Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Refowebkids deel 18

Berichtdoor Sterretje » 12 nov 2012 09:30

Een nieuwe start;-)

We gaan weer verder met 'het corrigeren van de kids' :mrgreen:
Time flies when you have none!

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor 654321 » 12 nov 2012 10:14

Ik ben echt blij met je PPM dat het nu veel lekkerder gaat thuis dan een tijdje geleden! Leuk dat je weer kan genieten, super!

Ik vind het niet normaal dat een kind niet in de buggy gaat omdat hij dan gaat krijsen/ schreeuwen. Echt, je kind maakt dan gewoon de dienst uit. De jongste hier is ook echt een pittig kereltje maar in zulke dingen helpt een paar keer duidelijk/ consequent zijn echt! Dan is het over. Net als wel niet in karretje zitten/ een eigen karretje willen enz. IK bepaal dat, niet hij! En natuurlijk hou ik soms ook rekening met zijn wensen, maar het gebeurt zo als ik het wel.
En dan kan je prima winkelen met de kids, ga nu zo met 4 kids! Gezellig hoor, als ze luisteren kan dat prima!

Elk kind is inderdaad ook anders. De jongste heeft het hier echt nodig om hele duidelijke regels/ grenzen te hebben. Juist door zo consequent te zijn hebben we bijna geen kind meer aan hem.

En mijn kids spelen gerust een uurtje alleen boven, ze weten wel wat wel niet mag. Ben ook blij dat ze soms 's morgens lekker beneden gaan spelen als ze wakker zijn, kunnen wij nog lekker even blijven liggen ;-). Ze doen echt niet wat geks hoor. Juist door duidelijk/ consequent te zijn weten ze wat wel en niet mag. Dingen die soms wel mogen (met tupperware, pannen, tassen/dozen uit de kelder) vragen ze altijd eerst.

Maar iedereen doet het op zijn eigen manier. Inderdaad, niet het 1 is goed en het ander wel. En ik ben blij dat het weer gezellig is bij jullie PPM, snap de verandering wel hoe je het schrijft.
Ik geniet momenteel ook erg van de kids; ze zitten lekker in hun vel, eten/slapen prima, echt fijn! Zo'n rust in huis, iedereen zit lekker in zn vel, wij ook.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor ajl » 12 nov 2012 10:34

.
Laatst gewijzigd door ajl op 12 nov 2012 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor lammetje » 12 nov 2012 11:02

Hier probeer ik ook niet in het negatieve te komen, al lukt het me echt niet altijd...
Hoe ppm opvoed klinkt als 'onvoorwaardelijk ouderschap' google daar maar eens op en lees het artikel op kiind dan weet je ongeveer wat ik hiermee bedoel. Wij proberen het ook door die bril te zien. Zijn kinderen verdrietig in hun eigen bed, mogen ze bij papa en mama (tot zekere leeftijd) en wil de jongste niet in de wagen en gaat hij krijsen, dan draag ik hem in de doek ( is hij dan de baas of proberen we het leuk te houden voor het hele gezin) hij eet niet als ik hem voer, maar wel als hij zelf mag eten, dit doet hij meteen lepel en heel netjes, niet altijd zonder geknoei :-)

je moet het kunnen, op die manier opvoeden, want je eigen opvoeding/gevoel gaat hier waarschijnlijk, vooral in het begin, tegenin, maar kinderen die zo worden opgevoed weten heel duidelijk wat de regels zijn, maar ook wat de alternatieven zijn. Zijn ze dan de baas? Ik denk het niet, want er zijn wel duidelijke grenzen maar die liggen er niet dik bovenop.

Of heb ik nu een verkeerd beeld van jou manier ppm? In elk geval fijn dat het nu een stuk beter gaat!

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor lammetje » 12 nov 2012 11:04

Boodschappen doe ik onder schooltijd met de jongste in de draagdoek op mn rug of lopend, winkelen ook. Meiden nam ik altijd wel mee maar heb nu zeeeeeen van tijd :lol: als ze op school zitten. Echt lekker hoor, tis nu gewoon stilletjes en je hebt tijd om huishouden, opruimacties en verbouwingen af te ronden, ga dus snel weer aan de slag. :wink:

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor gempa » 12 nov 2012 11:22

Ik ben ook meer van de ppm en lammetje aanpak, en per kind scheelt het wel de aanpak. We hebben er 1 bij die wel naar de gang gaat zo nu en dan, omdat hij nogal explosief is en dan anderen pijn doet, bij hem moet je vrij duidelijk en rechtlijnig blijven, de rest gaat eigenlijk in overleg of in geval van de jongste haal ik hem uit de situatie of pas ik de omgeving aan.
erg veel regels hebben we niet, en die we hebben zijn redelijk flexibel. ze mogen niet elke dag uren achter een beeldscherm bijvoorbeeld, maar als ze moe weer wel bv. het werkt prima, Je voelt je kind daarin redelijk aan.
verder de baas spelen, vindt ik zo negatief, ja uiteindelijk ben ik eind verantwoordelijk, maar dat betekend niet dat het gaat zoals ik dat wil, ik probeer zoveel mogelijk respect te hebben voor de wensen en de gevoelens van mijn kinderen. en tuurlijk botst het best wel eens en wordt ik wel eens boos en andersom ook. maar voordat ik een probleem maak, moet het wel echt een probleem zijn.
in het geval van de buggy, ik draag abel dan, en ik heb nu een 70tiger jaren wandelwagen en die vindt hij wel erg leuk. of ik wacht tot er iemand is die kan oppassen. maar moet ik wc papier nu hebben, tja dan is het even niet anders.
ik draag abel ook op de fiets weer op het moment, hij wil niet graag in het fietszitje met de kou, moet ik er dan elke een krijspartij van maken ? , nu kruipt hij onder mn jas en zijn we allbei heel tevree.
en de grote kinderen probeer ik een reden te geven , en soms is hij er niet en speel ik wel eens de ik ben je moeder kaart.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 nov 2012 12:25

654321 schreef:
Ik vind het niet normaal dat een kind niet in de buggy gaat omdat hij dan gaat krijsen/ schreeuwen. Echt, je kind maakt dan gewoon de dienst uit. De jongste hier is ook echt een pittig kereltje maar in zulke dingen helpt een paar keer duidelijk/ consequent zijn echt!.


maar wat is dat dan? m kruipt er telkens uit! gewoon telkens, ik ga niet slaan, schreeuwen en ik vind het enorm vervelend als andere mensen zich storen aan mijn kind. (tja... lastig... maar ik vind het zelf ook erg vervelend. )
consequent terugzetten werkt, maar als we stil staan is het weer mis.

Ik moet morgen naar de H ema ff een boodschap doen voor een verjaarsdagsfeestje, dan til ik hem, probeer ik zo snel mogelijk iets te vinden wat hij vast kan houden en zo hobbelt hij wel achter mij aan de winkel door.

Ik denk zeker niet dat M de baas is hier in huis...

Lammetje, idd dat bedoel ik, die blogs van natuurlijke moeder, dr zoon is net zo oud als J, daarom ken ik haar, vindt ik fantastisch!! Zo prachtig mooi dicht bij de natuur, Gods schepping!!


Hier in de buurt gaan de kinderen ook alleen naar beneden...J moet tot 7 uur in bed blijven of in haar eigen of bij ons in. Hoe oud zijn je kids gempa?

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor 654321 » 12 nov 2012 13:47

paprikameisje2 schreef:
maar wat is dat dan? m kruipt er telkens uit! gewoon telkens, ik ga niet slaan, schreeuwen en ik vind het enorm vervelend als andere mensen zich storen aan mijn kind. (tja... lastig... maar ik vind het zelf ook erg vervelend. )
consequent terugzetten werkt, maar als we stil staan is het weer mis.


Als je kind alleen luistert als je schreeuwt/ slaat (dat laatste hoop ik echt nooit gaan doen in mn leven) dan heb je een flink gezagsprobleem! Gewoon duidelijk zeggen moet genoeg zijn.
En dat begint thuis. Als hij dan wel eens z'n zin krijgt met schreeuwen/ krijsen gaat hij dat buitenshuis ook in zetten. Maar dat is mijn mening. Hier is door het consequent zijn negatief gedrag zo goed als verdwenen. Natuurlijk, elk kind moet weleens gestraft worden, maar dat gebeurd hier echt nog heel zelden (inderdaad dan even naar de gang ofzo).

Echt gedragsmatig opvoeden (oorzaak/ gevolg, luisteren, consequenties weten enz.) gebeurd denk ik pas na de tweede verjaardag. Daarvoor al wel wat opvoedkundig in bepaalde dingen bezig.
Het slechte slapen bijv. (steeds roepen, huilen, wakker worden enz) heb ik pas gedragsmatig aangepakt toen hij ruim 2jaar was. (met lampje, heel consequent zijn, straffen/belonen). Dat werkte toen als een tierelier. Nu kun je wel zeggen: 'dat had je eerder moeten doen', maar toen was hij daar nog niet aan toe.

En ik sta echt wel bij de wensen, gevoelens, belangen van mijn kind stil! Zeker wel. Ik probeer mij ook heel bewust in te leven in een kind. Daarom kan er ook echt wel veel en mag er vaak ook wel veel. Maar in de dingen die ik van ze vraag/ wat ze moeten/ wat niet mag, wil ik dat ze luisteren. Verder krijgen ze heel veel positieve aandacht, knuffel ik veel, doe ik leuke dingen met ze. Ben echt geen harde, zakelijke moeder ;-).
Maar ik ben ook wel eens bang dat kinderen tegenwoordig te weinig grenzen, duidelijk krijgen. Ik 'schrik' weleens van gedrag van kinderen om mee heen... Gehoorzamen/ gezag hoort ook bij een Bijbelse opvoeding.

Inderdaad best lastig uit te leggen hoe je dingen bedoeld. Vond het een leuk onderwerp, maar ga er nu mee stoppen... ;-)!

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor LauraC » 12 nov 2012 14:50

Leuk sterretje!
Ik snap allebei de kanten. Ik moet eerlijk zeggen dat ook ik niet winkel omdat ik weet dat ik dat gedoe krijg met zoonlief. Dan doe ik dat als hij op school zit, blijft het voor allebei leuk. Maar in hele basisdingen, zoals eten/bedtijd/lief zijn voor elkaar weet hij echt wel wie de baas is en gek genoeg heb ik nog nooit geruzie met hem gehad omdat hij ergens anders wil slapen/niet naar bed wil oid.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor lammetje » 12 nov 2012 15:06

Wat de een een probleem vind, is oor de ander soms normaal. Hier reageerden mijn collega's best :shock: toen ik vertelde dat er bij ons een jochie in bed slaapt van bijna anderhalf jaar en hij nog gewoon 2tot 5 keer per nacht drinkt. Zolang hij daarna gewoon gaat slapen heb ik er geen moeite mee. Als hij gaat klieren zodat ik wakker lig wordt het voor mij te vermoeiend, maar zoals het nu gaat prima. Dat anderen hier niet aan moeten denken en adviseren om hem te laten huilen, daar moet ik niet aan denken.

Gelukkig proberen we allemaal te doen wat het beste voor ons kind is dus ik pak mn doek nu maar en bind mn zoon op mn rug en ga naar de action :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Evelien » 12 nov 2012 16:25

Hier een jongetje dat enorm last heeft van door komende kiezen... zo sneu. Hij heeft er echt enorm veel pijn aan. Met tanden doorkomen had hij alleen last van rode billetjes. Nu is het rode billetjes en veel pijn, je ziet ze door komen ik hoop dat er een paar tegelijk door komen anders vindt ik het zo sneu voor hem.
Hij vindt fietsen altijd zo heerlijk, nu vond hij het echt niet leuk.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor vpk » 12 nov 2012 16:51

ah ja, sneu zeg... die kiezen, soms zou je willen dat ze er mee geboren worden :mrgreen:
R had ze binnen een week of 3/4 gelukkig alle 4 door, had er ook wel last van!
nu de rest van de tanden nog.. onderin heeft ze alleen 2 voortanden en dan aan beide kanten een kies :)
Heeft S verder bijna alle tanden al wel?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Evelien » 12 nov 2012 17:20

Hij heeft volgens mij alle tanden.... twee van die enorm grote voortanden. :wink:

Ziet er ook apart uit dan of niet? nog niet alle tanden maar al wel kiezen?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor ajl » 12 nov 2012 18:41

Leuke foto's Sterretje! Wanneer gaat ze voor het eerst naar school?

@ evelien dan is hij snel met tanden of niet? Hier nog maar 4 ( 2 boven en 2 onder). Hij kwijlt enorm, maar tanden doorkomen ho maar.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Evelien » 12 nov 2012 18:53

Ajl, uhm hij kreeg 4 tanden tegelijk (1 week na z'n 1 verjaardag) en afgelopen week 1 hoektand erbij. Hij had al 1 tandje voor z'n 1e. Dus ik weet niet of het vroeg is?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten