Wat moet ik doen, help :-(

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: Wat moet ik doen, help :-(

Berichtdoor mohamed » 18 dec 2013 16:21

mohamed schreef:Wat is nou drie jaar op een mensenleven? :clown:

meribel schreef:..jaja, of wat is nou drie jaar op de eeuwigheid?

Precies! Niet meer dan een druppel op de gloeiende plaat. Het is net als met eten, binnen 5 minuten is het op dus waarom uren zwoegen in de keuken! *proest*

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Wat moet ik doen, help :-(

Berichtdoor meribel » 18 dec 2013 16:49

Ik zeg; :)nico

Jojanneke79

Re: Wat moet ik doen, help :-(

Berichtdoor Jojanneke79 » 18 dec 2013 17:03

Wat ben ik dankbaar voor jullie antwoorden en voor het feit dat jullie mij niet veroordelen. Mijn ouders zouden mij zeker veroordelen als ze dit wisten dus ergens was ik bang dat iedereen mij zou veroordelen.

Nu heb ik nog wel een vraag. Vinden jullie het belangrijk dat we nu verder wachten tot we getrouwd zijn of is de belofte van het huwelijk aan elkaar voldoende om voor god getrouwd te zijn. In dat laatste geval zou gemeenschap geen probleem hoeven zijn denk ik.

mohamed

Re: Wat moet ik doen, help :-(

Berichtdoor mohamed » 18 dec 2013 17:17

Jojanneke79 schreef:Nu heb ik nog wel een vraag. Vinden jullie het belangrijk dat we nu verder wachten tot we getrouwd zijn of is de belofte van het huwelijk aan elkaar voldoende om voor god getrouwd te zijn. In dat laatste geval zou gemeenschap geen probleem hoeven zijn denk ik.

Als je hart je niet veroordeelt dan is het prima om nu al gemeenschap te hebben. Doch als jullie zelf twijfelen dan veroordeel je elkaar en kun je beter wachten. :)

Bambi

Re: Wat moet ik doen, help :-(

Berichtdoor Bambi » 18 dec 2013 17:22

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 02:46, 1 keer totaal gewijzigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Wat moet ik doen, help :-(

Berichtdoor schelpje3 » 18 dec 2013 17:29

De eerlijkheid gebiedt me om te zeggen dat ik waarschijnlijk ook wel enigszins bozig gereageerd zou hebben als je mijn dochter was. :wink:
Ik kan er nu afstand van nemen, dat is wat makkelijker.
Ouders zoeken het goede voor hun kind en zijn dan teleurgesteld denk ik.
Maar geef het niet na één keer op. Zelfbeheersing is leerzaam.
Geef de bloem de tijd om van knop tot bloem uit te groeien, des te langer zal ze bloeien.

mohamed

Re: Wat moet ik doen, help :-(

Berichtdoor mohamed » 18 dec 2013 17:30

Bambi schreef:waarom zou je dan sowieso nog trouwen?

Voor de mensen die vinden dat men pas getrouwd is als er een boterbriefje bestaat.

Jojanneke79

Re: Wat moet ik doen, help :-(

Berichtdoor Jojanneke79 » 18 dec 2013 19:38

Laat me duidelijk zijn ik ben niet van plan om nu mezelf mAar weg te geven hoor. Het is meer dat ik me kan voorstellen dat het nu niet meer uit zou maken. Ik ben nog steeds van plan om tot het huwelijk verder te wachten.

Bambi

Re: Wat moet ik doen, help :-(

Berichtdoor Bambi » 18 dec 2013 19:44

-
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 02:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Jojanneke79

Re: Wat moet ik doen, help :-(

Berichtdoor Jojanneke79 » 18 dec 2013 19:47

Haha nee zo principeloos ben ik ook niet hoor

Jvslooten

Re: Wat moet ik doen, help :-(

Berichtdoor Jvslooten » 18 dec 2013 19:59

Jojanneke79 schreef:Nu heb ik nog wel een vraag. Vinden jullie het belangrijk dat we nu verder wachten tot we getrouwd zijn of is de belofte van het huwelijk aan elkaar voldoende om voor god getrouwd te zijn.
Ja, ik denk dat wachten wel belangrijk is. Het huwelijk voor God betekend namelijk niet alleen trouw beloven aan elkaar, maar ook trouw beloven tegen over God en tegenover de mensen (getuigen). Het huwelijk is altijd een openbare gelegenheid, waar je in de bijbel verschillende voorbeelden van vind. Denk bijvoorbeeld aan het huwelijk van Jacob en Lea (Gen. 29:21-23) of van Ruth en Boaz (Ruth 4:9-13). Van ieder ander huwelijk zegt Jezus: die u nu hebt, is uw man niet. Maar goed, ik begreep al van je dat de vraag minder leefde dan misschien uit het geciteerde op het eerste gezicht zo leek. :wink:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat moet ik doen, help :-(

