Reacties n.a.v. vragenrubriek 'scheiden na incest'.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 'Deskundige' /vragen

Berichtdoor StillAwake » 28 jan 2014 13:40

Jvslooten schreef:Vandaag in de vragenrubriek: Een vreemde vraag met een heel mooi antwoord.

Ik snap de vraag niet, en vind het antwoord eigenlijk volkomen logisch.
Ik wist niet eens dat er over het Christen-zijn van een katholiek discussie bestond.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Jvslooten

Re: 'Deskundige' /vragen

Berichtdoor Jvslooten » 28 jan 2014 13:45

StillAwake schreef:Ik snap de vraag niet, en vind het antwoord eigenlijk volkomen logisch.
Ik wist niet eens dat er over het Christen-zijn van een katholiek discussie bestond.
Nee, ik ook niet, daarom vond ik het al zo´n vreemde vraag.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 'Deskundige' /vragen

Berichtdoor StillAwake » 28 jan 2014 13:50

Jvslooten schreef:Nee, ik ook niet, daarom vond ik het al zo´n vreemde vraag.

Weer wat geleerd!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Riska

Re: Reacties n.a.v. vragenrubriek 'scheiden na incest'.

Berichtdoor Riska » 01 mar 2014 20:46

Omega schreef:
Misschien goed om te beseffen dat de kerkelijke tucht vaak verder gaat dan de jurisdictie van de overheid (die wij allen hebben gekozen en waar we dus ook allemaal verantwoordelijk voor zijn). Concreet: Seksuele handelingen tussen kinderen vanaf 16 jaar en hun ouders zijn niet strafbaar, mits kinderen daar zelf vrijwillig mee instemmen. In de kerk wordt dit echter gezien als grote zonde en is dit reden om leden in de ban te doen. Kortom, de kerk (in het algemeen) is hierin principiëler dan de wetgever

Kinderen vanaf 16 jaar stemmen zelden vrijwillig in met seksuele handelingen tussen hen en hun ouders. Daar zit, voor 99% dwang achter.

Verder is het antwoord van die 'deskundige' in de vragenrubriek ronduit schandalig. Of betasten - en dus het aantasten van de integriteit van het lichaam van het kind - niet ernstig zou zijn, maar alleen geslachtsgemeenschap.
Het is zoals hier door iemand is gezegd een kwestie van levenslang krijgen om het te boven te komen - ten diepste komt iemand er nooit meer vanaf.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties n.a.v. vragenrubriek 'scheiden na incest'.

Berichtdoor StillAwake » 03 mar 2014 11:35

Riska schreef:Verder is het antwoord van die 'deskundige' in de vragenrubriek ronduit schandalig. Of betasten - en dus het aantasten van de integriteit van het lichaam van het kind - niet ernstig zou zijn, maar alleen geslachtsgemeenschap.
Het is zoals hier door iemand is gezegd een kwestie van levenslang krijgen om het te boven te komen - ten diepste komt iemand er nooit meer vanaf.

Afgezien van schandalig was het ook ronduit onjuist.
Maar bij meer maatschappelijk georiënteerde vragen heb ik wel vaker mijn vraagtekens bij de deskundigheid van de opgevoerde deskundigen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten