Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 aug 2014 20:35

Och arm kind.. volle bak werkjes maken! Hier ook een aap hoor... tjah.. sommige kids hebben dat. Verwacht nog wel dat et weer gaat komen.

Maar die gekke juf... laat die kindjes lekker de eerste week overal rommelen! M moest alleen een kaars maken voor op de taart maar dat kwam omdat hij in augustus jarig was.....

Anders de morgens alleen? Wordt hier veel gedaan...opbouwen richting de hv en dan volle bak met de kerst...

Start je direct met ors als hij spuugt? K heb et nu standaard voor m ook in huis omdat die veel aan de diarree is en slecht drinkt.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor trijntjejohanna » 24 aug 2014 20:50

hij heeft hier normaal 2 lange dagen en 3 korte dagen. De dinsdag is hij wel de lange dag naar school geweest, zodat hij met de rest kon meedoen wat betreft de eerste keer op school eten. Donderdags zou hij alleen 's middags maar toen uiteindelijk besloten de hele dag thuis te houden. Achteraf hoorde ik dat de directrice had gezegd dat ze het liever niet hadden en liever dan alleen de middag.. dus heb haar maar gemaild en Manoëls situatie uitgelegd en gezegd dat het vast nog vaker voorkomt.

Werkjes maken was ook nog niet verplicht, ze boden het aan, maar wilde hij niet, dan prima.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 aug 2014 21:34

oooh.. haha.. wilde al zeggen.. arme kinderen in die klas :) sommigen zullen het vast fantastisch vinden! maar de mijne past ervoor hoor! jongens en knutselen... alleen wil hij het als het met veeeeeeel lijm mag, of als het verven betreft :)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor trijntjejohanna » 24 aug 2014 21:37

Manoël houdt van verven en kleuren! Verder vooral van buiten spelen :lol:

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 25 aug 2014 09:27

Hier wel een knutselaar en ik moet zeggen dat hij er ook wel aanleg voor heeft. Meer dan zijn zusje. Die doet het vooral voor het plezier. H maakt echt mooie dingen.

Qua zindelijkheid daar wacht ik nog even mee. Het begint hem nu pas te interesseren, maar hij heeft het niet eens door dat hij nat is. Volgende vakantie maar weer een poging wagen.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Dippie » 25 aug 2014 11:29

paprikameisje2 schreef:oooh.. haha.. wilde al zeggen.. arme kinderen in die klas :) sommigen zullen het vast fantastisch vinden! maar de mijne past ervoor hoor! jongens en knutselen... alleen wil hij het als het met veeeeeeel lijm mag, of als het verven betreft :)


Waarom anders arme kinderen in die klas? Ze zitten toch niet alleen op school om te spelen? En ze hebben 6 weken vakantie gehad. Ik vind het niet meer dan normaal dat ze dan weer lekker werkjes gaan maken..De juf hoeft toch niet nog een week alleen spelen in te lassen? Snap dat niet zo goed..
Afbeelding

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor MissF » 25 aug 2014 11:30

Werkjes vindt Jurian ook helemaal niks, thuis knutselt hij best graag, maar een echte creatieveling is ie gewoon niet. Hij bouwt ingenieuze bouwwerken van lego, hij meet en spijkert zelf een hele garage van hout in elkaar, maar kleuren en plakken is zijn ding niet. Daarom ben ik toch wel erg blij dat hij lekker naar groep 3 gaat.

Lijkt me lastig TJ, om je kind zo weg te moeten brengen, als hij niet wil :( Hopelijk gaat het snel beter.

We genieten hier nog van een weekje vakantie. Ik denk dat we erg moeten wennen volgende week. We slapen heerlijk uit (kids komen na half 8 bij mij in bed, en dan liggen we er lekker nog een half uurtje in met zijn drietjes), uitgebreid in pyjama ontbijten, en ze spelen zo ontzettend leuk samen. Frederiek zal zich wel stierlijk gaan vervelen als Jurian elke dag weg is, ze heeft ook het idee dat ze heel vaak naar de peuterspeelzaal zal gaan, maar steeds leg ik weer uit dat het maar 1 ochtend is. en dan is ze boos:' Jaha, dat heb je al zo vaak gezegd, dat weet ik wel'. Maar even later vertelt ze aan Jan en Alleman dat ze volgende week ook de hele week naar school gaat. We zullen zien hoe het gaat :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 25 aug 2014 11:59

Dippie schreef:
Waarom anders arme kinderen in die klas? Ze zitten toch niet alleen op school om te spelen? En ze hebben 6 weken vakantie gehad. Ik vind het niet meer dan normaal dat ze dan weer lekker werkjes gaan maken..De juf hoeft toch niet nog een week alleen spelen in te lassen? Snap dat niet zo goed..


Nou ik wel, groep 1. Kom op zeg. Laat ze eerst even wennen!?

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor liefie » 25 aug 2014 13:59

Tj beterschap! En hopelijk kan hij snel weer naar school en is hij het zo gewend komt best goed.

Logeren doet Nina regelmatig bij mijn ouders vind ze helemaal geweldig (wij zijn dan vaak gewoon thuis) Oppas hebben we eigenlijk bijna nooit nodig we nemen Nina overal mee naar toe gaat altijd super goed.
Over een kleine 3 weken trouwt mijn zusje en daar zijn ook allemaal al plannen dat Nina daar gaat logeren :lol:
Wij vinden het niet erg en zolang Nina er van geniet vinden wij het allemaal best.

Nina is over 3 weken bruidsmeisje ik ben benieuwd hoe ze het gaat vinden ze heeft het er heel veel over en elke kerk die we tegen komen vraagt ze is dit de trouwkerk :D

Gisteren is Nina mee naar de kerk geweest en dat ging eigenlijk erg goed erna moest ze wel haar energie kwijt en bleef ze gek doen en rond rennen. Na het eten 's avonds vroeg ik waar ben je vanmorgen nou geweest in de kermis was haar antwoord :lol:

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 25 aug 2014 15:24

@ evelien Hoe gaat het met S en het praten? Merk je verschil door de buisjes?

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Saskia » 25 aug 2014 17:51

@ajl: Hoe is de vakantie gegaan? Hoe vonden de kinderen het? En jij zelf ook wel aan je rust toegekomen?

R was zo goed als zindelijk, maar gistermorgen raakte ze ineens aan de diarree en heb ik ze weer een hele dag luiers aan gedaan. Vandaag zo'n beetje half en half op de pot gezeten, hopelijk blijft het goed gaan.

De afgelopen weken heb ik veel NL bezoek gehad, dus ze is steeds meer nederlandse woordjes gaan zeggen. Een vrijwilliger had haar ' Opent uwe mond' geleerd, dus daar zat ze vanavond aan tafel steeds de eerste regel van te zingen. Totdat ze ineens bedacht dat het niet alleen om opa (opent) kon gaan en ze roept: oma ook! Vervolgens zingt ze even hard verder: Oma uwe mond! :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 25 aug 2014 19:07

@Ajl, niet echt :(

@Saskia, hihi geweldig. En wat leuk zeg dat ze wat Nederlandse woordjes kent. PRaat je tegen haar soms Nederlands? Wat vervelend van die diarree.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 aug 2014 19:11

Dippie schreef:Waarom anders arme kinderen in die klas? Ze zitten toch niet alleen op school om te spelen? En ze hebben 6 weken vakantie gehad. Ik vind het niet meer dan normaal dat ze dan weer lekker werkjes gaan maken..De juf hoeft toch niet nog een week alleen spelen in te lassen? Snap dat niet zo goed..


Ik weet niet hoe jij een eerste dag met kleuters groep 1 voor je ziet die de eerste dag op school zijn. Mijn M heeft samen met mij een uurtje gekeken voor de vakantie en dat was het. Dus soort van rondleiding door de school, hoe werkt de wc, waar hangt mijn jas, wat is de fruittas... alles op een tempo van een slak omdat de kinderen het zelf moeten doen en dan ook nog eisen dat ze moeten werken ipv een spelletje of spelen in de huishoek of bouwhoek? ALles wat kinderen op school doen is leren, is het niet leren tav knippen en plakken is het wel sociale vaardigheden leren. Hier starten ze volgende week met verplichte werkjes, dus knip en plak gedoe.. daarnaast staat er altijd verplicht puzzelen op programma etc.. zo wisselen ze dat af.
Inmiddels weet ik wel dat die eerste week school ontzettend vermoeiend is... en de tweede nog erger en de derde helemaal! dus wat dat betreft.... Lekker laten 'spelen' leren dus :)

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 25 aug 2014 19:25

Vervelend evelien!

@ saskia wij hebben een fijne vakantie gehad, dank je! Kids vonden het geweldig. H was woest dat wij naar huis gingen, terwijl het best fris was en ook nog wel aardig wat regen.
Ben wel uitgerust, moet ook wel, want ik word vrijdag geopereerd en moet 6 dagen blijven :?

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Boerin » 25 aug 2014 19:41

Dippie schreef:
Waarom anders arme kinderen in die klas? Ze zitten toch niet alleen op school om te spelen? En ze hebben 6 weken vakantie gehad. Ik vind het niet meer dan normaal dat ze dan weer lekker werkjes gaan maken..De juf hoeft toch niet nog een week alleen spelen in te lassen? Snap dat niet zo goed..

Goeie ouwe tijd toen je in de eerste en tweede klas van de kleuterschool alleen maar hoefde te spelen. Als ik zie wat die van mij nou alweer moest doen op de eerste schooldag in groep 2, gelukkig kon ik 't 'm nog even uitleggen. De instructie staat erboven, maar hij kan niet lezen natuurlijk, handig, vooral als je er 3 naar de klas moet brengen, waarvan een naar een andere school. Ik vond die scholen vroeger veel beter en gestructureerder, ook de vorige waar ze zaten overigens. Hier is het zo'n rommeltje, zoek het maar uit en ga maar wat doen en de juf zit nog een kwartier met ouders te kleppen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten