Samen in bed

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Roos

Samen in bed

Berichtdoor Roos » 18 mar 2013 19:21

Ik zie op dit forum veel vragen staan over seks voor het huwelijk en grenzen bewaken. Ik heb zelf een vriend die 3 jaar ouder is dan ik. We liggen af en toe samen op bed om te kletsen en te bidden en om te knuffelen.

We hebben grenzen afgesproken van wat we wel en niet doen. We hebben er geen moeite mee om ons aan deze grenzen te houden al willen we soms wel meer. Het duurt nog even voordat we kunnen gaan trouwen.
Als we het moeilijk gaan vinden kiezen we ervoor om een stap terug te doen.

Hebben anderen van jullie hier ook ervaring mee? Hoe ver kun je dan gaan? En hebben/hadden jullie er moeite mee?

Lock&Stock

Re: Samen in bed

Berichtdoor Lock&Stock » 18 mar 2013 22:39

Als agnost ben ik waarschijnlijk niet de ideale persoon om te reageren, maarrrr;

Als je echt geen sex voor het huwelijk wilt hebben dan lijkt het me een slecht idee om samen in bed te liggen, dat is vragen om "problemen". Als je elkaar echt leuk vind, of zelfs verliefd bent, dan gaat er verleiding ontstaan, verleiding die je misschien verleid om dingen te doen waar je spijt van gaat krijgen.

Roos schreef:Als we het moeilijk gaan vinden kiezen we ervoor om een stap terug te doen.


Stap terug doen is in mijn ervaring redelijk onmogelijk, maar ik wens je veel succes! :D

Mijn mening is dat het een risico is om voor je huwelijk geen sex te hebben. Wat als het tegen valt? Het is zo persoonlijk, het moet maar net aansluiten bij de behoeften van de ander. Ik zou er niet over piekeren om te trouwen voordat ik sex heb gehad. Maar goed, kan begrijpen dat jij er iets anders in zit ;) In dat geval; stap terug doen voordat dat te moeilijk wordt, dus niet meer samen slapen 8-[

jokesloten
Verkenner
Verkenner
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 nov 2012 19:46

Re: Samen in bed

Berichtdoor jokesloten » 18 mar 2013 23:06

Heel erg moeilijk, geen gemeenschap gehad voor het huwelijk maar wel in stapjes ver gegaan.
Dus we waren heel blij dat de trouwdatum al snel kwam.
Het lastige was dat hij op zichtzelf woonde en we tot laat met elkaar in gesprek gingen.
Wel waren we al wat ouder geen tieners meer en wisten we waar we ons aan wilden houden en bespraken dit ook.
Als je 's avonds niet kunt slapen moet je geen schaapjes tellen maar de Herder zoeken. drs. Els van Dijk

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Samen in bed

Berichtdoor elbert » 19 mar 2013 09:05

Lock&Stock schreef:Als je echt geen sex voor het huwelijk wilt hebben dan lijkt het me een slecht idee om samen in bed te liggen, dat is vragen om "problemen". Als je elkaar echt leuk vind, of zelfs verliefd bent, dan gaat er verleiding ontstaan, verleiding die je misschien verleid om dingen te doen waar je spijt van gaat krijgen.
Mee eens. De verleiding wordt al gauw te groot.
Lock&Stock schreef:Mijn mening is dat het een risico is om voor je huwelijk geen sex te hebben. Wat als het tegen valt?
Mijn bescheiden mening: als sex een doorslaggevende factor wordt voor een huwelijk, is het beter om niet te trouwen, want dat is dan een slecht huwelijk. :?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Samen in bed

Berichtdoor boer » 19 mar 2013 09:21

met Elbert eens,
Als seks een op zichzelf gerichte lust is, ipv een intimiteit die beiden verenigd tot een eenheid, zal verveling optreden en het huwelijk een sleur worden, denk ik.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Samen in bed

Berichtdoor schaapje » 19 mar 2013 10:09

elbert schreef:Mijn bescheiden mening: als sex een doorslaggevende factor wordt voor een huwelijk, is het beter om niet te trouwen, want dat is dan een slecht huwelijk. :?

=D>
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Roos

Re: Samen in bed

Berichtdoor Roos » 19 mar 2013 10:41

.[/quote]Mee eens. De verleiding wordt al gauw te groot.


Ervaring mee gehad?

Faramir

Re: Samen in bed

Berichtdoor Faramir » 19 mar 2013 12:07

Net alsof je voor geslachtsgemeenschap een bed nodig hebt. Als je jezelf dan toch niet meer in de hand kan houden dan maakt wel of geen bed ook niet meer uit.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Samen in bed

Berichtdoor schelpje3 » 19 mar 2013 12:08

Faramir schreef:Net alsof je voor geslachtsgemeenschap een bed nodig hebt. Als je jezelf dan toch niet meer in de hand kan houden dan maakt wel of geen bed ook niet meer uit.

:)nico

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Samen in bed

Berichtdoor elbert » 20 mar 2013 08:50

Roos schreef:elbert: "Mee eens. De verleiding wordt al gauw te groot."

Ervaring mee gehad?
Verleidingen? Ja, net als iedereen. De verleiding is gelukkig niet te groot geworden, maar die lag (voor mij is dat al een tijdje geleden) natuurlijk wel op de loer.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Lock&Stock

Re: Samen in bed

Berichtdoor Lock&Stock » 20 mar 2013 10:54

elbert schreef:Mijn bescheiden mening: als sex een doorslaggevende factor wordt voor een huwelijk, is het beter om niet te trouwen, want dat is dan een slecht huwelijk. :?


Doorslaggevende factor? Mja, misschien wel, ik vind seksualiteit belangrijk en daar sta ik niet alleen in. Voor veel vrouwen is een goed seksleven ook belangrijk. Moet er niet aan denken om de rest van mijn leven slechte seks te hebben. En als ik zo de Refoweb vragen over seks doorbladder komt het toch wel voor dat bepaalde dingen na de huwelijksnacht nogal tegenvallen...


boer schreef:Als seks een op zichzelf gerichte lust is, ipv een intimiteit die beiden verenigd tot een eenheid


Ik zie het exact tegenovergesteld, seks is voor mij vooral de ander laten genieten. Maar dan moet er wel een match zijn tussen wat ik graag doe en waar de ander van kan genieten en vice versa.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 89 gasten