Berichtdoor Marnix » 18 dec 2013 21:53

Jojanneke79 schreef:Laat me duidelijk zijn ik ben niet van plan om nu mezelf mAar weg te geven hoor. Het is meer dat ik me kan voorstellen dat het nu niet meer uit zou maken. Ik ben nog steeds van plan om tot het huwelijk verder te wachten.


Heel goed. Als je het idee hebt (en dat idee heb je, dat merk je aan alles) dat God seks bedoeld heeft voor man en vrouw in het huwelijk maakt het natuurlijk uit. Dan doet het er ook niet toe of het al een keer gebeurd is.

Wat het veroordelen betreft snap ik niet hoe mensen dat kunnen doen. Wie zonder zonde zijn moeten dan maar de eerste steen gooien. Blijkbaar bestaat het idee bij velen toch (ook al zeggen ze het tegenovergestelde) dat je genade moet verdienen door goed te leven en leef je niet goed, dan ben je onder het oordeel. Genade is er alleen in Jezus Christus en Hij kwam om zondaars te redden. En als we die genade kennen weten we toch dat we allemaal zondaren zijn die met vallen en opstaan proberen Hem te volgen.... en dat Hij ons telkens overeind helpt.

Nu wij een hooggeplaatste hogepriester hebben die de hemel is doorgegaan, Jezus, de Zoon van God, moeten we vasthouden aan het geloof dat we belijden. Want de hogepriester die wij hebben is er een die met onze zwakheden kan meevoelen, juist omdat hij, net als wij, in elk opzicht op de proef is gesteld, met dit verschil dat hij niet vervallen is tot zonde. Laten we dus zonder schroom naderen tot de troon van de Genadige, waar we telkens als we hulp nodig hebben barmhartigheid en genade vinden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

infaithsince2012
Verkenner
Verkenner
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 dec 2013 16:32

Re: Wat moet ik doen, help :-(

Berichtdoor infaithsince2012 » 19 dec 2013 07:52

Jojanneke79 schreef:Mijn vriend en ik zijn nu twee jaar samen en zijn voornemens te gaan trouwen, maar nog niet verloofd. Ik ben er van overtuigd dat het beter is te wachten met gemeenschap tot in het huwelijk. Echter zijn wij een grens over gegaan die wij niet over wilden gaan en hebben gemeenschap gehad. Ik voel me zo dom nu. Waarom hebben we niet gewacht zoals we beiden wilden, maar was het vlees toch zwak :-(

Ik voel me ergens ook onrein nu en ben bang dat Hij mij veroordelen zal om mijn daad. Mijn vriend denkt er makkelijker over maar we hebben wel besproken dat dit niet meer mag gebeuren tot we daadwerkelijk getrouwd zijn. Ik ben zo bang dat mensen het aan me zien.

Wat kan ik nu het beste doen? Ik bid veel en vraag de Here om vergiffenis maar heb niet het gevoel dag dit genoeg is.



Beste zuster, geloof dat God jou vergeeft Hij kent de zwakten van ons vlees, dit is geen vrijbrief om daar in te wandelen aldus!
Ik was gister bij een profetische dienst waar een vrouw woorden kreeg en nog wel over broeders en zusters in haar gemeente dat zelfs die het recht niet hebben om te oordelen laat staan veroordelen als jij in Christus bent!
Geloof God voor vergeving het gevoel staat daar los van je hebt verdriet en schuldgevoel wat enigzins goed is want de zonde doet jouw iets. :)
Weet wel dat je je gevoel niet de overhand laat nemen want dat is dus wat de satan maar al te graag misbruikt!

God zegen lieve zuster <3


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten