Hoe verwerk jij liefdesverdriet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Markie
Majoor
Majoor
Berichten: 1603
Lid geworden op: 27 sep 2002 20:42
Locatie: Overal en nergens

Berichtdoor Markie » 26 okt 2003 18:12

T gaat nu allemaal best aardig.

Wat cc zegt is juist.Zij was zeker niet de ware anders had ze me dit nooit aan kunnen doen.

Toch heb ik altijd gedacht dat ze het wel was en dan komt het hard aan zoiets.

Maar gelukkig heb mensen om me heen die me willen helpen enzo, en heb k weer een paar vrienden enzo.Had k eerst ook niet meer.
M'n ex was nogal jaloers ook en wilde niet da'k teveel contacten had met andere meiden.Ze dacht waarschijnlijk dat ik net zo was als haar. :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 26 okt 2003 18:21

Hoho, niet te snel oordelen over een ex. Ik vind het wel een misselijke streek om zo tekeer te gaan over ex-en. Niet alleen persoonlijk naar jouw toe maar ook naar de anderen die daar zo over denken.

Gebruikersavatar
Markie
Majoor
Majoor
Berichten: 1603
Lid geworden op: 27 sep 2002 20:42
Locatie: Overal en nergens

Berichtdoor Markie » 26 okt 2003 18:31

Evelien schreef:Hoho, niet te snel oordelen over een ex. Ik vind het wel een misselijke streek om zo tekeer te gaan over ex-en. Niet alleen persoonlijk naar jouw toe maar ook naar de anderen die daar zo over denken.


Misschien dat je het minder misselijk zou vinden als je wist wat er gebeurd was.Daar wordt je pas misselijk van.

En wie kent z'n ex beter dan degene die er alles mee gedeeld heeft?

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 26 okt 2003 18:36

Evelien schreef:Hoho, niet te snel oordelen over een ex. Ik vind het wel een misselijke streek om zo tekeer te gaan over ex-en. Niet alleen persoonlijk naar jouw toe maar ook naar de anderen die daar zo over denken.


wat heb je tegen hem?zowel op de chat als hier?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 26 okt 2003 19:03

Markie schreef:
Evelien schreef:Hoho, niet te snel oordelen over een ex. Ik vind het wel een misselijke streek om zo tekeer te gaan over ex-en. Niet alleen persoonlijk naar jouw toe maar ook naar de anderen die daar zo over denken.


Misschien dat je het minder misselijk zou vinden als je wist wat er gebeurd was.Daar wordt je pas misselijk van.

En wie kent z'n ex beter dan degene die er alles mee gedeeld heeft?


Wees dan gewoon de beste en ga gewoon geen dingen zeggen waarvan je later spijt van krijgt.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 26 okt 2003 19:04

essieee schreef:
Evelien schreef:Hoho, niet te snel oordelen over een ex. Ik vind het wel een misselijke streek om zo tekeer te gaan over ex-en. Niet alleen persoonlijk naar jouw toe maar ook naar de anderen die daar zo over denken.


wat heb je tegen hem?zowel op de chat als hier?


Daar gaat het hier niet over essiee

Gebruikersavatar
Markie
Majoor
Majoor
Berichten: 1603
Lid geworden op: 27 sep 2002 20:42
Locatie: Overal en nergens

Berichtdoor Markie » 26 okt 2003 19:08

Evelien schreef:
essieee schreef:
Evelien schreef:Hoho, niet te snel oordelen over een ex. Ik vind het wel een misselijke streek om zo tekeer te gaan over ex-en. Niet alleen persoonlijk naar jouw toe maar ook naar de anderen die daar zo over denken.


wat heb je tegen hem?zowel op de chat als hier?


Daar gaat het hier niet over essiee


Zo kwam het alleen wel over Evelien.sorry als ik het verkeerd had :wink:

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 26 okt 2003 20:04

Evelien schreef:Hoho, niet te snel oordelen over een ex. Ik vind het wel een misselijke streek om zo tekeer te gaan over ex-en. Niet alleen persoonlijk naar jouw toe maar ook naar de anderen die daar zo over denken.


Beetje slap geklets dit Evelien... Als je vrienin vreemdgaat is ze gewoon een stomme hoer en is ze je heel zeker niet waard! (tenminste, zo zie ik dat)

Als je daar vervolgens boos om wordt is goed en terecht. (leef je eens in...) Zou je het er bij laten zitten dan ben je een laffe slappeling, en zo heeft Markie zich iig niet betoond! Tekeer gaan (tot op zekere hoogte, wat mij betreft ligt de lat hoog) over een ex is dan terecht en gewoon nodig.

Natuurlijk is het een flinke teleurstelling, maar 1 ding is zeker: ze verdient 'm niet!! Op korte termijn is het gewoon ***. Echter ben ik er van overtuigt dat je er op lange termijn beter van wordt (dat verhaal van 'de ware' ed, ook is het beter dat je er nu achter komt ipv wanneer je getrouwd zou zijn).

Gebruikersavatar
Markie
Majoor
Majoor
Berichten: 1603
Lid geworden op: 27 sep 2002 20:42
Locatie: Overal en nergens

Berichtdoor Markie » 26 okt 2003 23:40

Cybercurse schreef:
Evelien schreef:Hoho, niet te snel oordelen over een ex. Ik vind het wel een misselijke streek om zo tekeer te gaan over ex-en. Niet alleen persoonlijk naar jouw toe maar ook naar de anderen die daar zo over denken.


Beetje slap geklets dit Evelien... Als je vrienin vreemdgaat is ze gewoon een stomme hoer en is ze je heel zeker niet waard! (tenminste, zo zie ik dat)

Als je daar vervolgens boos om wordt is goed en terecht. (leef je eens in...) Zou je het er bij laten zitten dan ben je een laffe slappeling, en zo heeft Markie zich iig niet betoond! Tekeer gaan (tot op zekere hoogte, wat mij betreft ligt de lat hoog) over een ex is dan terecht en gewoon nodig.

Natuurlijk is het een flinke teleurstelling, maar 1 ding is zeker: ze verdient 'm niet!! Op korte termijn is het gewoon ***. Echter ben ik er van overtuigt dat je er op lange termijn beter van wordt (dat verhaal van 'de ware' ed, ook is het beter dat je er nu achter komt ipv wanneer je getrouwd zou zijn).


Helemaal mee eens.Al is het moeilijk omdat je het niet kán en wil geloven in het begin.
En ja zeggen dat je spijt hebt is makkelijk.Maar wie zegt mij dat dat echt is?
Ik kan het niet geloven als het enkele dagen gezegd wordt nádat ze het bed met een ander gedeeld heeft.Lijkt me wel erg sterk.Dan komt bij mij de gedachte boven dat het ergens anders om te doen is, als je begrijpt wat ik bedoel.

Temeer als zoiets gebeurd is nadat het pas enkele weken uit was tussen ons.

Dan kán ik niet meer geloven dat de liefde echt was ook.

Maar k zal er maar over stoppen nu hier.Misschien dat je nu een beetje een idee krijgt waar het allemaal om draait ook.

Ik zeg zoiets niet zomaar ook.Vooral niet op een plaats als hier.
Hoop dat je je dat in kunt denken, maar dat is vrij moeilijk denk ik als je het zelf nooit meegemaakt hebt.

Ik gun je het ook niet dát je het ooit meemaakt, want kan je alleen maar vertellen dat je erdoor geknakt wordt mentaal, en dat je je vertrouwen in mensen volledig kwijtraakt door zoiets.

Zie het dan maar weer terug te krijgen.Dat is een heel proces, waar ik nu in zit en dat versneld wordt door mensen die wél betrouwbaar zijn en waar je je verhaal aan kwijt kunt.Die je ook begrijpen, soms mede omdat ze het zelf meegemaakt hebben.

Als een verkering uitgaat allá, alleen de manier waarop, dát maakt veel verschil.Voor mij tenminste wel.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 27 okt 2003 08:08

Ik ga hier toch ook niet mijn ex-liefde rond bazuinen???

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 okt 2003 08:11

Evelien schreef:Ik ga hier toch ook niet mijn ex-liefde rond bazuinen???


het is ook niet verplicht hoor..... maar ik kan me best wel voorstellen dat dat soms wel gebeurt... ik keur het goed, tot op zekere hoogte.....


lees hier ook verder: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=2644

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 okt 2003 08:27

Evelien schreef:Hoho, niet te snel oordelen over een ex. Ik vind het wel een misselijke streek om zo tekeer te gaan over ex-en. Niet alleen persoonlijk naar jouw toe maar ook naar de anderen die daar zo over denken.


ik ednk dat het ook te maken heeft met frustraties en de enorm grote teleurstelling.. en hoe je dan soms ook probeert het tegen te houden.. het lukt niet altijd.. ik denk alleen wel dat je er over moet nadenken tegen wie je het allemaal zegt.. en het niet zomaar overal rond te bazuinen... misschien juist hier op het forum.. als anderen je ex toch niet kennen en dan even stoom afblazen?!?! ik weet het nietn hoor .. tis maar een ideetje....

Gebruikersavatar
Calvin
Sergeant
Sergeant
Berichten: 309
Lid geworden op: 18 okt 2002 12:34
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 27 okt 2003 09:09

Markie,

Ooit was je verliefd op haar en was zij voor jou HET meisje. Je kon waarschijnlijk (en hopelijk) geen kwaad over haar horen. Op één of andere manier ben je teleurgesteld in haar en heeft ze je pijn gedaan.

Ik vind het persoonlijk niet fair om dat op een forum rond te bazuinen. Al was het alleen maar om haar te respecteren, omdat je ooit van haar gehouden hebt en de fijne tijd die je met haar gehad hebt. Ik vind het persoonlijk nogal kneus als je op een forum je ex gaat zwart maken. Dan kom je wat mij betreft over als een verliezer die dat niet goed kan zetten. Ik kan daar geen respect voor opbrengen.

Gisteren een preek gehoord over zondag 51 (vergeef ons onze schulden, gelijk wij vergeven onze schuldenaren). Toen werd o.a. de gelijkenis uit Mattheus 18 gelezen; Alzo zal ook Mijn hemelse Vader u doen, indien gij niet van harte vergeeft een iegelijk zijn broeder zijn misdaden.

Door op het forum dingen over haar te zeggen los je niks op. Breng het maar in de binnenkamer.
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 27 okt 2003 11:29

Calvin schreef:Markie,

Ooit was je verliefd op haar en was zij voor jou HET meisje. Je kon waarschijnlijk (en hopelijk) geen kwaad over haar horen. Op één of andere manier ben je teleurgesteld in haar en heeft ze je pijn gedaan.

Ik vind het persoonlijk niet fair om dat op een forum rond te bazuinen. Al was het alleen maar om haar te respecteren, omdat je ooit van haar gehouden hebt en de fijne tijd die je met haar gehad hebt. Ik vind het persoonlijk nogal kneus als je op een forum je ex gaat zwart maken. Dan kom je wat mij betreft over als een verliezer die dat niet goed kan zetten. Ik kan daar geen respect voor opbrengen.

Gisteren een preek gehoord over zondag 51 (vergeef ons onze schulden, gelijk wij vergeven onze schuldenaren). Toen werd o.a. de gelijkenis uit Mattheus 18 gelezen; Alzo zal ook Mijn hemelse Vader u doen, indien gij niet van harte vergeeft een iegelijk zijn broeder zijn misdaden.

Door op het forum dingen over haar te zeggen los je niks op. Breng het maar in de binnenkamer.


Sjongejonge Calvin, wat is dat nou voor onzin..? Het is wel duidelijk dat je je helemaal niet in kunt leven. Hij noemt haar naam er toch niet bij!! Als iemand mij dat zou flikken zou ik dat juist tegen iedereen vertellen, dat helpt verwerken en lijkt me niet meer dan terecht! Een forum lijkt me dan een ideale plaats omdat je objectief commentaar krijgt.

Vergeven staat daar natuurlijk helemaal los van. Persoonlijk zou ik dat trouwens niet kunnen op korte termijn.

Goed, ik hoop dat Markie wél wat kan met mijn commentaar.

joepie

Berichtdoor joepie » 27 okt 2003 11:38

Ik ben nog steeds van mening dat het inderdaad uit maakt hoe je verkering uitraakt. En wat er aan vooraf gegaan is, hoe je tegenover een ex staat. Ik denk dat het goed om als Christen je meisje of jongen waar je verkering mee hebt op een goede manier te vertellen dat je met hem/haar niet verder wilt gaan. Het is goed om daar dan ook eerlijk in te zijn. Want dat is belangrijk voor het verwerkings proces. De ander dacht wel dat ze met jou oud zou worden, dat je van haar/hem hield. En als dat niet zo blijkt te zijn dan heeft de ander recht op een uitleg waarom dat niet zo meer is. En niet vertellen waarom het uit zou moeten zijn, omdat je de ander niet wilt kwetsen vind ik dus grote onzin, want je kwetst de ander juist door het niet te zeggen. Dat maakt dat de ander zich minderwaardig voelt, en het niet waard is om open en eerlijk tegen te zijn. Dat maakt dat de ander het vertrouwen in de anderen gaat verliezen.
En iets vergeven kan alleen als de ander daar ook open voor staat, dus ook vergeven wil worden.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten