Man doet me pijn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
janneke7337
Sergeant
Sergeant
Berichten: 291
Lid geworden op: 08 nov 2007 12:11

Re: Man doet me pijn

Berichtdoor janneke7337 » 10 nov 2014 16:16

Ik zou de kerk laten weten alleen een gesprek aan te gaan op jouw voorwaarden.
Overleg met jouw behandelaar en laat jouw behandelaar op papier zetten dat het psychisch niet verantwoord is zo'n gesprek met de hele rambam aan te gaan.
Toon dit de kerkenraad en geef aan dit medisch advies op te willen volgen.

Tevens, zeg een gesprek aan te gaan met de kerkenraad met jouw behandelaar erbij, dus een ouderling/diaken, jij en jouw behandelaar.

Je moet voor jezelf opkomen, je niet laten ondersneeuwen, zeker niet door de kerk.

Alle stappen alleen nemen met je behandelaar.

Geloofd jouw behandelaar je niet? Ga naar een andere die wel meelevend is.

Aangaande de scheiding, je kunt dit ook regelen via een mediator, bijvoorbeeld scheidingscentrum Nederland, is over het algemeen wat rustiger...

anonymous1988

Re: Man doet me pijn

Berichtdoor anonymous1988 » 11 nov 2014 13:13

Ik heb inderdaad aangegeven dat ik een gesprek op mijn voorwaarden wil... Dan zeggen ze dat ik te standvastig en volhardend ben...
De vader van mijn kind heeft dat eerder in een gesprek een keer gezegd... Dat ik dat ben en dat lijken ze nu steeds tegen mij te gebruiken... Ik ben de boeman en hij is degene die het goed doet ondanks dat zijn verhaal steeds weer anders is... Mijn verhaal blijft hetzelfde maar dat geloven ze niet want de persoon die in mijn verhaal naar boven komt zien ze niet in hem...
Niemand (binnen de kerk en zijn familie) lijkt mij te geloven en dus staan ze volledig achter hem... Omdat hij het goed wil hebben...

Gebruikersavatar
janneke7337
Sergeant
Sergeant
Berichten: 291
Lid geworden op: 08 nov 2007 12:11

Re: Man doet me pijn

Berichtdoor janneke7337 » 12 nov 2014 10:01

Maar als je er een medisch advies aan kunt hangen dat je het op jouw voorwaarden wilt, kunnen ze niet anders dan het accepteren, immers ze zullen een medisch advies niet kunnen negeren.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Man doet me pijn

Berichtdoor Mortlach » 12 nov 2014 12:20

Typisch, het zou het verhaal van mijn vrouw kunnen zijn. Een hork van een man getrouwd maar die erg goed was in de schone schijn ophouden en mensen manipuleren. Toen mijn vrouw wilde scheiden, werd ze ook langs alle kanten onder druk gezet. Het was tegen Gods wil, ze zou voor altijd alleen moeten blijven, mensen van wie ze dacht dat het vrienden waren lieten haar keihard vallen.

Ze is uiteindelijk toch gescheiden en nu gewoon weer gelukkig (met mij). Die kerk heeft ze ook de rug toegekeerd.

Wat ik maar wel zeggen: die kerk loslaten is gewoon een zeer reeële optie. Je kunt later altijd nog kijken of je een andere gemeente kunt vinden waar je beter wordt behandeld.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bambi

Re: Man doet me pijn

Berichtdoor Bambi » 12 nov 2014 14:36

anonymous1988 schreef:Ik heb inderdaad aangegeven dat ik een gesprek op mijn voorwaarden wil... Dan zeggen ze dat ik te standvastig en volhardend ben...
De vader van mijn kind heeft dat eerder in een gesprek een keer gezegd... Dat ik dat ben en dat lijken ze nu steeds tegen mij te gebruiken... Ik ben de boeman en hij is degene die het goed doet ondanks dat zijn verhaal steeds weer anders is... Mijn verhaal blijft hetzelfde maar dat geloven ze niet want de persoon die in mijn verhaal naar boven komt zien ze niet in hem...
Niemand (binnen de kerk en zijn familie) lijkt mij te geloven en dus staan ze volledig achter hem... Omdat hij het goed wil hebben...

Ik denk niet dat het door zijn verhalen komt.
Hier zie je eerder het gevaar van het wetticisme.
Hij wil het volgens de regels, dus hij wordt gesteund en geloofd.
Jij wil het niet volgens de regels, dus jij bent volhardend in de zonde.

En zijn familie wil het beste voor hem, dus geloven en steunen ze hem automatisch.

Probeer je er niks van aan te trekken, maar blijf trouw aan jezelf.
En ook al geloven zij je allemaal niet, God weet het wel, Hij was er bij.
En daar gaat het om.
Vraag maar aan Hem of Hij je inzicht geeft in wat je moet doen en vraag of Hij je helpt om dat te bereiken.

Hier heb je nog een link over narcisme, daar staan precies de punten in die je over je 'ex' hebt verteld:

http://www.denarcist.nl/narcisme-kenmerken

anonymous1988

Re: Man doet me pijn

Berichtdoor anonymous1988 » 18 nov 2014 20:39

Hallo,

Ik wil jullie enorm bedanken voor de antwoorden die jullie me geven. Hierdoor heb ik toch een beetje het gevoel gehoord te worden.
De advocaat heeft nu alles eindelijk in gang gezet. Hij heeft een brief gehad en had tot vandaag om te reageren maar dit is (natuurlijk) niet gebeurd... Ik hoop echt dat het nu een beetje op gaat schieten want zit al een half jaar te wachten op het moment dat het eindelijk kan gaan beginnen...

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Man doet me pijn

Berichtdoor Mortlach » 19 nov 2014 18:16

Dat is gezien de omstandigheden goed nieuws.

Onthoud: om te trouwen zijn twee mensen nodig, om te scheiden maar eentje, als het echt niet anders gaat.

Succes en sterkte. Hopelijk verloopt het proces snel en wordt het niet nodeloos moeilijk gemaakt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Man doet me pijn

Berichtdoor BladeStraight » 21 nov 2014 12:00

Mortlach schreef:Wat ik maar wel zeggen: die kerk loslaten is gewoon een zeer reeële optie. Je kunt later altijd nog kijken of je een andere gemeente kunt vinden waar je beter wordt behandeld.


De kerk loslaten is een optie, maar God loslaten is nooit een optie.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Man doet me pijn

Berichtdoor Mortlach » 22 nov 2014 19:02

BladeStraight schreef:De kerk loslaten is een optie, maar God loslaten is nooit een optie.


Blijkbaar toch wel hoor. :-oo
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Man doet me pijn

Berichtdoor BladeStraight » 24 nov 2014 14:03

Wel, wie God verlaat heeft smart op smart te vrezen, maar die zal je waarschijnlijk al een aantal keren gehoord hebben. ;)
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Man doet me pijn

Berichtdoor Mortlach » 25 nov 2014 12:04

Ik zelf niet, want ik heb me na mijn tiende nooit meer ingelaten met georganiseerd christelijke geloof. Mijn vrouw zal het ongetwijfeld wel hebben gehoord van mensen die haar met intimidatie in het gareel probeerden te houden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Man doet me pijn

Berichtdoor mealybug » 25 nov 2014 13:24

BladeStraight schreef:Wel, wie God verlaat heeft smart op smart te vrezen, maar die zal je waarschijnlijk al een aantal keren gehoord hebben. ;)
Contradicteert dat niet met de voorzeggimg dat de gemeente vervolgd en gedood zou worden omwille van Zijn Naam?

En gaat het de gemiddelde spotter en/of atheist niet voor de wind?

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Man doet me pijn

Berichtdoor hettys » 25 nov 2014 19:02

BladeStraight schreef:Wel, wie God verlaat heeft smart op smart te vrezen, maar die zal je waarschijnlijk al een aantal keren gehoord hebben. ;)


Moet ik denken aan het boek.. Wie God verlaat heeft niets te vrezen. Maarten 't Hart.
In elke geval is het zo dat een ongelovige op aarde niets meer heeft te vrezen dan een gelovige. Een lang leven, gezond en wel met kinderen en kleinkinderen is aan de ongelovige net zo goed bedeeld dan aan een gelovig persoon.

Daarom is er zoveel verwezen naar de hel. Bij wijze van rechtvaardiging. Maar ja. die bestaat ook al niet.
Ook gif is geschapen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten