Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor johannes1 » 26 sep 2013 15:03

trijntjejohanna schreef:hier zijn treinen ook een groot succes :lol: :lol: we hebben een ikea-baan, 2 legotreinen, 2 duplotreinen en een grote thomas de trein baan.

Die ikea-baan heb ik ook zien liggen. Volgens het doosje is het 3 meter, maar is het dit ook echt? Het lijkt me klein allemaal.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 sep 2013 19:21

iemand ervaring met loensen? Onze oudste doet dat opeens.... :? toen ze twee was bij de oogarts geweest ivm twijfel, was alles goed. Wel veel luie ogen in de familie... weer aan de bel trekken? Ze is nu vijf..... Had et zelf wel eens gezien, maar nu hebben het in een week tijd vier mensen tegen mij gezegd... terwijl ik het er niet over had omdat ik soms dacht... miss lijkt het wel zo.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 sep 2013 19:31

johannes1 schreef:Die ikea-baan heb ik ook zien liggen. Volgens het doosje is het 3 meter, maar is het dit ook echt? Het lijkt me klein allemaal.



als je het allemaal achter elkaar legt heb je 3 meter ws ja, maar ja je maakt een rondje :wink: ...

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Memmem » 30 sep 2013 05:13

paprikameisje2 schreef:iemand ervaring met loensen? Onze oudste doet dat opeens.... :? toen ze twee was bij de oogarts geweest ivm twijfel, was alles goed. Wel veel luie ogen in de familie... weer aan de bel trekken? Ze is nu vijf..... Had et zelf wel eens gezien, maar nu hebben het in een week tijd vier mensen tegen mij gezegd... terwijl ik het er niet over had omdat ik soms dacht... miss lijkt het wel zo.

Het kan ook zijn dat ze meer loenst als ze moe is ofzo, of dat ze met 1 oog wat minder kan zien. Gewoon even naar de oogarts gaan, weet je zeker of alles goed is of niet.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Evelien » 30 sep 2013 11:23

paprikameisje2 schreef:iemand ervaring met loensen? Onze oudste doet dat opeens.... :? toen ze twee was bij de oogarts geweest ivm twijfel, was alles goed. Wel veel luie ogen in de familie... weer aan de bel trekken? Ze is nu vijf..... Had et zelf wel eens gezien, maar nu hebben het in een week tijd vier mensen tegen mij gezegd... terwijl ik het er niet over had omdat ik soms dacht... miss lijkt het wel zo.


Voor de zekerheid toch maar even bij de HA langs of oogarts. Althans zo kijk ik er tegen aan.

Onze zoon doet het ook zo nu en dan. Bij ons komt het ook wel wat voor in de familie. Ook brildragers (zowel bij mij in de familie als bij m'n schoonfamilie).

Wij willen binnenkort ook aan de bel trekken qua loensen.

@Ikea treinbaan. Ik heb niet eens gekeken naar hoe lang die is. Je kunt er delen bij kopen en net zo lang maken als je wilt :wink:

Vandaag weer terug gekomen van een lang weekend weg. We hebben het enorm getroffen met het weer. Het was wel fris maar lekker droog en zonnig. De speeltuin was echt favoriet bij S. Uren kon hij daar spelen. Echt heerlijk.

Nu de was maar eens gaan doen en de kleine dreumes in bed leggen.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 sep 2013 17:29

Idd een verwijs na de oogarts. Ook de jongste meteen, hij moet volgende week voor de herkansing voor zijn ogen, maar vermoeden van enorm lui oog, nu ka ik ze beide tegelijk meenemen..

Huis
Verkenner
Verkenner
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 jun 2013 19:42

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Huis » 02 okt 2013 11:01

Heeft iemand hier een leuk cadeau idee voor onze zoon die over een paar maanden 2 jaar wordt?
Het is nog wat vroeg om erover na te denken maar ik zou niet weten wat ik m moet geven..

Hij heeft al een keukentje (waar hij overigens graag mee speelt) en fietsjes ed ook al genoeg.

Iemand suggesties? :D

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 okt 2013 11:53

een treinbaan? Duplo is hier ook een groot succes.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 okt 2013 11:55

Wij zijn inmiddels met Maan in het Umcg geweest... Opnieuw moest hij onderzoeken ondergaan (bloed (was een grote ramp) en urine)
Arts heeft nog verder onderzoek bij Maantje gedaan. Lever was niet vergroot, dus dat was een goed teken. Reflexen getest en hij had volgens deze arts hyperreflexie, was geen goed teken. Mentale ontwikkeling was prima, dus dat was weer een goed teken. Nachtelijk zweten was weer geen goed teken. En zo waren er dingen die wezen op een ziekte en andere dingen die er weer goed uitzagen en juist niet wezen op een ziekte.

Binnenkort wordt er een glucosesensor op/in zijn onderrug aangebracht. Deze moet hij 4 of 5 dagen lang dragen en dan wordt continue zijn glucose gemeten.. ook moeten we hem dan 4 keer per dag met een vingerprikje prikken.. Zo krijgen ze goed inzicht in het suikergehalte van hem en of de suiker wel gebruikt wordt. Over 4 weken hebben we een belafspraak en dan hopen we dat er meer dingen duidelijk worden... Afwachten dus nog!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Jannoek » 02 okt 2013 16:06

wat spannend TJ! Blijft het ook nog steeds he...

@Huis onze tweejarige voor zijn verjaardag treinbaan (ikea) en treitjes (brio) gegeven. Erg groot succes! Hij taalt naar geen ander speelgoed meer... maakt steeds nieuwe banen, de hele kamer door. verzint er hele verhalen om heen etc. Hij heeft ook hele dozen duplo maar daar doet hij dan weer helemaal niks mee (op dit moment iig ;-)).

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Stip » 02 okt 2013 16:23

Spannend Tj, hopelijk komen ze er snel achter.

Duplo is hier dan wel weer favoriet, hele dierentuinen worden er gebouwd en huizen met een garage (inderdaad inclusief hele verhalen). Misschien zo'n garage voor auto's en zo'n vloerkleed met weggetjes?
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Haai » 02 okt 2013 20:24

Tjonge, dat klinkt allemaal heftig TJ! Pittig hoor, voor zo'n klein mannetje. Sterkte!

@ Huis: hier waren rond die leeftijd duplo en little people favoriet. Little people is nu een beetje uit beeld bij de kids (4 en 5 jr), maar duplo wordt nog steeds veel mee gespeeld.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor MissF » 03 okt 2013 08:27

De jongste kreeg voor haar 2e verjaardag een houten winkeltje. Ze speelt er echt dagelijks mee. Dit in tegenstelling tot het keukentje, dat intereseerde haar niet echt. Nu misschien wel, maar ik wil het niet te vol bouwen in huis, zeker nu het huis de verkoop in gaat wil ik niet teveel hebben staan, dus staat het keukentje op zolder.
Duplo speelt ze bijna nooit mee, ze heeft meer met de lego van haar broer en zijn treinbaan.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Memmem » 03 okt 2013 09:01

MissF, heb ik wat gemist, gaan jullie al weer verhuizen? Ik dacht dat jullie een heel fijn huis hebben.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor lammetje » 03 okt 2013 10:39

Hier voor de tweede verjaardag gegeven:
Gereedschap met werkbank
Bruder tractor met aanhanger incl koe
Extra koe met hekwerk, ook van bruder

En de brandweerauto van bruder, was eigenlijk voor oudere kinderen, maar we hadden speelgoed genoeg en ik denk dat hij er as zomer wel heel veel mee buiten gaat spelen. Kan echt water spuiten enzo, echt een leuk ding, Mn zus heeft hem laatst ook voor de derde verjaardag van haar zoontje gevraagd :wink:

En daarnaast nog wat kleine dingen gekregen:
verfsetje met canvas, heeft hij heerlijk mee zitten kliederen
Kleurboek
los autootje voor de toettoet garage die we hebben

Wij hebben dit jaar speciaal wat duurdere dingen gevraagd, broers en zussen samen iets laten kopen. Dit is ons goed bevallen, maar dat moeten ze wel willen.

Moet zeggen dat hij nu heel veel met de auto's incl baan van de toettoet speelt en het keukentje wat we al hadden. De werkbank is ook erg in trek. Treinbaan nog niet echt (die hadden we al) maar die moeten we misschien gewoon 'uitleggen' op zolder....
En daarnaast vinden ze smartmax hier ook erg interessant! En duplo (en de lego van zn grote zussen.... slopen)


Sterkte TJ, valt niet mee he als je weet dat je kind iets heeft maar ze er nog niet achter zijn wat het nu is.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten