Sexuele druk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marcohack12345
Verkenner
Verkenner
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mar 2013 10:55

Re: Sexuele druk

Berichtdoor marcohack12345 » 19 mar 2013 22:29

hubert schreef:Ik dacht aan een obsessie o.i.d. Dus als je zelf last hebt van je voorkeur.
Als het louter iets is waar je opgewonden van raakt is het niks bijzonders. Dat hebben bijna alle mensen. De een van een vrouwenbeen, de ander van leer of van de lucht van leer. Of van een filmpje. Er zijn zo ontzettend veel fetisjen. Zolang het jezelf en anderen niet schaadt is het prima. Ik zou er niet van wakker liggen.



Ja maar wat ik steeds zeg is dat er 1 een druk op me komt te staan en 2 al me huiswerk er onded lijdt omdat ik alleen maar daar aan kan denken! En emotionele dingen gebeuren er zoals woedeuitbarstingen enzo maar dat laaste komt ook door de puberteit.

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Sexuele druk

Berichtdoor hubert » 19 mar 2013 22:37

De zaken die je noemt kunnen inderdaad te maken hebben met puberteit. Dan gaat het vanzelf over, als de hormonen in balans zijn. Het zijn chemische processen die voor de stemmingswisselingen zorgen. IVervelend, maar je moet het doorstaan, net zoals het proces van ouder worden, waar ik nu in zit.
Ik hoop dat de mensen om je heen een beetje begripvol zijn.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sexuele druk

Berichtdoor meribel » 20 mar 2013 13:38

schaapje schreef:
Lees even je eigen berichten terug, hier heb je het tegen iemand die een "probleem"heeft wat, naar eigen zeggen zijn leven beheerst en die nergens anders meer aan kan denken, zelf woedeuitbarstingen krijgt.




ik zal wel veel te nuchter zijn.
Ik zie geen probleem..maar goed, ben geen psych.
Die woedeaanvallen hebben bijna alle pubers. En je leven beheersen en bijna nergens anders aan kunnen denken; waar denken gemiddelde 16-jarige jongens meestal aan? Vast niet aan hun postzegelverzameling.

Ik denk dat je ook zaken die geen probleem zijn, een probleem kan maken. Zeker als je er veel te veel aandacht op legt. Accepteer het, waait het weer voorbij ook.
Dat damesjasje voor zijn vriendin was een geintje natuurlijk.


Alhoewel..wat is er mis met een cadeautje aan je vriendin geven wat je mooi vind staan.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Sexuele druk

Berichtdoor schaapje » 20 mar 2013 14:09

meribel schreef:
ik zal wel veel te nuchter zijn.
Ik zie geen probleem..maar goed, ben geen psych.
Die woedeaanvallen hebben bijna alle pubers. En je leven beheersen en bijna nergens anders aan kunnen denken; waar denken gemiddelde 16-jarige jongens meestal aan? Vast niet aan hun postzegelverzameling.

Ik denk dat je ook zaken die geen probleem zijn, een probleem kan maken. Zeker als je er veel te veel aandacht op legt. Accepteer het, waait het weer voorbij ook.
Dat damesjasje voor zijn vriendin was een geintje natuurlijk.


Alhoewel..wat is er mis met een cadeautje aan je vriendin geven wat je mooi vind staan.


Wat jij hier generaliserend neerschrijft, daar heb ik geen goed woord voor over.
Dus bekijk het maar en ga maar verder met je goede "raadgeving" :mrgreen: :-&
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Lock&Stock

Re: Sexuele druk

Berichtdoor Lock&Stock » 20 mar 2013 14:16

marcohack12345 schreef:Ja maar wat ik steeds zeg is dat er 1 een druk op me komt te staan en 2 al me huiswerk er onded lijdt omdat ik alleen maar daar aan kan denken! En emotionele dingen gebeuren er zoals woedeuitbarstingen enzo maar dat laaste komt ook door de puberteit.


Ik weet niet zo goed wat je nu eigenlijk wilt horen. Bijna iedereen herkend het als redelijk normale puber"problemen". Als je echt zo overtuigd bent dat dit meer is dan dat, ga eens naar een psycholoog of begin gewoon bij de huisarts.

marcohack12345
Verkenner
Verkenner
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mar 2013 10:55

Re: Sexuele druk

Berichtdoor marcohack12345 » 20 mar 2013 14:21

Oke oke het is normaal. Nou ja bedankt dan.

Zelf voel ik het anders maar dat zal wel aan mij liggen.

maran
Sergeant
Sergeant
Berichten: 290
Lid geworden op: 08 jan 2013 14:13

Re: Sexuele druk

Berichtdoor maran » 20 mar 2013 14:30

marcohack12345 schreef:Oke oke het is normaal. Nou ja bedankt dan.

Zelf voel ik het anders maar dat zal wel aan mij liggen.


of misschien aan je streng christelijke opvoeding?

marcohack12345
Verkenner
Verkenner
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mar 2013 10:55

Re: Sexuele druk

Berichtdoor marcohack12345 » 20 mar 2013 14:36

Maran: of misschien aan je streng christelijke opvoeding?





Ja klopt. Voor een onchristelijke is het denk ik veel makkelijker dan bij mij. Daarom ook dat ik HIER dit vraagt omdat ik wil horen wat christenen ervan denken.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Sexuele druk

Berichtdoor schelpje3 » 20 mar 2013 14:41

Wat verstaan jullie onder een streng christelijke opvoeding?
En wat is precies een zware kerk?

marcohack12345
Verkenner
Verkenner
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mar 2013 10:55

Re: Sexuele druk

Berichtdoor marcohack12345 » 20 mar 2013 14:46

oud gergem

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Sexuele druk

Berichtdoor schelpje3 » 20 mar 2013 14:57

O ja, dan snap ik het. :D
Maar ik denk dat in veel "lichtere" kerken hier ook verwonderd naar gekeken wordt hoor.
Eerlijk gezegd begrijp ik bepaalde voorkeuren niet, maar probeer me er wel in te verplaatsen.
Als je mijn zoon zou zijn, zou ik eveneens niet zo blij zijn, vooral niet met je driftbuien. :cry:

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sexuele druk

Berichtdoor meribel » 20 mar 2013 15:42

schelpje3 schreef:Als je mijn zoon zou zijn, zou ik eveneens niet zo blij zijn, vooral niet met je driftbuien.


hoe zou je het oplossen, of wat zou je je zoon dan adviseren?

schaapje schreef:Wat jij hier generaliserend neerschrijft, daar heb ik geen goed woord voor over.
Dus bekijk het maar en ga maar verder met je goede "raadgeving"



:?: ik krijg het idee alsof je vind dat ik gekke dingen zeg. Maar jij had alweer spijt dat je reageerde zei je en hield het voor gezien toch.

maran
Sergeant
Sergeant
Berichten: 290
Lid geworden op: 08 jan 2013 14:13

Re: Sexuele druk

Berichtdoor maran » 20 mar 2013 15:48

marcohack12345 schreef:Maran: of misschien aan je streng christelijke opvoeding?


Ja klopt. Voor een onchristelijke is het denk ik veel makkelijker dan bij mij. Daarom ook dat ik HIER dit vraagt omdat ik wil horen wat christenen ervan denken.


ja, ik ben geen christen, maar ik denk ook dat je hier niet alles wil zeggen of bij naam durft te noemen.
ik bedoel waar je werkelijk mee worstelt ivm. dat leren jasje.

maar ook [ dat wat je niet wilt benoemen] is heel normaal.
belangrijk is dat je het niet als een zonde ziet, want dat maakt 'het probleem' alleen maar groter.
alsmede de gevolgen.
accepteren lijkt mij de enige weg en het niet als een zonde te zien.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Sexuele druk

Berichtdoor schelpje3 » 20 mar 2013 15:53

meribel schreef:
hoe zou je het oplossen, of wat zou je je zoon dan adviseren?


Oplossen doe je in zoutzuur :wink:
Ik kan niet zo goed tegen driftbuien, word daar "bang" van, gelukkig hebben geen van mijn kinderen dit ooit gehad. Ook geen peuterdriften, maar eveneens niet in de puberteit.
Wel eens even boos natuurlijk, met de deur slaan, maar van die ongecontroleerde uitbarstingen, gelukkig niet.
Wij zijn allemaal redelijk gelijkmatig, het stormt een enkele keer, maar dat duurt heel kort.
We hebben vaker de slappe lach.

Ik zou werkelijk niet weten wat je aan dit probleem zou kunnen doen.
Het lijkt nogal..... hardnekkig.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sexuele druk

Berichtdoor Mortlach » 20 mar 2013 16:48

hubert schreef:Ik dacht aan een obsessie o.i.d. Dus als je zelf last hebt van je voorkeur.
Als het louter iets is waar je opgewonden van raakt is het niks bijzonders. Dat hebben bijna alle mensen. De een van een vrouwenbeen, de ander van leer of van de lucht van leer. Of van een filmpje. Er zijn zo ontzettend veel fetisjen. Zolang het jezelf en anderen niet schaadt is het prima. Ik zou er niet van wakker liggen.


Toch zijn het wel gevallen waar je voorzichtig mee wilt zijn. Het gevaar ligt op de loer dat het je uiteindelijk niet meer om de ander, maar om het voorwerp is te doen, waarmee je de ander objectificeert, (de ander wordt als het ware inwisselbaar) en dat is geen goede basis voor een gelijkwaardige relatie.

Ook als ik zaken lees als 'iemands jasje bevoelen', dan ga je wat mij betreft wel over een sociale grens heen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten