Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor coby » 12 sep 2013 21:15

paprikameisje2 schreef:k zou wel ff uitkijken met zelf aanspreken. Als er daadwerkelijke echt problematiek speelt kan je beter na aanhoudend gemartel als je bij de leerkracht bent geweest naar de directie gaan! die kan daar veel meer mee....

Zover laat ik het niet komen. Ik ken die vader wel, die is altijd heel aardig. Misschien werkt slijmen nog wel het best. Denk het wel, dat heb ik vroeger in de kerk weleens gedaan. Daar zat ook zo'n kind dat iedereen pestte en de ouders waren te slap om er wat van te zeggen. Hij kreeg altijd straf tijdens de kinderdienst, zielig. Toen ben ik heel aardig gaan doen tegen dat jochie en mijn zoontje pestte ie niet meer. Mijn eerste reactie was iets minder vriendelijk trouwens, hahaha.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor MissF » 13 sep 2013 08:35

Zelf ben ik vorig schooljaar naar de juf gestapt. Jurian kwam voor de derde keer met een blauw oog thuis, en was weer geduwd door een paar jongens. Hij ging helemaal niet met tegenzin naar school, maar een blauw oog vind ik echt onnodig. De juf schrok er van, ze had het niet door gehad, maar zei er meteen iets mee te gaan doen. En dat heeft blijkbaar fantastisch geholpen. Ik heb geen flauw idee wat ze heeft gedaan, maar sinds die dag heeft hij nooit meer een blauwe plek gehad (die bewust is aangebracht zeg maar ;) ), en hebben ze nooit meer gescholden.
Volgens mij is dat de meest normale weg, de juf inschakelen. En als zij niks doet, dan hogerop zoeken.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor gempa » 14 sep 2013 10:03

trijntjejohanna schreef::arrow:

en hoe gaat her nu mee? al wat wijzer? lijkt me wel moeilijk hoor zoveel zorgen

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 sep 2013 18:52

gempa schreef:en hoe gaat her nu mee? al wat wijzer? lijkt me wel moeilijk hoor zoveel zorgen


Nee, nog niks wijzer, alleen dat de bloeduitslagen niet goed waren. 26 september staat een afspraak in het UMCG bij de afdeling metabole ziekten. Wat er dan precies gaat gebeuren weet ik niet. We moeten iig alle klachten op een rijtje zetten, dus daar ga ik komende week mee bezig, zodat we een duidelijk verhaal hebben

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor gempa » 16 sep 2013 18:04

trijntjejohanna schreef:Nee, nog niks wijzer, alleen dat de bloeduitslagen niet goed waren. 26 september staat een afspraak in het UMCG bij de afdeling metabole ziekten. Wat er dan precies gaat gebeuren weet ik niet. We moeten iig alle klachten op een rijtje zetten, dus daar ga ik komende week mee bezig, zodat we een duidelijk verhaal hebben

Bah niet fijn, sterkte en hopelijk worden jullie snel wat wijzer en is het niks ernstigs

zomaar
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 02 mei 2007 13:54

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor zomaar » 19 sep 2013 13:04

Als jullie de kids een koekje meegeven naar school, bijv. die melkbiscuits/ liga's waarvan er twee in een pakje zitten, geef je ze dan allebei mee, of één? Thuis eten ze ook maar één koekje bij het koffie drinken.
Zal wel een truc van de fabrikant zijn om er twee in een verpakking te doen, verkoopt natuurlijk beter...
Maar vindt voor die kleintjes twee van die koekjes nog best veel, al eten ze het hier wel allebei op, maar als ik er één mee geef hoor ik ze er ook niet over.

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Sophie77 » 19 sep 2013 13:10

Bij ons zijn de jufs er helemaal niet blij mee als de kids 2 van zulke koeken meekrijgen; het duurt veel te lang voor ze ze dan opgegeten hebben. Idd zou ik er zelf 1 meegeven in een bakje. Hier nemen ze eigenlijk altijd fruit mee naar school, of tomaatjes, komkommer etc. en ze vinden dat prima. Dochterlief zei vandaag nog tussen de middag:' 't Was een lekker appeltje, mam!' Koek nemen ze max. eens per twee weken mee, toevallig gisteren een zelfgebakken mini-appelflapje.

zomaar
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 02 mei 2007 13:54

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor zomaar » 19 sep 2013 13:18

Hier ook meestal fruit, alleen op vrijdag een pakje met een koekje of iets anders lekkers, vinden ze helemaal geweldig. Maar vondt twee koeken dan best een beetje te, eigenlijk. Vandaar m'n vraag,

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor ajl » 19 sep 2013 14:20

Ik geef ook meestal fruit mee, maar hoorde van de oudste dat hij de enige was die fruit meenam. De rest had koekjes. Nu weet ik niet of dit helemaal klopt of dat hij graag koekjes mee wil hebben. Pas wel een grote eierkoek meegegeven en daar was hij enorm blij mee.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor lammetje » 19 sep 2013 18:49

Hier vaak fruit of zelfgemaakte koekjes. maar nu ook weer wat koekjes gekocht. In groep 3 eten ze het op het schoolplein op dus dochter vond het niet zo fijn als ik een bakje meegaf die ze weer terug moet brengen in de klas....

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor meribel » 19 sep 2013 21:05

Ik geef altijd fruit of komkommer of tomaatjes mee,

Ze zijn de enige die echt altijd fruit krijgen.
Ze mogen van mij ook een koekje maar dan als je uit school komt wat fruit ipv een koekje of snoepje,

En dan willen ze toch liever fruit. Ok, dan fruit

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor coby » 19 sep 2013 21:07

zomaar schreef:Als jullie de kids een koekje meegeven naar school, bijv. die melkbiscuits/ liga's waarvan er twee in een pakje zitten, geef je ze dan allebei mee, of één? Thuis eten ze ook maar één koekje bij het koffie drinken.
Zal wel een truc van de fabrikant zijn om er twee in een verpakking te doen, verkoopt natuurlijk beter...
Maar vindt voor die kleintjes twee van die koekjes nog best veel, al eten ze het hier wel allebei op, maar als ik er één mee geef hoor ik ze er ook niet over.

Mag niet van de school. Alleen brood, crackers, droge liga, droge sultana, fruit of crackers.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 sep 2013 22:09

hier mag geen chocolade, snoep ook niet, wordt niet verboden om het op te eten, ouders worden in deze gebeld. Dit ook als kids te lang doen over een volle trommel. Er is ook een grens.

Hier vanaf de zomer gewoon twee kleine koekjes of fruit, drie keer fruit, twee keer koek. Gelukkig beide geen straf. Ze bedelt wel eens om die stomme dipstokjes ed... maar ze kan de boom in!

pakjes is ook weer verleden tijd. ALleen met overblijven mag iets extra's anders niet.

ZO.. de mazelen slaat hier toe begreep ik int zwembad... zwembadgroep van normaal 13 waren er drie!

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor AikonGirl » 20 sep 2013 10:24

Hier neemt ze fruit mee, behalve op woensdag. Dan een koekje.
Zou nooit twee van die liga's meegeven, daar zou ze een uur over doen. ;)

Vorige week zaterdag heeft ze haar eerste zwemles gehad. Leuk hoor!
Ben benieuwd hoe lang t duurt, ze is niet echt een held in t water.
Maar ze is wel iemand die gewoon maar doet wat r wordt verteld.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Haai » 20 sep 2013 17:46

Hier mogen ze op de korte dagen (woe en vrij) een koekje oid mee, maar dat zijn zelden van die voorverpakte dingen. Vaak gewoon een biscuitje of wat kruidnootjes ofzo. Sylke wil meestal liever fruit, maar voor Timon zijn die koekjes echt een feestje.

@AG: hier heb ik afgelopen zomer veel gezwommen met de kids, alvast ter voorbereiding op de zwemles. Het zijn hier ook best wel bangeriken, dus het leek me wel handig om ze een beetje watervrij te maken. Ze hebben hier erg veel van geleerd,scheelt vast wel weer een zwemkaart ;)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten