Huwelijkstherapie/tips voor huwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huwelijkstherapie/tips voor huwelijk

Berichtdoor schelpje3 » 19 feb 2013 13:53

Nee hoor meid, ik kan het volstrekt begrijpen :D
Tja, het beste is denk ik toch het gewoon te zeggen, maar dan op een geschikt moment, niet als het probleem zich voordoet.
Wij vrouwen trappen zo snel in de valkuil (soms) om het op het verkeerde moment bij manlief te droppen.
Ik weet niet of jij teveel verlangt, dat ligt voor ieder persoonlijk. De één heeft weinig verwachtingen en wordt prettig verrast, maar de ander heeft hoge verwachtingen en wordt teleurgesteld.
Ik heb de eerste 15 jaar van ons huwelijk ook vaak alleen gezeten, soms wekenlang, maar ik ervaarde dat niet als vervelend.
Het enige wat ik niet leuk vond, dat mijn man soms slecht te bereiken was telefonisch. Als hij in het buitenland was. Er waren nog geen mobiele telefoons, later dan wel maar dat was ook niet zo eenvoudig.
Maar dat is nu allemaal geen probleem meer met appen, bellen, mailen, skypen.....

Gebruikersavatar
Reinolda
Verkenner
Verkenner
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 feb 2013 09:31

Re: Huwelijkstherapie/tips voor huwelijk

Berichtdoor Reinolda » 19 feb 2013 14:15

schelpje3 schreef:Nee hoor meid, ik kan het volstrekt begrijpen :D
Tja, het beste is denk ik toch het gewoon te zeggen, maar dan op een geschikt moment, niet als het probleem zich voordoet.
Wij vrouwen trappen zo snel in de valkuil (soms) om het op het verkeerde moment bij manlief te droppen.
Ik weet niet of jij teveel verlangt, dat ligt voor ieder persoonlijk. De één heeft weinig verwachtingen en wordt prettig verrast, maar de ander heeft hoge verwachtingen en wordt teleurgesteld.
Ik heb de eerste 15 jaar van ons huwelijk ook vaak alleen gezeten, soms wekenlang, maar ik ervaarde dat niet als vervelend.
Het enige wat ik niet leuk vond, dat mijn man soms slecht te bereiken was telefonisch. Als hij in het buitenland was. Er waren nog geen mobiele telefoons, later dan wel maar dat was ook niet zo eenvoudig.
Maar dat is nu allemaal geen probleem meer met appen, bellen, mailen, skypen.....


Haha ja, ik begin er 's avonds laat over als we op bed liggen, daar kan hij écht niet tegen! Dus moet ik maar afleren, want het heeft dan weinig effect ;).
Maar de eerste 15 jaar van je huwelijk was je man zeker voor je werk weg? Dan vind ik eerlijk gezegd toch weer wat anders. Ik zou er geen/weinig problemen mee hebben als mijn man voor zijn werk weg is, maar om weg te gaan voor je hobby vind ik heel wat anders. Als hij nu bijv. een cursus heeft 's avonds dat maakt mij echt niet uit. Want dat is gewoon nodig!
Enjoy the little things!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Huwelijkstherapie/tips voor huwelijk

Berichtdoor ajl » 19 feb 2013 14:19

Hij mag dus wel weg voor zijn werk ( iets dat vaak minder leuk is), maar als hij het leuk heeft zonder jou dan mag het niet :wink:

Gebruikersavatar
Reinolda
Verkenner
Verkenner
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 feb 2013 09:31

Re: Huwelijkstherapie/tips voor huwelijk

Berichtdoor Reinolda » 19 feb 2013 14:21

ajl schreef:Hij mag dus wel weg voor zijn werk ( iets dat vaak minder leuk is), maar als hij het leuk heeft zonder jou dan mag het niet :wink:


Dat klinkt wel erg hard.., maar ik denk dat het wel zo is ja.
Niet zo lief van mij eigenlijk... Je zet mij aan het denken ajl!
Enjoy the little things!

Gebruikersavatar
Reinolda
Verkenner
Verkenner
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 feb 2013 09:31

Re: Huwelijkstherapie/tips voor huwelijk

Berichtdoor Reinolda » 19 feb 2013 14:24

meribel schreef:
ja ieder mens heeft wel gevoelens natuurlijk. Maar niet alle mensen ( of mannen ) denken daar veel over na, of ervaren het heel extreem. Bijv. sommige mannen zie je staan huilen bij de bevalling van hun kind. Nou, mijn man was blij dat het eruit was maar hoefde daar niet van te huilen. Zo ook niet op zijn trouwdag of wat dan ook. Hij is gewoon op dat punt veel stabieler. Niet in extremen. En al helemaal niet dat hij erover praat.
Zowiezo is het geen prater, laat staan over 'gevoelens. ' En als je dat niet hebt, komt dat ook nooit denk ik.


Met begrafenis van zijn oma, onze trouwdag en geboorte van ons kind huilde hij wel, dat voelt dan wel heel vreemd hoor!! Heel bijzonder..
Enjoy the little things!

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Huwelijkstherapie/tips voor huwelijk

Berichtdoor hubert » 19 feb 2013 16:29

Voor een goede relatie is het echt nodig dat je elkaar de ruimte geeft.
Niet claimen en niet zeuren! Ik zeg het zo vaak tegen mijn zusjes.
Als een man ergens niet tegen kan is het dat wel!
Maar goed, het laatste woord is hierover nog niet gesproken.
Ga ook eens gezellig naar het cabaret met de 3 letternaam dat nu op tournee is door het land!
Misschien herken je zaken.

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Huwelijkstherapie/tips voor huwelijk

Berichtdoor hubert » 19 feb 2013 16:29

Voor een goede relatie is het echt nodig dat je elkaar de ruimte geeft.
Niet claimen en niet zeuren! Ik zeg het zo vaak tegen mijn zusjes.
Als een man ergens niet tegen kan is het dat wel!
Maar goed, het laatste woord is hierover nog niet gesproken.
Ga ook eens gezellig naar het cabaret met de 3 letternaam dat nu op tournee is door het land!
Misschien herken je zaken.

Gebruikersavatar
Reinolda
Verkenner
Verkenner
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 feb 2013 09:31

Re: Huwelijkstherapie/tips voor huwelijk

Berichtdoor Reinolda » 19 feb 2013 16:40

Hallo lieve mensen,

bedankt voor al jullie reacties hoor :)!

Maar.. nu weet ik het wel:
We moeten meer praten.
We moeten elkaar vrij laten.
Ik moet iets voor mezelf zoeken.
Dingen ondernemen met elkaar.
Enz, enz..

Het gaat goed komen! Topic is gesloten :).

Liefs Reinolda
Enjoy the little things!

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Huwelijkstherapie/tips voor huwelijk

Berichtdoor jamillah » 23 feb 2013 14:58

Topic gesloten maar ik wil toch nog wat opmerken;-)

Na 8.5 jaar huwelijk is alles wel langsgekomen, aanwezigheid, afwezigheid, gezelligheid, ongezelligheid, naast elkaar, met elkaar, ruzie en ruzieloos, huilen en lachen, en dat kwam in niet perse dezelfde volgorde steeds weer terug. Leer er mee leven, perfecte huwelijken zijn zeldzaam.. Er zijn elke dag/ maand/ jaar andere factoren die invloed hebben daarop. Het ene jaar ben je zwanger en wordt je gekscherend 'hormoontje' genoemd, het andere jaar staat zijn baan op de schopstoel met de daarbij behorende frustraties. Opgroeiende kinderen, lastige (schoon) families... Maar daar tussendoor zoveel mooie momenten die je vaak korter bijblijven dan de lastige momenten.

Conclusie: Je schreef: 'het gaat goed komen' Tuurlijk, maar het moet iedere keer weer 'goed komen' Houd daar rekening mee;-)

Uit bovenstaande reacties vind ik idd dat iets voor jezelf doen de beste. Je kunt zoveel leuker zijn voor een ander als je zelf goed in je vel steekt :-)

Gebruikersavatar
egbert
Mineur
Mineur
Berichten: 220
Lid geworden op: 05 mei 2003 22:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Huwelijkstherapie/tips voor huwelijk

Berichtdoor egbert » 25 feb 2013 20:59

Toch nog een boekentip:

Jeannet Bijleveld- Schuren En Plamuren
Onderhoudstips Voor Relaties

http://www.bol.com/nl/p/schuren-en-plam ... 001150451/

Echt een waardevol boekje!
The solution to a problem lies in finding the Solver...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten