Huwelijk en computerwachtwoorden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: Huwelijk en computerwachtwoorden

Berichtdoor Faramir » 03 dec 2013 16:26

Mijn vrouw en ik hebben ook onze email adressen beveiligd met e-mail. Kan het eigenlijk anders?
Zij kan mijn mail overigens makkelijk controleren door gewoon mail op de computer te openen (eenmaal ingelogt op de computer geen wachtwoord vereist).

Als ze wil kan ze ook wel mijn telefoon krijgen om mijn watsapjes te lezen enz enz. Ik denk echter wel dat het de relatie wat zou verstoren. Die is namelijk gebaseerd op vertrouwen. Indien zij van plan is mij te bedonderen kan ze dat net zo goed gelijk vertellen. Scheelt een heleboel rompslomp. Andersom net zo.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Huwelijk en computerwachtwoorden

Berichtdoor Mortlach » 03 dec 2013 18:04

Rozijn schreef:Wij hebben samen een mailbox, maar ondertekenen met eigen naam als dat handiger is.
Heb me wel verbaasd over het antwoord. Mijn vrouw weet dat ik hier kom, maar PB's leest ze ook niet. Of ik laat ze haar lezen, als ik daar behoefte aan heb.


Daar maak je wel een belangrijk punt. Ik besprak dit onderwerp met mijn partner en zij zegt dat ze (christelijke) vriendinnen heeft waar ze niet meer mee praat omdat ze weet dat de man alle e-mails en smsjes leest. Soms wil je al persoon ook gewoon met 1 persoon kunnen praten zonder dat diens partner er automatisch bij betrokken wordt (medische kwesties, traumatische gebeurtenissen, etc). Door die 'complete transparantie' uit het antwoord ontzeg je derde partijen dus eventueel toegang en dat lijkt me ook weer niet de bedoeling.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: Huwelijk en computerwachtwoorden

Berichtdoor mohamed » 03 dec 2013 18:15

Elkaar willen controleren is gebrek aan vertrouwen, zo simpel is het. Natuurlijk wil je niet dat je mails aan een vriend ook automatisch naar de partner gaan, althans, ik niet.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Huwelijk en computerwachtwoorden

Berichtdoor StillAwake » 03 dec 2013 19:00

mohamed schreef:Elkaar willen controleren is gebrek aan vertrouwen, zo simpel is het. Natuurlijk wil je niet dat je mails aan een vriend ook automatisch naar de partner gaan, althans, ik niet.

Klopt, dat is de andere kant van het verhaal. Mijn vrouw mag al mijn mails lezen (hoewel ze van de zakelijke mails weinig zou begrijpen... ;-)) maar of de personen die mij mailen dat nodig vinden, en of dat hun vertrouwen niet zou schaden is weer een ander verhaal.
Daarom: niet doen!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

noah
Verkenner
Verkenner
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 jun 2013 23:30

Re: Huwelijk en computerwachtwoorden

Berichtdoor noah » 03 dec 2013 23:13

Tsjonge, we zijn het zowaar een keer allemaal met elkaar eens =D>

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Huwelijk en computerwachtwoorden

Berichtdoor Mortlach » 04 dec 2013 10:33

noah schreef:Tsjonge, we zijn het zowaar een keer allemaal met elkaar eens =D>


Dat zal wel de reden zijn dat de mogelijkheid tot reageren bij voorbaar is afgesloten. De redactie zag de bui natuurlijk ook wel hangen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Huwelijk en computerwachtwoorden

Berichtdoor StillAwake » 04 dec 2013 10:57

noah schreef:Tsjonge, we zijn het zowaar een keer allemaal met elkaar eens =D>

Mortlach schreef:Dat zal wel de reden zijn dat de mogelijkheid tot reageren bij voorbaar is afgesloten. De redactie zag de bui natuurlijk ook wel hangen...

Wel jammer dat we het allemaal eens zijn, maar dat het antwoord van de "deskundige" daar nogal haaks opstaat...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Huwelijk en computerwachtwoorden

Berichtdoor Rozijn » 04 dec 2013 15:54

Wellicht tijd voor een gezamenlijke vervolgvraag aan de deskundige?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huwelijk en computerwachtwoorden

Berichtdoor schelpje3 » 04 dec 2013 16:20

Vraagsteller praat over gevoelens van spanning, dus er is dan al kennelijk sprake van enige achterdocht, of die nu wel of niet terecht is.
Misschien is mevrouw wel getrouwd met een geheimschrijver, of is het een meneer wiens vrouw steeds weg is en ze zegt nooit waarheen en hij mag niet mee.
Ik noem maar iets.
Je hebt ook gewoon mannen en vrouwen die echt ALLES willen weten wat hun man of vrouw gedurende de dag uitgespookt heeft, met wie gesproken en geschreven.
Het is nu rondom sinterklaas, stel je voor dat je man/vrouw voortdurend wil weten wat je in die tas hebt :mrgreen:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Huwelijk en computerwachtwoorden

Berichtdoor Marnix » 04 dec 2013 17:11

Wij weten de meeste wachtwoorden van elkaar wel, als ik meer nodig heb vraag ik het wel. We vertrouwen elkaar, gaan niet elkaars mail lezen uit nieuwsgierigheid :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Huwelijk en computerwachtwoorden

Berichtdoor Rozijn » 04 dec 2013 19:28

Aan de reclames rond het forum kan ik wel zien wat mijn vrouw gedaan heeft achter de computer. :)
Ze is vast weer op zoek geweest naar een recept voor lekker brood. :) :) :)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huwelijk en computerwachtwoorden

Berichtdoor schelpje3 » 04 dec 2013 20:28

Rozijn schreef:Aan de reclames rond het forum kan ik wel zien wat mijn vrouw gedaan heeft achter de computer. :)
Ze is vast weer op zoek geweest naar een recept voor lekker brood. :) :) :)

Krentenbrood? :D

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Huwelijk en computerwachtwoorden

Berichtdoor Arco » 05 dec 2013 10:45

Bij mijn vrouw en mij zijn wachtwoorden geen geheim. Zo af en toe gebruik ik haar wachtwoord om op haar laptop wat onderhoud uit te voeren. Virusscannen, updates, etc.

Maar nog nooit heb ik enige behoefte gehad om haar e-mailberichten of andere berichten te lezen. En volgens mij leest mijn vrouw ook niet mijn e-mailberichten. Ze volgt mij wel op Twitter, dus daar hebben we het weleens over.

Er is bij ons geen bewust 'beleid'. Gewoon vertrouwen, blijkbaar.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Huwelijk en computerwachtwoorden

Berichtdoor Rozijn » 05 dec 2013 11:05

@Schelpje: dat kan ik niet zien, ik zie alleen reclame van de broodbakshop, alles voor thuisbakken... :)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huwelijk en computerwachtwoorden

Berichtdoor MissF » 05 dec 2013 11:20

Ik begrijp beide kanten niet zo, als je gelukkig getrouwd bent of samenwoont. Niet dat je elkaar wachtwoorden perse wilt weten, maar ook niet dat je ze bewust geheim houdt.
Het is hier helemaal geen issue. Ik weet die van hem wel, maar heb ze nooit nodig, omdat op de laptop outlook opent, en daar staan zijn prive en bedrijfsmatige mails in. Op zijn privemail komen ook nogal eens mails die ook voor mij bedoeld zijn (nadeeltje aan beiden een eigen mailadres, veel mensen nemen niet de moeite om ons beiden te mailen als het ons beiden aangaat). Mijn mail kijkt hij nooit, denk ik. Zou niet weten waarom, de mailgesprekken met mijn vriendinnen interesseren hem niet echt, zijn ook niet interessant voor mannen ;)
En mensen die mij mails zouden sturen die hij niet mag lezen, dat moeten ze dan maar niet doen. Ik snap ook niet waarom mensen diepe geheimen via de mail versturen, als mijn vriendinnen iets heel belangrijks en geheims moeten vertellen doen we dat face-to-face, maar ook dat zijn nooit hele diepe geheimen die mijn man niet zou mogen weten. Mijn man mailt sowieso amper prive, hij appt met zijn vrienden en hun vriendinnen/vrouwen, en ik heb geen whatsapp, dus dat kan ik niet volgen, en hoef ik ook niet. Als het belangrijk is, vertelt hij me wel wat er aan de hand is of wat ik echt moet weten wat tussen hen besproken is. Maar dat komt zeer zelden voor (alleen datums van verjaardagen die gevierd worden ofzo)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten