Romantisch dagje weg

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor MissF » 16 okt 2013 12:15

Echt goedkoop is inderdaad de natuur. Wij wandelden urenlang, toen we nog (geen) verkering hadden, door de bossen. En daarna op een terrasje (maar binnen in een restaurantje is ook heerlijk) wat drinken.

Ooit hebben wij een dagje Amsterdam gedaan, met de museumboot. Dat was echt geweldig. Kun je uitstappen bij elk museum waar je heen wilt. wij hebben het in de kerstvakantie gedaan, en het regende pijpenstelen. Maar dat maakte niet eens uit, in de boot zit je droog, in de musea ook. Maar dan moet je wel van musea houden
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor schelpje3 » 16 okt 2013 12:19

MissF schreef:Echt goedkoop is inderdaad de natuur. Wij wandelden urenlang, toen we nog (geen) verkering hadden, door de bossen. En daarna op een terrasje (maar binnen in een restaurantje is ook heerlijk) wat drinken.

Ooit hebben wij een dagje Amsterdam gedaan, met de museumboot. Dat was echt geweldig. Kun je uitstappen bij elk museum waar je heen wilt. wij hebben het in de kerstvakantie gedaan, en het regende pijpenstelen. Maar dat maakte niet eens uit, in de boot zit je droog, in de musea ook. Maar dan moet je wel van musea houden

Doen jullie dat niet meer MissF?
Wij eigenlijk zelden, wel toen de kinderen nog klein waren, maar eigenlijk niet vaak met zn 2tjes.
Toch maar eens doen. :-k

Esther01
Verkenner
Verkenner
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 feb 2012 14:38

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor Esther01 » 16 okt 2013 12:27

Het bos had ik dus eerst zelf ook in me hoofd maar het heeft hier zoveel geregend
dat alles drassig nat en vies is.
dus dat vind ik niet een super geschikt iets.
ik wil zowizo wel na de bios en de film draait pas om half vier
dus voor die tijd wilde ik iets leuks doen.

Een musea fan zijn we geen van bijde
daarnaast is het gelders museum dag dan kun je op Veel plekken voor een euro naar binnen dus dan is het ook weer mega druk

Et blijft piekeren ik heb ook aan ontbijten bij la place gedacht maar wat doen we tussen door....

Esther01
Verkenner
Verkenner
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 feb 2012 14:38

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor Esther01 » 16 okt 2013 12:36

O ja en we moeten 's avonds op visite dus daarom wilde ik het redelijk in de omgeving houden
zodat we niet eerst een uur of langer moeten rijden.

auto of ov maakt me verder niet uit eigenlijk

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor Marnix » 16 okt 2013 13:13

Welke omgeving?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor MissF » 16 okt 2013 13:52

Schelpje, in het bos wandelen doen we nog bijna wekelijks, maar dan met zijn vieren. We wonen op loopafstand van de bossen, dus op zondag gaan we er regelmatig even heen.
wat we echt samen doen is 1 keer per jaar winkelen (ik winkel veeeeeeel vaker, voor mijn man blijft het bij die ene keer :mrgreen: ) en elk jaar samen een weekendje weg, en dan gaan we meestal de zaterdag wel naar een museum o.i.d.
En uit eten, dat doen we ook nog wel eens.
Samen naar de film trekt mij helemaal niet (meer), ik praat liever me 'em en dat lukt niet in de bios :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor schelpje3 » 16 okt 2013 13:57

MissF schreef:Schelpje, in het bos wandelen doen we nog bijna wekelijks, maar dan met zijn vieren. We wonen op loopafstand van de bossen, dus op zondag gaan we er regelmatig even heen.
wat we echt samen doen is 1 keer per jaar winkelen (ik winkel veeeeeeel vaker, voor mijn man blijft het bij die ene keer :mrgreen: ) en elk jaar samen een weekendje weg, en dan gaan we meestal de zaterdag wel naar een museum o.i.d.
En uit eten, dat doen we ook nog wel eens.
Samen naar de film trekt mij helemaal niet (meer), ik praat liever me 'em en dat lukt niet in de bios :)

O leuk dat jullie dat nog doen. Al wandelend kom je vaak tot goede gesprekken denk ik.
Wij moeten in de auto stappen om een bos te bereiken.
Winkelen doen we niet zo vaak samen, alleen naar de bouwmarkt :mrgreen:
Ik heb nog een verjaardagskadootje liggen, 2 entreekaartjes voor het Rijksmuseum, dus daar hopen we binnenkort samen naar toe te gaan.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor Marnix » 16 okt 2013 15:36

Wij doen dat ook vaak, op zondagmiddag bijvoorbeeld, even heerlijk de hei op of het bos is.

En tja, als je daar een stukje voor moet rijden is dat toch ook geen punt? Klein stukje rijden en dan naar het strand, het bos, wat dan ook.... Heerlijk. Op een zonnige lentedag als alles tot bloei komt, op een zwoele zomerdag als het gonst van leven, een mooie herfstdag, met al die oranje tinten, paddestoelen..... of op een koude winterdag met sneeuw, ijs en oorverdovende stilte :) Heerlijk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor schelpje3 » 16 okt 2013 15:41

Marnix schreef:Wij doen dat ook vaak, op zondagmiddag bijvoorbeeld, even heerlijk de hei op of het bos is.

En tja, als je daar een stukje voor moet rijden is dat toch ook geen punt? Klein stukje rijden en dan naar het strand, het bos, wat dan ook.... Heerlijk. Op een zonnige lentedag als alles tot bloei komt, op een zwoele zomerdag als het gonst van leven, een mooie herfstdag, met al die oranje tinten, paddestoelen..... of op een koude winterdag met sneeuw, ijs en oorverdovende stilte :) Heerlijk.

Als wij met de auto weggaan, zijn we meteen de parkeerplek in onze wijk kwijt. ](*,)
Wij gebruiken de auto op zondag alleen in noodgevallen.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor meribel » 16 okt 2013 15:55

Maar als je die auto daarom enkel voor de deur laat staan heb je er ook weinig aan,
Is greenwheals dan niet beter wat? altijd een vaste plek.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor meribel » 16 okt 2013 18:32

@esther,

je kan ook naar de middagfilm en dan gezellig uit eten ( of samen koken )

Esther01
Verkenner
Verkenner
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 feb 2012 14:38

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor Esther01 » 16 okt 2013 21:33

Middag film is inderdaad de bedoeling, Alleen 's avonds hebben we dus weinig tijd ivm een verjaardag
Dus wil ik over dag nog wat leuks

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant
Berichten: 372
Lid geworden op: 14 jul 2013 11:33
Locatie: Leiden

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor EenVasteBurcht » 17 okt 2013 00:32

Kan vriendlief niet wat bedenken dan? Hij mag toch ook wel eens wat initiatief tonen ;)

Een dagje in een stad rondkijken lijkt mij toch echt het leukste, zelfs als het regent is het onder de paraplu heel gezellig. Dagje Utrecht? Dagje Nijmegen? Of wat verder wellicht een dagje Amsterdam? Kan erg leuk zijn.

Gebruikersavatar
janneke7337
Sergeant
Sergeant
Berichten: 291
Lid geworden op: 08 nov 2007 12:11

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor janneke7337 » 17 okt 2013 07:20

Esther01 schreef:Middag film is inderdaad de bedoeling, Alleen 's avonds hebben we dus weinig tijd ivm een verjaardag
Dus wil ik over dag nog wat leuks

Openluchtmuseum?
Dierentuin? Je hebt er 3 in de buurt, Amersfoort, Arnhem en Rhenen.
Kasteel Doorwerth?
Muiderslot met vervolgens bezoek aan Pampus?
Aviodrome in Lelystad? (aanrader)
Heilige landstichting?
Klompenpad op de Veluwe lopen?
Paleis het Loo?


Overigens vind ik de Bios nu niet zo romantisch, in tegendeel zelfs...

Esther01
Verkenner
Verkenner
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 feb 2012 14:38

Re: Romantisch dagje weg

Berichtdoor Esther01 » 17 okt 2013 14:03

Haha nee me vriend is de volgende x de pineut...
maar ik ben eruit, s morgen naar een museum dan tussen door lekker lunchen ergens en smiddags naar de film
erna gezellig samen eten koken


iedereen thanx voor de tips


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 38 gasten