Homoseksualiteit deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor StillAwake » 08 dec 2014 13:51

Jan schreef:Als deelnemer hier ben je medeverantwoordelijk voor de inhoud en uitstraling van het forum. Als er grove hoererij wordt verdedigd als ware normaal en zelfs Christelijk... en jij houdt op een moment je mond erover dicht en blijft toch lid van het forum en post in andere onderwerpen, eventueel waar de sodomieten ook posten.... ja dan ben je ook medeplichtig.

Als deelnemer hier ben je medeverantwoordelijk voor de inhoud en uitstraling van het forum. Als er grove haatzaaierij wordt verdedigd als ware normaal en zelfs Christelijk (waar Christus zelf in scherpe bewoordingen de waarheid sprak, maar nergens mensen afwees, hooguit hun gedrag) ... en ik hou op een moment mijn mond erover dicht en blijf toch lid van het forum en post in andere onderwerpen, eventueel waar de haatzaaier ook post.... ja dan ben ik ook medeplichtig.

Daarom mijn waarschuwing: het totale gebrek aan liefde voor zondaren wat jij tentoon spreidt is bepaald geen reclame voor het christendom, en al helemaal geen reclame voor Christus zelf.
Dat je de zonde van homoseksualiteit afwijst: terecht, de Bijbel is daar inderdaad redelijk duidelijk in.
Dat je de zondaar afwijst met (onbijbelse) verwijzingen naar Sodom, opmerkingen over stenigingen en wat dies meer zij is echter niet in lijn met het gedrag waarin Jezus je heeft voorgeleefd.
Mensen als jij maken de kerk belachelijk, maar erger nog: de God van de kerk maak je ook belachelijk.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor StillAwake » 08 dec 2014 13:54

Jan schreef:Juist ook door de ervaring opgedaan op dit forum ben ik inmiddels een groot voorstander van de term "sodomie". Het is een perfecte term om de hoogmoed, de haat voor gezag, de verwerping van Gods orde, smerige hoererij, laster en leugen, mee aan te duiden. Zo getuigen de sodomieten op dit forum keer op keer.

Gooi je de steden Sodom en Babylon niet door elkaar?
Volgens mij wordt er in de Bijbel géén melding gemaakt van laster, leugen en haat voor gezag waar het over Sodom gaat.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Jan » 08 dec 2014 14:00

mealybug schreef:Volgens de refo-leer kun je je zelf niet bekeren, je moet lijdzaam afwachten in al je ellende en schuld, alsof er nooit een Redder geweest is, maar misschien mocht het ooit nog eens staan te gebeuren, dat Hij naar je omziet.
Daarom denken sommigen ook dat God je homo heeft geschapen, want alles begint bij God.
Ieder initiatief wat bij de mens begint, heet hier geen gehoorzaamheid, maar een ''gestolen Jezus'' .
Als je bijbels aantoont dat homoseksualiteit behoort tot het vleselijk , lichamelijk geboren worden, en dat er een geestelijke wedergeboorte dient plaats te vinden, is dat al een ''stokpaardje''.


Zo als jij het beschrijft is dit gedeelte van het Christendom eigenlijk medeverantwoordelijk voor het in stand houden van de uitzichtloze situatie van mensen die te maken hebben met de geest van sodomie. Dat zou best kunnen ja. En zo'n valse nederige houding die geen bekering uitwerkt zal vast ook nog wel meer zondaren beletten te geloven dat ook zij zich mogen en moeten en kunnen bekeren.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor xsidd » 08 dec 2014 14:03

@Jan

Begin citaat"Aan Paulus twijfel ik niet. Maar wel aan xsidd en Teus en Bambi. Het verschil zit hem erin dat Paulus bij alles gebruik maakte van het geschreven Woord van God dat toen bekend was. Hij was juist enorm goed in Bijbels redeneren. Daarentegen zijn in mijn ervaring de mensen die het meest 'met de geest in contact staan' vaak ook de mensen die het minst overweg kunnen met Gods woord en het daar eigenlijk niet zo uitgebreid over willen hebben als dat hun geest in de weg staat."Einde citaat.

Als jij twijfelt aan mij, Teus, of Bambi, is dat jou probleem toch?


Begin citaat"
En jij kwam tot de conclusie dat het toen wel genoeg geweest was en dat je toen maar akkoord moest gaan met de aanwezigheid van verdedigers van sodomie? Daarin verschillen wij dus. Ik zal daar nooit mee akkoord gaan. Maar wees gerust want als het forum de regels niet aanscherpt zal ik inderdaad het stof van het toetsenbord afkloppen als getuigenis tegen hen die de wereld meer liefhebben dan de waarheid."Einde citaat.


Ik heb zeker 2 maal, een vrij lange discusie gehad op het topic homohuwelijk. En ik bleef erbij ,dat God het praktiseren niet goed vind. Ik ben nooit akkoord gegaan met het verdedigen van sodomie... Als je met iets akkoord gaat, houd dat toch in, dat iemand je iets vraagt? En DAARMEE ga je dan akkoord. Maar in deze situatie is dat niet aan de orde. Geloof je het niet, dat ik me tegen het praktiseren heb opgesteld? Met Bijbelteksten?

Vraag het maar na dan hoe ik me heb opgesteld, en wat ik zei.. Je kan het vragen, aan Mannetje1979, Tante Pollewop, Cicero, Hubert, Rotterdam, Mortlach, en nog meer mensen... Ze zullen waarschijnlijk nog wel weten hoe fel die discussie was. Alleen ik haalde het niet in mijn kop, om hun te bestempelen als sodommieten. Ik respecteerde hun naar mijn mening, als persoon. Ook al was ik het totaal oneens met de meesten.


Begin citaat"Aha, dus ik was het die vermaand moest worden omdat ik verkeerd bezig ben. jaja...

En jij de oorzaak? Dat heb ik niet gezegd. Maar er bestaat wel zoiets als medeverantwoordelijkheid. Wat soms ook medeplichtigheid is. Als deelnemer hier ben je medeverantwoordelijk voor de inhoud en uitstraling van het forum. Als er grove hoererij wordt verdedigd als ware normaal en zelfs Christelijk... en jij houdt op een moment je mond erover dicht en blijft toch lid van het forum en post in andere onderwerpen, eventueel waar de sodomieten ook posten.... ja dan ben je ook medeplichtig. Die schuld ligt op allen hier die zo doen en dat gaat ook op voor de bredere samenleving. En diegenen die zich helemaal nooit uitspreken tegen valse leer zijn meer schuldig. En diegenen die het onderwijzen en praktiseren zijn de hoofdschuldigen. Het oordeel is echt en komt eraan. De grote verschrikkelijke dag van de Heer. En wie zal Zijn komst kunnen verdragen?"Einde citaat.

Ik heb mijn verantwoordelijkheid zeker genomen. Vraag het maar na.. Dat was alleen wel VOORDAT jij kwam... Ik wilde niet dat mensen misleid zouden worden, dat het praktiseren zou mogen.. En ik ga er van uit dat er ook kinderen zijn die dit topic lezen. Vanwege die hoofdreden, ben ik ook er recht tegen ingegaan. Ik voelde zelf heel goed aan, dat als ik zo zwijgen, dat me kwalijk zou zijn genomen door God.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor henkie » 08 dec 2014 14:18

Aangezien er niets is verbeterd, sinds de sluiting van het vorige topic, gaat ook hier een slotje op. Dank voor de medewerking!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten

cron