Romantisch dagje weg

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor schelpje3 » 17 okt 2013 14:06

Esther01 schreef:Haha nee me vriend is de volgende x de pineut...
maar ik ben eruit, s morgen naar een museum dan tussen door lekker lunchen ergens en smiddags naar de film
erna gezellig samen eten koken


iedereen thanx voor de tips

Veel plezier dan :D
Als je elkaar nog niet zo lang kent en je bent lekker verliefd, is een dagje al snel romantisch toch?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor Marnix » 17 okt 2013 14:41

schelpje3 schreef:Als wij met de auto weggaan, zijn we meteen de parkeerplek in onze wijk kwijt. ](*,)
Wij gebruiken de auto op zondag alleen in noodgevallen.


Tja, dat is een keuze. Maar als je toch graag naar het bos of het strand of zo wil moet je toch een keer de auto pakken en dan maar iets verder lopen voor je weer thuis bent. Als je toch al lekker aan het wandelen bent is dat ook niet zo erg. :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 okt 2012 13:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor Wim2600 » 17 okt 2013 15:54

Een dagje naar Veere, met een mooie herfstwandeling langs het Veerse Meer, en daarna een heerlijk etentje in 't Waepen van Veere: culinair verfijnd, maar toch betaalbaar. Een aanrader!

En als jullie in Veere toch te snel uitgekeken zouden zijn (het is tenslotte maar een zakdoek groot), doorrijden naar Middelburg.

Ze voorspellen voor zaterdag trouwens vrij zonnig weer bij een graad of zeventien. Prima wandelweer!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor schelpje3 » 17 okt 2013 19:47

Marnix schreef:
Tja, dat is een keuze. Maar als je toch graag naar het bos of het strand of zo wil moet je toch een keer de auto pakken en dan maar iets verder lopen voor je weer thuis bent. Als je toch al lekker aan het wandelen bent is dat ook niet zo erg. :)

Precies! En wij kiezen hier niet voor! De zondag wordt hier opgevuld met andere zaken, die wij belangrijker en fijner vinden dan een wandeling in een verder gelegen bos.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor LeChat » 17 okt 2013 21:36

Wim2600 schreef:Een dagje naar Veere, met een mooie herfstwandeling langs het Veerse Meer, en daarna een heerlijk etentje in 't Waepen van Veere: culinair verfijnd, maar toch betaalbaar. Een aanrader!

En als jullie in Veere toch te snel uitgekeken zouden zijn (het is tenslotte maar een zakdoek groot), doorrijden naar Middelburg.

Ze voorspellen voor zaterdag trouwens vrij zonnig weer bij een graad of zeventien. Prima wandelweer!


Strak plan, maar niet direct in het midden van Nederland hè :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor Marnix » 18 okt 2013 08:31

schelpje3 schreef:[
Precies! En wij kiezen hier niet voor! De zondag wordt hier opgevuld met andere zaken, die wij belangrijker en fijner vinden dan een wandeling in een verder gelegen bos.


Middagslaapjes? Grapje ;-)

Maar oke, dan moet je op zaterdag gaan :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor schelpje3 » 18 okt 2013 10:49

Nee, geen dutjes, ik heb weinig slaap nodig.
Op mijn leeftijd is een boswandeling niet meer romantisch Marnix, maar een must (om fit te blijven).
En dan het liefst op mijn snelle renschoentjes.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor MissF » 18 okt 2013 10:54

Een boswandeling IS ook niet romantisch, dat maak je romantisch, en dat kan als je 15 bent, als je 30 bent, als je 50 bent en als je 80 bent.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor schelpje3 » 18 okt 2013 10:57

MissF schreef:Een boswandeling IS ook niet romantisch, dat maak je romantisch, en dat kan als je 15 bent, als je 30 bent, als je 50 bent en als je 80 bent.

Hoe dan, als je man niet van het romantische is? :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor Evelien » 18 okt 2013 12:19

Je man niet van het romantische is? Elke man houd van romantiek.

1. romantisch
romantisch bijv.naamw.Uitspraak: [roˈmɑntis] als je alleen aan lieve en fijne dingen denkt Voorbeeld: `een romantisch etentje bij kaarslicht`Antoniem: realistisch ...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/romantisch

:wink:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor Marnix » 18 okt 2013 12:43

Tja... jullie doen dus nooit iets samen? Zo ja, dan kan het toch? Het kan romantisch zijn maar is ook gewoon leuk en lekker. En als hij helemaal niet van wandelen houdt ga je gewoon alleen :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor Evelien » 18 okt 2013 12:44

Marnix schreef:Tja... jullie doen dus nooit iets samen? Zo ja, dan kan het toch? Het kan romantisch zijn maar is ook gewoon leuk en lekker. En als hij helemaal niet van wandelen houdt ga je gewoon alleen :)


:mrgreen: 8)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor schelpje3 » 18 okt 2013 13:03

Marnix schreef:Tja... jullie doen dus nooit iets samen? Zo ja, dan kan het toch? Het kan romantisch zijn maar is ook gewoon leuk en lekker. En als hij helemaal niet van wandelen houdt ga je gewoon alleen :)

Nee Marnix en Evelien, mijn echtgenoot is eerder praktisch dan romantisch ingesteld.
En natuurlijk doen we dingen samen, anders zou het een treurige boel worden.
Maar ook bewust wel eens dingen apart. Ik houd van een mooi concert of slenteren in een museum, hij niet.
Hij gaat liever een wedstrijdje voetbal kijken bij de lokale Fjes (of die andere lettertjes).
Na zo'n lange tijd huwelijk kan ik wel adviseren om niet altijd alles samen te doen, tenzij je iets allebei erg leuk vindt natuurlijk, maar ook apart op stap te gaan. Met een vriend(in) bijv.
Maar hij neemt regelmatig bloemen voor me mee, zelfs de dag van onze verloving vergeet hij nooit. :8>
Wat wij samen doen is hardlopen, stuk fietsen, klussen, uit eten doen we eigenlijk altijd met het hele gezin.
Misschien ben ik ook niet zo romantisch (meer) :-k
Ik vind het eigenlijk belangrijker om er voor elkaar te zijn, trouw te blijven.
Diverse huwelijken van leeftijdsgenoten/familieleden/vrienden zijn al beëindigd, vanwege overlijden of scheiding.
Dat zet je eigen huwelijk dan ook in een ander daglicht hoor, vinden wij.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor Evelien » 18 okt 2013 13:44

Er word toch ook nergens gezegd dat je alles samen moet doen?

Wij vinden het juist heerlijk om dingen apart te doen. Gisteravond ben ik bijv. alleen naar een LETS-bijeenkomst geweest, terwijl we er samen lid van zijn.

Vanavond zitten we heerlijk tegen elkaar aan, op de bank en zit de een misschien wel een krant/tijdschrift te lezen terwijl de ander een filmpje aan het kijken is.

@Schelpje, hij neemt bloemen voor je mee... dat is niet romantisch? :-k

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor meribel » 18 okt 2013 14:04

ik vind bloemen meenemen en je verlovingsdag onthouden al heel romantisch hoor,
'k zou zelf niet eens weten welke dag dat was.

en mijn trouwdag herinner ik me ook enkel als mijn man me eraan herinnert.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten