Hoe verwerk jij liefdesverdriet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Calvin
Sergeant
Sergeant
Berichten: 309
Lid geworden op: 18 okt 2002 12:34
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 27 okt 2003 12:52

Cybercurse schreef:Sjongejonge Calvin, wat is dat nou voor onzin..? Het is wel duidelijk dat je je helemaal niet in kunt leven. Hij noemt haar naam er toch niet bij!! Als iemand mij dat zou flikken zou ik dat juist tegen iedereen vertellen, dat helpt verwerken en lijkt me niet meer dan terecht! Een forum lijkt me dan een ideale plaats omdat je objectief commentaar krijgt.

Vergeven staat daar natuurlijk helemaal los van. Persoonlijk zou ik dat trouwens niet kunnen op korte termijn.

Goed, ik hoop dat Markie wél wat kan met mijn commentaar.


Ik kan me wel degelijk inleven in iemand. Ik zou zelf ook pissed zijn in de situatie van Markie. Maar het is niet christelijk om iemand in het openbaar zwart te maken (ongeacht of je daar wel of niet iemands naam bij noemt). Bovendien zou het verhaal van de ex van Markie wel eens een ander licht over de zaak kunnen werpen waardoor je misschien meer begrip zou kunnen krijgen (??).

Je kunt zoiets met vrienden bespreken, daar kun je veel aan hebben. Maar door zoiets op een forum te zeggen zet je je voor mijn gevoel een beetje voor paal. Ik zou mezelf nooit zo neerzetten in ieder geval.
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 27 okt 2003 14:37

Ik kan me wel degelijk inleven in iemand. Ik zou zelf ook pissed zijn in de situatie van Markie. Maar het is niet christelijk om iemand in het openbaar zwart te maken (ongeacht of je daar wel of niet iemands naam bij noemt). Bovendien zou het verhaal van de ex van Markie wel eens een ander licht over de zaak kunnen werpen waardoor je misschien meer begrip zou kunnen krijgen (??).


Ik ben benieuwd of je er nog zo over denkt als het jou zou overkomen (ik zeg van niet!).

"openbaar zwart maken"... daar is helemaal geen sprake van, dat heeft ze zelf namelijk al gedaan door vreemd te gaan..! Dit tegen anderen vertellen lijkt me niet meer dan logisch, en anoniem op een forum kan al helemaal geen kwaad :!:

Je kunt zoiets met vrienden bespreken, daar kun je veel aan hebben. Maar door zoiets op een forum te zeggen zet je je voor mijn gevoel een beetje voor paal. Ik zou mezelf nooit zo neerzetten in ieder geval.


Persoonlijk vind ik dat jij jezelf in deze eerder voor paal zet. Ik kan er kwaad om worden dat je zo wereldvreemd doet. Beetje een ambtenarenmentaliteit.. ('iemand zwart maken is niet christelijk', terwijl het anoniem is dus is er helemaal geen sprake van zwart maken en al zou het zo zijn, dan is het bijzonder terecht!!)

Ik blijf erbij dat jij je helemaal niet kunt inleven, anders zou je simpelweg niet zo'n nadruk leggen op dat zogenaamde 'zwart maken'!

Gebruikersavatar
Markie
Majoor
Majoor
Berichten: 1603
Lid geworden op: 27 sep 2002 20:42
Locatie: Overal en nergens

Berichtdoor Markie » 27 okt 2003 20:33

joepie schreef:Ik ben nog steeds van mening dat het inderdaad uit maakt hoe je verkering uitraakt. En wat er aan vooraf gegaan is, hoe je tegenover een ex staat. Ik denk dat het goed om als Christen je meisje of jongen waar je verkering mee hebt op een goede manier te vertellen dat je met hem/haar niet verder wilt gaan. Het is goed om daar dan ook eerlijk in te zijn. Want dat is belangrijk voor het verwerkings proces. De ander dacht wel dat ze met jou oud zou worden, dat je van haar/hem hield. En als dat niet zo blijkt te zijn dan heeft de ander recht op een uitleg waarom dat niet zo meer is. En niet vertellen waarom het uit zou moeten zijn, omdat je de ander niet wilt kwetsen vind ik dus grote onzin, want je kwetst de ander juist door het niet te zeggen. Dat maakt dat de ander zich minderwaardig voelt, en het niet waard is om open en eerlijk tegen te zijn. Dat maakt dat de ander het vertrouwen in de anderen gaat verliezen.
En iets vergeven kan alleen als de ander daar ook open voor staat, dus ook vergeven wil worden.


Hier ben ik het mee eens.

In mijn geval is het zo niet gegaan.Als je twee jaar heel intens met iemand omgaat en álles gedeeld hebt kun je het niet op een of andere hondse manier afmaken, vól leugens.Als je dan zelf de werkelijke reden te weten komt is het allemaal nog pijnlijker.
Bij een gewone verkering hoor je de ware reden al te vertellen.als je verloof bent helemaal, want dan was je vast en zeker van plan met elkaar te trouwen.

Owja, Calvin, niemand kent haar hier, alleen een broer van haar forumt hier ook en die weet ongeveer hoe het gegaan is, dus ik maar haar niet openbaar zwart.

Dat is ook niet mijn bedoeling.Ik hou zelfs nog steeds van haar, want als anderen naar doen over haar tegen me wordt ik boos.

Het gaat hier alleen om de manier waarop iemand een ander belazerd.En niet zomaar iemand, nee iemand waarmee ze van plan was te trouwen.

Daar kan ik met mijn verstand niet bij.Zal er nooit bij kunnen ook.Waarschijnlijk is dat het verschil in mentaliteit tussen mensen.

Gebruikersavatar
Calvin
Sergeant
Sergeant
Berichten: 309
Lid geworden op: 18 okt 2002 12:34
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 28 okt 2003 08:52

Markie schreef:
joepie schreef:Daar kan ik met mijn verstand niet bij.Zal er nooit bij kunnen ook.Waarschijnlijk is dat het verschil in mentaliteit tussen mensen.


Wees maar blij dat je zo'n mentaliteit niet kunt volgen!! Klinkt idd niet zo fris.
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

joepie

Berichtdoor joepie » 28 okt 2003 08:54

Sorry maar dat schreef ik niet! Zou maar zo kunnen hoor. :P

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 28 okt 2003 09:46

Het verwerken van een relatie is mij redelijk makkelijk afgegaan. Ik had het idee in mijn hoofd geprent dat het voor goed over was, wat overigens ook klopt, en dat zorgde ervoor dat ik geen hoop dat dat het weer goed ging komen. Ik kon het gewoon afsluiten.

Nu heb ik eindelijk na ruim anderhalf jaar weer veel tijd voor mezelf, en dat is bij het naderen van de 25 toch wel lekker moet ik zeggen. Ik kan eindelijk voldoende tijd besteden aan zaken die ikzelf belangrijk vind, zoals vrienden, hobby's, sport en familie.

Ik geniet ruimschoots van mijn vrijheid en zal dat ook de komende jaren rustig doen. Voor mij geen vrouwen meer.

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 28 okt 2003 22:46

Mark, laat roosje maar kletsen, wij weten beter!

Gebruikersavatar
Markie
Majoor
Majoor
Berichten: 1603
Lid geworden op: 27 sep 2002 20:42
Locatie: Overal en nergens

Berichtdoor Markie » 28 okt 2003 22:48

essieee schreef:Mark, laat roosje maar kletsen, wij weten beter!


Da's erg genoeg Esther.

Wisten we het maar niet...

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 28 okt 2003 23:03

Markie schreef:
essieee schreef:Mark, laat roosje maar kletsen, wij weten beter!


Da's erg genoeg Esther.

Wisten we het maar niet...


Hoe bedoel je?? was je liever dom? Met je verstand kun je een hoop redeneren maar je gevoel gaat vaak zijn eigen gang. Dat is ook bij jou het geval. Hou je echt nog van haar of is het meer het missen van dat wat je verwacht had? Je bent op de goede weg maar nog niet los van haar. Ik ben het enrzijds eens met de rest dat je je ex hier niet zwart moet maken maar je doet het anoniem dus acceptabel. En wat zij jou aangedaan heeft is nix bij al dat andere. Ik hoop dat zij hier van leert en ook alle anderen laat zien dat eerlijklheid en vertrouwen heeeel belangrijk zijn.
het beste verder, liefs my!

Gebruikersavatar
Markie
Majoor
Majoor
Berichten: 1603
Lid geworden op: 27 sep 2002 20:42
Locatie: Overal en nergens

Berichtdoor Markie » 28 okt 2003 23:09

Jah, mensen leren van fouten zeggen ze.Maar sommiggen zijn hardleers.En ze zeggen ook dat een vos wel zijn haren verliest maar niet zijn streken.

Overigens kan ik haar aardig loslaten hoor.

Doe vooral dingen waar zij een hekel aan had en die ik van haar juist niet mocht.

Ik mocht ook niet chatten van ze, nou, sta aardig in de stats de afgelopen weken, en wat blijkt?

Ik voel me gelijk een stuk beter ook!

Degene die me dat advies gaf, nogmaals hartelijk dank!!

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 okt 2003 00:14

Lijkt me niet gezond als je bepaalde dingen niet mocht van haar. Je kunt het natuurlijk wel aan elkaar duidelijk maken als je iets liever niet hebt, maar je moet elkaar altijd vrij laten (ja behalve als het om intieme dingen gaat natuurlijk).

Gebruikersavatar
cwvegmond
Verkenner
Verkenner
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 apr 2003 09:52
Locatie: vlakbij Katwijk

Berichtdoor cwvegmond » 29 okt 2003 09:55

Het leek erop dat m'n relatie 2 jaar geleden op de klippen zou lopen. Ik hield enorm veel van 'm. Hij wist het niet en dacht toen dat het verstandig was om er een punt achter te zetten. Het was vreselijk. Ik heb heel diep gezeten. Had rond de feestdagen geeneens zin in m'n bed uitkomen. We hadden lief en leed gedeeld. Je voelt op zo'n moment hoe vast je aan iemand kan zitten. Ik kon 'm niet missen. Ik heb alles in het werk gesteld om hem te blijven ontmoeten. Enorm dom misschien. Je haalt telkens oud zeer omhoog. Achteraf gezien heb ik 'm behoorlijk lastig gevallen. Per sms, telefoon, SRB enz. Deed alles wat maar mogelijk was. En nu, 2 jaar later, zijn we alweer 9 mnd getrouwd! Ik heb er enorm om gebeden. Dag in, dag uit. En we mogen echt geloven dat we bij elkaar horen, al is het nog zo gelopen. Ik weet niet hoe ik het had moeten verwerken als onze relatie echt over was. Ook bidden enzo natuurlijk, maar verder...?

Gebruikersavatar
M@rije
Luitenant
Luitenant
Berichten: 630
Lid geworden op: 04 mei 2003 12:37
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 29 okt 2003 10:05

Stampen, gillen, schreeuwen tot dat je er bij neer valt...
Engaged @ 07-01-2005

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 29 okt 2003 17:22

Markie schreef:
essieee schreef:Mark, laat roosje maar kletsen, wij weten beter!


Da's erg genoeg Esther.

Wisten we het maar niet...


mag ik even kotsen?

joepie

Berichtdoor joepie » 29 okt 2003 17:28

Kan het even niet volgen. Maar als jij zo nodig moet kotsen doe het dan wel in het toilet en niet over anderen heen. ;-)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten