Zwanger deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor liefie » 09 aug 2014 19:54

Hier ook geen cursus gedaan helemaal niet aan gedacht toen... Al dachten ze in het ziekenhuis dat ik yoga gedaan had haha omdat ik zo rustig was :lol:

Het babykamertje is hier op een paar kleine dingen af... Zo fijn kan niet wachten tot het bedje in gebruik genomen wordt...
Ik ga maar gewoon van 42 weken uit dan kan het alleen maar meevallen :D

Maandag de eerste groeiecho echt heel erg benieuwd of het op schema ligt of wat dan ook. Ik zei al tegen mijn man ik ga even vragen wat we krijgen een jongen of meisje :lol:
Ik heb absoluut geen voorgevoel ben dan ook echt mega benieuwd wat het is...

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Haai » 09 aug 2014 20:19

Hier bij de eerste 2 thuisbevallingen gehad, waarbij de eerste 12 uur duurde en de tweede 3 uurtjes. Nu moest ik helaas in het ziekenhuis bevallen, en ik was vooral bang dat deze bevalling weer zo snel zou gaan als de vorige (vk. was er pas toen in 9,5 cm ontsluiting had), en we dus het ziekenhuis niet zouden halen. Ik ben naar het ziekenhuis gegaan met 4 cm ontsluiting, en uiteindelijk duurde deze bevalling 7 uur.
Mijn bevalling werd gelukkig door een leerling - vk gedaan onder supervisie van m'n eigen vk, dus ze hadden de verpleegkundige uit het ziekenhuis nauwelijks nodig. Dat was zo'n irritant mens... Kwam binnen in het heetst van de strijd: 'HALLOOO, HOE GAAT HET HIER?' Daar kan ik echt niet tegen, als ik aan het bevallen ben moet iedereen z'n mond houden ;)
Nadeel van zo'n ziekenhuisbevalling vind ik ook dat je daarna nog weer met je hele hebben en houwen naar huis moet, ik was liever gewoon lekker thuis gebleven.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 aug 2014 10:14

Maneah schreef:Paprikameisje: de verloskamers zijn inderdaad de kraamkamers, je mag de hele dag door bezoek en zelfs de partners mogen er blijven slapen. Ziet er goed uit!

De verloskundige zei gister dat een 2e bevalling meestal sneller en makkelijker gaat dan de 1e. Dat stelde mij wel gerust eigenlijk, al vraag ik me nu wel af of dat echt zo is. Wat zijn jullie ervaringen? De vorige keer had ik een ingeleide bevalling, waarbij ik al snel in een weeënstorm zat. De ene wee was nauwelijks weg, en ik had de volgende al. En de ontsluiting schoot voor geen meter op, vond dat best slopend! En ik hoop daarom nu ook op een spontane bevalling. Ik mag nu ook thuis bevallen, omdat de GBS niet actief is.. Maar twijfel enorm wat ik wil...



Eerste bevalling duurde 11,5 uur .. Achteraf gezien heb ik nooit persweeen gehad.. Tweede bevalling een uur en 3 kwartier ... Derde bevalling ook zo iets ..

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor liefie » 11 aug 2014 16:32

Zoals ik al dacht onze frummel ligt in stuit.. Onvolkomen stuit hij kan nog makkelijk draaien maar het is al zeker 10 weken zijn voorkeurspositie.
Maar goed dat wachten we maar af. Hij loopt 2 weken voor op groei maar alles zag er perfect uit.
In elk geval gaan ze mij niet voorbij de 40 weken laten lopen.

Over 4 weken krijg ik weer een echo.

Aanstaande vrijdag heb ik weer gewone controle en krijg ik een injectie omdat de baby een andere bloedgroep als mij heeft.

Van het weekend de geboortekaartjes uitgezocht en helemaal gemaakt met de naam enz is het alleen nog datum en gewicht invullen.
Wel fijn dat die klusjes allemaal klaar zijn.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Jannoek » 11 aug 2014 17:33

fijn dat alles goed er uit zag!
weten jullie nu of het een jongetje of een meisje is?
en is er een reden dat ze je niet langer dan 40wk laten doorlopen?

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor liefie » 11 aug 2014 18:03

Nee we weten niet wat het is :D
Omdat het kindje nu al tussen de 2a 3 weken voor loopt op groei laten ze je niet langer dan 40 weken lopen.
Dat is risicovol volgens de VK. Beleid is denk ik overal een beetje anders.

Ik ga mij denk maar een beetje instellen op een keizersnee als het dan niet zo is valt het alleen maar mee.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Duschka » 12 aug 2014 22:48

Ik wilde destijds wel graag een cursus doen, maar is helaas dus niet gebeurd door de omstandigheden. Enfin, achteraf is de bevalling evengoed natuurlijk gelukt :wink: , wel even een paniekmomentje gehad, ontstaan door de paniek bij de medische staf. Gelukkig had de gyn. door dat het een negatief effect op mij had, en kalmeerde iedereen heel vlot, ikzelf inclusief :mrgreen: .

@Liefie
Is er een reden dat het kindje zo voor loopt op de groei of heeft jullie bib gewoon haast om groot te zijn?

@alle zwangeren
Gelukkig even niet zo warm weer, dus dat scheelt weer
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor liefie » 13 aug 2014 12:33

Nee er is geen reden dit was bij Nina ook het geval... De baby heeft het gewoon erg goed in mijn buik zei de VK :lol:
Bij Nina ben ik toen extra op suiker gecontroleerd maar dat was elke keer gewoon goed.

Onze kleine trapt er wat op los schrik er af en toe echt van :shock: Vervelend is ook dat hij vaak met de beentjes naar beneden ligt en dan vol op mijn blaas schopt dan heb ik echt het idee dat ik in mijn broek plas...
En hij trekt heel vaak de beentjes op naar zijn hoofd echt een bizar gevoel.

Van mij mag het wel weer warmer worden hoor kan niet zeggen dat ik er meer last van gehad heb dan in niet zwangere toestand.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor LeChat » 18 aug 2014 21:08

Ik ben donderdag weer bij de verloskundige geweest, was 2 wk geleden. Vorige keer echo besproken, precies 'tussen de lijntjes' en ook de groei die de verloskundige toen mat was prima. Nu een andere verloskundige en die vond het eerst geen probleem dat ik niet aangekomen was in 2 weken tijd 'want het gebruikt jouw reserves', bloeddruk en urine príma, bovenkant buik 'goed' en toen ging ze van navel tot onderkant baarmoeder meten en vond ze het toch aan de krappe kant. Ik moet maar veel volle melk-producten gebruiken, ook straks met bv. Toch maar een groeiecho was het eerst, maar uiteindelijk wilde ze persé dat die binnen 1 wk gemaakt wordt, dus bij het echo-bureau een soort spoedafspraak gemaakt voor a.s. donderdag...
Ze gaf zelf ook aan dat bewegen het eerste is waar kindjes mee stoppen als ze niet goed groeien, nou het beweegt elke 3 uur (echt met die regelmaat) en dan minstens 5 minuten, dus ik maak me (gelukkig) nog niet druk, maar 'n beetje verwarrend is het natuurlijk wel...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor liefie » 19 aug 2014 07:01

Lechat ja snap dat het verwarrend is. Heb je nu deze donderdag groei echo? Hopelijk is gewoon alles oke.
voel je je voor de rest goed?

Hier gaat het ook goed afgelopen vrijdag weer controle gehad bloeddruk enz allemaal super netjes.
ook gelijk de injectie gehad vanwege bloedgroep verschil met de baby.
Begin september weer een groeiecho en dan wordt het waarschijnlijk overgedragen aan de gyn vanwege stuit ligging en minimaal 2 weken voorlopen van groei.
Ben echt benieuwd... Hebben wel besloten geen draaipoging te laten doen als het niet uit
zich zelf gaat draaien wordt het gewoon een keizersnee :(

best bizar ik zit op een forum en daar is er al 1 bevallen die even ver als mij was. En bij een ander zijn de vliezen gisterenavond gebroken. Sta je eigenlijk niet bij stil maar kan bij elk termijn gebeuren.

Wij zijn nog van jongensnaam gewisseld haha het is iets heel anders geworden we waren de geboortekaartjes aan het maken en we schreven de naam op en ik zei gelijk eigenlijk twijfel ik vind het zo sullig staan...
s avonds lagen we in bed en haddwn het er over en ineens schiet er een naam in mijn hoofd en nog geen 30seconden later zegt mijn man die naam hardop echt zo apart. :lol:

slapen gaat weer super met paracetamol hoef er ook niet uit s nachts echt heerlijk.
volgende dag besloten dat het die naam wordt ben benieuwd naar reacties denk dat niemand die naam bij ons verwacht

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor MissF » 19 aug 2014 07:58

Ben benieuwd liefie :D
Waarom doe je geen draaipoging eigenlijk? Ik heb geen idee hoe zoiets werkt hoor, en of er risico's aan verbonden zijn. Je moet dus sowieso in het zkh bevallen denk ik?

Spannend, Lechat, ben je over het algemeen al wel goed aangekomen, of ook niet echt?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor jaccootje85 » 19 aug 2014 11:50

Bij een draaipoging kan een bloeding ontstaan, je kunt veel pijn hebben of je kunt geen van beiden hebben... Norah is destijds ook gedraaid en ik had nauwelijks door dat ze al gedraaid was. Ervaringen zijn verschillend...
Szent az Úr

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor LeChat » 19 aug 2014 21:13

@liefie: idd a.s. donderdag groeiecho. Ik voel me verder prima.

@MissF: lastig te zeggen hoeveel ik in totaal aangekomen ben, was kort voor/in het begin v/d zwangerschap 'vanzelf' (zonder misselijkheid o.i.d.) flink afgevallen en zit nu 1 kilo boven mijn gemiddelde gewicht van daarvóór, maar als je rekent vanaf het 'dieptepunt' (laagste gewicht tijdens zwangerschap) dan is er zo'n 5 kilo bij nu.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Sophie77 » 19 aug 2014 21:31

Hopelijk komt er niks geks uit de echo, LeChat!

Ik heb vorige week de groeiecho gehad; ook ons kindje loopt 2 weken voor in groei en daarbij heb ik erg veel vruchtwater. De verloskundige heeft overlegd met de gynaecoloog, maar hij zag, vorige zwangerschappen in aanmerking genomen, gelukkig geen reden tot ongerustheid of actie.

Hopelijk duurt het nog minimaal een week of 6 (dan ben ik 38 weken zwanger) tot onze uk geboren wordt; we zitten nu nog midden in de afronding van de verbouwing en ik ben volop aan het behangen etc. Daarna hoop ik nog tijd te hebben om het e.e.a. een goede beurt te geven en de babyspullen te wassen ... En, niet onbelangrijk: we hebben nog geen naam, zowel een jongens- als een meisjesnaam niet. Onze favoriete jongensnaam kreeg een pasgeboren neefje en aan de meisjesnaam kan manlief bij nader inzien toch niet wennen. Lastig hoor, dat kiezen!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor liefie » 21 aug 2014 07:22

Lechat Spannend vandaag de echo hopelijk is gewoon alles oke. Tot wanneer moet jij nog werken?

Sophie De laatste loodjes moet er nog veel gebeuren is huis? Voel je je voor de rest goed? Apart dat ze overal anders reageren op een groot kindje hier laten ze je dan echt niet voorbij de 40 weken lopen.

Wat betreft draaien zitten gewoon best wat risico's aan vast en het is heel vaak voor niks omdat het kindje terug draait of ze krijgen het helemaal niet gedraaid.
Heb met een aantal mensen gesproken die werken op de kraamafdeling en die raden het af en vind het zelf ook geen fijn idee.
Kindje ligt niet voor niets altijd zo in mijn buik (Nina draaide echt alle kanten op) Dit kindje niet ligt altijd in stuit alleen de ene keer met benen bij het hoofdje en dan weer beneden.

Ik moet nu met 34 weken met verlof omdat ik voor 50% in de ziektewet zit ik heb besloten niet al met 32 weken te stoppen (zou eerst nog vakantie opnemen) Die weken ga ik achter mijn verlof plakken en werk nu gewoon tot 34 weken het is maar 10 uur per week en ik vind het wel fijn om iets te moeten :D

Wel petje af voor vrouwen die zwanger zijn en kleine kindjes hebben! Het is dat Nina heel zelfstandig is anders was het echt wel zwaar.

Nina is er wel heel erg mee bezig! Als we ergens heen gaan is het papa gaat mee mama gaat mee en de baby ook en zo gaat het met alles.
Volgens Nina is het ook echt een meisje en krijgen we daarna nog een keer een jongen :D


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten