Twijfels over verkering

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

zonnebloem

Re: Twijfels over verkering

Berichtdoor zonnebloem » 21 jan 2014 11:53

Ik heb hem gezegd om het wat langzameraan te doen. Hij vond dit wel goed want zag dan ook in dat we nogal snel gingen.

Enerzijds vind ik ook wel dat hij 'de ware' is. Anderzijds is er iets in mij dat twijfelt. Maar ik weet niet wat het is.
Om de 2e weken ga ik bij hem voor het weekend en hij komt dan de andere 2 weken bij mij.
Ik ben ook al bij zijn moeder op bezoek geweest. Vrienden van hem ken ik niet, maar ik denk ook niet dat hij die heeft. Hij zegt daar nooit iets over.
Wat mij vooral bezorgd maakt, is dat ik niet weet waarom ik twijfel.

Iets anders is ook zijn huis. Dit staat al een half jaar te koop, maar er is nog niemand komen kijken. Gisteren waren we hierover aan het mailen. We weten ook nog niet weten waar we gaan wonen. Hij vindt dat we dat allemaal aan God moeten overlaten. Als Hij vindt dat het tijd is om te trouwen, zal het huis verkocht worden. Als Hij vindt dat we daar moeten blijven wonen, zal het niet verkocht raken.
Mijn reactie hierop was dat hij zich altijd niet achter God mag schuilen (want dat doet hij) en zelf beslissingen moet durven nemen. Ik zei hem ook dat ik het niet zie zitten om nog een jaar heen en weer te rijden.
Zijn reactie hierop was dan dat ik hem verkeerd begrepen had en hij gaf mij in alles gelijk, terwijl ik zwart op wit heb dat hij het helemaal anders bedoelde.
Hij is zo bang om mij te verliezen dat hij zijn mening ook altijd veranderd als ze niet dezelfde als de mijn is. En ik denk niet dat dit goed is. Hij komt dan altijd af met "God heeft mij dit gezegd" en schuilt zich dus ook altijd achter Hem.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7923
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Twijfels over verkering

Berichtdoor StillAwake » 21 jan 2014 11:58

zonnebloem schreef:Ik heb hem gezegd om het wat langzameraan te doen. Hij vond dit wel goed want zag dan ook in dat we nogal snel gingen.

Enerzijds vind ik ook wel dat hij 'de ware' is. Anderzijds is er iets in mij dat twijfelt. Maar ik weet niet wat het is.
Om de 2e weken ga ik bij hem voor het weekend en hij komt dan de andere 2 weken bij mij.
Ik ben ook al bij zijn moeder op bezoek geweest. Vrienden van hem ken ik niet, maar ik denk ook niet dat hij die heeft. Hij zegt daar nooit iets over.
Wat mij vooral bezorgd maakt, is dat ik niet weet waarom ik twijfel.

Iets anders is ook zijn huis. Dit staat al een half jaar te koop, maar er is nog niemand komen kijken. Gisteren waren we hierover aan het mailen. We weten ook nog niet weten waar we gaan wonen. Hij vindt dat we dat allemaal aan God moeten overlaten. Als Hij vindt dat het tijd is om te trouwen, zal het huis verkocht worden. Als Hij vindt dat we daar moeten blijven wonen, zal het niet verkocht raken.
Mijn reactie hierop was dat hij zich altijd niet achter God mag schuilen (want dat doet hij) en zelf beslissingen moet durven nemen. Ik zei hem ook dat ik het niet zie zitten om nog een jaar heen en weer te rijden.
Zijn reactie hierop was dan dat ik hem verkeerd begrepen had en hij gaf mij in alles gelijk, terwijl ik zwart op wit heb dat hij het helemaal anders bedoelde.
Hij is zo bang om mij te verliezen dat hij zijn mening ook altijd veranderd als ze niet dezelfde als de mijn is. En ik denk niet dat dit goed is. Hij komt dan altijd af met "God heeft mij dit gezegd" en schuilt zich dus ook altijd achter Hem.

Sterkte!
Het klinkt alsof je niet de meest stabiele partner ter wereld hebt.
Iemand die zichzelf en zijn eigen mening opzij zet om jou niet te verliezen.
Denk je dat hij dat over 30 jaar nog steeds kan?
Je vraagt advies. Hoewel ik het moeilijk vind om op basis van een beschrijving advies te geven heb ik niet het idee dat het om een heel gezonde relatie gaat. Op afstand lijkt uitmaken de beste optie (maar zeker niet de gemakkelijkste).
Maar nogmaals: ik ken jullie niet en oordeel alleen vanuit datgene wat jijzelf schrijft...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Twijfels over verkering

Berichtdoor Lalage » 22 jan 2014 10:35

zonnebloem schreef:Ik zei hem ook dat ik het niet zie zitten om nog een jaar heen en weer te rijden.

Ik ben bang dat je jezelf teveel onder druk zet. Twijfel is niet perse verkeerd, ik heb zelf ook enorm getwijfeld voor we trouwden, omdat het nu eenmaal een hele grote beslissing is zonder garantie dat het goed gaat. Denk niet te groot en te ver vooruit. Heb je het nu fijn met elkaar? Wil je de komende maand verkering hebben? Het kost gewoon tijd om elkaar te leren kennen, gun jezelf die tijd!

Er zijn dingen waar je zelf geen invloed op hebt. Een huis verkopen is nu eenmaal moeilijk in deze tijd en dan vind ik het ook mooi van je vriend dat hij probeert om zich daar niet druk over te maken, want dat heeft toch geen enkele zin. Aan de andere kant is het goed dat jij met je beide benen op de grond staat en het wat kan relativeren.

Majiem
Mineur
Mineur
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 apr 2014 08:35

Re: Twijfels over verkering

Berichtdoor Majiem » 28 apr 2014 16:06

Hoe gaat het inmiddels?

Een paar dingen die je zegt zouden bij mij wel wat alarmbellen af doen gaan; mocht het mijn vriend zijn.
deep water faith in the shallow end

kiki
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mei 2013 08:38

Re: Twijfels over verkering

Berichtdoor kiki » 02 mei 2014 14:21

Majiem schreef:Hoe gaat het inmiddels?

Een paar dingen die je zegt zouden bij mij wel wat alarmbellen af doen gaan; mocht het mijn vriend zijn.


We zijn nog altijd samen. :-) Twijfelen doe ik niet echt meer. Denk dat het gewoon te snel ging toen.

Bambi

Re: Twijfels over verkering

Berichtdoor Bambi » 02 mei 2014 14:37

=


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten