Tips om iets gezelligs samen te doen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Diannu
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2013 23:36

Tips om iets gezelligs samen te doen?

Berichtdoor Diannu » 20 nov 2013 14:23

Als mijn vriend en ik samen in het weekend zijn, weten we vaak niet iets 'nuttigs' te doen en doen we een beetje aan 'bankhangen'. Daar heb ik begin ik eigenlijk een beetje een hekel aan te krijgen. Mijn vriend en ik hebben verschillende meningen over wat nou leuk is etc. en daarom word het kiezen om iets 'nuttigs' te gaan doen moeilijk.

Hij houd van filmpje kijken, naar vrienden gaan, naar het strand of naar het bos gaan (allebei met mooi weer) en verder niet veel.

Ik hou ook wel van het strand en bos maar een spelletje doen, lekker lezen, rondje lopen/fietsen, naar de stad gaan, naar familie gaan vind ik ook leuk. Alleen houd mijn vriend niet zo van spelletjes, lezen en naar familie gaan.

Meestal heeft één van ons er geen zin in, dus word het de hele dag een beetje 'bankhangen' (en op de zondag natuurlijk naar kerk). Vooral nu het winter is vinden we het moeilijk om iets 'nuttigs' te verzinnen.

Hebben jullie ideeën, tips of dergelijk om iets gezelligs samen te kunnen doen?
Jesus is the Way, the Truth and the Life! <3

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tips om iets gezelligs samen te doen?

Berichtdoor Lalage » 20 nov 2013 17:47

Je hoeft toch niet altijd iets samen te doen. Ik vind het juist ook prettig als we allebei ons eigen gang gaan maar toch bij elkaar in de buurt zijn. Het lastige aan verkering hebben is dat altijd één van beiden niet thuis is, dan moet je eraan wennen dat je je toch zo kunt gedragen alsof je wel thuis bent. Dus dan ga jij lekker een boek lezen en hij doet ondertussen iets anders, geen probleem toch? Het hele weekend met elkaar iets doen is niet voor iedereen weggelegd. Het ene stel doet graag alles samen, bij (veel) anderen is het juist goed om ook apart dingen te doen en er later over aan elkaar te vertellen.

Wat me wel opvalt is dat 'geen zin' blijkbaar doorslaggevend is om iets niet te doen (of heb ik dat mis). Je kunt ook eens iets voor de ander over hebben en toch meegaan, ook al heb je geen zin. Waarschijnlijk valt het dan toch best mee en heb je best een leuke tijd met elkaar. Aan de andere kant herken ik wel wat: mijn man houdt ook niet van spelletjes (dus die speel ik hoogstens een keer met vrienden) en hij gaat ook meestal niet mee naar feestjes van mijn vrienden, terwijl ik zie dat sommige andere mannen dat wel doen. Ik vind dat niet erg, we laten elkaar daarin vrij.

Wat ik in jouw lijstje niet zie is boodschappen doen of het huishouden. Of woon je nog allebei bij je ouders? Dan is mijn tip: ga allebei op jezelf wonen voor je trouwt, zodat je weet dat je 't ook alleen kan redden én zodat je allebei hebt ervaren hoe het is om een huishouden alleen te draaien. Zo voorkom je dat later de ene persoon alles thuis doet en de ander dat niet eens door heeft. Maar goed, dat is weer een andere onderwerp ;)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Tips om iets gezelligs samen te doen?

Berichtdoor MissF » 20 nov 2013 18:58

Dat lijkt mij een nadeel van een relatie waarbij je elkaar alleen in het weekend ziet.
Wij woonden dicht bij elkaar. Eerste half jaar op loopafstand, daarna 3 of 4 km uit elkaar. Dus zagen we elkaar door de weeks 's avonds als we allebei vrij waren, en dan zaten we soms een hele avond bij zijn of mijn ouders te kletsen met hen of met broers/zussen die nog thuis woonden toen, of keken een filmpje, gingen even bij vrienden langs (vooral bij zijn vrienden was dat gewoon, even door de weeks langswippen bij elkaar).
Zaterdag overdag zagen we elkaar bijna nooit, mijn man had zijn bedrijf, ik mijn weekendbaan. Op zondag waren we veel buiten, ook in de winter, we hebben hele einden gelopen :)

En net wat Lalage zegt, je hoeft toch niet perse samen iets te doen? En zin maken, die zin gebruikte mijn moeder vroeger al, en vond ik toen stom, maar het is wel zo, soms is het prima om eens zin te maken om iets te gaan doen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Tips om iets gezelligs samen te doen?

Berichtdoor johannes1 » 20 nov 2013 22:01

misschien dit topic ook eens bekijken: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?f=5&t=26876
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Tips om iets gezelligs samen te doen?

Berichtdoor schelpje3 » 20 nov 2013 23:10

Diannu schreef:Als mijn vriend en ik samen in het weekend zijn, weten we vaak niet iets 'nuttigs' te doen en doen we een beetje aan 'bankhangen'. Daar heb ik begin ik eigenlijk een beetje een hekel aan te krijgen. Mijn vriend en ik hebben verschillende meningen over wat nou leuk is etc. en daarom word het kiezen om iets 'nuttigs' te gaan doen moeilijk.
Hij houd van filmpje kijken, naar vrienden gaan, naar het strand of naar het bos gaan (allebei met mooi weer) en verder niet veel.
Ik hou ook wel van het strand en bos maar een spelletje doen, lekker lezen, rondje lopen/fietsen, naar de stad gaan, naar familie gaan vind ik ook leuk. Alleen houd mijn vriend niet zo van spelletjes, lezen en naar familie gaan.
Hebben jullie ideeën, tips of dergelijk om iets gezelligs samen te kunnen doen?

Uhh, ik dacht juist dat verkering nu niet persé inhoudt om altijd iets nuttigs te doen?
Zo te lezen verschillen jullie dus nogal?
De kunst is om dan iets te zoeken wat jullie allebei leuk vinden. Of de ene zaterdag kijk jij een filmpje mee en de andere zaterdag doet hij een spelletje wat jij leuk vindt.
Zo is het in het huwelijk ook. Meer geven dan nemen. :wink:
Maar je hoeft echt niet allebei op hetzelfde moment van dezelfde dingen te houden.
En praten. Veel praten.
Succes!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Tips om iets gezelligs samen te doen?

Berichtdoor Mortlach » 21 nov 2013 10:05

Als je niet van spelletjes houdt, heb je de juiste spelletjes nog niet gevonden. Gewoon naar een speciaalzaak (geen speelgoedwinkel, maar bordspellenwinkel) en daar vind je gegarandeerd iets wat je echt wel leuk lijkt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Diannu
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2013 23:36

Re: Tips om iets gezelligs samen te doen?

Berichtdoor Diannu » 21 nov 2013 12:34

johannes1 schreef:misschien dit topic ook eens bekijken: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?f=5&t=26876



Bedankt voor jullie tips. Ik ga die ene tip van allebei iets voor onszelf doen zeker uitproberen in de praktijk :wink:
Inderdaad verschillen we van erg van interesses op dit gebied, ook wonen indd allebei nog thuis bij onze ouders. Op die site van een ander forum staan ook leuke dingen. Van het weekend ga ik het eens bespreken met mijn vriend :) Nogmaals bedankt :)
Jesus is the Way, the Truth and the Life! <3

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23583
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Tips om iets gezelligs samen te doen?

Berichtdoor Marnix » 21 nov 2013 13:46

Precies ik hou ook niet van alle spelletjes maar we hebben we spellen gevonden die we beiden leuk vinden. Af en toe gezellig samen op de bank is prima. En verder kan je toch af en toe wandelen, fietsen, een stad bezoeken, naar een museum enzovoorts?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Tips om iets gezelligs samen te doen?

Berichtdoor Arco » 22 nov 2013 14:02

Een paar Museumtips:

- Drents Museum te Assen: tot eind januari zijn daar enkele Dode Zee-rollen te zien. Naast deze rollen is veel informatie beschikbaar en veel objecten uit de eerste eeuw van onze jaartelling afkomstig uit het Beloofde Land. Met filmbeelden en uitvergroting van de stukjes Dode Zee-rollen is het interessant gemaakt.

- Museum Catharijneconvent te Utrecht: een heel compact museum over het christendom in Nederland. Er zijn veel beelden van allerlei heiligen, schilderijen van Bijbelse taferelen en goud/zilverwerk te zien. Je ziet de ontwikkeling van het christendom.

- Rijksmuseum te Amsterdam: tot eind dit jaar met de ING-pas is veel korting te krijgen. Een goed ingericht museum over kunstwerken door de eeuwen heen in Nederland.

Ik ben geen museum liefhebber, maar deze musea hebben mij doen verrassen. En met vermelding van deze musea heb ik geen voordeel. :D
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten