relatie dominee

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bobbie79
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2013 13:52

relatie dominee

Berichtdoor bobbie79 » 14 feb 2013 22:57

Misschien een rare vraag maar heb het me altijd afgevraagt of een dominee een relatie mag hebben met een niet kerkelijk meisje/vrouw of dat hij alleen mag trouwen met iemand uit zijn gemeente.

Boaz
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1016
Lid geworden op: 26 jun 2012 18:51

Re: relatie dominee

Berichtdoor Boaz » 15 feb 2013 08:20

bobbie79 schreef:Misschien een rare vraag maar heb het me altijd afgevraagt of een dominee een relatie mag hebben met een niet kerkelijk meisje/vrouw of dat hij alleen mag trouwen met iemand uit zijn gemeente.


Nou, dat zijn wel twee uitersten die je noemt. Eerlijk gezegd zie ik niet waarom je specifiek een predikant noemt. De Bijbel geeft voor iedereen deze aanwijzing: geen ongelijk juk aangaan met een ongelovige.
Een buitenkerkelijke partner valt dus af. Voor jou en mij, ook voor een predikant. Er staan geen aanwijzingen dat je per se iemand uit je eigen kerkverband moet zoeken, simpelweg omdat al die verschillende kerkverbanden er nog niet waren.
Ik zou zeggen: gebruik je verstand. Iemand uit de Oud Ger. Gem. voelt zich waarschijnlijk niet zo thuis in een Pinkstergemeente, en andersom evenmin. In zo'n geval kom je moeilijk tot het kiezen van een gezamelijk geestelijk onderdak. Maar dat kan per individu verschillen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 58 gasten