Gevoelens voor twee vrouwen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

johannes
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2013 13:10

Gevoelens voor twee vrouwen

Berichtdoor johannes » 21 mei 2013 14:45

Beste broeders en zusters,

Ik ben nu anderhalf jaar ingeschreven op ChristianMatch. Daar heb ik veel mailcontact gehad en ook een aantal dates met verschillende dames. Nu heb ik drie maanden contact met een vrouw en de laatste tijd hebben we elkaar veel gezien en veel sms-contact. Het is leuk en gezellig. So far so good.
Er zijn echter wat obstakels. Zij (ik noem haar hier V.) is een gescheiden moeder van 2 jongens. Ze bekende na vier dates verliefd op me te zijn. Ondanks dat ik niet verliefd op haar ben, is het contact prima en de ontmoeting met haar kinderen ging min of meer goed. Ik worstel wel heel erg met haar status van 'gescheiden moeder'. Het voelt gewoon niet goed.
Ik was kortgeleden op vakantie met een groep en mijn ex-vriendin (ik noem haar H.) was mee. We gaan, sinds het drie jaar terug uitging, nog steeds moeizaam met elkaar om. Tijdens de vakantie gebeurde wat ik niet wilde: ik vind H. leuk. Het contact was prima en we hadden lol.
Tijdens de vakantie sms'te ik gewoon door met V. en dat voelde ongemakkelijk. Afgelopen weekend heb ik V. weer ontmoet en het was leuk. Een paar weken terug zoende ze me onverwacht op de mond, ik voelde er niks bij. Door het langdurige contact met V. geef ik wel in een zekere mate om haar.
Het grote probleem: ik voel verschillende dingen voor twee vrouwen, maar dat is allemaal niet wederzijds. V. is verliefd op mij, ik niet op haar. Ik vind H. écht leuk, maar ik mag van haar geen contact met haar zoeken.
V. en ik vragen regelmatig aan God om ons duidelijkheid en wijsheid te geven en sinds een paar dagen besef ik dat we geduld moeten hebben in deze kwestie. Dat is prima, maar tegelijk heb ik het gevoel een keuze te moeten maken. V. doet pogingen mij te veroveren, vanzelfsprekend door haar verliefdheid. Misschien ben ik nog niet toe aan een nieuwe relatie. Kan de verwerking echt zo lang duren?
Misschien heeft iemand een soortgelijke ervaring?

Groeten en zegen, J.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Gevoelens voor twee vrouwen

Berichtdoor meribel » 21 mei 2013 14:48

Je bent niet verliefd op V, dus houd haar niet aan het lijntje, dat is niet eerlijk

H is niet verliefd op jou en heeft dat eerlijk gezegd. Mooi, eerlijker dan jij tegenover V bent.



Neem tijd om je gevoelens voor H te verwerken en achter je te laten en als de tijd rijp is ontmoet je vast diegene wel je wel voor je bedoeld is.

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Gevoelens voor twee vrouwen

Berichtdoor hubert » 21 mei 2013 14:56

Er zijn allerlei gradaties in liefdesgevoelens. Jammer dat het vaak niet wederzijds is, zoals in jouw geval. Volgens mij kun je dan beter niets forceren. Neem een timeout, zodat de gevoelens kunnen bezinken. Gooi je netten ook eens aan een andere zijde uit, om in Bijbels metaforen te spreken.
Wat er mis is met de status van 'gescheiden vrouw' begrijp ik niet helemaal. Zij is dan toch vrij? Maak het niet onnodig ingewikkeld zou ik zeggen.
Laatst gewijzigd door hubert op 21 mei 2013 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gevoelens voor twee vrouwen

Berichtdoor schelpje3 » 21 mei 2013 14:56

Het advies van Meribel kan ik alleen maar onderschrijven.
Maar je vraagt: "Kan de verwerking echt zo lang duren?"
Wat bedoel jij met lang?
En verwerking waarvan precies?

johannes
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2013 13:10

Re: Gevoelens voor twee vrouwen

Berichtdoor johannes » 30 mei 2013 10:13

Dank voor jullie reacties.

@ Schelpje3:
Met "Kan de verwerking echt zo lang duren?" bedoel ik dat ik me afvraag of ik nu nog (3 jaar later) iets moet verwerken van de vorige relatie. Anderen suggereerden dat ik door de nieuwe gevoelens voor mijn ex niet opensta voor een nieuwe relatie; m.a.w. er iets in de weg staat. Dat kán iets onverwerkts zijn, omdat het uitraken van de vorige verkering niet mijn keus was. Ik kan ook iets beginnen met V. in de hoop dat er iets gebeurt en ik snel mijn ex vergeet..

@ Hubert:
Er is natuurlijk helemaal zich mis met gescheiden vrouwen (V. is moeder van twee jonge kinderen). Het is meer dat ik moeite heb met het idee dat zij intiem is geweest met een andere man. Maar ja, aan de andere kant, dat gebeurt tegenwoordig zo vaak.. Is het raar dat ik er moeite mee heb?

De verwarring die ik nu ervaar kan ook te maken hebben met mijn onervarenheid in de liefde. Mijn ex was de eerste.

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Gevoelens voor twee vrouwen

Berichtdoor hubert » 30 mei 2013 11:16

Tsja, ik weet niet hoe oud je bent, maar op een bepaalde leeftijd is bijna niemand meer maagdelijk. Toch heb ik daarover nog nooit gehoord dat het een probleem kan zijn, behalve bij moslims dan.
Van een vrouw met ervaring op dit gebied kun je wellicht nog wat opsteken.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gevoelens voor twee vrouwen

Berichtdoor schelpje3 » 30 mei 2013 12:27

johannes schreef:Dank voor jullie reacties.

@ Schelpje3:
Met "Kan de verwerking echt zo lang duren?" bedoel ik dat ik me afvraag of ik nu nog (3 jaar later) iets moet verwerken van de vorige relatie. Anderen suggereerden dat ik door de nieuwe gevoelens voor mijn ex niet opensta voor een nieuwe relatie; m.a.w. er iets in de weg staat. Dat kán iets onverwerkts zijn, omdat het uitraken van de vorige verkering niet mijn keus was. Ik kan ook iets beginnen met V. in de hoop dat er iets gebeurt en ik snel mijn ex vergeet..

De verwarring die ik nu ervaar kan ook te maken hebben met mijn onervarenheid in de liefde. Mijn ex was de eerste.

Tja, er staat nergens een vaste tijd voor. Mijn man was niet de eerste man in mijn leven, en toen het met één van hen uitging, ben ik echt heel lang van de leg geweest.
Heb toen nog een korte tijd verkering gehad, maar dat liep op niets uit. Ik bleef eigenlijk met die jongen in mijn hoofd (en hart) lopen.
Totdat ik hem een keer tegenkwam. Ik was meteen genezen.
Het gaat vaak toch niet voor niets uit. Als de ander er een punt achter zet, voelt dat heel vervelend, je wordt afgewezen. Dus dan kom je toch in een rouwperiode. En dat kan korter of langer duren.
Maar misschien idealiseer je haar nu? Ben je al die vervelende momenten vergeten? Want die zullen er toch ook geweest zijn.

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Gevoelens voor twee vrouwen

Berichtdoor coby » 12 jul 2013 15:42

johannes schreef:Beste broeders en zusters,

Ik ben nu anderhalf jaar ingeschreven op ChristianMatch. Daar heb ik veel mailcontact gehad en ook een aantal dates met verschillende dames. Nu heb ik drie maanden contact met een vrouw en de laatste tijd hebben we elkaar veel gezien en veel sms-contact. Het is leuk en gezellig. So far so good.
Er zijn echter wat obstakels. Zij (ik noem haar hier V.) is een gescheiden moeder van 2 jongens. Ze bekende na vier dates verliefd op me te zijn. Ondanks dat ik niet verliefd op haar ben, is het contact prima en de ontmoeting met haar kinderen ging min of meer goed. Ik worstel wel heel erg met haar status van 'gescheiden moeder'. Het voelt gewoon niet goed.
Ik was kortgeleden op vakantie met een groep en mijn ex-vriendin (ik noem haar H.) was mee. We gaan, sinds het drie jaar terug uitging, nog steeds moeizaam met elkaar om. Tijdens de vakantie gebeurde wat ik niet wilde: ik vind H. leuk. Het contact was prima en we hadden lol.
Tijdens de vakantie sms'te ik gewoon door met V. en dat voelde ongemakkelijk. Afgelopen weekend heb ik V. weer ontmoet en het was leuk. Een paar weken terug zoende ze me onverwacht op de mond, ik voelde er niks bij. Door het langdurige contact met V. geef ik wel in een zekere mate om haar.
Het grote probleem: ik voel verschillende dingen voor twee vrouwen, maar dat is allemaal niet wederzijds. V. is verliefd op mij, ik niet op haar. Ik vind H. écht leuk, maar ik mag van haar geen contact met haar zoeken.
V. en ik vragen regelmatig aan God om ons duidelijkheid en wijsheid te geven en sinds een paar dagen besef ik dat we geduld moeten hebben in deze kwestie. Dat is prima, maar tegelijk heb ik het gevoel een keuze te moeten maken. V. doet pogingen mij te veroveren, vanzelfsprekend door haar verliefdheid. Misschien ben ik nog niet toe aan een nieuwe relatie. Kan de verwerking echt zo lang duren?
Misschien heeft iemand een soortgelijke ervaring?

Groeten en zegen, J.

Ik ben nu 3 jaar geleden gescheiden en ik denk dat ik er nu overheen ben. Het duurt nog best wel lang. Toen hij wilde scheiden, ging ik er meteen met iemand anders vandoor, maar achteraf was dat rebounden. We waren allebei gedumpt, het is nu dus ook weer over, die relatie. Ik zou echt eerst tijd nemen om er helemaal overheen te komen. Hoe lang is die vrouw van christianmatch al gescheiden? Was het een Bijbelse reden? Ik had nl. geen Bijbelse reden, daarom werd het een ramp. Ook omdat ik 3 kinderen heb en dat is toch niet niks voor iemand die vrijgezel is. Het is leuk in het begin en dan kun je aan de bak, of niet en je leeft langs elkaar heen, zoals in ons geval. En je zit ook nog altijd met die vader waar contact mee moet zijn of niet is en weer komt evt. in de toekomst. Heeft zij het al echt verwerkt? Ik zou er mee oppassen en pas wat mee beginnen als je echt zekerheid krijgt van God dat het goed is. Mensen die gescheiden zijn hebben vaak nog onverwerkte problemen waar ze in de volgende relatie weer tegenaan lopen. Eerst er helemaal overheen komen is het beste. En als er nog ruzie is tussen haar en haar ex zou ik er helemaal niet aan beginnen.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten