Hoe verwerk jij liefdesverdriet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 aug 2003 17:51

Markie schreef:Daar kan ik hier niet teveel over zeggen.Alleen kan ik zeggen dat ze niet trouw was.


wat lijkt mij dat ontzettend moeilijk.. en wat lijkt mij dat pijn doen... ik wens je dan ook alle sterkte markie!!

Gebruikersavatar
Markie
Majoor
Majoor
Berichten: 1603
Lid geworden op: 27 sep 2002 20:42
Locatie: Overal en nergens

Berichtdoor Markie » 13 aug 2003 19:37

't is verschrikkelijk.Gun ik echt niemand.
Heel m'n vakantie is erdoor verpest in elk geval.
Dacht dat ik er zo vanaf zou zijn maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Soms gaat het wel een halve dag ofzo maar dan is het weer helemaal mis.

Wel is het fijn als er mensen meeleven.Dat doet je wel goed.
Bedankt ook daarvoor!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Hoe verwerk jij liefdesverdriet?

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 aug 2003 20:44

hijwel schreef:Markie,

Het is heel begrijpelijk dat je het er moeilijk mee hebt. Maar ik wil je graag een tip geven...
Ga er maar van uit dat God weet wat goed voor je is. Als hij dit nodig vindt dan is het goed voor je. Ik hoop dat je troost vind in kan vertrouwen dat zijn besluiten goed zijn!



ik vind dit wel makkelijk gezegd eigenlijk......

Gebruikersavatar
lizzz
Luitenant
Luitenant
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 sep 2002 13:01
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 13 aug 2003 21:59

Liefdesverdriet: zoek een nieuwe hobby! Iets wat je echt geweldig leuk gaat vinden (ga cello spelen :D ).
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

joepie

Berichtdoor joepie » 14 aug 2003 08:53

Voor Liefdesverdriet is eigenlijk geen oplossing. Daar zul je zelf door moeten. Wij maken het in ons huisgezin nu ook mee. Een dochter met ontzettend veel verdriet. Onmacht. Je staat erom heen en je kunt eigenlijk niets anders doen dan er voor haar zijn. Haar troosten. En het belangrijkste: Bidden!
We leggen het elke dag weer bij God neer. En uiteindelijk zal dat helpen.
Ik zal in mijn gebeden ook jou verdriet bij Hem brengen.
Wat we ook doen is samen zingen. Soms zingt ze niet mee, soms wel.

Gebruikersavatar
hijwel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3328
Lid geworden op: 17 mar 2003 12:34
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Hoe verwerk jij liefdesverdriet?

Berichtdoor hijwel » 14 aug 2003 11:59

trijntjejohanna schreef:
hijwel schreef:Markie,

Het is heel begrijpelijk dat je het er moeilijk mee hebt. Maar ik wil je graag een tip geven...
Ga er maar van uit dat God weet wat goed voor je is. Als hij dit nodig vindt dan is het goed voor je. Ik hoop dat je troost vind in kan vertrouwen dat zijn besluiten goed zijn!



ik vind dit wel makkelijk gezegd eigenlijk......


Ik ben het er mee eens dat het makkelijk gezegt is.... maar vertrouwen op God is niet zo makkelijk, daar heb je de hulp van God bij nodig!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Hoe verwerk jij liefdesverdriet?

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 aug 2003 08:10

hijwel schreef:
trijntjejohanna schreef:
hijwel schreef:Markie,

Het is heel begrijpelijk dat je het er moeilijk mee hebt. Maar ik wil je graag een tip geven...
Ga er maar van uit dat God weet wat goed voor je is. Als hij dit nodig vindt dan is het goed voor je. Ik hoop dat je troost vind in kan vertrouwen dat zijn besluiten goed zijn!



ik vind dit wel makkelijk gezegd eigenlijk......


Ik ben het er mee eens dat het makkelijk gezegt is.... maar vertrouwen op God is niet zo makkelijk, daar heb je de hulp van God bij nodig!


ja dat klopt, je hebt God erbij nodig... maar dat wil niet zeggen dat je er zomaar vanuit gaat dat het wel goed voor je zal zijn dan.. sowieso heb je dat in het begin niet door en ben je kapot van verdriet.. achteraf kun je dat misschien wel zeggen

Gebruikersavatar
hijwel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3328
Lid geworden op: 17 mar 2003 12:34
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Hoe verwerk jij liefdesverdriet?

Berichtdoor hijwel » 15 aug 2003 10:27

trijntjejohanna schreef:ja dat klopt, je hebt God erbij nodig... maar dat wil niet zeggen dat je er zomaar vanuit gaat dat het wel goed voor je zal zijn dan.. sowieso heb je dat in het begin niet door en ben je kapot van verdriet.. achteraf kun je dat misschien wel zeggen


Owke je hebt helemaal gelijk! Maar in deze tijd heb je wel vertrouwen nodig in God. God kan je heel erg helpen in deze tijd.
Achteraf kan je er achter komen dat God het beste met je voor had. Het kan ook zijn dat je later terug komt bij hem/haar en dat je er achter komt dat deze tijd nodig was.

In de bijbel staat ook veel over de liefde, daaruit kan je liefde putten. De liefde die je daaruit haalt overtreft de liefde die je hebt gehad van je vriendin/vriend.

mischien heb je hier wat aan? (Mischien ging het tussen jullie niet goed omdat jullie niet samen kunnen bidden of praten over God)

Wat de anderen betreft, hun heb ik ook nog iets te zeggen. Dit is geen voorschrift van God, maar mijn eigen mening: Als een gelovige man een ongelovige vrouw heeft die toch bij hem wil blijven, moet hij niet van haar scheiden. 13 En als een gelovige vrouw een ongelovige man heeft die toch bij haar wil blijven, moet zij niet van hem scheiden. 14 Want de ongelovige man is voor God apart gezet, omdat zijn vrouw een gelovige is; en de ongelovige vrouw is voor God afgezonderd, omdat haar man een gelovige is. Anders zou u ook geen contact met uw kinderen mogen hebben. Maar nu zijn zij door God afgezonderd. 15 Het ligt anders als de ongelovige man of vrouw zelf wil scheiden. Laat er dan maar een scheiding komen. De gelovige hoeft zich dan op geen enkele wijze verplicht te voelen. Want God wil dat u in vrede en harmonie leeft!
>16 Hoe kunt u als vrouw nu weten dat u uw man zult redden? En hoe kunt u als man weten dat u uw vrouw zult redden? 17 Maar, laat ieder zc leven als de Here voor hem bedoeld heeft en met de gaven die de Here hem heeft gegeven. Ieder moet zo leven als de Here hem heeft geroepen. Dit is iets wat ik in alle gemeenten voorschrijf
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Hoe verwerk jij liefdesverdriet?

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 aug 2003 16:30

hijwel schreef:
trijntjejohanna schreef:ja dat klopt, je hebt God erbij nodig... maar dat wil niet zeggen dat je er zomaar vanuit gaat dat het wel goed voor je zal zijn dan.. sowieso heb je dat in het begin niet door en ben je kapot van verdriet.. achteraf kun je dat misschien wel zeggen


Owke je hebt helemaal gelijk! Maar in deze tijd heb je wel vertrouwen nodig in God. God kan je heel erg helpen in deze tijd.
Achteraf kan je er achter komen dat God het beste met je voor had. Het kan ook zijn dat je later terug komt bij hem/haar en dat je er achter komt dat deze tijd nodig was.



ja je komt er soms achter af achter, maar dan kom je er ook wel achter dat het soms wel eens hele harde lessen zijn geweest... en dan zou ik denken waar heb ik dat aan verdient.. moest dat nou zo?

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 25 aug 2003 08:46

ook hier nog ff mark, er zijn gelukkig nog veel mensen die je willen helpen dit verdriet te verwerken!

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 25 aug 2003 08:57

Ach weet je, bij zulke dingen heb ik gemerkt dat nuchterheid erg belangrijk is. Daar hoort dan ook een avondje flink zuipen met vrienden bij. Alcohol is een prima manier van ongediertebestrijding, als het om inwendige vlinders gaat. :wink: Het moet alleen niet in eenzaamheid worden toegediend, want je moet wel met maten blijven drinken. :wink:

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 04 okt 2003 16:07

Markie, het is en blijft moeilijk. Maar ik geloof als je door gaat zoals nu dat je het redden gaat. Met de mensen die om je geven en dat zijn er veel. Sterkte!liefs my! :!:

Gebruikersavatar
Markie
Majoor
Majoor
Berichten: 1603
Lid geworden op: 27 sep 2002 20:42
Locatie: Overal en nergens

Berichtdoor Markie » 04 okt 2003 16:19

essieee schreef:Markie, het is en blijft moeilijk. Maar ik geloof als je door gaat zoals nu dat je het redden gaat. Met de mensen die om je geven en dat zijn er veel. Sterkte!liefs my! :!:


Dank je wel essie!

Het zal zeker gaan lukken ook al is het soms moeilijk.Dat geld ook voor jou.

Jij ook sterkte hé overal mee!Ook met jou leven er veel mensen mee, waaronder ik.Hoop dat dat je moed geeft en de zin in doet zien om niet op te geven.

X Mark

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 04 okt 2003 17:03

Markie schreef:
essieee schreef:Markie, het is en blijft moeilijk. Maar ik geloof als je door gaat zoals nu dat je het redden gaat. Met de mensen die om je geven en dat zijn er veel. Sterkte!liefs my! :!:


Dank je wel essie!

Het zal zeker gaan lukken ook al is het soms moeilijk.Dat geld ook voor jou.

Jij ook sterkte hé overal mee!Ook met jou leven er veel mensen mee, waaronder ik.Hoop dat dat je moed geeft en de zin in doet zien om niet op te geven.

X Mark



Samen strijden en vechten we ervoor!

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 04 okt 2003 17:03

Markie schreef:
essieee schreef:Markie, het is en blijft moeilijk. Maar ik geloof als je door gaat zoals nu dat je het redden gaat. Met de mensen die om je geven en dat zijn er veel. Sterkte!liefs my! :!:


Dank je wel essie!

Het zal zeker gaan lukken ook al is het soms moeilijk.Dat geld ook voor jou.

Jij ook sterkte hé overal mee!Ook met jou leven er veel mensen mee, waaronder ik.Hoop dat dat je moed geeft en de zin in doet zien om niet op te geven.

X Mark



Samen strijden en vechten we ervoor!x


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten