geen sex in ons huwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: geen sex in ons huwelijk

Berichtdoor schelpje3 » 20 mei 2013 20:26

Wat een nuttig advies zeg :-&
Om half 10 s avonds verplichte seks.
Idd benieuwd naar de uitkomst...

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: geen sex in ons huwelijk

Berichtdoor schaapje » 20 mei 2013 20:32

schelpje3 schreef:Wat een nuttig advies zeg :-&
Om half 10 s avonds verplichte seks.
Idd benieuwd naar de uitkomst...

Ik dacht dat pcrtje een vrijgezelle student was. 8)
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: geen sex in ons huwelijk

Berichtdoor Pcrtje » 20 mei 2013 20:43

schaapje schreef:Ik dacht dat pcrtje een vrijgezelle student was. 8)
Hahaha!

schelpje3 schreef:Wat een nuttig advies zeg :-&
Om half 10 s avonds verplichte seks.
Idd benieuwd naar de uitkomst...
De uitslag staat eronder, alleen dan in vraagvorm.

Het klinkt inderdaad apart, dat snap ik; maar blijkbaar werkt het wel. God heeft het gewoon er goed ingeschapen. 8)
"Een libelle zweeft over het water..."

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: geen sex in ons huwelijk

Berichtdoor schelpje3 » 20 mei 2013 22:01

Ik blijf het onzin vinden. Zeker in een gezin met opgroeiende kinderen.
Het slaat echt nergens op.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: geen sex in ons huwelijk

Berichtdoor ajl » 21 mei 2013 07:06

Zo raar is het niet Schelpje. Ik heb dit advies vaker gehoord. Juist in een opgroeiend gezin kunnen de ouders 'vergeten' om tijd aan elkaar te besteden. Door tijd in te plannen blijf je ook elkaars partners en geliefden in plaats van alleen 'ouders'.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: geen sex in ons huwelijk

Berichtdoor schelpje3 » 21 mei 2013 10:50

ajl schreef:Zo raar is het niet Schelpje. Ik heb dit advies vaker gehoord. Juist in een opgroeiend gezin kunnen de ouders 'vergeten' om tijd aan elkaar te besteden. Door tijd in te plannen blijf je ook elkaars partners en geliefden in plaats van alleen 'ouders'.

Om half 10 liggen onze kinderen nog niet op bed. Okay, dan kun je zeggen, doe het later. Maar dan zijn wij te moe. En alles wat MOET gaat tegenstaan op den duur.
Vraag dat maar aan stellen die op een bepaalde dag gemeenschap met elkaar moeten hebben, vanwege een moeilijkheid om zwanger te raken.
En om geliefden te blijven, gaat het niet alleen om seks. Bij een man misschien wel, maar bij een vrouw niet.
Anders is het maar een smalle wankele basis.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: geen sex in ons huwelijk

Berichtdoor ajl » 21 mei 2013 11:01

Natuurlijk gaat het niet alleen om de seks en vormt dit ook zeker geen basis voor een relatie. Toch denk ik dat seks wel heel belangrijk is binnen een relatie en dat je daar door drukte tijd voor 'moet'maken.
Een goed gesprek, boek bespreken, naar het theater gaan kan ik ook allemaal doen met een goede vriend(in), maar de gemeenschap is toch iets dat je over het algemeen alleen met je partner doe en dat dat juist het verschil maakt.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: geen sex in ons huwelijk

Berichtdoor schelpje3 » 21 mei 2013 11:58

ajl schreef:Natuurlijk gaat het niet alleen om de seks en vormt dit ook zeker geen basis voor een relatie. Toch denk ik dat seks wel heel belangrijk is binnen een relatie en dat je daar door drukte tijd voor 'moet'maken.
Een goed gesprek, boek bespreken, naar het theater gaan kan ik ook allemaal doen met een goede vriend(in), maar de gemeenschap is toch iets dat je over het algemeen alleen met je partner doe en dat dat juist het verschil maakt.

Ja ajl, maar ik merk zelf een groot verschil als je kindjes basisschoolleeftijd zijn, of je hebt een stel slungels in huis, die op de bank blijven zitten.
Je voelt je dan minder "vrij".
Bovendien is het geen hot issue meer (grappig in dit verband :wink: )

Gebruikersavatar
refo
Mineur
Mineur
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 nov 2002 21:04
Locatie: Gouda

Re: geen sex in ons huwelijk

Berichtdoor refo » 21 mei 2013 20:00

Pcrtje schreef: De uitslag staat eronder, alleen dan in vraagvorm.

Het klinkt inderdaad apart, dat snap ik; maar blijkbaar werkt het wel. God heeft het gewoon er goed ingeschapen. 8)


Lijkt me inderdaad een perfecte therapie.
Om halluf tien en een heel halluf uur.
Daar gaat bij die stellen gewoon weer gelachen worden en dat werkt bevrijdend.

dutchboy66
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jun 2013 07:15

Re: geen sex in ons huwelijk

Berichtdoor dutchboy66 » 12 jun 2013 13:01

@Madeliefke. Ben heel benieuwd hoe het met je gaat. Ik herken heel veel van de dingen die je schrijf. Heeft de therapie geholpen of is het nu nog steeds hetzelfde?

106768
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jun 2013 13:57

Re: geen sex in ons huwelijk

Berichtdoor 106768 » 13 jun 2013 16:24

Om half 10 liggen onze kinderen nog niet op bed. Okay, dan kun je zeggen, doe het later. Maar dan zijn wij te moe. En alles wat MOET gaat tegenstaan op den duur.
Vraag dat maar aan stellen die op een bepaalde dag gemeenschap met elkaar moeten hebben, vanwege een moeilijkheid om zwanger te raken.
En om geliefden te blijven, gaat het niet alleen om seks. Bij een man misschien wel, maar bij een vrouw niet.
Anders is het maar een smalle wankele basis.[/quote]

Ik vind dat je er tijd voor kan maken. Je kinderen kunnen om half 10 niet op bed liggen, maar stel de kinderen zijn 's middags naar school en jullie hebben een dagje vrij of je spreekt snel af. Dan kun je dit wel doen. Seks is wel belangrijk in een relatie, niet het belangrijkste, maar het maakt het verschil tussen een gewone vriend en je eigen vriend. Het is dus onzin geen seks in een huwelijk.

dutchboy66
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jun 2013 07:15

Re: geen sex in ons huwelijk

Berichtdoor dutchboy66 » 14 jun 2013 11:22

beste 106768
geen seks in een huwelijk is geen onzin.
Het gebeurt meer dan je denkt en niet alleen omdat er geen tijd is of omdat men te moe is.
Ook lichamelijke reden of psychische problemen kunnen er aan ten grondslag liggen.
Heb er zelf (helaas) genoeg ervaring mee.

Gelukkig gaat het in een huwelijk niet alleen om seks, ook bij een man niet, als het goed is.

106768
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jun 2013 13:57

Re: geen sex in ons huwelijk

Berichtdoor 106768 » 14 jun 2013 13:47

dutchboy66 schreef:beste 106768
geen seks in een huwelijk is geen onzin.
Het gebeurt meer dan je denkt en niet alleen omdat er geen tijd is of omdat men te moe is.
Ook lichamelijke reden of psychische problemen kunnen er aan ten grondslag liggen.
Heb er zelf (helaas) genoeg ervaring mee.

Gelukkig gaat het in een huwelijk niet alleen om seks, ook bij een man niet, als het goed is.


Hallo dutchboy 66
Oke dat vind ik wel een goede reden, als het om lichamelijke reden of psychische problemen gaat. Dan heb je er ook een terechte reden voor. Hier kan je dan ook niks aan doen. En het spijt me dat je daar ervaring mee hebt, niet heel prettig lijkt me. Maar als het om moeheid of door je kinderen komt, dan vind ik het wel een beetje onzin.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten