Sexuele druk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sexuele druk

Berichtdoor Mortlach » 20 mar 2013 16:52

marcohack12345 schreef:Ik ben een jongen van 16 jaar. Mensen: en ik heb een probleem.
Ik zal het maar gelijk zeggen: ik word opgewonden van leer. Niet van leer zoals bij sm wordt gebruikt, want ik voel dat dát echt fout is Bijbels gezien,


Hoezo precies dan? Voor de achtergrond, ik zit zelf in dat wereldje en vermoed dat je idee is gebasseerd op een verkeerd beeld van wat SM precies inhoudt.

maar gewoon van hele simpele dames leren jasjes. En mensen dragen het in deze tijd heel veel. In de kerk, op school, op me werk. Ik krijg steeds meer fantasieën van mensen die het dragen terwijl het soms echt hele erge refo's zijn in kleding. En het gaat zo ver dat het heel me leven beheerst. Ik denk er heel de dag aan. Maar ik ben ook mezelf niet meer. Vroeger was ik altijd heel stil en rustig en nu heb ik steeds meer woedeaanvallen, concentratieproblemen etc. Ik durf het niet tegen me ouders te vertellen omdat ik denk dat ze het niet zullen begrijpen en omdat ik in een hele 'zware' kerk zit denk ik dat ze het heel raar gaan vinden. Wat moet ik doen? Moet ik het tegen een vertrouwenspersoon zeggen of moet ik een dames leren jasje kopen zodat ik me gevoelens kan beheersen door ze thuis uit te laten? Mensen reageer alsjeblieft want I don't know what to do!!!!!!


Wat te doen? Vertellen lijkt me niet erg behulpzaam voor wie dan ook. Het enige voordeel dat ik kan bedenken is dat je ontdekt dat je niet de enige bent, maar wat surfen op internet moet je dat ook wel duidelijk kunnen maken. Ik zou lekker een leren jack voor jezelf kopen (waarom zou het een damesjasje moeten zijn?) en wat je daar dan mee doet moet je helemaal zelf weten.

Pas als het object (in jouw geval leer) belangrijker wordt dan de persoon, is er echt iets aan de hand.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

marcohack12345
Verkenner
Verkenner
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mar 2013 10:55

Re: Sexuele druk

Berichtdoor marcohack12345 » 20 mar 2013 17:24

Ja misschien heb ik dat zeker.

Maar omdat ik juist van dames leren jasjes opgewonden raakt.

Faramir

Re: Sexuele druk

Berichtdoor Faramir » 20 mar 2013 17:29

Een fetish is vrij normaal. Volgens mij hebben alle mensen wel iets waar ze gevoelig voor zijn op seksueel gebied. Je bent dus niet abnormaal of ziek. Je ontwikkeld gewoon zoals alle andere jongeren. Zolang je het object maar niet belangrijker gaat vinden dan de persoon, en niemand lastig gaat vallen.
Leer ermee omgaan en als je straks een vrouw/vriendin hebt kan het leuk zijn.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Sexuele druk

Berichtdoor JeeWee » 20 mar 2013 19:40

Dat is het linke van het plaatsen van een dergelijke vraag op een open forum: alle amateur-psychologen ruiken hun kans.

Marco ervaart dit zelf als een serieus probleem, wat misschien op dit moment nog te hanteren is, maar hij merkt zelf al dat dit uit de hand kán lopen.

Ouders gaan dit ook niet begrijpen, hoe graag ze misschien ook zouden willen.
Ga naar je huisarts, leg het open en hij/zij zal je verwijzen naar een psycholoog.
De kans dat je er zonder hulp over heen groeit, is klein. Je geeft zelf aan dat het je leven nu al heel erg beïnvloedt. Kun je nagaan, wat er met je leven gebeurt, als je het op z'n loop laat. Probeer dit bijvoorbeeld maar eens binnen een potentiële relatie verborgen te houden.
Sterkte!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

maran
Sergeant
Sergeant
Berichten: 290
Lid geworden op: 08 jan 2013 14:13

Re: Sexuele druk

Berichtdoor maran » 20 mar 2013 19:52

JeeWee schreef:Dat is het linke van het plaatsen van een dergelijke vraag op een open forum: alle amateur-psychologen ruiken hun kans.

Marco ervaart dit zelf als een serieus probleem, wat misschien op dit moment nog te hanteren is, maar hij merkt zelf al dat dit uit de hand kán lopen.

Ouders gaan dit ook niet begrijpen, hoe graag ze misschien ook zouden willen.
Ga naar je huisarts, leg het open en hij/zij zal je verwijzen naar een psycholoog.
De kans dat je er zonder hulp over heen groeit, is klein. Je geeft zelf aan dat het je leven nu al heel erg beïnvloedt. Kun je nagaan, wat er met je leven gebeurt, als je het op z'n loop laat. Probeer dit bijvoorbeeld maar eens binnen een potentiële relatie verborgen te houden.
Sterkte!


het voordeel van een open forum is, dat de zaken veelal veel genuanceerder bekeken kunnen worden en vanuit een breder perspectief.

de kans om er 'normaal' mee om te gaan wordt zo vergroot.
ik zie alleen maar voordelen.

en wat weet jij over dat ouders dat niet zouden begrijpen?
bedoel je hiermee alle ouders?
of heb jij daar zelf ervaring mee?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sexuele druk

Berichtdoor Mortlach » 20 mar 2013 21:04

JeeWee schreef:Marco ervaart dit zelf als een serieus probleem, wat misschien op dit moment nog te hanteren is, maar hij merkt zelf al dat dit uit de hand kán lopen.


Het spijt me, maar laten we even wachten voordat we alle seksuele frustraties van een 16-jarige te zwaar gaan opvatten. Dit is geen sneer naar de vraagsteller, trouwens, want die kan het inderdaad als serieus opvatten. Je kunt je alleen afvragen of dat serieuze probleem niet gewoon met een keer masturberen is op te lossen.

Ouders gaan dit ook niet begrijpen, hoe graag ze misschien ook zouden willen.
Ga naar je huisarts, leg het open en hij/zij zal je verwijzen naar een psycholoog.
De kans dat je er zonder hulp over heen groeit, is klein.


Waarom zou het een probleem zijn waar je overheen moet groeien? Als er over een paar jaar inderdaad problemen zijn met relaties en werk, dan kun je altijd nog naar de seksuoloog.

Je geeft zelf aan dat het je leven nu al heel erg beïnvloedt. Kun je nagaan, wat er met je leven gebeurt, als je het op z'n loop laat. Probeer dit bijvoorbeeld maar eens binnen een potentiële relatie verborgen te houden.
Sterkte!


Als alle 16-jarigen met een seksuele frustratie bij de psycholoog zaten, zouden die geen tijd meer hebben voor iets anders...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Sexuele druk

Berichtdoor hubert » 21 mar 2013 10:18

JeeWEEDat is het linke van het plaatsen van een dergelijke vraag op een open forum: alle amateur-psychologen ruiken hun kans.


Er zitten veel ervaringsdeskundigen op het forum die goede raad geven.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sexuele druk

Berichtdoor Mortlach » 21 mar 2013 17:40

We zijn toch allemaal 16 geweest?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Sexuele druk

Berichtdoor jaccootje85 » 21 mar 2013 19:18

Je kunt tegenwoordig ook zonder verwijzing naar een psycholoog.
Verder houd ik me buiten alle commentaar, want ik weet zo geen antwoord/oplossing voor je probleem. Ik wil je wel heel veel sterkte wensen en ik hoop dat je er (biddend) uit kan komen.
Szent az Úr

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sexuele druk

Berichtdoor meribel » 21 mar 2013 21:36

jaccootje85 schreef:Je kunt tegenwoordig ook zonder verwijzing naar een psycholoog.
Verder houd ik me buiten alle commentaar, want ik weet zo geen antwoord/oplossing voor je probleem. Ik wil je wel heel veel sterkte wensen en ik hoop dat je er (biddend) uit kan komen.


dat klopt.
Vergeet alleen niet je eigen bijdrage van 20 euro per sessie + je eigen risico van 350 euro wat je eerst moet betalen.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Sexuele druk

Berichtdoor JeeWee » 22 mar 2013 08:17

Mortlach schreef:We zijn toch allemaal 16 geweest?

Klopt.
Maar zo doe je een vraag als deze niet af.
De vragensteller ervaart dit als een serieus probleem en dan vraagt hij dus ook om serieus genomen te worden.
Als een fetisj dreigt (zoals hij aangeeft) je leven te gaan bejheersen, lijkt het me heel goed om hier sowieso met een professional over te gaan praten.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Sexuele druk

Berichtdoor jaccootje85 » 22 mar 2013 09:04

meribel schreef:dat klopt.
Vergeet alleen niet je eigen bijdrage van 20 euro per sessie + je eigen risico van 350 euro wat je eerst moet betalen.


Dat is zo ja. Bedankt voor je aanvulling :wink:
Szent az Úr

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Sexuele druk

Berichtdoor hubert » 26 mar 2013 10:10

We weten allemaal dat de pubertijd een lastige tijd is, zowel voor de puber als voor de omgeving.
Je bent als ouders al blij als ze er heelhuids doorheen rollen, zonder drugs, drank, ongelukken etc.
Veel zelfmoorden ook, relatief veel onder jongeren met andere geaardheden.
Daarbij vergeleken is een fetisj als deze niet zo erg. Meestal gaat het vanzelf over en wordt het minder heftig. Ik zou de psycholoog nog maar even uitstellen.
Praten met lotgenoten kan ook verhelderende werken. Er zijn genoeg websites waar je terecht kunt. Of anders naar de NVSH, als die nog bestaat? Die waren voor geen kleintje vervaard in de jaren 60/70.

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Sexuele druk

Berichtdoor hubert » 19 apr 2013 10:10

Gisteren ontmoette ik iemand die zei dat hij een fetisj heeft met tenen (die hij dan wil likken).
Wat moet ik hier nou weer mee?

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sexuele druk

Berichtdoor meribel » 19 apr 2013 10:23

nou dat is vast een heel lenig type. :mrgreen:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten