refo en gescheiden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: refo en gescheiden

Berichtdoor coby » 06 sep 2013 09:04

boer schreef:Paulus heeft duidelijk uiteengezet hoe de christen dient te handelen re echtscheiding, overspelers etc. , volgens mij.

Niemand wil nog de mindere zijn, tegenwoordig.
''jezelf vernederen, ben je gek?"

Dat is onzin. Je kun niet alles over een kam scheren. Er zit een man op christian forums met een controlerende vrouw die hem het huis uit heeft laten zetten door de politie. Hij leeft al 5 jaar seperated, mag z'n kinderen niet zien van haar, maar dat moet ie allemaal maar over zich heen laten gaan, want hij mag niet scheiden van de kerk. Ten koste van zijn kinderen dus. Hij heeft zich vernederd, is naar haar toe gegaan om alle klachten aan te horen en er niets tegen in te brengen, maar te pogen te verzoenen en ze wil niet. Ze wil geen mens vergeven. Of er moet een wonder gebeuren of die man moet toch maar even wat wettelijk gaan regelen. Dat is toch geen doen?
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: refo en gescheiden

Berichtdoor schaapje » 06 sep 2013 09:16

mealybug schreef:Nee, Paulus' reaktie zou dan vrij hard zijn. :-)

Nou gelukkig is de Here God milder want anders had ik niet zoveel zegen ervaren , en waren mijn kids nooit gelovig geworden.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Bambi

Re: refo en gescheiden

Berichtdoor Bambi » 06 sep 2013 18:23

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: refo en gescheiden

Berichtdoor mealybug » 06 sep 2013 18:56

coby schreef:Dat is onzin. Je kun niet alles over een kam scheren. Er zit een man op christian forums met een controlerende vrouw die hem het huis uit heeft laten zetten door de politie. Hij leeft al 5 jaar seperated, mag z'n kinderen niet zien van haar, maar dat moet ie allemaal maar over zich heen laten gaan, want hij mag niet scheiden van de kerk. Ten koste van zijn kinderen dus. Hij heeft zich vernederd, is naar haar toe gegaan om alle klachten aan te horen en er niets tegen in te brengen, maar te pogen te verzoenen en ze wil niet. Ze wil geen mens vergeven. Of er moet een wonder gebeuren of die man moet toch maar even wat wettelijk gaan regelen. Dat is toch geen doen?

Misschien niet, maar wat heeft die man dan gedaan dat zij hem eruit gegooid heeft?
Zoontje van bekenden kwam er laatst achter dat zijn pa (pc gehacked door zoonlief) een paar vriendinnen had in het buitenland ivm zijn werk zat hij daar ook vaak etc etc.
Nou hij hoefde niet meer thuis te komen hoor van zijn vrouw.
Scheidingsprocedure in volle gang.
En in geval van vreemdgaan zoals hier, is scheiding dan wel gewoon toegestaan, volgens mij.

Bambi

Re: refo en gescheiden

Berichtdoor Bambi » 06 sep 2013 19:07

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: refo en gescheiden

Berichtdoor Memmem » 06 sep 2013 20:00

Beste mensen, nu vult ieder hier z'n eigen versie van het verhaal aan. Misschien moeten we de waarheid laten rusten omdat het verhaal via iemand anders komt en ook van 1 kant is toegelicht. Wij weten niet hoe en wat er in dat gezin in Amerika is gebeurt.

noah
Verkenner
Verkenner
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 jun 2013 23:30

Re: refo en gescheiden

Berichtdoor noah » 07 sep 2013 01:57

En dan gebeurd er nu dus precies wat ik bedoelde met het openen van dit forum :? ... Iemand gaat scheiden, nooit zomaar iig, er zit altijd een hoop verdriet en ellende achter. En iedereen heeft zijn mening al naar gelang eigen ervaringen en normen... En de oordelen vliegen door de lucht. De één kiest voor de man, de ander voor de vrouw enz... Er zijn bij een scheiding wel altijd twee slachtoffers. Ook al kan de ene partner overspel, mishandeling of wat dan ook gepleegd hebben. Uiteindelijk hebben beide partners een verlieservaring die al de nodige pijn met zich meebrengt.

noah
Verkenner
Verkenner
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 jun 2013 23:30

Re: refo en gescheiden

Berichtdoor noah » 07 sep 2013 01:59

Ik ben overigens nog wel benieuwd wat de mening is van scheiden als de partner mishandeld wordt, en ook de kinderen daarvan trauma´s oplopen...

Bambi

Re: refo en gescheiden

Berichtdoor Bambi » 07 sep 2013 02:10

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: refo en gescheiden

Berichtdoor Ruth2 » 07 sep 2013 09:46

Even over het vreemd gaan en misschien off topic maar ik heb van zeer nabij meegemaakt dat iemand een paar maanden een andere vrouw ontmoette en met haar ook het bed deelde, terwijl hij een vrouw en kind had, hij alleen werd en word nog steeds veroordeeld terwijl ik het menselijk wel begrijp, begrijp me goed ik praat het niet goed dat dit gebeurd is maar er zitten/zaten 2 kanten aan, thuis heeft hij een vrouw die de broek aan heeft en haar wil is altijd wet en deze vrouw waar hij mee vreemdging is/was een lieve, zachtaardige, meelevende vrouw (iemand die hij dus mist in zijn huwelijk) vaak gaat iemand niet "zomaar" vreemd.

Dit stel is wel bij elkaar gebleven nadat het is uitgekomen en zijn vrouw heeft haar zgn goedwil getoond om niet te gaan scheiden maar vergeven kan ze het hem niet en inmiddels is het al bijna 9 jaar geleden en 2 kids verder maar mi hadden ze beter wel kunnen gaan scheiden want hij zal z'n leven lang geconfronteerd worden met uitspraken zoals: als hij het ergens niet mee eens is of dat er een beslissing genomen moet worden in het gezin en hij uit zich daarover, krijgt hij standaard te horen: hou jij je mond maar, je hebt geen recht van spreken meer :shock:

Echt, dan is scheiden, hoe pijnlijk ook toch beter dan bij elkaar blijven!

Bambi

Re: refo en gescheiden

Berichtdoor Bambi » 07 sep 2013 14:18

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: refo en gescheiden

Berichtdoor Ruth2 » 07 sep 2013 15:06

Ik heb geen medelijden met deze man wat vreemdgaan betreft, natuurlijk was hij hierin fout!
Alleen, zoiets gebeurt niet zomaar en die vrouw had idd de broek niet aan voor haar trouwen, ze deed zich stukken vriendelijker voor helaas, er is meestal van beide kanten iets scheef gegroeid is mijn ervaring.

Nu moet deze man zijn leven lang op en om iedere handeling die hij doet, geconfronteerd worden met dat incident er bestaat toch ook nog zoiets als vergeving en je naaste liefhebben als jezelf, vergeten doe je zoiets toch niet.

Bambi

Re: refo en gescheiden

Berichtdoor Bambi » 07 sep 2013 15:44

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: refo en gescheiden

Berichtdoor Ruth2 » 07 sep 2013 16:11

Heftig hoor @Bambi, ik wil jou situatie absoluut niet bagatelliseren, geen geval is hetzelfde!
'hug'

noah
Verkenner
Verkenner
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 jun 2013 23:30

Re: refo en gescheiden

Berichtdoor noah » 08 sep 2013 00:11

Ik ben dus ook gegaan...uit bescherming voor mijn kinderen en uiteindelijk ook voor mezelf natuurlijk, maar dan had ik al jaren eerder weg moeten gaan.. Maar ik heb het zo ontzettend moeilijk gevonden. Wat vraagt God van mij.. wat is de weg.. Zowiezo wilde ik mijn gezin niet kapot hebben, maar ook was ik bang een weg te gaan waar ook geen zegen op kon rusten. Omdat idd mensen met allemaal bijbelteksten aankomen waarom je niet mag scheiden. En reacties: bid maar veel of het weer goed mag komen, God antwoord op het gebed. Terwijl ik juist zo moest leren: niet mijn wil maar Uw wil geschiedde.. Maar ook de oordelen op grond van de Bijbel.. dat heeft het me echt ongelofelijk moeilijk gemaakt. En dat op een moment dat ik zo keihard steun kon gebruiken omdat dit de moeilijkste beslissing was die ik ooit heb genomen. En ook omdat ik psychisch zo aan de grond zat door alles wat ik meegemaakt had dat ik totaal afhankelijk van hem was en mijn identiteit wel zo ongeveer kwijt was. Het heeft ervoor gezorgd dat ik weinig vertrouwen meer in de mensheid heb overgehouden. Ik ben zelfstandig van mezelf, maar ik denk dat het mezelf redden ook een overlevingsstrategie is geworden die ik eraan overgehouden heb en die er voor zorgt niemand echt dichtbij te laten komen. Maar het ergste vind ik wel dat ik mijn vertrouwen in God ben kwijtgeraakt...misschien wel t meest door de (ver)oordelingen va mensen. Hoe kan ik God nog om Zijn zegen en steun vragen als ik ben weggegaan? Dat is toch wat ik vaak gehoord heb en waar ik brieven en mails over kreeg. Met mijn verstand weet ik ondertussen wel (na therapie enz) dat ik uit twee slechte keuzes de beste heb gekozen toen ik besloot niet verder te kunnen in deze relatie, maar mijn gevoel spreekt (onbewust) vaak toch anders. De andere kant is wel dat ik bijzondere momenten heb gehad waarin ik wist: God draagt mij hier doorheen.. en al zal iedereen zijn mening en oordeel hebben: God kent mijn hart. En de vergevingsgezindheid die ik toch ook ervaar naar mijn ex-man en mijn omgeving zorgen er ook voor dat ik mild ben, en ik geloof ook niet dat ik dat van mezelf heb gekregen, maar dat God mij dat geschonken heeft. Ik dank Hem dat ik in ieder geval geen verbitterde vrouw ben worden, maar mijn opgewekte karakter heb kunnen houden. Maar vandaar mijn vraag: wat zegt de bijbel over scheiden als je getraumatiseerd je relatie uiteindelijk beeindigd.. misschien kan iemand mij een hart onder de riem steken gebaseerd op Gods Woord :wink:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten