kan ik me nog voorstellen, maar wat het met veiligheid heeft te maken snap ik niet. Het was veiliger geweest als hij van te voren had gezegd dat hij het gaat filmen. Mensen gaan zich dan minder snel misdragen. Jullie willen een pray-the-gay-away-interventie: ok maar dan alleen als ik het mag filmen.

Daniel heeft geen contact meer met zijn familie. "Het filmpje is niet online gezet om hen zwart te maken. Het is nog steeds mijn familie en ze zitten in mijn hart, maar wat daar is gebeurd, is heel pijnlijk."


Sorry maar het excuus "ik wil ze niet zwart maken" is lachwekkend. Dat is precies wat hij wel heeft gedaan. Dat kan je terecht vinden want die ouders gaan vreselijk te keer, dus misschien verdienen ze het wel. Maar zeg dat dan. Het is wel heel slap om je eigen straatje zo schoon te vegen. Ik wil ze niet zwart maken want ik ben een goed mens die van zijn familie houdt; en daarom heb ik geen andere keus dan ze publiekelijk aan de schandpaal nagelen.

"Ik wil dat mensen beseffen dat dit nog steeds bestaat. Mensen zien alleen maar positieve video´s, nooit de negatieve. Als één gezin dit ziet en z´n gedachten erover verandert, dan ben ik al blij."


Ik hoop het. Maar waarom gaat hij ervan uit dat dit mensen alleen maar ten goede kan veranderen. Als een filmpje mensen kan veranderen, waarom dan ook niet ten kwade? Gelet op de reacties daaronder is dat net zo goed aanneemlijk. Misschien zijn er wel mensen die met homo in huis wonen en nu denken: inderdaad, dat is de manier, geen softe aanpak maar het huis uit, want onder mijn dak gelden mijn regels.

Het komt op mij (weer) over als een excuus om het schandpalen van zijn ouders goed te praten en zijn eigen goede karakter te promoten.

Faramir

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Faramir » 04 sep 2014 11:42

Ik vind het juist zeer goed dat het filmpje online is gekomen. Het geeft een 'mooi' inzicht in hoe liefdeloos sommige ouders met hun bloedeigen kinderen kunnen omgaan indien zij uit de kast komen. Ik hoop dat het bij de ouders ook een stukje zelfreflectie ter weeg brengt en dat zij hierop aangesproken worden door de dominee/priester.

Dat je het moeilijk vindt dat je zoon homoseksueel blijkt te zijn, dat je daar mee moet leren omgaan, dat je even de tijd nodig hebt om er aan te wennen enz enz, dat kan ik begrijpen. Dat je je bloedeigen kind hierom op straat zet en verband uit de familie, te schokkend voor woorden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor schelpje3 » 04 sep 2014 11:58

Mortlach schreef:Ik begrijp niet dat het filmpje publiceren het grote probleem is. Tegenwoordig wordt alles toch gelivetweet, geinstagramt en op youtube geplempt?

Maar daarom hoeven we dit nog niet allemaal te accepteren of goed te keuren?
Ns kijken hoe jij reageert als jouw dochter een compromitterend filmpje van jou op YT gooit.
Ik zou het op zn Hollands gezegd een rotstreek vinden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor schelpje3 » 04 sep 2014 12:01

Tante Pollewop schreef:Precies, en je hebt ook zat video's en geluidsfragementen waarin homo's gebasht worden. Ik kan me een geluidsfragment wat schelpje3 hier gepost heeft herinneren, waarin homoseksualiteit een soort van ziekte of afwijking werd genoemd. Maar dat mag natuurlijk wel.. :-oo

Zo zeiden mijn kinderen dat ook vroeger: hij mocht het wel. :-oo

Wil je dan ook even vertellen in welke context ik dit gedaan heb?
Ik kan het me nl. niet herinneren.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Mortlach » 04 sep 2014 12:15

Faramir schreef:Ik vind het juist zeer goed dat het filmpje online is gekomen. Het geeft een 'mooi' inzicht in hoe liefdeloos sommige ouders met hun bloedeigen kinderen kunnen omgaan indien zij uit de kast komen. Ik hoop dat het bij de ouders ook een stukje zelfreflectie ter weeg brengt en dat zij hierop aangesproken worden door de dominee/priester.


Het gevaar bestaat natuurlijk ook dat ze door hun omgeving juist een steun in de rug krijgen, omdat ze zich als 'goede christenen' hebben gedragen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Tante Pollewop » 04 sep 2014 12:16

schelpje3 schreef:Zo zeiden mijn kinderen dat ook vroeger: hij mocht het wel. :-oo

Wil je dan ook even vertellen in welke context ik dit gedaan heb?
Ik kan het me nl. niet herinneren.

Het topic waar dat in stond is gewist door een moderator, zie de openingspost van dit topic.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor schelpje3 » 04 sep 2014 12:21

Tante Pollewop schreef:Het topic waar dat in stond is gewist door een moderator, zie de openingspost van dit topic.

Nou, is dát even jammer.
Maar goed, het is je toch gelukt om een bepaalde verdachtmaking op mij te laten rusten.
Goed gedaan jochie.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Tante Pollewop » 04 sep 2014 12:33

Het is geen verdachtmaking hoor, maar gewoon vermelden van wat gebeurd is.

Het was een geluidsfragment waarin ds. Meeuse iets zei over homoseksualiteit.
Je ziet het staartje van de discussie nog op de eerste pagina van dit topic staan.

shrew
Sergeant
Sergeant
Berichten: 302
Lid geworden op: 31 okt 2012 10:34

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor shrew » 04 sep 2014 12:43

Was dat ook stiekem gefilmd? Want daar gaat het mij en Schelpje (volgens mij ) om. Je ouders tijdens een ruzie stiekem filmen en dat vervolgens gebruiken om je ouders op internet aan de schandpaal nagelen.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Tante Pollewop » 04 sep 2014 12:48

In dat fragment werden homo's zwartgemaakt, en dus aan de schandpaal genageld. Geen idee of dat stiekem was opgenomen. Ik weet wel dat een deel van de GerGem's geen diensten op internet zet.

Het gaat erom dat schelpje het nu onterecht vindt dat dit op internet staat, maar over het fragment wat zij geplaatst heeft mocht niets verkeerds gezegd worden omdat je anders de dominee lasterde.
Ik vind dat vreemd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor schelpje3 » 04 sep 2014 12:50

shrew schreef:Was dat ook stiekem gefilmd? Want daar gaat het mij en Schelpje (volgens mij ) om. Je ouders tijdens een ruzie stiekem filmen en dat vervolgens gebruiken om je ouders op internet aan de schandpaal nagelen.

Nee hoor shrew, het zal een geluidsopname geweest zijn van ds Meeuse, misschien tijdens een kerkdienst, ik weet het niet meer.
Dat is de mening van hem, en hij vertolkt de mening van velen.
Maar als het om homofilie gaat, blijken kinderen opeens zo zielig te zijn, dat alles geoorloofd is, tot en met het stiekem filmen van je ouders en dat op wwweb te gooien.

Stel he, het komt op een dag weer goed. Dat filmpje is er nooit meer af te halen!
Of moeder komt op haar sterfbed tot inkeer en vraagt vergeving aan haar zoon.
Deze jongen, hoe schrijnend zijn situatie was (of is) met zo'n akelige liefdeloze reactie van zijn moeder, had niet het recht om dit zo op internet te plaatsen.
Iedereen staat wel eens een keer voor paal, wordt betrapt in een belachelijke situatie, het gezin is er om elkaar te beschermen, je mag jezelf zijn in huis.
Dat iemand dat dan zo kan vertrappen en het nog goedgepraat ook, ik ga daar niet in mee!
Hij noemt zijn moeder liefdeloos, hij heeft niet in de gaten dat hij dit zelf nu ook is geweest.
Iemand had deze jongen aan moeten raden, om een poosje afstand te nemen en de boel te laten bezinken. En dan proberen, desnoods via een mediator, het contact weer aan te gaan.
Blijft moeder volharden in haar liefdeloze houding, is dat voor rekening van haar.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor schelpje3 » 04 sep 2014 12:54

Tante Pollewop schreef:In dat fragment werden homo's zwartgemaakt, en dus aan de schandpaal genageld. Geen idee of dat stiekem was opgenomen. Ik weet wel dat een deel van de GerGem's geen diensten op internet zet.

Het gaat erom dat schelpje het nu onterecht vindt dat dit op internet staat, maar over het fragment wat zij geplaatst heeft mocht niets verkeerds gezegd worden omdat je anders de dominee lasterde.
Ik vind dat vreemd.

De GerGem zet in de regel wel diensten op internet en veel kerken zijn aangesloten bij audio server.
Jij bent in de war met GGiNed, en daar zou ik nooit fragmenten van plaatsen, omdat ze illegaal verkregen zijn. (zoals dat geluidsfragment, puur om de manier van preken van een predikant belachelijk te maken, ook zoiets verwerpelijks).

En ik zal gezegd hebben, dat je dan naar dominee toe moest gaan, om het gesprek met hem aan te gaan. Of dat het om de mening van dominee gaat en niet over de persoon!
Iedereen heeft altijd zn mond zo vol van privacy, dat mag in sommige gevallen ineens geschoffeerd worden. :roll:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 55 gasten