Zwanger deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Maneah » 21 aug 2014 12:57

Haha! Leuk is dat, Liefie.. Milan doet dat ook! Die heeft het bijna de hele dag over de baby. En 's morgens als ik hem uit bed haal, is kijken naar mijn buik het eerste wat ie doet. En constateert ie 'niet baby'. De wijsneus! Ik had niet verwacht dat hij er zoveel van mee zou krijgen, dacht dat ie daar te jong voor zou zijn.

Ons ukkie is al net zo eigenwijs als broerlief, heeft het nog prima bij mij. Ik ben morgen 41 weken, en begin erg ongeduldig te worden ;-)
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor liefie » 21 aug 2014 13:11

Leuk dat Milan er zo mee bezig is! Hoe oud is hij ? 41 weken dat is een heel eind op het laatst :D
Al snel weer naar de VK?

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor LeChat » 21 aug 2014 16:44

Nou, de groeiecho is achter de rug hoor. Drukte voor niks zo bleek (gelukkig) ... alles zag er top uit, vruchtwater en placenta ook, en de groei zit keurig tussen de lijntjes, eerder aan de grote kant dan aan de kleine kant 'kan wel ruim 7 pond worden'. Tja, al die voorspellingen... we wachten het gewoon rustig af.
Ben allang blij dat ik niet acuut rust moet nemen ofzo (om daarmee meteen de vraag van liefie te beantwoorden): ik ben zaterdag 34 weken, maar ga 4 weken vantevoren met verlof, dus nog 2 weken te gaan na deze week, en die tijd heb ik echt wel nodig... Geen stress hoor, maar juist in deze vakantieperiode neem ik collega's waar, we zitten met veel faillissementsdrukte, en daardoor ben ik pas deze week gestart met het maken van een vervangingslijst e.d.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Duschka » 21 aug 2014 18:09

@Meneah
Ik hoop dat bib vlug bub is! 41 weken... nou mijn geduld zou allang op zijn, denk ik :oops:

@Lechat
Fijn dat de groeiecho goed was
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 aug 2014 19:14

Moest vande week aan je denken meneah! Succes.. he!

Hier ook zes weken van tevoren eruit... mede vanwege de eerdere twee zwangerschappen en complicaties.

Gaat goed maar veel last van duizeljngen en veel behoefte aan zout eten.... en veel moe.. maar groej in etappes.. volgens mij heb ik weer last van een groeistuip.. haha....

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor liefie » 22 aug 2014 14:46

Le chat Fijn dat alles oke is! Lekker genieten van de laatste loodjes...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor MissF » 22 aug 2014 15:09

Sterkte nog even Maneah, hopelijk hebben jullie snel jullie kindje in je armen
Fijn dat alles goed was Lechat!

Frederiek is enorm bezig met de baby, had ik helemaal niet verwacht. Vanmiddag zaten we in de auto, riep ze opeens:' Mam, we moeten wel spullen gaan kopen voor de baby, anders is ie er al.'
Dus ik vroeg wat we dan moesten kopen. 'Nou, pyjamaatjes enzo'.
Ik heb uitgelegd dat we dozen vol kleertjes hebben voor de baby, jongenskleertjes én meisjeskleertjes dus dat dat best goed komt. 'Maar wel genoeg pyjamaatjes toch he?' wilde ze weten. Haha, alsof dat het belangrijkste is ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor lammetje » 22 aug 2014 21:14

Spannend Maneah, hoop voor je dat je niet te lang meer hoeft te wachten!

Fijn dat jou echo goed was LeChat, toch spannend als ze het niet helemaal vertrouwen. Wordt je wel een beetje onzeker van denk ik... maar gelukkig viel het mee!

Hier gaat het goed, druk bezig met namen zoeken :wink: kinderen helpen goed mee, maar die namen gaan het niet worden :mrgreen: wel leuk om te zien hoe ze ermee bezig zijn!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 aug 2014 07:09

Hier wel een naam..... maar toen dochterlief een boek las met die naam erin werd die naam te pas en te onpas gebruikt jn haar spel.... dus.m exit naam! Haha.... we hebbe wel een aantal voor beiden.... dus gaat goed komen hier.. nj de rest nog. Ben de afspraak vergeten bij de vk en int ziekenhuis moest ik em verzetten.. djs be benieuwd na zes weken... oei oei.... hoe et ervoor staat en of ik nj wat hoor van dat suiker checken wat verplicht schijnt te zijn

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor MissF » 23 aug 2014 12:34

Maneah, hoe is het? :D

ik heb vanmorgen een ochtendje in het ziekenhuis doorgebracht, heb een bloeding gehad. Gelukkig alles goed met ukkie, waarschijnlijk voorliggende placenta, moet bij de 20 weken echo extra goed bekeken worden, en als ie dan nog steeds voorligt kijken met 30 weken of het nog zo is, en als dat zo is, dan zal het wel geen gewone bevalling worden. Maargoed, het kan allemaal meevallen en nog prima anders worden. We wachten af.

De gyneacoloog maakte een echo, 2 seconden, om te laten zien dat het hartje klopte (wat ik wel erg belangrijk vond) en moest toen meteen weer weg omdat er een baby ter wereld geholpen moest worden :D Kwam ie daarna terug, wilde hij toch nog langer met de echo kijken, en hij vroeg: wil je weten wat het is?
Nou, graag :D Hij kon het niet garanderen, met 16 weken is wel wat vroeg, maar hij kwam toch echt 2 keer op hetzelfde geslacht uit. Dat is wel een erg leuke bijkomstigheid, dat we het nu al weten :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor schelpje3 » 23 aug 2014 14:14

MissF schreef:Maneah, hoe is het? :D

ik heb vanmorgen een ochtendje in het ziekenhuis doorgebracht, heb een bloeding gehad. Gelukkig alles goed met ukkie, waarschijnlijk voorliggende placenta, moet bij de 20 weken echo extra goed bekeken worden, en als ie dan nog steeds voorligt kijken met 30 weken of het nog zo is, en als dat zo is, dan zal het wel geen gewone bevalling worden. Maargoed, het kan allemaal meevallen en nog prima anders worden. We wachten af.

De gyneacoloog maakte een echo, 2 seconden, om te laten zien dat het hartje klopte (wat ik wel erg belangrijk vond) en moest toen meteen weer weg omdat er een baby ter wereld geholpen moest worden :D Kwam ie daarna terug, wilde hij toch nog langer met de echo kijken, en hij vroeg: wil je weten wat het is?
Nou, graag :D Hij kon het niet garanderen, met 16 weken is wel wat vroeg, maar hij kwam toch echt 2 keer op hetzelfde geslacht uit. Dat is wel een erg leuke bijkomstigheid, dat we het nu al weten :D

Wat spannend MissF. :? Was zeker toch wel even schrikken?
Betekent dit dat je vanaf nu onder controle van de gyn moet blijven?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor MissF » 23 aug 2014 14:52

Nou, echt spannend vond ik het niet, ik wilde alleen weten of het hartje nog klopte, omdat ik ukkie niet zoveel voel nog.
En internet kun je al zoveel op vinden, dat ik al het vermoeden van een voorliggende placenta had. Maar hoe 'erg' het is, dat kon hij nog niet heel duidelijk zien. De kans is wel erg groot dat het toch nog hoger komt te liggen, en dan is er niks aan de hand.
Ben ook niet overgedragen aan de gyneacoloog, we wachten nu eerste de 20 weken echo af. Als het dan nog voorliggend is, dan zullen we wel verder horen hoe en wat. Maar de kans is dus groot dat het éénmalig was. Ben allang blij dat het op zaterdag is, dan is het makkelijk oppas te vinden voor de kids :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor schelpje3 » 23 aug 2014 14:55

MissF schreef:Nou, echt spannend vond ik het niet, ik wilde alleen weten of het hartje nog klopte, omdat ik ukkie niet zoveel voel nog.
En internet kun je al zoveel op vinden, dat ik al het vermoeden van een voorliggende placenta had. Maar hoe 'erg' het is, dat kon hij nog niet heel duidelijk zien. De kans is wel erg groot dat het toch nog hoger komt te liggen, en dan is er niks aan de hand.
Ben ook niet overgedragen aan de gyneacoloog, we wachten nu eerste de 20 weken echo af. Als het dan nog voorliggend is, dan zullen we wel verder horen hoe en wat. Maar de kans is dus groot dat het éénmalig was. Ben allang blij dat het op zaterdag is, dan is het makkelijk oppas te vinden voor de kids :D

O, laten we hopen dat het verder goed mag gaan, dat is heel goed mogelijk hoor. :)
Bij mij is het rond die tijd een keer misgegaan nl. Ik was net boven de 13 weken grens. Ik schrok wel hoor. Maar ik voelde al meteen dat het niet goed was.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor LeChat » 23 aug 2014 16:39

Gelukkig dat het met je uk goed gaat, MissF, en hopelijk geeft de 20 wekenecho een ander beeld vwb de placenta!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor MissF » 23 aug 2014 16:48

Hij had het er ook nog over dat het idd een beginnende miskraam kan zijn, Schelpje, vreemd idee dat ze dat nu nog zo noemen.
Rare was wel dat we het daar samen van tevoren al over gehad hadden, en allebei zeiden: dat zal heel naar zijn, maar dat zij dan zo, we hebben een prachtig gezinnetje, en dan komt het ook wel weer goed.
Maar toen hij vertelde of we een dochter of zoon krijgen, toen opeens moest ik er niet eens meer aan dénken. Nu wil ik zelfs wel 20 weken nog op bed doorbrengen als we ons kind maar levend krijgen, bij wijze van :D

Ik geloof zelf niet echt in een miskraam overigens, ik heb nergens last van verder. En de kans was gelukkig ook heel klein zei hij.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten

cron