refo en gescheiden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: refo en gescheiden

Berichtdoor coby » 08 sep 2013 07:05

noah schreef:En de vergevingsgezindheid die ik toch ook ervaar naar mijn ex-man en mijn omgeving zorgen er ook voor dat ik mild ben, en ik geloof ook niet dat ik dat van mezelf heb gekregen, maar dat God mij dat geschonken heeft. Ik dank Hem dat ik in ieder geval geen verbitterde vrouw ben worden, maar mijn opgewekte karakter heb kunnen houden. Maar vandaar mijn vraag: wat zegt de bijbel over scheiden als je getraumatiseerd je relatie uiteindelijk beeindigd.. misschien kan iemand mij een hart onder de riem steken gebaseerd op Gods Woord :wink:

Geweldig, dat heb ik ook. In het begin kon ik 'm echt wel wat aandoen, dat heeft God echt gedaan ja. Daar gaat het toch om? Je naaste liefhebben. Soms is iets onvermijdelijk. Al zou een scheiding een enorme zonde zijn geweest, wat dan nog? Je vraagt vergeving aan de Heer en je zonden zijn weggedaan. Ik heb echt wel gezondigd en m'n ex ook. We hebben elkaar vergeving gevraagd en vergeven en nu is het weg zover het oosten is als het westen. Ik heb zelf ook jaren onder veroordeling gezeten hoor. Ben gescheiden toen ik in een psychiatrische inrichting zat. Het is nooit zomaar. Ach mensen kunnen je veroordelen, maar God veroordeelt je niet.
Wel heel erg om te lezen waar je doorheen bent gegaan.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: refo en gescheiden

Berichtdoor mealybug » 08 sep 2013 09:27

Bambi schreef:Daar heb ik maar 1 mening over:
Maken dat je wegkomt, voor eigen veiligheid en die van de kinderen.
En dan kunnen mensen met honderden Bijbelteksten komen, waarom dat niet zou mogen, maar daar zou ik niet naar luisteren.
Mishandeling maakt alles kapot, net als vreemdgaan. Eigenlijk nog erger, bij beiden voel je je in de steek gelaten en bij beiden heb je een partner die je tot de grond toe afbreekt, maar bij mishandeling is ook nog je leven in gevaar en dat van je kinderen.


Klopt helemaal.
De wet (het onderwijs) van Christus leert dat je je vrouw als breekbaar porselein hebt te behandelen.

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: refo en gescheiden

Berichtdoor Ruth2 » 08 sep 2013 13:00

;/

Bambi

Re: refo en gescheiden

Berichtdoor Bambi » 09 sep 2013 16:11

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 19:13, 2 keer totaal gewijzigd.

noah
Verkenner
Verkenner
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 jun 2013 23:30

Re: refo en gescheiden

Berichtdoor noah » 09 sep 2013 22:31

Heel erg bedankt voor je mooie antwoord en alle links die je opgezocht hebt! Ik heb er heel veel aan, en hoop andere 'lotgenoten' met mij.

Bambi

Re: refo en gescheiden

Berichtdoor Bambi » 09 sep 2013 22:56

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: refo en gescheiden

Berichtdoor LeChat » 05 nov 2013 18:10

Als je dit leest zou je toch niet de enige moeten zijn die én religieus én gescheiden is: http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... n=20131105 Gaat weliswaar over Amerikaans onderzoek, maar daar zou in christelijke kringen vaker echtscheiding voorkomen dan in atheïstische kringen. Ik las dit zojuist en dacht meteen aan het topic over Huwelijkse Voorwaarden maar daar pas dat bericht niet echt in, dus daarom even hier gepost.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Bambi

Re: refo en gescheiden

Berichtdoor Bambi » 05 nov 2013 18:18

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: refo en gescheiden

Berichtdoor LeChat » 05 nov 2013 18:53

Dat zou ook kunnen, maar mocht erover doorgepraat worden dan is dit weer een logischer plek :wink:

Wat ik er ook mee wilde zeggen: je zou toch denken dat er meer acceptatie voor echtscheidingen zou komen (in elk geval intermenselijk) als het vaker voorkomt?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: refo en gescheiden

Berichtdoor Boerin » 05 nov 2013 19:39

LeChat schreef:Dat zou ook kunnen, maar mocht erover doorgepraat worden dan is dit weer een logischer plek :wink:

Wat ik er ook mee wilde zeggen: je zou toch denken dat er meer acceptatie voor echtscheidingen zou komen (in elk geval intermenselijk) als het vaker voorkomt?

Dat is er toch ook wel? Ligt eraan waar je komt denk ik. Ik zat een tijdje in een kerk met aardig wat gescheiden mensen. Daar was zat begrip.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: refo en gescheiden

Berichtdoor LeChat » 05 nov 2013 21:43

Als je de openingspost e.d. leest dus niet, Boerin...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: refo en gescheiden

Berichtdoor Boerin » 05 nov 2013 21:54

LeChat schreef:Als je de openingspost e.d. leest dus niet, Boerin...

Nee klopt, ik denk dat er vooral acceptatie is als mensen het zelf mee hebben gemaakt en ik kom eigenlijk niet in kerken waar dat niet is.
Bedankt voor die links Bambi.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 66 gasten